dokumentacja do zmieniarki

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ

Topic author
brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

dokumentacja do zmieniarki

Post autor: brolcio »

Poszukuje schematów do zmieniarki CD - mam ze swoja problem tzn nie czyta mi płyt. Zmieniarka mechanicznie pracuje - nie jest jednak w stanie czytać CD.


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Pewnie masz brudny laser. Jeśli to sony to mam złą wiadomość - raz oczyścisz ale za drugim razem wymiana - soniaki potrzebują czystego powietrza:) Jeśli panasonic to na 99% zakurzony, one się nie psują :) Można też podnieść prąd sterowania lasera ale z tym bardzo ostrożnie i bez oscyloskopu nawet nie podchodź do tego.
Jeśli chodzi o czyszczenie - rozbierasz zmienarkę do momentu gdy masz dostęp do takiego małego, przezroczystego "oczka". Będzie w pobliżu środka płyty. Najpierw dobrze je obejrzyj - tam może być malutki pyłek, włos, cokolwiek. Weź patyczek, taki z watką na końcu, spirytus, i delikatnie przetrzyj to oczko. Jeśli masz sprężone powietrze w sprayu to przedmuchaj całą "okolicę. Jeszcze raz obejrzyj, powycieraj wszystkie elementy obudowy od wewnątrz, złóż do kupy i z głowy. Ostrożnie z mechanizmem, bo jak namieszasz to będziesz tydzień ustawiał a do tego schematu nie dostaniesz. Chyba nie muszę dodawać, że robisz to wszystko na odłączonym sprzęcie? ;) Powodzenia:)


Topic author
brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

No i po kilku chwilach naprawiłem zmieniarkę - okazało się, że laser jest Ok - problem tkwił w mechanice. Jedna z krzywek nie dociskała odpowiednio rolki dociskającej płytę do rolki napędowej - po lekkim jej podgięciu wszystko działa poprawnie.


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

A nie jest przypadkiem tak, ze masz tam pasek gumowy, który podciąga cały mechanizm napędowy płyty do góry? To może być jeszcze wina tego paska - po prostu się wyciągnął i nie ma już siły. W ogóle jeśli masz jakieś paski gumowe to dobrze by było je przejrzeć i wymienić. Kosztuje to grosze a kłopot z głowy na lata. Kiedyś pracowałem w serwisie rtv:) Doginanie jakiegokolwiek mechanizmu jest niewskazane:)

Awatar użytkownika

Bogdan
Posty: 131
Rejestracja: 16 gru 2006, 14:41
Skąd: Mielec

Re: dokumentacja do zmieniarki

Post autor: Bogdan »

Pytanie do osób posiadających zmieniarki - gdzie się ją podłącza? i jakim kablem?
W bagażniku, przy lewym nadkolu jest (zapewne) wzmacniacz i posiada wolne wyjście (sądzę,że tutaj należy podpiąć), ale nie mam pojęcia jak ma wyglądać i gdzie poszukiwać wiązki do podłączenia zmieniarki.

Pozdrawiam
Bogdan

Awatar użytkownika

Bogdan
Posty: 131
Rejestracja: 16 gru 2006, 14:41
Skąd: Mielec

Re: dokumentacja do zmieniarki

Post autor: Bogdan »

Znalazłem częściową odpowiedź -potwierdzająca miejsce podłączenia.
http://www.autotoys.com/New_Tech/DIY_20 ... hanger.htm

/nadal nie wiem gdzie ten przewód zdobyć/
Bogdan

ODPOWIEDZ