SUV czy Minivan ?

Tu rozmawiamy o autach ogólnie. Wszystkie marki, modele, kraje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
duch_gdansk
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:28
Samochód: Camaro 86, Camaro 87
Skąd: Gdańsk

SUV czy Minivan ?

Post autor: duch_gdansk »

Dyskusja wydzielona z innego wątku
pecha pisze:Gratuluje zakupu
IMHO SUV > van
Tak a full-size van >suv, ale autobus > full-size van.
Tylko gdzieś trzeba powiedzieć stop :P, mini vany są mistrzami w kategorii przestrzeń użytkowa vs poręczność i koszty utrzymania pupowozu. Chevym K3500 na bliźniakach też można jeździć po bułki, pytanie czy to będzie takie fajne w praktyce :P
Camaro 86 SC , Camaro 87 SC GMC Vandura 3500 6,5d 94

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1426
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: pecha »

Ja to rozpatruję swoimi potrzebami i w kategorii około 5m dla dwóch osób plus dzieciak w foteliku to suv rządzi, a sam jestem w szoku gdy się okazuje że mój tblazer ma mniejszy promień skrętu niż moje służbowe berlingo. iMHO oczywiście

Awatar użytkownika

Topic author
duch_gdansk
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:28
Samochód: Camaro 86, Camaro 87
Skąd: Gdańsk

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: duch_gdansk »

Jako że ocena subiektywna jest jedyną uczciwą :D, uważam że ze względu na moje wydumane potrzeby Chevy K3500 4dr z BBC i zabudowaną paką, jest jedynym pojazdem spełniającym większość zadań jakie bym mu stawiał, oprócz spalania ;D. A wracając do prozy życia, mały SUV czy "duży" minivan są zbliżone zaletami, ale tylko zbliżone :D
Camaro 86 SC , Camaro 87 SC GMC Vandura 3500 6,5d 94

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: KARLone »

w zależności kto co potrzebuje. SUV jest najbardziej uniwersalny, czyli na szosę i na nieutwardzone drogi, gdzie zimą pług nie dojeżdża. A minivan to przestrzeń ponad wszystko, liczy się pojemność i wygoda, dla kogoś kto mieszka w mieście albo przy głównej drodze i nie dojeżdża do chatki w lesie w zupełności wystarcza. Minivan w 100% spełnia moje oczekiwania jednak muszę spróbować suva ;) to jest robak którego nie zaspokoję dyskusją na forum.

Awatar użytkownika

Lucas
Posty: 949
Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: Lucas »

Hmm tak sobie to czytam i stwierdziłem, że może wypowiem się jako osoba, która średniej wielkości suv'em porusza się już trochę czasu.

Minivan, na pewno ma jedną podstawową przewagę nad niewielkim suv'em- pakowność, można do niego zmieścić praktycznie wszystko, pakowność suv'a jest porównywalna do Opla Vectry w kombi... Kolejny aspekt w którym suv przegrywa to spalanie i koszty utrzymania. Spalanie, wiadomo, konsekwencja większego silnika, a większe koszty eksploatacji wiążą się głównie z napędem na 4 koła i jego serwisem.

Oczywiście suv również ma wiele zalet, których nie znajdziemy w minivanie, przykładowo: prestiż, w większości przypadków bogatsze wyposażenie, lepsze wykonanie i bardziej ergonomiczne wykończenie wnętrza, lepsza sprawność w mieście, więcej charakteru, napęd 4x4, no i frajdę z jazdy, bo stosunkowo niewielka buda w połączeniu z ponad 230 konną V8'ką i napędem na 4 kapcie, na prawdę pozwala cieszyć się jazdą :)
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 349
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: dżordż »

Jak dla mnie van, przynajmniej taki pochodzący z USA, ma tylko jedną wadę. Duże poprzecznie umieszczone V6 przez co dostęp do byle czego pod maską jest masakryczny.
Tak samo mam u siebie :D

Awatar użytkownika

Topic author
duch_gdansk
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:28
Samochód: Camaro 86, Camaro 87
Skąd: Gdańsk

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: duch_gdansk »

Lucas pisze:Hmm tak sobie to czytam i stwierdziłem, że może wypowiem się jako osoba, która średniej wielkości suv'em porusza się już trochę czasu.

Minivan, na pewno ma jedną podstawową przewagę nad niewielkim suv'em- pakowność, można do niego zmieścić praktycznie wszystko, pakowność suv'a jest porównywalna do Opla Vectry w kombi... Kolejny aspekt w którym suv przegrywa to spalanie i koszty utrzymania. Spalanie, wiadomo, konsekwencja większego silnika, a większe koszty eksploatacji wiążą się głównie z napędem na 4 koła i jego serwisem.

Oczywiście suv również ma wiele zalet, których nie znajdziemy w minivanie, przykładowo: prestiż, w większości przypadków bogatsze wyposażenie, lepsze wykonanie i bardziej ergonomiczne wykończenie wnętrza, lepsza sprawność w mieście, więcej charakteru, napęd 4x4, no i frajdę z jazdy, bo stosunkowo niewielka buda w połączeniu z ponad 230 konną V8'ką i napędem na 4 kapcie, na prawdę pozwala cieszyć się jazdą :)
Prestiż powiadasz? Ja bym raczej powiedział że sporo ludzi patrzy na właścicieli SUVów jak na buców z wystającą z butów słomą, dodatek do małego ego :P. Oczywiście to nie moje zdanie, ale lubię obserwować reakcję pospólstwa :viva:.
90% SUVów jedyne przeszkody terenowe jakie pokonuje to krawężniki pod marketami. A "moparowskie" minivany można kupić z pędem na 2 osie, co w praktyce czyni je niemal tak sprawnymi w terenie jak większość pseudo terenówek.
Na pewno nie zgodzę się z "w większości przypadków bogatsze wyposażenie, lepsze wykonanie i bardziej ergonomiczne wykończenie wnętrza, lepsza sprawność w mieście". Co masz takiego w małym SUVie czego nie ma w minivanach? Mini kompas?
Sensowne wersje silnikowe vanów są dużo zrywniejsze niż wyglądają, to daje pewne pole do popisu dla własnej radochy, nie zapomnę min "dresików" przerabianych na światłach przez mojego PTSa 3,8 :D.

Wnioski są proste.
Minivan jest nudny, ludzie będą ciebie widzieć jako uziemionego tatusia wielodzietnej rodzinki, ale wiele osób ustąpi ci pierwszeństwa, no i jest super praktyczny, tańszy w utrzymaniu, a z napędem na 4 łapy dojedzie w wiele miejsc nawet zimą.
Mały SUV jest fajniejszy, da sporo radości z samej jazdy, bez terenowych modów będziesz miał trochę dłuższy spacer po traktor :P, więcej wydasz na użytkowanie a ludzie z zawiści ciebie nie wpuszczą, będą szukać korka od LPG żeby dowalić pod nosem ;).

To wszystko należy traktować z przymrużeniem oka, nikomu nie dowalam, to są moje prywatne, subiektywne wnioski powstałe w oparciu o praktykę i obserwacje. Sama rozmowa jest totalnie nie na temat, ale ciekawa ;D ;D ;D
Camaro 86 SC , Camaro 87 SC GMC Vandura 3500 6,5d 94

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1426
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: pecha »

dojazd na działkę mam średni
sąsiad ostatnio zaparkował samochód na drodze dojazdowej i doszedł sobie na piechotę :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

m4ni3k
Posty: 831
Rejestracja: 20 kwie 2011, 21:50
Samochód: pacifica 4.0 AWD
Skąd: Warszawa

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: m4ni3k »

duch_gdansk pisze: Wnioski są proste.
Minivan jest nudny, ludzie będą ciebie widzieć jako uziemionego tatusia wielodzietnej rodzinki, ale wiele osób ustąpi ci pierwszeństwa, no i jest super praktyczny, tańszy w utrzymaniu, a z napędem na 4 łapy dojedzie w wiele miejsc nawet zimą.
Mały SUV jest fajniejszy, da sporo radości z samej jazdy, bez terenowych modów będziesz miał trochę dłuższy spacer po traktor :P, więcej wydasz na użytkowanie a ludzie z zawiści ciebie nie wpuszczą, będą szukać korka od LPG żeby dowalić pod nosem ;).
:shock:
jestem tego samego zdania :D
o właścicielach minivanów sam podobnie myślę /i czasami zastanawiam się nad kupnem :D/, a posiadając suva doświadczyłem tego o czym piszesz :D
Pozdrawiam :-)


MichaŁ
Posty: 3056
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: MichaŁ »

Maniek, Ciebie SUVem nie wpuszczali bo Ty nosisz złoty łańcuch, a nie dlatego że jechałeś suvem :D :D
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


kecaj73

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: kecaj73 »

pecha pisze:dojazd na działkę mam średni
sąsiad ostatnio zaparkował samochód na drodze dojazdowej i doszedł sobie na piechotę :)
już wiem dlaczego masz niski i wysoki samochód :)
gdzie tak ładnie ? jakieś góreczki z dala widać

Awatar użytkownika

Topic author
duch_gdansk
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:28
Samochód: Camaro 86, Camaro 87
Skąd: Gdańsk

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: duch_gdansk »

pecha pisze:dojazd na działkę mam średni
sąsiad ostatnio zaparkował samochód na drodze dojazdowej i doszedł sobie na piechotę :)
Ja tu widzę drogę po której bym swoim kaleka przejechał, ale może tylko mi się wydaje. Co nie zmienia faktu że ostatniej zimy tym biednym kaleka się przebijałem przez zawaloną śniegiem drogę slalomem między trzema SUVami :D . Zawalone po mosty stały w kolejności siadania: BMW X5, Toytoy Rav 4, Jeep Grand :P. Przejechałem ja i Suzuki Samurai, ale Samuraj nie jest suvem tylko terenówką :pada:. Dzisiejsze SUVy to zabawki do lansu, połowa z nich nawet porządnych blokad/szper nie ma, a typowo asfaltowe oponki nic nie pomagają. Ja przeszedłem zgodnie ze starą dobra zasadą, ogień i nie ma zmiłuj a "ciocie" w SUVach przypominały sobie o 100 elektronicznych trybach napędów jak już wozy leżały zakopane.
Camaro 86 SC , Camaro 87 SC GMC Vandura 3500 6,5d 94

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1426
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: pecha »

kecaj73 pisze:
pecha pisze:dojazd na działkę mam średni
sąsiad ostatnio zaparkował samochód na drodze dojazdowej i doszedł sobie na piechotę :)
już wiem dlaczego masz niski i wysoki samochód :)
gdzie tak ładnie ? jakieś góreczki z dala widać
nie no co ty, suv jest przede wszystkim po to żeby dzieciaka było łatwiej wsadzać do fotelika
a działka w pieninach

Awatar użytkownika

Lucas
Posty: 949
Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: Lucas »

duch_gdansk pisze:Zawalone po mosty stały w kolejności siadania: BMW X5, Toytoy Rav 4, Jeep Grand :P, połowa z nich nawet porządnych blokad/szper nie ma, a typowo asfaltowe oponki nic nie pomagają. Ja przeszedłem zgodnie ze starą dobra zasadą, ogień i nie ma zmiłuj a "ciocie" w SUVach przypominały sobie o 100 elektronicznych trybach napędów jak już wozy leżały zakopane.
Duch, nie wiem jakim cudem przejechałeś Camro tam gdzie SUV'y utknęły, ale jestem pełen podziwu :)

Tyle tylko, że przykładowo każdy model Jeep'a (poza wersjami z napędem tylko na tylną oś) ma blokady... i nie ma przeproś, żeby nie przejechał tam gdzie przejeżdża Camaro. Oponki też nie, zwykłe szosówki bo standard w Jeep'ie to Good Year Wrangler... i nie ma też (mowa o modelach przed 2011) żadnych 100 elektronicznych trybach napędu... także Grand którego mijałeś, musiał mieć naprawdę kiepskiego kierowcę, no albo była to wersja RWD :P
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis

Awatar użytkownika

Topic author
duch_gdansk
Posty: 180
Rejestracja: 15 gru 2013, 10:28
Samochód: Camaro 86, Camaro 87
Skąd: Gdańsk

Re: Chrysler Town & Country LXi 1999 3.8 V6

Post autor: duch_gdansk »

99% zakopanych wózków jakie widuję to wadliwy łącznik między fotelem a kierownicą. Na 20 kilka wózków pod blokiem na totalnym zadupiu (z balkonu widzę pole rolne) tylko 3 wózki się nie kopią zimą, ja, kumpel Fordem Sierrą i starszy sąsiad Skodą Fabią. Reszta na płaskim, nawet odśnieżonym terenie cuda wyprawia. A jakie pretensje że znowu ekipa z łopatami dała ciała, szopka jak z Jasia Fasoli. Najgłębiej zawsze siedzą SUVy, ale skoro ktoś 5km/h wpycha się w zaspę a jak już autko stanie to wtedy but w podłogę ;D , musi się zakopać. Jeden "mądry" w 20 cm warstwie lodu i śniegu pod blokiem dał tak po garach przy parkowaniu że Rawkę na 4 buty posadził w dołkach, straszna tragedia :hihi:. On butował a żonka pchała, i nic.
Po 20 min mając dosyć wycia tej kosiarki wyszedłem z odsieczą, wywaliłem gościa zza kierowni, dwa razy bujnąłem wozem przód-tył i parch sam wyjechał. Mina właściciela bezcenna.
Innym razem Beemka pod balkonem mi ryczy i się kopie, a inny sąsiad poucza kilkuletniego synka, widzisz Michałku, dlatego tata zawsze kupuje autka z przednim napędem, one są lepsze. Jak powiedział, tak wsiadł do Ałdika i się zakopał ;D. Oczywiście nie wytrzymałem, wyjeżdżając Camaro zrobiłem mały postój koło dzieciaka i mu wytłumaczyłem że jak dorośnie niech kupuje prawdziwe samochody i uczy się jeździć, inaczej jak tata, całe życie będzie latał z łopatą do śniegu :P
Camaro 86 SC , Camaro 87 SC GMC Vandura 3500 6,5d 94

ODPOWIEDZ