Rejestracja Na Zabytek

Tu rozmawiamy o autach ogólnie. Wszystkie marki, modele, kraje.
Awatar użytkownika

Topic author
Natas
Posty: 209
Rejestracja: 31 sty 2011, 10:45
Samochód: F-Body
Skąd: Kęty/Bielsko-Biała
Kontakt:

Rejestracja Na Zabytek

Post autor: Natas »

Z racji iż udało mi się zarejestrować pojazd na zabytek opiszę w skrócie jak to wygląda.

Pierwszy z wymogów to oczywiście wiek pojazdu minimum 25 lat od daty produkcji
Następny z wymogów to oryginalność pojazdu minimum 75 %
Trzeci z wymogów pojazd nie może być w żaden sposób zmieniony konstrukcyjnie
I ostatni to data zakończenia produkcji danego modelu/generacji minimum 15 lat

Są oczywiście odstępstwa od powyższych wymogów:
Pojazd brał udział w słynnych wyścigach .
Miał udział w jakimś historycznym lub ważnym wydarzeniu
Jest rzadki lub unikatowy jeździł nim ktoś ważny lub sławny

Całą procedurę zaczynamy od Rzeczoznawcy który ma za zadanie stwierdzić na wstępie czy pojazd kwalifikuje się na zabytek czy też nie w przypadku braku jego poparcia można sobie odpuścić i nic nas to nie kosztuje.
Jeśli jednak stwierdza iż pojazd się nadaje to przygotuje nam Białą Kartę oraz szczegółowy opis pojazdu wraz z dokumentacją zdjęciową koszt około 500 zł

Następnym krokiem jest konserwator zabytków z Białą Kartą oraz opinią Rzeczoznawcy udajemy się do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wcześniej pobierając sobie ze strony WWW wniosek o wpis do rejestru pojazdów zabytkowych wypełniamy sami i całość składamy na dzienniku podawczym i za około 7 dni dostajemy Wpis do Krajowego Rejestru Pojazdów Zabytkowych to nic nie kosztuje.

Następnym krokiem jest odwiedzenie okręgowej stacji kontroli pojazdów i prosimy o wniosek wypełniamy posiłkując się informacjami zawartymi w opinii Rzeczoznawcy oraz białej karcie to czego nie jesteśmy w stanie ustalić po prostu wpisujemy „Nie Możliwe Do Ustalenia” następnie kserujemy wszystkie dokumenty jakie mamy : Biała karta opinia rzeczoznawcy (Kolor) dowód rejestracyjny o ile posiadamy umowę kupna wpis do rejestru zabytków dowody odpraw celnych itp. I całość wraz z wnioskiem zanosimy do stacji kontroli pojazdów co do samego przeglądu raczej się nie czepiają do niczego mnie osobiście sprawdzili czy auto jedzie prosto i hamuje :) reszta ich nie interesowała :)

Gdy uzyskamy pozytywny wynik badania technicznego koszt 90 zł udajemy się do wydziału komunikacji wcześniej najlepiej wszystko co mamy skserować :) tam czeka nas kolejna opłata związana z żółtymi tablicami rejestracyjnymi 200 zł oraz jakieś tam drobne za znaczek i nowy dowód rejestracyjny czekamy około 2 tygodni do miesiąca i nasz pojazd dostaje żółte tablice i staje się ruchomym zabytkiem techniki.

Całość trwa od 2 do 4 miesięcy i kosztuje około 800-1000 PLN
W razie pytań chętnie pomogę

Plusy:
Dożywotnie Badanie Techniczne
Brak Obowiązku Ciągłości Polisy OC
Zniżka na OC do 50 %
Możliwość Wykupienia Polisy na 1 / 3 / 6 / 12/ Miesięcy

Minusy:
W przypadku wyjazdu za granicę niezbędne pozwolenie Konserwatora Zabytków
Nie można zmienić pojazdu konstrukcyjnie grozi utratą statusu zabytku
Pontiac Firebird 91r 5.7 V8 LT1
Buick Skylark 86r 3.0 V6 •SOLD•

Fuck ecology V8 under the hood

"W golfie wygodnie w golfie jest modnie dresowa bluza dresowe spodnie" :)


kecaj73

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: kecaj73 »

Natas pisze: Plusy:
Dożywotnie Badanie Techniczne
Brak Obowiązku Ciągłości Polisy OC
Zniżka na OC do 50 %
Możliwość Wykupienia Polisy na 1 / 3 / 6 / 12/ Miesięcy

Minusy:
W przypadku wyjazdu za granicę niezbędne pozwolenie Konserwatora Zabytków
Nie można zmienić pojazdu konstrukcyjnie grozi utratą statusu zabytku
do minusów dorzucić można pozwolenie Konserwatora np gdy chcemy sprzedać pojazd za granicę. Już widzę te głosy na Eeeee, ale! - z doświadczenia wiem że Konserwator nie robi żadnych problemów gdy chcemy wyjechać pojazdem zabytkowym za granicę czy go sprzedać. Sprawa komplikuje się troszkę przy pojazdach pow. 50letnich-musimy ,,iść,, po zgodę do właściwego ministra do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. Jeszcze odnośnie zgody na wyjazd za granicę, spotkałem się z czymś takim i sam bez zgody opuszczałem teren kraju, mianowicie cyt.:<<< Samochody młodsze niż 50 lat, o wartości nie przekraczającej 32 tys. zł możemy dowolnie wywozić na krótki okres czasu Jednorazowe pozwolenie na czasowy wywóz zabytku za granicę dla pojazdów starszych niż 50 lat i wartych ponad 32 tys. zł lub wpisanych do rejestru zabytków, wydaje Wojewódzki Konserwator Zabytków na wniosek właściciela pojazdu. Jest ono ważne 3 lata (w tym czasie możemy użyć go tylko raz). Możemy jednak w sposób niemal identyczny uzyskać zgodę na wielokrotny wyjazd ale i on obowiązuje jedynie przez 3 lata. W praktyce konserwatorzy w znaczącej większości przypadków chętnie wydają takie pozwolenia.>>>

odnośnie plusów-już w praktyce nie funkcjonuje coś takiego jak 50% zniżki tyt. OC ;)
Zniżki takie daje PZU, ale musimy być zarej w CAAR lub PZM, a wiadomo obowiązkowe składki, uczestniczyć w zebraniach, przynajmniej paru zlotach, muszą tam zaprotegować nas już członkowie. Tak więc z tą zniżką gra nie warta świeczki ;) ale inne towarzystwa podchodzą teraz do każdego indywidualnie i mają swoje wew ,,bonusy,, dla pojazdów zabytkowych, historycznych, itp i nie koniecznie rej jako pojazdy zabytkowe :) np Link4 posiada grupę ubezp OldTimer24, itd. Wiesz ja ubezpieczałem już kolejny pojazd zabytkowy i nie opłaca mi się/koszta OC/ walczyć o te 50 czy 70% i opłacać składki w CAAR czy PZM...kiedy i tak mogę liczyć na ,,bonusy,, i czystą logikę towarzystw ubezp. :D i jest jeszce taniej :viva:
Z tego co wiem nie tylko te ,,na żółtych,, nie mają obowiązku ciągłości ubezp. Już nie pamiętam ustawy ale nie ma ciągłości ubezp OC pow 25letnich też na białych tabl./zwykłych/ wystarczy jedynie opinia rzeczoznawcy ;)

,,2-4 miesiące,, zależy gdzie, mi ostatnio zajęło wszystko 2 tyg :cool:

pozdr

Awatar użytkownika

Topic author
Natas
Posty: 209
Rejestracja: 31 sty 2011, 10:45
Samochód: F-Body
Skąd: Kęty/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: Natas »

Co do tych zniżek zgadzam się nie opłaca się o to starać zwłaszcza iż składka w Link4 OldTimer24 wykupiona na 3 miesiące wyszła mnie 135,04 PLN :cool:
Pontiac Firebird 91r 5.7 V8 LT1
Buick Skylark 86r 3.0 V6 •SOLD•

Fuck ecology V8 under the hood

"W golfie wygodnie w golfie jest modnie dresowa bluza dresowe spodnie" :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: RadAg! »

Fajny i przydatny tutorial anyway :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: lincoln1998 »

Jestem ciekaw dlaczego ten Lincoln Mark VIII,jest na żółtych blachach :]

http://www.lincolncontinental.pl/mark8.html

Czyżby jakiś mega przeszczep ?

PS. Super stronka :)
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71

Awatar użytkownika

Macianowa
Posty: 233
Rejestracja: 13 sty 2010, 22:32
Samochód: Oldsmobile Cutlass Supreme
Skąd: Koszalin / England

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: Macianowa »

dal w lape :D
93' Oldsmobile Cutlass SUPREME 3.1 V6
93' Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 3.1 V6
00' Honda HRV 1.6 :-)


kecaj73

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: kecaj73 »

cwaniactwo, niedowartościowanie...?
w tym kochanym kraju nic mnie już nie dziwi :shock:
zajebytkowe daemblu dresowe
http://moto.allegro.pl/bmw-7-lang-zolte ... 51266.html
kolekcjoner pełną gębą, ma nawet zwykłego poldka z 1987
nie ma co, konserwator który to zaopiniował na zabytek to chyba jakiś człowieczek z łapanki z ulicy...
zawsze przy sobie mam coś do pałowania...
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: grusiak »

Z tą beemka to faktycznie przegięcie :(
Ale w sumie widziałem tez kiedyś Zastavę na zółtych. Na czym niby ma polegać jej wyjątkowość?
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: lincoln1998 »

grusiak pisze: Ale w sumie widziałem tez kiedyś Zastavę na zółtych. Na czym niby ma polegać jej wyjątkowość?
No a na czym ma polegać wyjątkowość MB ? :) Ja tam nic w nich nie widze SPECJALNEGO.Zwykłe brzydkie niewygodne auta ;)


Kurde widać że ktoś ma tu układy ..



PS.To lekki sarkazm :D
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 13:28 przez lincoln1998, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: MichaŁ »

Grusiak, tak samo rejestrują 125p, 126p, Borewicze... niby nic specjalnego, ale na ulicy ciężko już spotkać ładny egzemplarz więc jakby nie patrzeć unikatowe to one są.

Lincoln, czy Ty w ogóle jeździłeś kiedyś jakimś Mercedesem ?
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: MarDan »

U mnie jeździ gość Fiatem 132 na żółtych - niby zwykły nie rzucający się w oczy a jednak nie widziałem drugiego w Bielsku 132.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


kecaj73

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: kecaj73 »

W ładnym stanie zastawka, 132, 127, 125, 126, itd czemu nie :) . Zarejestrujesz na zabytek i musisz dbać, nie zwieśniaczysz. Takie też potrzebne by cieszyć się dawną motoryzacją i warte by je rej na żółte.

Ale k@źwa by już takie bmw na zabytek, parę setek pał to mało :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot: :shoot:
brak wyobraźni, gustu?
co ten gościu zamierzał?, czuć się jak waleń miodowy?, prince co po parku z zamkiem trasę obskoczy?
To jest gorsze niż wiejski tuning :razz:


BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: BOB »

Nawiązując do pierwszych postów
- białą kartę mozna przygotować samemu, wystarczy nieco zainteresować się własnym pojazdem - koszty to 20 zł w drukarni, wzór dokumentu pobieramy z sieci
- 2-4 m-ce wydaje się strasznie długim czasem. Może zależy to od miejsca zamieszkania. Mnie, podobnie jak Jackowi, zajęło to niecałe dwa tygodnie
- warunek 50 lat, ponad 32 tys zł dotyczy tylko wywozu na stałe / sprzedaży za granicę
- wg mnie zupełnie nieopłacalne jest kupowanie czasowego OC. 3 m-ce to zdecydowanie zbyt krótko, a przy dłuższych okresach cena jest porównywalna z ubezp. całorocznym. Dodatkowo trzeba planować z wyprzedzeniem kiedy bedziemy chcieli używać samochodu. Korzystając z ładnej pogody, w święta jeździłem Valiantem - bez stresu bo mam OC całoroczne. Co do zniżek za członkostwo w CAAR lub Automobilklubie, to jeśli bierze się udział w imprezach organizowanych przez te podmioty, przysługują znizki we wpisowym. Tak więc opłacalność lub nieopłacalność jest sprawą indywidualną i nie można jednoznacznie opowiedzieć się na tak lub na nie. Pewne znaczenie ma też ilość posiadanych pojazdów. Do udziału w zebraniach nikt nie bedzie zmuszał, składki nie są duże, a skoro zapisujemy się do jakiegoś klubu logiczne jest, że chcemy korzystać z organizowanych przez ten klub imprez. W przeciwnym wypadku jaki ma sens taka przynależnośc? Tak więc zapisywanie tego po stronie minusów wydaje się nieporozumieniem. Albo czegoś chcemy albo nie. Jeśli chcemy, dostajemy dodatkową korzyść w postaci 70% znizki i tyle.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


kecaj73

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: kecaj73 »

BOB pisze:Nawiązując do pierwszych postów
- białą kartę mozna przygotować samemu, wystarczy nieco zainteresować się własnym pojazdem - koszty to 20 zł w drukarni, wzór dokumentu pobieramy z sieci
- wg mnie zupełnie nieopłacalne jest kupowanie czasowego OC. 3 m-ce to zdecydowanie zbyt krótko, a przy dłuższych okresach cena jest porównywalna z ubezp. całorocznym..
Zgadzam się z BOB, biała karta to nie problem. Praktycznie wszystko znajdziemy w necie. Ja skanuję wzór dok i odbijam na ,,brystolku,, robię odp wym fotki i klecę wszystko w jedną całość. Druk przeglądu tech tez jest dostępny w necie.
Całoroczne ubezp tyt OC jest bardziej korzystne / np moje 272,- / i jak napisał BOB korzystając z ładnej pogody możemy śmigać kiedy dusza zapragnie. Patrzę za okno, ładna pogoda, suchutko i 31 grudnia wietrzę caddiego na odcinku 100km ;D


golab
Posty: 13
Rejestracja: 24 maja 2012, 16:06
Samochód: chevrolet beretta
Skąd:

Re: Rejestracja Na Zabytek

Post autor: golab »

a propos zastavy mam takową (moja trzecia) i nie ma konieczności bycia wyjątkową wystarczy, że spełnia kryteria to po pierwsze, a po drugie to auto na licencji fiata 128 które jako pierwszy fiat miało silnik ustawiony poprzecznie oraz jedno z pierwszych nadwozi samonośnych.

ODPOWIEDZ