Silnik -identyfikacja
: 08 cze 2008, 14:15
Witam,
w wolnych chwilach poszukuję i sprawdzam czy gdzieś nie spotkam kpl. używanych tłoków do 3,0 97'. Znalazłem silnik taurusowski z uszkodzonym wałem. Opierając się na informacji obecnego właściciela- czyli mechanika u którego "to" leży w szopie- jest to silnik 3,8 o mocy 250 KM (sic...)
Przebieg lekko ponad 100tyś. Stukający silnik został "wzmocniony" kilkoma ulepszaczami olejowymi i w ten sposób podreperowany przejechał ze Szwecji 1 500 km. Zdechł dopiero na stole - zatarł się jeden korbowód. Klient kupił inny silnik, a ten lezy na części.
PYTANIA:
- czy to w ogóle możliwe? nie znalazłem takiego silnika
-------------------------------------
W latach 1992 - 1995 paleta możliwych do zakupu wersji wyglądała następująco:
Wersja Lata Silnik Moc Skrzynia biegów
L 1992 3,0 l Vulcan V6 140 KM (104 kW) 4-biegowy automat AXOD-E
GL
LX 1992
3,8 l Essex V6 140 KM (104 kW)
GL
LX 1993–1995 3,0 l Vulcan V6 140 KM (104 kW) 4-biegowy automat AX4S
3,8 l Essex V6 140 KM (104 kW)
SE 1995 3,0 l Vulcan V6 140 KM (104 kW)
3,8 l Essex V6 140 KM (104 kW)
SHO 1992–1995 3,0 l SHO V6 220 KM (164 kW) 5-biegowa skrzynia manualna MTX-IV
1993–1995 3,2 l SHO V6 220 KM (164 kW) 4-biegowy automat AX4N
--------------------
Jeśłi to : 3,8 l Essex V6 to nadal 140 KM.
zrobiłem fotkę:
i widok od strony kolektora
* Można taki silnik przeszczepić do III generacji?
* Czy parametry tłoków są takie same? pasowałyby do III ?
w zasadzie to ostatnie pytanie jest najistotniejsze. Opierając się na własnych przypuszczeniach- sądzę, że między II a III różnic w samym bloku silnika i parametrach (wymiarach) korbowodu i tłoków chyba nie ma. Podobnie wobec innych samochodów, a więc Merkury i Winstar. Osprzęt rozmieszczony inaczej, ale "serce" silnika raczej takie samo.
Dobrze dedukuję? jakie są Wasze opinie?
Pozdrowienia
w wolnych chwilach poszukuję i sprawdzam czy gdzieś nie spotkam kpl. używanych tłoków do 3,0 97'. Znalazłem silnik taurusowski z uszkodzonym wałem. Opierając się na informacji obecnego właściciela- czyli mechanika u którego "to" leży w szopie- jest to silnik 3,8 o mocy 250 KM (sic...)
Przebieg lekko ponad 100tyś. Stukający silnik został "wzmocniony" kilkoma ulepszaczami olejowymi i w ten sposób podreperowany przejechał ze Szwecji 1 500 km. Zdechł dopiero na stole - zatarł się jeden korbowód. Klient kupił inny silnik, a ten lezy na części.
PYTANIA:
- czy to w ogóle możliwe? nie znalazłem takiego silnika
-------------------------------------
W latach 1992 - 1995 paleta możliwych do zakupu wersji wyglądała następująco:
Wersja Lata Silnik Moc Skrzynia biegów
L 1992 3,0 l Vulcan V6 140 KM (104 kW) 4-biegowy automat AXOD-E
GL
LX 1992
3,8 l Essex V6 140 KM (104 kW)
GL
LX 1993–1995 3,0 l Vulcan V6 140 KM (104 kW) 4-biegowy automat AX4S
3,8 l Essex V6 140 KM (104 kW)
SE 1995 3,0 l Vulcan V6 140 KM (104 kW)
3,8 l Essex V6 140 KM (104 kW)
SHO 1992–1995 3,0 l SHO V6 220 KM (164 kW) 5-biegowa skrzynia manualna MTX-IV
1993–1995 3,2 l SHO V6 220 KM (164 kW) 4-biegowy automat AX4N
--------------------
Jeśłi to : 3,8 l Essex V6 to nadal 140 KM.
zrobiłem fotkę:
i widok od strony kolektora
* Można taki silnik przeszczepić do III generacji?
* Czy parametry tłoków są takie same? pasowałyby do III ?
w zasadzie to ostatnie pytanie jest najistotniejsze. Opierając się na własnych przypuszczeniach- sądzę, że między II a III różnic w samym bloku silnika i parametrach (wymiarach) korbowodu i tłoków chyba nie ma. Podobnie wobec innych samochodów, a więc Merkury i Winstar. Osprzęt rozmieszczony inaczej, ale "serce" silnika raczej takie samo.
Dobrze dedukuję? jakie są Wasze opinie?
Pozdrowienia