Moja historia motoryzacji

Tu rozmawiamy o autach ogólnie. Wszystkie marki, modele, kraje.

Topic author
kecaj73

Moja historia motoryzacji

Post autor: kecaj73 »

Proponuję nowy temat, mianowicie pojazdy które posiadaliśmy i które mieliśmy okazję w życiu prowadzić.
Fajnie by było gdyby znalazły się tu zdjęcia w/w pojazdów. Nie ograniczajcie się tylko do samochodów ;)
Może to być rower / ja wieki temu dziennie pokonywałem rowerem ok 50 km i daleki byłem myślami o pokonywaniu trasy innym pojazdem, historia.../, może być i motocykl, oczywiście niech nie zabraknie coś o samochodach :) Do zdjęć dopisujcie krótką inf, ciekawe zdarzenia, itp
Zapraszam! :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: RadAg! »

Jacku, pomysł bardzo fajny ale tak bez przykładu... Skoro już zaczynasz to napisz pierwszy jak to było u ciebie. Wymówki, że nie masz czasu szukać starych zdjęć nie przyjmujemy.

Na zachętę moje, resztę opiszę jak coś zapodasz :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: 71Corvette454 »

Fajny pomysł :)
Pierwszy samochód, który "prowadziłem", to było Audi 80 coupe moich rodziców, ale pamiętam z niego tylko że było czerwone, miało silnik z jakiegoś innego samochodu i mimo, że moje prowadzenie ograniczało się do kręcenie kierownicą (podczas, gdy Tata obsługiwał pedały), udało mi się stłuc kierunkowskaz ;( :oops: Wyglądało jakoś tak:
Obrazek

Ja też kiedyś śmigałem mnóstwo rowerkiem, teraz też czasem jeżdżę, ale odkąd zrobiłem prawo jazdy to strasznie mało :( No ale rowerem to ja chyba ciągle przebyłem w sumie więcej kilometrów niż samochodem. Zdjęcia dam na końcu, żeby się nie poprzestawiały ;)

Kolejny samochód, który prowadziłem (tym razem już zupełnie sam :D ) to Polonez moich rodziców, ale to też tylko parę razy, bo jeszcze nie miałem prawa jazdy.

Pierwszym samochodem, który legalnie prowadziłem, była Aurora - od razu na drugi dzień po odebraniu prawa jazdy przejechałem ze 150 km. To oczywiście też nie był mój samochód, tylko Taty (gdyby był mój, to nadal by był mój ;)).

Potem śmigałem długo Tico'em, w między czasie miałem też okazję prowadzić Land Rovera Discovery (diesela), VW Touarega (wersja amerykańska, 4.2 V8), Dodge'a Grand Caravana (też amerykański, 3.8) różnych znajomych. Następnie był '00 Avensis (2.0) i właściwie to nadal czasem nim jeżdżę (też jest rodziców oczywiście) no i w końcu pierwszy oficjalnie mój samochód (jak pisałem, Tata jest współwłaścicielem), czyli SLS/STS. Jego zdjęć nie będę dawał, bo chyba wszyscy już mają dość :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: RadAg! »

Polonez ATU, to była dopiero wydumka :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Bonio
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2012, 19:56
Samochód: Toyota Avalon 3.o V6 / Accord Coupe 3.o V6
Skąd: Grajewo

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: Bonio »

to i ja pozwole sobie cos napisac i wrzucic, generalnie moja przygoda z motoryzacja to strasznie dlugi temat, nie bede pisal czym jezdzilem tylko napisze co posiadalem, pierwsze auto jakie kupilem za wlasne pieniadze to Honda Civic IV gen. 1.5(90KM) 90r. mam ja od 6lat, w domu nikt poza mna nie posiada prawka ani auta wiec musialem se to utrzymywac sam, jako tako wiazalem koniec z koncem i wyszlo tak ze od strony technicznej auto jest ok a blacharsko jest porzarte, zawsze wolalem wlozyc mase siana aby cos wykrecic z tego 1.5 generalnie plan byl taki aby bylo w miare szybkie 1.5 nie chcialem swapowac silnika itp, poprostu chcialem pouczyc sie troche w praktyce tuningu i nie isc na latwizne i zmieniac silnika, no i pakowalem kase i pakowalem i dlubalem ten silnik tak ze z seryjnego silnika zostal tylko blok silnika z korbami i tlokami, a z glowicy tylko szkielet, cala reszta jest pozmieniana, silnik wyremontowany na czesciach z serwisu oem from japan, przejscie na wielopunktowy wtrysk paliwa (seryjny silnik mial 2 wtryski) pozniej byl przelotowy wydech, stozek, zmieniony kol ssacy, wydechowy, wieksza przepustnica, ostry walek stage2, ciut dlubnieta mapa paliwa, skrzynia biegow ze skroconymi przelozeniami i zmienionym przelozeniem glownym do tego odchudzony zamach (do budowy takiej skrzyni trzeba bylo 3skrzyn biegow z kazdej po innym elemencie) auto dysponuje teraz moca ok 140km i czasy do przyslowiowej paki ma w okolicach 7-7,5sec, tyle ze krotka skrzynia konczy sie przy ok 180-190km/h na 4 biegu, po wrzuceniu 5 auto sie muli :)
pozniej w miedzyczasie przez rece przeszlo mi audi a4 1.9tdi, auto niby fajne, mega awaryjne, mimo swego ocynku gnilo gorzej od civic (zdjec nie bede wrzucal bo nawet nie mam ich na tym kompie) ale szybko sie go pozbylem bo nie chcialo mi sie go ciagle reanimowac bo w aucie zaczelo sie sypac wszystko, od czujnika sterowania turbina przez przeplywomierz, nagrzewnice a na rozruszniku konczac... pozbylem sie go i kupilem Honde Accord Coupe 3.0v6 ktore sprawuje sie mega, nie bylo jeszcze ani jednej awarii ani jakiejs usterki mam ja od roku ale trzeba ja zmienic bo jak dla mnie jest niepraktyczne a czasami musze przewiesc rodzine i te ciagle przestawianie foteli jest wkurzajace...
przepraszam za rozmiar fot oraz za ich ilosc :)
zdjecia beda w linkach, bo mam je juz w sieci i maja ciut wieksze gabaryty niz te ktore sa wymagane na forum, nie bede ich specjalnie przerabial

accord
http://imageshack.us/photo/my-images/521/47925513.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/717/30512495.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/137/51021020.jpg/

i civic
http://imageshack.us/photo/my-images/855/24883901.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/811/37057258.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/841/55500038.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/3/34925669.jpg/

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: RadAg! »

No nieźle. W sumie wolę foty twoich aut w linkach, nie trzeba ich oglądać :D

Dobra, to ja dla was wogle właśnie przeryłem domowe archiwum i pofotografowałem stare zdjęcia.

Oto ja, odbieram prawo jazdy w 1997 roku w lipcu. Prawo jazdy zrobiłem od razu jak było można czyli jak miałem 18 lat. Uczyłem się na Polonezie i Uno.

Po odebraniu prawa jazdy przez rok nie miałem okazji do jazdy samochodem potem jak moja żona zrobiła prawko, wtedy jeszcze dziewczyna i tata zaczął jej dawać Renault 21 to dawała mi czasem pojeździć. Wogle to tego prawdziwego jeżdżenia autem uczyłem się od Agi.
Coś takiego tylko inny kolor - beżowy

Obrazek

Po jakimś czasie Aga dostała, za zdaną maturę Renault 19 od taty. Był to rocznik 93 z benzynowym silnikiem 1.4L 75KM pod maską. Fajne auto, 3 drzwiowe, uwielbialiśmy je, idealne dla młodej pary. Ogromny bagażnik, składana kanapa, dało się tym przewieźć łóżko. Mieliśmy to autko jakieś 2-3 lata, potem oddaliśmy je Agi ojcu.

Potem była krótka przygoda z fiatem 126p popularnie zwanym Maluchem. Nie był nasz, Agi wujek pożyczał je nam w razie potrzeby.

Po jakimś czasie moja mama kupiła sobie Forda Fieste 91 z silnikiem 1.1. Było to w tym czasie jak Polska weszła do Unii i ciągnęli do kraju wszystko co się dało a komisy były zawalone autami. Fiesta kosztowała chyba 4 tys :D Co najlepsze w tym wszystkim mama nie miała prawka, to było auto do nauki. Siłą rzeczy więc byłem jego jedynym użytkownikiem, poza Agą oczywiście i moją mamą w weekendy.
Obrazek

Po fieście, kiedy mama zdała prawko, zakupiliśmy Taurusa. Udało mi się mamę przekonać, że to auto będzie dla niej najlepsze, było ciężko ale się udało Taurus 1995 został zakupiony w Gdańsku w 2005 roku w kwietniu i to była nasza pierwsza ameryka. Jazda z Gdańska do Poznania - do dziś pamiętam. Nie da się porównać do niczego co pochodzi z Euroazji. To auto po prostu płynęło. Poza tym mój pierwszy w życiu automat.
Taurus z potężnym silnikiem 3.0 V6 Vulcan służył nam dzielnie do 2008 roku. W międzyczasie stał się moją własnością. Zjeździliśmy nim pół Europy. Był z nami na Manie, był z nami w Norwegii i Szwecji. Był chyba jedynym Taurusem jaki kiedykolwiek pojawił się na Power Big Meet :D

Kiedy odkupiłem od mamy Taurusa mama moja stała się dumną posiadaczką Mercurego Sable LS 1995 z jeszcze potężniejszym Essexem 3.8 pod machą. To auto, jako że FWD, jak mu się wcisnęło gaz w podłogę na światłach to nie chciało jechać. Stał w miejscu i mielił opony :D Nadal jest z nami, niestety w stanie agonalnym, nieużywany od roku stoi w ogródku, czeka na zbawiciela.

3 lata temu kupiłem Crown Vic. W życiu nie miałem lepszego auta i sądzę, że gdybym miał okazję jeździć wszystkimi autami świata Vicki pozostałaby na pewno w pierwszej dziesiątce najlepszych aut. to auto jest niezniszczalne. Cholernie solidne (oczywiście mówimy o wersji policyjnej), pakowne (nigdy mi się nie udało tak napchać bagażnika żebym musiał coś zostawić).Po prostu killer a jeszcze daje frajdę jazdy bokiem. Osobiście uważam, że Crown Vic Police Interceptor to jeden z najbardziej udanych samochodów w historii motoryzacji.

Rok temu Agnieszka kupiła Subaru Outbacka 2001 z 2.5L boxerem. Super zajebiste auto, 4x4, kombi - przeuniwersalne. Niestety trochę dla nas za drogie w utrzymaniu i sprzedaliśmy. Widuję je często w okolicy i żałuję, ale nie było nas stać na dwa drogie auta.

W najbliższą sobotę natomiast zaczynam nowy rozdział w swoim życiu - kupuję motocykl. Taki am 125cc, do dojazdów do pracy. Vic mnie za dużo kosztuje i musi odpocząć.

Żeby nie było, ja także jeździłem w swoim życiu na rowerze, można powiedzieć, że byłem w latach młodości z naciskiem na 95- 00 byłem maniakiem kolarstwa górskiego. W 95 roku mama mi kupiła Treka 830, którego mam do dziś (niezmieniona pozostała tylko rama). W 97 roku startowałem w pierwszym albo drugim maratonie rowerowym w Szklarskiej Porębie. Niestety defekt wykluczył mnie z rywalizacji po pierwszym kółku czyli jakichś 30 km. Potem w latach 2001-2002 pracowałem jako kurier rowerowy robiąc pomiędzy 80-100km dziennie. Byłem jednak tym z bardziej leniwych. Chłopaki u nas trzaskały po 200km i więcej od 8 rano do 20 wieczorem i zarabiali 2-3 tys na miesiąc co wtedy było niezłą kasą. Oczywiście wszyscy jaraliśmy fajki :D

Niestety forum miesza fotki więc wrzucam wszystko na dole postu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
kecaj73

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: kecaj73 »

RadAg! pisze: napisz pierwszy jak to było u ciebie. Wymówki, że nie masz czasu szukać starych zdjęć nie przyjmujemy.
czas muszę poświęcić też żonie, dopiero potem reszta :) wiesz jak jest
a fotki i opis zapodam, bez obawy ;)

Awatar użytkownika

krzemien323
Posty: 840
Rejestracja: 23 cze 2011, 20:55
Samochód: Grand Prix '88, Camaro '94 i 125p
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: krzemien323 »

Kurcze jakbym miał wypisać wszystkie auta jakie prowadziłem to zanudziłbym Was strasznie - było tego od pieruna (ostatnio miałem okazdę pojeździć Grandvillem 75 :viva: ). Co do posiadanych aut to pierwszym moim samochodem był Moskwicz na pedały ;), którego dostałem od ojca:
Obrazek

W wieku 18 lat zrobiłem prawko i za czasów Technikum Mechanicznego ;) kupiłem sobie Skodę 120, którą tuningowałem. Startowałem nią też w różnych wyścigach i KJSach:
Obrazek
Obrazek

Z rok później mój pierwszy wyjazd do raichu po "coś fajnego". Przywiozłem Mazdę 323F (na tym aucie też troszkę startowałem i dużo kombinowałem z zawieszeniem, alufelgami i innymi przeróbkami):
Obrazek

Mając Mazdę kupiłem sobie Opla Kadetta GSI 16V, który był naprawdę szybki:
Obrazek

Z ciekawych samochodów była jeszcze Mazda MX-3, MX-5, Escort Cabrio, Fiat Barchetta:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Były też normalniejsze samochody: jakieś Laguny, Citroen XM, Rover, Daewoo, BMW, Mondeo.

Z klasyków przewinęła się Wołga Gaz-24, Fiat 125p i Syrenka.

Za to teraz na placu stoi: Ford Crown Victoria, Pontiac Bonneville, Chevrolet Beretta, Buick Skylark, FSO 125p, Syrena (w częściach), Citroen XM i Mazda 323 3d.

Dobra już nie zanudzam ;)

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: lincoln1998 »

krzemien323 pisze:
Za to teraz na placu stoi: Ford Crown Victoria, Pontiac Bonneville, Chevrolet Beretta, Buick Skylark, FSO 125p, Syrena (w częściach), Citroen XM i Mazda 323 3d.
Już nawet nie będę pytał które jeżdżą :hah: :)
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71

Awatar użytkownika

krzemien323
Posty: 840
Rejestracja: 23 cze 2011, 20:55
Samochód: Grand Prix '88, Camaro '94 i 125p
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: krzemien323 »

Oprócz padliny Skylarka i Syreny, która jest w proszku to wszystkie jeżdżą.

Tylko nie wszystkie lagalnie :D


Bonio
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2012, 19:56
Samochód: Toyota Avalon 3.o V6 / Accord Coupe 3.o V6
Skąd: Grajewo

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: Bonio »

nie no niezla kolekcja... gsi to dobra kosa, podejrzewam ze moj civ jest na badzo podobnych parametrach teraz ktore gsi mial seryjnie ale pamietajmy ze gsi mialo 2.0 i chyba dohc jak sie nie myle a u mnie jest 1.5 Sohc i bez vteca... ale to nie o tym temat
tak dorzucajac do tematu, starcie z probe gdzie ja mialem ok 120KM

a i jako ciekawostka dodam ze to ze skrzynia dsg nie wiem czy nie 6-7biegowa, u mnie dalej 120km, tsi odchodzilo mi dopiero od 140km/h

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: RadAg! »

Ja bym uważał z tym obnażaniem się coraz bardziej z tą Hondą Bonio. Wiemy, że masz, fajnie. Skupmy się jednak na amerykańskich autach :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

krzemien323
Posty: 840
Rejestracja: 23 cze 2011, 20:55
Samochód: Grand Prix '88, Camaro '94 i 125p
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: krzemien323 »

Radek nie czepiaj się, to jest luźny temat i można tu wrzucać wszystko od Audi do Zaporożca ;)


Bonio
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2012, 19:56
Samochód: Toyota Avalon 3.o V6 / Accord Coupe 3.o V6
Skąd: Grajewo

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: Bonio »

RadAg, jak civ sie nie sprzeda to nie bedzie amerykanca :D wiec lepiej sie obnazac, moze komus sie spodoba taka zabawka i zakupi

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Moja historia motoryzacji

Post autor: RadAg! »

Bonio pisze:RadAg, jak civ sie nie sprzeda to nie bedzie amerykanca :D wiec lepiej sie obnazac, moze komus sie spodoba taka zabawka i zakupi
Jak ktoś kupi z tego forum to obiecuje, zamkne strone :D Musze w regulaminie dopisać, że użytkownicy forum mają zakaz kupowania hond :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ