Silnik -identyfikacja

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
Bogdan
Posty: 131
Rejestracja: 16 gru 2006, 14:41
Skąd: Mielec

Silnik -identyfikacja

Post autor: Bogdan »

Witam,

w wolnych chwilach poszukuję i sprawdzam czy gdzieś nie spotkam kpl. używanych tłoków do 3,0 97'. Znalazłem silnik taurusowski z uszkodzonym wałem. Opierając się na informacji obecnego właściciela- czyli mechanika u którego "to" leży w szopie- jest to silnik 3,8 o mocy 250 KM (sic...)
Przebieg lekko ponad 100tyś. Stukający silnik został "wzmocniony" kilkoma ulepszaczami olejowymi i w ten sposób podreperowany przejechał ze Szwecji 1 500 km. Zdechł dopiero na stole - zatarł się jeden korbowód. Klient kupił inny silnik, a ten lezy na części.
PYTANIA:
- czy to w ogóle możliwe? nie znalazłem takiego silnika
-------------------------------------
W latach 1992 - 1995 paleta możliwych do zakupu wersji wyglądała następująco:
Wersja Lata Silnik Moc Skrzynia biegów
L 1992 3,0 l Vulcan V6 140 KM (104 kW) 4-biegowy automat AXOD-E
GL
LX 1992
3,8 l Essex V6 140 KM (104 kW)
GL
LX 1993–1995 3,0 l Vulcan V6 140 KM (104 kW) 4-biegowy automat AX4S
3,8 l Essex V6 140 KM (104 kW)
SE 1995 3,0 l Vulcan V6 140 KM (104 kW)
3,8 l Essex V6 140 KM (104 kW)
SHO 1992–1995 3,0 l SHO V6 220 KM (164 kW) 5-biegowa skrzynia manualna MTX-IV
1993–1995 3,2 l SHO V6 220 KM (164 kW) 4-biegowy automat AX4N
--------------------

Jeśłi to : 3,8 l Essex V6 to nadal 140 KM.

zrobiłem fotkę:


Obrazek


i widok od strony kolektora

Obrazek


* Można taki silnik przeszczepić do III generacji?
* Czy parametry tłoków są takie same? pasowałyby do III ?
w zasadzie to ostatnie pytanie jest najistotniejsze. Opierając się na własnych przypuszczeniach- sądzę, że między II a III różnic w samym bloku silnika i parametrach (wymiarach) korbowodu i tłoków chyba nie ma. Podobnie wobec innych samochodów, a więc Merkury i Winstar. Osprzęt rozmieszczony inaczej, ale "serce" silnika raczej takie samo.

Dobrze dedukuję? jakie są Wasze opinie?

Pozdrowienia
Bogdan


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Zamiana z 3.0 na 3.8 nie będzie taka prosta - są róznice w skrzyni biegów (inna płyta sterowania, inny konwerter), aby skrzynia zadziałała musi mieć sterowanie z ECM-u sterującego też silnikiem. Jak podepniesz starego kompa (ECM) z silnika 3.0 do 3.8 to raczej kiepsko to będzie działało - inne mapy paliwowe, inny układ zapłonowy i jego sterowanie. Mając drugie auto do przekładki to można się o to pokusić - tak by był najlepiej ten sam rocznik lub w przypadku jak masz 97 mógłby byc ewentualnie rocznik 96, bo wcześniej ( II -gen) miała inny układ zapłonowy (w kopułką), inne głowice ( o tym wiem), auta od 98 miały sporo zmian w elektronice i też mogłyby się pojawić "zgrzyty". Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie silnika tego samego typu z lat 96-99 i wymiana samego silnika bez osprzętu. W sprawie silnika zadzwoń do Grójca pod nr 609253118 - kupowałem tam i jestem zadowolony.

ODPOWIEDZ