Puste rury zamiast katalizatorow

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Puste rury zamiast katalizatorow

Post autor: RadAg! »

Jako ze od soboty grzebie przy aucie bo mi piaty cylinder nie pali podjechalem dzisiaj do swojego mechanika bo sie zaczalem martwic. Wzial mi auto na kompa, posluchal, popatrzyl i wszystko mowi ze jest OK. Zamienilem za jego rada cewke ktora siedzi na gubiacym iskre cylindrze i faktycznie to cewka wiec musze wymienic al to jest inna bajka. Pytanie mam o katalizatory. Otoz do tej pory uwazalem ze warto wymienic katalizatory bo te moje sa juz mocno zuzyte, praktycznie w srodku maja caly ten katalityczny material w kawalkach. Bralem pod uwage tylko wymiane na nowe z racji obaw przed tym ze bez katsow komp mi bedzie swirowal. Paul - ktory mi doradzal powiedzial ze mam poszukac na necie jak sie zachowuje komputer jak sie wsadzi puste rury ale on by kasy na katalizatory nie wywalal...Macie w tym temacie jakies spostrzezenia, doswiadczenia? Ten sposob na wsadzenie pustych rur mi sie podoba bo doda mi troche kucy, doda troche dzwieku no i pozwoli zaosczedzic sporo kasy. Na 'nie' jest opcja ze bez katsow komp bedzie mi sypal bledami od emisji czego nie chce...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Puste rury zamiast katalizatorow

Post autor: KARLone »

można oszukać kompa emulatorami sond lambda, jak to działa nie wiem ale kiedyś o tym słyszałem. Stosują to np gazownicy żeby komp błędów nie wywalał. Widziałem takie za ok 150 zł. Nie mogę wkleić linka bo jest zamaskowany i za każdym razem wskakuje strona główna. http://www.shopgaz.pl/

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Puste rury zamiast katalizatorow

Post autor: RadAg! »

To tez jest jakis pomysl, wtedy moglbym wywalic wszystkie katalizatory, to znaczy przedni i tylny z kazdej strony pojazdu. Za tylnym nie ma katalizatora ale jest pomiedzy wiec tylne katsy bede pewnie wywalal w najblizszym czasie...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

CorradoGl
Posty: 99
Rejestracja: 08 lis 2008, 18:38
Samochód: Taurus GL '96 3.0v6; Jeep GCH '99 4.7v8
Skąd: Wielbark 12-160

Re: Puste rury zamiast katalizatorow

Post autor: CorradoGl »

Pomaga tu zdystansowanie tylnej (tej za katem) sondy lambda o ok 5cm - robia tak firmy tunerskie wiec jest to rozwiazanie tylko trzeba miec miejsce zeby ja zdystansowac...
'96 Taurus GL Wagon, 3.0 V6, '99 Jeep GCH 4.7v8, '00 Windstar 3.0 V6, i corsa mojej pieknej o pojemnosci bliskiej rozrusznika z byka ;-) - 533887313

Awatar użytkownika

marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: Puste rury zamiast katalizatorow

Post autor: marek_rd »

Jak rozwiązałeś sprawe z katalizatorami bo bardzo mnie ciekawi :D u mnie lataja i jak sie auto nagrzeje to chodzi troche jak grzechotka :P a też sie boje wywalić bo jak by nie było sa 4 sondy i 4 katy :)

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Puste rury zamiast katalizatorow

Post autor: KARLone »

grzechotka? u mnie grzechotał zawór pcv. Po zmianie brzęczenie ustało :)

co do pustej rury to wywaliłem jeden z tłumików jak w końcu wymienię półośkę to wrzucę efekt na forum :D

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Puste rury zamiast katalizatorow

Post autor: RadAg! »

marek_rd pisze:Jak rozwiązałeś sprawe z katalizatorami bo bardzo mnie ciekawi :D u mnie lataja i jak sie auto nagrzeje to chodzi troche jak grzechotka :P a też sie boje wywalić bo jak by nie było sa 4 sondy i 4 katy :)
Nie rozwiazalem tego jeszcze. Sondy sa dwie, przed i za pierwszym katem, takze mozna wywalac drugi katalizator, ten co grzechocze, bez ryzyka ze beda falszywe odczyty, choc to tez loteria. Ja jestem raczej, w zwiazku ze zmiana charakterystyki wydechu i zjawisk falowych, skutkujacych utrata mocy w niektorych zakresach obrotow, za wymiana katsow na nowe...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Z/28
Posty: 439
Rejestracja: 18 sty 2011, 20:35
Samochód: 1991 Chevy Camaro Z/28, 1972 Chevy Chevelle
Skąd:

Re: Puste rury zamiast katalizatorow

Post autor: Z/28 »

A ty Radek nie potrzebujesz kataliozatorów żeby przejść MOT? Auta wyprodukowane przed 1997 rokiem nie muszą ich mieć (dletego ja mam wyrzucone) ale po tej dacie już wszystkie powinny mieć. Dowiedz się zanim zaczniesz coś zmieniać...
1972 Chevrolet Chevelle 350
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
;)

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Puste rury zamiast katalizatorow

Post autor: RadAg! »

Na wyspie Man jest jeden dozywotni MOT :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Z/28
Posty: 439
Rejestracja: 18 sty 2011, 20:35
Samochód: 1991 Chevy Camaro Z/28, 1972 Chevy Chevelle
Skąd:

Re: Puste rury zamiast katalizatorow

Post autor: Z/28 »

RadAg! pisze:Na wyspie Man jest jeden dozywotni MOT :D

No nie mów.... Skandal!!! Dlatego jeździcie tam takimi gratami zagrazającymi bezpieczeństwu ruchu drogowego... Wystarczy spojrzeć na twój... ;)

Chyba czas dla mnie na przeprowadzke... :)
1972 Chevrolet Chevelle 350
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
;)

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Puste rury zamiast katalizatorow

Post autor: RadAg! »

No z tym ze musisz wiedziec ze przeglad jest bardzo rystrykcyjny, miejscowi nazywaja pracujacych tam kontrolerow - gestapo :D Pewnie z tym brokatem bys nie przeszedl :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

IsoGrifo
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2011, 23:20
Samochód: Mercury Grand Marquis
Skąd:

Puste rury zamiast tłumików - MGM 4.6L

Post autor: IsoGrifo »

Cześć, od razu zarzucam temat na forum. Mam Mercurego Grand Marquis 4,6 l z podwójnym fabrycznym wydechem (dual exhaust) . W serii jest to tak wyciszony samochód, że nawet nie wiadomo, kiedy zmienia bieg (brak obrotomierza), słychać tylko szum opon. Dopiero jak go się wkręci na obroty cokolwiek słychać, jak ośmiogarowa kuchnia daje pod maską, ale przecież tym autem jeździ się delikatnie, a nie z gazem do dechy. Mówiąc szczerze brakuje mi trochę odgłosu silnika, bulgotu wydechu, w końcu to V8, więc trzeba się delektować tym dźwiękiem, dlatego też w końcu podjąłem decyzję i ściągnąłem tłumiki Flowmastera. Wybrałem wersję 50 (moderate sound) i po ich wstawieniu... jest cisza, prawie jak w serii !!! dają łagodny bulgot ale dopiero na wysokich obrotach..kurcze to za mało...mogłem brać serii 40... no ale trudno. I co teraz? Zastanawiam się nad wycięciem tych tłumików i wstawienia prostych rur w ich miejsce (czemu nie pomyślałem o tym wcześniej...) Oryginalne katy oczywiście zostają (nie mam z nimi problemu jak dwa wątki niżej) a w końcu tam gdzie są katy też są takie wstępne tłumiki, na końcu wydechów są jeszcze rezonatory, więc chciałbym wyciąć te główne środkowe tłumiki. Domyślam się, że może być głośno (ktoś na forum zarzucił filmik Crown Victorii na jednej rurze zamiast tłumika i moim zdaniem nie było źle), może zbyt głośno (kwestia, co kto lubi), wówczas wspawamy tłumiki z powrotem, ale czy na prostych rurach nie występują jakieś negatywne efekty? czy nie będzie spadku momentu obrotowego? słyszałem, że spaliny muszą gdzieś się po drodze rozprężać, a w prostej rurze nie mają szans..nie wiem, czy to ma jakiś wpływ, czy to prawda. Czy ma ktoś podobne doświadczenia?
Czy ktoś jeździ na prostych rurach? Jakie wrażenia? Pozdr.


kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: puste rury zamiast tłumików?

Post autor: kurczak »

Tylko pamiętaj że wydech to w 80% zawór silnika jak za bardzo odetkasz to zmulisz wóz. Lepsze będzie rozcięcie tłumików końcowych i wybebeszenie komór (nie wszystkich). Potem spawanie i nałożenie ocynku ogniowego co by spawy nie pordzewiały i po sprawie.

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Puste rury zamiast tłumików - MGM 4.6L

Post autor: RadAg! »

Rozkminialem ten temat kilka miesiecy temu. Nadal jestem przy stockowym wydechu choc w planach mam tlumiki Flowmastery lub Magnaflow. Z tego co pytalem i czytalem ingerencja w wydech w nowych autach, jak wycinanie katalizatorow albo tlumikow konczy sie zazwyczaj spadkiem mocy w pewnym zakresie obrotow. Zjawiska falowe jakie zachodza w wydechu sa bardzo istotne dla osiagow silnika. W planie mam wymiane katsow na nowe u wrzucenie wlasnie jakis Flowmasterow.
Druga sprawa, zobacz sobie filmy na youtube. Silniki Modular sa praktycznie zawsze nieslyszalne ponizej 1000 rpm, czy maja flowmastery czy puste rury. Glosno robi sie po dodaniu gazu. Niestety jak chcesz halas na idle to trza bylo kupowac V8 OHV :D

No chyba ze wywalisz caly wydech:
:D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3285
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Puste rury zamiast tłumików - MGM 4.6L

Post autor: cezar62 »

tragedia... koncept jak w traktorze rolniczym...
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

ODPOWIEDZ