Przednie lampy

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

Moje reflektory są:

przerobione na asymetryczne z homologacją
7
25%
przerobione na asymetryczne bez homologacji
3
11%
przerobione na ksenony symetryczne
1
4%
nie przerobione ale dobrze mi świecą i jestem zadowolony
11
39%
nie przerobione ale nie wiem co z tym zrobić bo nie ma pasujących zamienników
4
14%
nie przerobione, przełączone na długie i obniżone
0
Brak głosów
inne
2
7%
 
Liczba głosów: 28

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Przednie lampy

Post autor: KARLone »

OK. Temat lamp w amerykańskich samochodach jest chyba wszystkim świetnie znany, generalnie chyba nie ma osoby która by chwaliła oryginalne lampy zza oceanu. Słabizna i tyle, pomijam to że, nie mają homologacji i są problemy na przeglądzie. Długie światła to już w ogóle katastrofa. Mijania też słabe, jak mijałem auta z naprzeciwka to praktycznie nie widziałem swojego pasa. Poradziłem sobie z tym, zamieniając przewody świateł długich z mijania, obniżyłem i nawet granica światło cienia była podobna do naszych :) byłem zadowolony, widoczność poprawiła się znacząco ale nie miałem długich.

Zakupiłem więc na aukcji małe halogenki, ponoć dalekosiężne z homologacją ale po ich zapaleniu praktycznie było gorzej, totalny badziew, bardziej ozdoby niż lampki, w dodatku gasły mi mijania i świeciły tylko te słabe halogenki. Poradziłem sobie z tym montując dodatkowy przekaźnik podtrzymujący mijania w momencie włączenia długich, tylko że moje "mijania" totalnie tłumiły efekt zapalenie tych małych i przez to widoczność wcale się nie poprawiała. Zakupiłem o wiele większe i droższe, teraz już było widać efekt w oddali :) znowu byłem zadowolony, miałem dobre mijania, dobre długie i zero problemu na przeglądzie.

Ostatnio niestety ludzie z naprzeciwka coraz częściej mi migają światłami i to nie przez policję tylko zapewne, że ich oślepiam. Jeszcze rok temu ani razu się nie zdarzyło, żebym kogoś oślepiał, a teraz to praktycznie za każdym razem wieczorem. Podejrzewam, że szyby z lamp trochę zmatowiały, trochę się porysowały i trochę się zabrudzają przez co światło ulega nadmiernemu rozproszeniu. Zatem robię ostanie podejście do tematu lamp przednich, kupiłem przednie nowe lampy, które posłużą za obudowę nowych, w których umieszczę lustro w gładkoszybowej technologii, ostatnio znalazłem kandydata, który tam wejdzie :) fota poniżej, ma polską homologację, więc nawet upierdliwy gliniarz nie będzie miał za wiele do powiedzenia. Od czasu do czasu będę robił updejta jak mi idzie i będę się dzielił informacjami w tej dziedzinie, bo myślę że parę osób może to zainteresować. Szczerze mówiąc nie mam jeszcze wszystkich rozwiązań dla takiej hybrydowej lampy. Niektórzy wstawiają ksenony, te tanie ale już widzę, jak to daje ludziom z naprzeciwka po oczach, sami mnie tacy wkurzają, stąd moja zawziętość w tym temacie ;)

Jeśli macie przeróbki lamp, to podzielcie się jak to u was wygląda, może pomoże mi to w moim rękodziele.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3289
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Przednie lampy

Post autor: cezar62 »

Moje lampy są do dupy, nie przerabiane, bo jakimś dziwnym dla mnie trafem
nie mam problemu na przeglądach technicznych.
Światło jest tragiczne, jakbym lampy naftowe założył, to chyba byłby podobny efekt.
Widoczność drogi jest słaba, w deszczu to po prostu strach jechać, bo nie widzę już prawie nic.
Długie polegają na tym, że mam trochę szerzej oświetlone pobocze.
Lampy bardzo dobrze oświetlają znaki drogowe, ale oczywiście z małej odległości, bo generalnie są bardzo krótkie.

Ostatnio, na przeglądzie facet się czepił kloszy, że są porysowane i że za rok już z takimi nie wyda pozytywnej opinii.
Czytałem na różnych grupach o renowacji kloszy, ale słabo mi się robi jak widzę ile to roboty.
Próbowałem kupić lepsze używane, ale wszystkie dostępne miały również porysowane, pożółkłe kosze.
Nowe można mieć za około 1500 zł, więc dałem sobie spokój.

(mowa o Fordzie Taurusie)
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Przednie lampy

Post autor: KARLone »

cezar62 pisze:[...]
Nowe można mieć za około 1500 zł, więc dałem sobie spokój.
Ile??? Szkoda że nie wiedziałem, bo mógłbym ci zamówić, koszt ok 110 dolarów za parę plus przesyłka ok 50$, ja właśnie zamówiłem nowe w podobnej cenie, już są u nas na cle, pewnie ze dwa tygodnie poleżą.

Jeśli chodzi o renowację, to dobrze sprawdza się mleczko do polerowania szkła. Można to kupić w motoryzacyjnych sklepach. Sprawdzi się to tylko przy zmatowiałych lampach. Najlepiej poleruje się maszynką z końcówką do polerowania, tyle że głębokie rysy i zżółkniętych szkieł chyba już nie da rady przywrócić do świetności, dlatego kupiłem nowe.

U Ciebie może szło by też napasować jakieś gładkoszybowe lustra np z matiza też są takie eliptyczne, może jakieś jeszcze inne... jednak żarówka H4 świeci nie wiedzieć czemu lepiej, mimo, że połowa jest przesłonięta blaszką i pół lampy nie świeci w opcji mijania

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Przednie lampy

Post autor: RadAg! »

Zaznaczylem ze mam przerobione na asymetryczne z homologacja chociaz nie wiem. Lampy byly robione przez firme ktora sprowadzila auto ze stanow (www.copcarsdirect.co.uk). Byc moze robili to sami, byc moze oddali do warsztatu. W UK jest sporo firm ktore specjalizuja sie w konwersji oswietlenia aut amerykanskich na warunki europejskie. Podejrzewam ze mam homologacje ale angielska o ile jest tak tutaj wymagana. Kiedy robilem przeglad dla Taurusa w celu zarejestrowania go na IOM panowie z Vehicle Test Centre zwracali uwage tylko na kolor lamp i ich asymetrycznosc oraz odpowiednia wysokosc swiatel. Byc moze nie ma tutaj i podobnie w UK jakis chorych homologacji na kazda pierdole. Mam gdzies artykul o przerobce lamp przez profesjonalny serwis w UK. Musialbym sprawdzic czy oni cos tam wspominaja o homologacjach...Generalnie w Vicky mam swiatla zgodne z przepisami w UK lacznie z kierunkowskazami na nadkolach. Nie zwrocilem tylko uwagi czy swiatla sa ustawione asymetrycznie, choc pewnie sa...na angielksa strone :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: Przednie lampy

Post autor: piotrekzet »

Zaznaczyłem, ze mam z homologacją bo tak mi się wydaje:) Sam przerobiłem, miałem oryginalne ale gliniarze się czepiali - chyba kierunkowskazów, które święcą, nie wnikałem, bo tył całkowicie oryginalny :) Świeciły słabo, więc miałem dodatkową motywację :) A światełka mam takie, moge zrobić fotkę w zbliżeniu następnym razem :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Re: Przednie lampy

Post autor: GAZDA »

ja mam orginały i mi nie przeszkadza...
przez całe życie praktycznie jade na słabych światłach więc sie przyzwyczaiłem...

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Przednie lampy

Post autor: KARLone »

tak to ma wyglądać u mnie. Na razie wszystko jest przymierzone "na luźno" - muszę teraz wykombinować sposób trwałego połączenia wszystkich elementów, szczególnie przedniej szyby, bo ją po prostu odciąłem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Przednie lampy

Post autor: RadAg! »

Moze ten czarny usczelniacz na ktory klei sie akwaria i przykleja szyby w samochodach?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Przednie lampy

Post autor: brolcio »

W Taurusie miałem założone odblaśniki z Lanosa, w Sable mam odblaśniki z Ibizy, w Camaro i Firebirdze mam reflektory w wersji Euro z homologacją . Klosze w Taurusie/Sable sam regenerowałem - efekt zaskakująco dobry. W Sable nie mogę narzekać na reflektory, w Camaro bez uwag, w Firebirdzie bez rewelacji, ale drogę stosunkowo dobrze widać.

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Przednie lampy

Post autor: KARLone »

RadAg! pisze:Moze ten czarny usczelniacz na ktory klei sie akwaria i przykleja szyby w samochodach?
Też o tym myślałem, tylko nie wiem jak to będzie się zachowywać w wysokiej temperaturze, już po kilku chwilach lampa nagrzewa się do tego stopnia, że nie idzie jej utrzymać w rękach, myślę, że spokojnie 100 st C. No ale to prototyp będzie, więc możliwe są jakieś niedoskonałości ;)

Na razie zamontowałem nowe lampy, które przyszły parę dni temu, różnica jest zauważalna, o wiele lepiej widać i lepsze jest odcięcie światłocienia, światło trafia na drogę a nie na drzewa.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Przednie lampy

Post autor: RadAg! »

Na pewno znajdziesz cos co jest takze temperaturoodbporne, jak mawiaja Angole - heatproof.
http://www.soudal.com/indexflash_2.html
Poszukaj w soudalu, oni maja chyba masy do wszystkiego.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Przednie lampy

Post autor: KARLone »

rzeczywiście mają róże uszczelniacze i nawet odporne na wysokie temperatury, teraz jest pytanie czy jest tak mocny jak klej do szyb? wyczytałem że klej do szyb wytrzymuje do 90 st C, a ten odporny na temperaturę do 285. Może te 90 st. wystarczy.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Przednie lampy

Post autor: RadAg! »

Moze napisz do nich maila, mysle ze cos doradza. Problem w tym ze to po zaschnieciu musi byc sztywne a nie galaretowate jak silikon...Osobiscie nie mam pojecia jak gorace robia sie lampy w samochodzie... :/
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: Przednie lampy

Post autor: piotrekzet »

Zwykły silikon wytrzymuje 250+, teksty o "wysokotemperaturowym" to tylko chwyt marketingowy. A jak - nie daj Boże - kupisz taki do uszczelniania pieców to wyrzucisz go jeszcze szybciej :)


piotrekzet

Re: Przednie lampy

Post autor: piotrekzet »

Radek, silikon wcale nie jest taki "galaretowaty" jak się wydaje :) Moim zdaniem do przyklejenia klosza jest optymalny. Jeśli chodzi o trwałe połączenie pozostałych elementów - szpachla, szpachla, szpachla... tylko z włóknem szklanym i po zmatowieniu łączonych powierzchni papierem ściernym. Oczywiście późniejsze odtłuszczenie mile widziane :) Rozbierałem przerobione reflektory w sable i wklady właśnie były zamocowane na szpachlę. Ledwo oddzieliłem to cholerstwo, po wielokrotnym nacinaniu szlifierką :razz:

ODPOWIEDZ