Wibracje przy większych obrotach silnika

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Tak sobie myślę,że może mechanikowi przy wymianie świec/przewodów (już nie wiem) odczepiły się z kopułki przypadkowo 2 przewody i pomylił się przy wsadzaniu?
Mam schemat podłączenia kabli ale jakiś taki nie zrozumiały.
Jak rozumiecie ten rysunek?

[img][img]http://img181.imageshack.us/img181/3672/nowy1tv5.jpg[/img][/img]

oraz taki :

[img][img]http://img98.imageshack.us/img98/4585/uubq8.jpg[/img][/img]

coś mi to za proste jest...tak z prawej do lewej? Możliwe ale nie może macie większe rozeznanie
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Mardan, ty kupiles ksiazke Haynesa czy Chiltona bo w Chiltonie masz na pewno dobre szczegolowe obrazki. Czekaj, ale ty mowisz o Aero, to sie pomylilem...
W Taurusie 3.0 jest tak:
Obrazek
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Właśnie Chiltona mam do Taurus-a i Sabla a do Aero Haynes-a . Kupiła mi rodzinka (z wielkimi problemami co teraz żałuje,że zagadnąłem o taką książkę - wielki problem mieli łosie) i kupili taką bo na pewno była tańsza niż Chilton-a - przecież tam biedoki mieszkają......
Spróbuję porównać silniki z książek - powinny być te same....
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Mam :D
Jest opisane w 3 linijce "General" jak są podłączone przewody z lewej do prawej a dzięki Twojemu zdjęciu wiem gdzie znajduje się "1" na kopułce
[img][img]http://img224.imageshack.us/img224/3740/iiiah4.jpg[/img][/img]

Dzięki RadAg :) Jutro sprawdzam
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Sprawdzone i wszystko podłączone jest prawidłowo...zanim będę zdejmował fajki to zobaczę jakie zmiany będą po wymianie palca rozdzielacza i modułu zapłonu. Jak to nie pomoże to znowu powrót do pierwszej rzeczy wymienionej - świece...kupię nowe zwykłe i może wówczas będą zmiany na lepsze bo już nie mam pomysłu co może być przyczyną braku prądu na któryś z cylindrów.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Moduł zmieniony na używkę z Motocraft-u i.....bez zmian ;( Mam chociaż wielką nadzieję,że nie będzie tracił prądu w czasie jazdy.
Jeszcze palec został do wymiany ale chyba jutro dopiero mi przyjdzie - jak też nie pomoże to zostaje mi ostatnia możliwość (chyba) - świece wymienić znowu ale włożę wówczas normalne - nie platynki.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

No i du.. Prąd nadal się traci ;(
Jedyny plus to taki,że zmniejszyły się wibracje przy większych obrotach z naciśniętym prawie do podłogi pedałem gazu (muszę nie kiedy tak wciskać aby wyprzedzić lub rozpędzić się pod górę). Teraz już wiem dlaczego jest taki mułowaty pod górę....brak 1/2 cylindrów.
Palec nie doszedł. ale jeszcze się zastanawiam nad kopułką - możliwe,że styki będą przepalone.....
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Jeszcze możliwe,że czujnik położenia wału będzie do kitu...
Dziś stanąłem na środku głównej ulicy - z 5 pasów na środkowym sobie postałem jakieś 2/3 minuty zanim załapał prąd... fajnie. blać....
W nocy zanim zasnąłem to zajarzyłem,że on miał immobilajzer kiedyś zamontowany i najlepsze jest to,że puszka i kable dalej są - nie wymontowane i tak się zastanawiam czy nie będzie to jakoś knociło....W każdym razie ma być wyłączony (przy zakupie takie info otrzymałem)
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Mardan - przód silnika masz tam, gdzie są wszystkie koła pasowe. To tak w kwestii wyjaśnienia jak patrzeć na te rysunki :) Gdzieś wyczytałem, że 3.0 i 3.8 mają jakoś inaczej ale nie pamiętam co to nie będę ściemniał. Kopułkę rozdzielacza też możesz mieć powypalaną, obejrzyj ją dokładnie. Możesz delikatnie przeczyścić z nagaru szczotą drucianą, ale nie stalową tylko mosiężną. A najlepiej weź na szczoteczkę do zębów CIF, wyczyść styki, opłucz wodą, wysusz suszarką i załóż. Przewody możesz sprawdzić wieczorem - no w każdym razie musi być ciemno - odpal silnik, weź spray taki do wody, rozpyl nad przewodami i patrz. Jeśli masz grzieś przebicioe to je zobaczysz. Popróbuj przy cewce, przy kopułce też.
A jeśli masz przewody od immobilajzera, to może też Ci gdzieś zwierają i dlatego się kaszani? Wypierdziel je won i zaizoluj wszystkie końcówki.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Byłem u mechanika dziś bo nawet bałem się jechać do roboty (20km).
No i mnie chyba wyśmiejecie co było przyczyną gaśnięcia zaraz po wyjeździe z pod domu......
Brak płynu chłodniczego - znaczy był ale mało - 4 litry wlało się jeszcze a wchodzi koło 8-10l.
Dlatego,że nie była pełna chłodnica - obieg płynu nie dochodził od razu do reduktora gazu i jak zacząłem dodawać pedał gazu i wkręcać na wyższe obroty silnik - gaz...robił się płynny i zamarzał reduktor :/ . Dolaliśmy płynu prawie do pełna i pojechałem. Ani razu mi nie stracił prądu :) Ale i tak 1/2 cylindry nie mają zapłonu kopułka i palec do wymiany na dniach i zobaczy się czy będzie poprawa. Nawet kontrolka oleju już nie świeci.
Ale nie mówię chop..zobaczę po paru kursach co się będzie działo.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

O boze...Nie mow ze nie kontrolujesz plynow?My ci tu pomagamy a ty o najprostsze czynnosci serwisowe niedbasz :P
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

Dolewałem jakieś 2 tygodnie temu ale nie do pełna - miałem przypadek jak mi termostat się zablokował i od tego momentu nie dolewałem więcej niż tyle co widziałem przez korek bo się bałem,że jak będzie za dużo to wywali znowu jakiegoś węża ciśnienie.

Ale to pikuś.....Dziś pojeździłem nim parę kilometrów,doszedł mi palec rozdzielacza a jutro ma przyjść kopułka ale co z tego JAK MI ZERWAŁA SIĘ LINKA GAZU :razz: :shoot:
Normalnie się chyba wyżyje na tym aucie !!! Jakieś fatum czy co??? I znowu uziemiony aż linkę znajdę w co nie bardzo mi się chce wierzyć aby było łatwo :/
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Post autor: cezar62 »

Może tu:

Linka gazu - FORD - symbol: F4SC9A758EB
tel.kom. 509 112 281
http://www.americanautoexpert.com/
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Post autor: MarDan »

He :) Szybko znalazłeś - ja klepie po necie już parę godzinek i nic - jedynie co odkryłem to,że linka z Poloneza (krótka) spasowałaby prawie jak oryginał (inne końcówki ale zaczepy prawie idento).

Jutro kuknę w sklepie na tą z Poloneza a jak nic z niej nie będzie to zadzwonię tam gdzie Podałeś nr. - wygląda na to,że to jedyna chyba firma w Polsce,gdzie kupi linkę do gazu do amerykanów 8/

Dzięki za namiar :papa:
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Mardan - jakbyś napisał, że masz szron na parowniku to bym wiedział co boli Twój samochodzik :D

ODPOWIEDZ