Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
Proszę doradzcie mi co najlepiej kupić. Potrzebuję:
1.Masę uszczelniającą na spawy itp (do Luminy bo ma aktualnie robioną "renowację" nadkoli)
2.Srodek do konserwacji podwozia i progów
3.Materiał podsufitkowy do naklejenia na oryginalna podsufitke (po oderwaniu obecnego aktualnie materiału)
4. Klej do podsufitki.
Jak mi sie coś jeszcze przypomni to dodam. Z góry dzięki za doradztwo.
Wysłane z komóry
1.Masę uszczelniającą na spawy itp (do Luminy bo ma aktualnie robioną "renowację" nadkoli)
2.Srodek do konserwacji podwozia i progów
3.Materiał podsufitkowy do naklejenia na oryginalna podsufitke (po oderwaniu obecnego aktualnie materiału)
4. Klej do podsufitki.
Jak mi sie coś jeszcze przypomni to dodam. Z góry dzięki za doradztwo.
Wysłane z komóry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
Klej do podsufitki - moim zdaniem najlepszy jest butapren. Tylko sprawdź czy przypadkiem nie rozpuszcza tej gąbki (w jednym miejscu kropla butaprenu) Jeśli jest OK, to pędzlem po całości, tak samo sufit, poczekać aż przestanie się kleić przy dotykaniu, przykładasz, przyciskasz i zapominasz o temacie. Pamiętaj, że od razu musisz trafić, bo nie poprawisz.
Jeśli rozpuszcza, to kiedyś stosowałem taki patent (konkretnie na styropian): najpierw pędzlem nanosiłem wikol, po wyschnięciu butapren. Serwisowałem w ten sposób kask motocyklowy, trzyma do tej pory.
Nie bardzo wiem co chcesz robić ze spawami. Szpachla do uszczelnienia (najlepiej z włóknem szklanym) i już. Jeśli chcesz tylko zabezpieczyć to podkład do lakieru (może być w sprayu), potem lakier, w sumie dowolny. Oczywiście zakładam, że nie ma tam rdzy. I że odtłuścisz blachy przed szpachlowaniem i malowaniem, zwykłym rozpuszczalnikiem na szmacie.
Na podwozie bitex.
Materiał na podsufitkę to taki, jaki Ci się spodoba, byle był w miarę elastyczny (czyli nie płótno i nie jakąś firankę) Kleić tak samo jak podsufitkę do sufitu. Oczywiście po teście czy butapren nie rozpuszcza materiału, ale chyba ciężko o taki uległy materiał.
Jeśli rozpuszcza, to kiedyś stosowałem taki patent (konkretnie na styropian): najpierw pędzlem nanosiłem wikol, po wyschnięciu butapren. Serwisowałem w ten sposób kask motocyklowy, trzyma do tej pory.
Nie bardzo wiem co chcesz robić ze spawami. Szpachla do uszczelnienia (najlepiej z włóknem szklanym) i już. Jeśli chcesz tylko zabezpieczyć to podkład do lakieru (może być w sprayu), potem lakier, w sumie dowolny. Oczywiście zakładam, że nie ma tam rdzy. I że odtłuścisz blachy przed szpachlowaniem i malowaniem, zwykłym rozpuszczalnikiem na szmacie.
Na podwozie bitex.
Materiał na podsufitkę to taki, jaki Ci się spodoba, byle był w miarę elastyczny (czyli nie płótno i nie jakąś firankę) Kleić tak samo jak podsufitkę do sufitu. Oczywiście po teście czy butapren nie rozpuszcza materiału, ale chyba ciężko o taki uległy materiał.
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
Specjalnie jako oddzielny post, żebyś nie potraktował tej propozycji jako głównej...
Wiesz... Można zrobić tak: czyścisz blachy drobnoziarmistym papierem. Smarujesz kalafonią. Bierzesz palnik, grzejesz blachę i uzupełniasz ubytki cyną (w takich prętach, dla dekarzy). Szlifujesz i masz jeden element bez śladów łączenia.
Po ogarnięciu w ten sposób pierwszego spawu dochodzisz do wniosku, że szpachla jest znacznie prostszym rozwiązaniem
Wiesz... Można zrobić tak: czyścisz blachy drobnoziarmistym papierem. Smarujesz kalafonią. Bierzesz palnik, grzejesz blachę i uzupełniasz ubytki cyną (w takich prętach, dla dekarzy). Szlifujesz i masz jeden element bez śladów łączenia.
Po ogarnięciu w ten sposób pierwszego spawu dochodzisz do wniosku, że szpachla jest znacznie prostszym rozwiązaniem
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
Umarłem, i nie wiem kto będzie za mnie jutro pracował w firmie
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
Radek, a Ty też nie szalej
Szpachla, bitex, laminat na piance i butapren - to wszystko czego potrzebujesz
Szpachla, bitex, laminat na piance i butapren - to wszystko czego potrzebujesz
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
Ale że co? Źle mówię?
Swojego czasu mój szef naprawiał klapę w previi - dół pochłonęła ruda. Cynowaliśmy miedziane blaszki o szerokości około 1 cm i przylutowywaliśmy do krawędzi. Potem szpachla, szlifowanie, podkład i lakier. W ciągu trzech dni zrobiliśmy tak, że nie było śladu. Acha, to był serwis RTV
Swojego czasu mój szef naprawiał klapę w previi - dół pochłonęła ruda. Cynowaliśmy miedziane blaszki o szerokości około 1 cm i przylutowywaliśmy do krawędzi. Potem szpachla, szlifowanie, podkład i lakier. W ciągu trzech dni zrobiliśmy tak, że nie było śladu. Acha, to był serwis RTV
-
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
- Skąd: Kalisz
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
hahahah
Dobrze,że powstał wątek bo miałem pytać co polecacie właśnie do podwozi i do profili zamkniętych.
Chętnie wysłucham propozycji,ale proszę nie piszcie żebym użył bitexu,zużytego oleju czy pianki montażowej
Jeśli chodzi o profile zamknięte to słyszałem dobre opinie o Rust Check,podobno dobrze pełzający środek.No i nie wiem jak tam Boll sobie radzi
Dobrze,że powstał wątek bo miałem pytać co polecacie właśnie do podwozi i do profili zamkniętych.
Chętnie wysłucham propozycji,ale proszę nie piszcie żebym użył bitexu,zużytego oleju czy pianki montażowej
Jeśli chodzi o profile zamknięte to słyszałem dobre opinie o Rust Check,podobno dobrze pełzający środek.No i nie wiem jak tam Boll sobie radzi
Obecnie:
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
A co Ci nie pasuje w bitexie? Jeśli chodzi o piankę to wszystko zależy w jakim stanie jest profil, opowieści o przyspieszającej korozję piance można włożyć między bajki. Problem polega na tym, że zazwyczaj nie wypełnisz całego progu pianką, bo to nie jest jedna pusta przestrzeń. Robiłem próby z pianką w profilach, po latach eksploatacji ciąłem samochód i zero rdzy. Zużyty olej jest lepszy od braku jakiegokolwiek zabezpieczenia, tyle że niestety spłynie tam, gdzie skieruje go grawitacja.
Oczywiście najlepiej kupić sztabę cynku i przykręcić do podwozia, progi przetrwają dłużej niż samochód.
Oczywiście najlepiej kupić sztabę cynku i przykręcić do podwozia, progi przetrwają dłużej niż samochód.
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 07:31 przez seba4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
ad. 1 i 2. jestem fanem żywicy poliestrowej - litrowa puszka ok 50 zł + utwardzacz najlepiej płynny bezbarwny. Ja kupowałem w marketach budowlanych, może w sklepach lakierniczych też mają. Łatwo się nanosi pędzlem, wsiąka we wszelkie szczeliny i w luźny materiał typu kurz, nawet poważnie skorodowane elementy blacharskie potrafi zatrzymać w dalszym procesie korozji, bo totalnie odcina dostęp tlenu i wilgoci. Masz jakieś 15-20 min zanim stwardnieje. Miałem dość poważnie skorodowany rant błotnika i po zastosowaniu tej terapii przez dwa lata korozja nie posunęła się nawet o milimetr, nałożyłem trochę farby i nawet nie było widać. Miejsce było wyjątkowo wrażliwe na korozję więc na pewno to zdało egzamin. Na progi i podwozie powinno nadać się idealnie. Wystarczy oczyścić z bąbli i malujesz z pędzla, po wyschnięciu (30min) nakładasz podkład i lakier, ewentualnie klar i po sprawie. Możesz też nic nie malować i masz przeźroczystą warstwę i widzisz co się dzieje w przyszłości np. progiem. Teraz nałożyłem taką warstwę na progi w voyku bo kilku miejscach widzialem jakieś oznaki rudej. Wyczyściłem kółkiem ściernym na wiertarce do błyszczącej blachy (polecam, bardzo szybkie zdzieraniu lakieru i rdzy) http://www.klakiernik.pl/pl/p/Krazek-cz ... 13-mm/1332 i zabezpieczyłem żywicą, będę obserwował jak się to zachowuje.RadAg! pisze:Proszę doradzcie mi co najlepiej kupić. Potrzebuję:
1.Masę uszczelniającą na spawy itp (do Luminy bo ma aktualnie robioną "renowację" nadkoli)
2.Srodek do konserwacji podwozia i progów
3.Materiał podsufitkowy do naklejenia na oryginalna podsufitke (po oderwaniu obecnego aktualnie materiału)
4. Klej do podsufitki.
Jak mi sie coś jeszcze przypomni to dodam. Z góry dzięki za doradztwo.
Wysłane z komóry
ad. 3 i 4. http://hurtowniatapicerska.pl/category/ ... horizontal klej też kupisz tyle, że do klejenia podsufitki klej najlepiej nanosić z pistoletu lub ze spraya, z pędzla trudno pokryjesz ten włochaty materiał. http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-5-0913
-
- Posty: 2419
- Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
- Samochód: FORD kurwa!
- Skąd:
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
ale wszystko komplikujecie...
prosze jak profesjonalnie naprawiłem bez jakichś wynalazków
prosze jak profesjonalnie naprawiłem bez jakichś wynalazków
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
W koncu ktoś coś sensownie doradziłKARLone pisze:ad. 1 i 2. jestem fanem żywicy poliestrowej - litrowa puszka ok 50 zł + utwardzacz najlepiej płynny bezbarwny. Ja kupowałem w marketach budowlanych, może w sklepach lakierniczych też mają. Łatwo się nanosi pędzlem, wsiąka we wszelkie szczeliny i w luźny materiał typu kurz, nawet poważnie skorodowane elementy blacharskie potrafi zatrzymać w dalszym procesie korozji, bo totalnie odcina dostęp tlenu i wilgoci. Masz jakieś 15-20 min zanim stwardnieje. Miałem dość poważnie skorodowany rant błotnika i po zastosowaniu tej terapii przez dwa lata korozja nie posunęła się nawet o milimetr, nałożyłem trochę farby i nawet nie było widać. Miejsce było wyjątkowo wrażliwe na korozję więc na pewno to zdało egzamin. Na progi i podwozie powinno nadać się idealnie. Wystarczy oczyścić z bąbli i malujesz z pędzla, po wyschnięciu (30min) nakładasz podkład i lakier, ewentualnie klar i po sprawie. Możesz też nic nie malować i masz przeźroczystą warstwę i widzisz co się dzieje w przyszłości np. progiem. Teraz nałożyłem taką warstwę na progi w voyku bo kilku miejscach widzialem jakieś oznaki rudej. Wyczyściłem kółkiem ściernym na wiertarce do błyszczącej blachy (polecam, bardzo szybkie zdzieraniu lakieru i rdzy) http://www.klakiernik.pl/pl/p/Krazek-cz ... 13-mm/1332 i zabezpieczyłem żywicą, będę obserwował jak się to zachowuje.RadAg! pisze:Proszę doradzcie mi co najlepiej kupić. Potrzebuję:
1.Masę uszczelniającą na spawy itp (do Luminy bo ma aktualnie robioną "renowację" nadkoli)
2.Srodek do konserwacji podwozia i progów
3.Materiał podsufitkowy do naklejenia na oryginalna podsufitke (po oderwaniu obecnego aktualnie materiału)
4. Klej do podsufitki.
Jak mi sie coś jeszcze przypomni to dodam. Z góry dzięki za doradztwo.
Wysłane z komóry
ad. 3 i 4. http://hurtowniatapicerska.pl/category/ ... horizontal klej też kupisz tyle, że do klejenia podsufitki klej najlepiej nanosić z pistoletu lub ze spraya, z pędzla trudno pokryjesz ten włochaty materiał. http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-5-0913
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 00:20
- Samochód: Buick PA 92`+ Honda ST1100
- Skąd:
Re: Potrzebne materiały do prac konserwacyjnych.
ja mialem do czynienia :-) masa bardz dobra, przyczepia sie do wszystkiego :-) tylko nie nanos jej pedzlem jak winika z opisu bo porobisz brzydkie rysy/wlosy na jej powierzchni. najlepiej nanies szpachelka i pozniej wyprofiluj albo kawalkiem docietej gumy albo docieta plastikowa szpachelka (z tym profilowaniem to chodzi mi glownie o uzupelnianie gumy np. na spodach dzwi czy w okolicach rantu klapy).
Jesli chcesz tylko zamaskowac/uszczelnic np. spawy po migomacie to nanies szpachelka i wygladz (ubierz 1-razowa rekawiczke latexowa/nitrylowa , natrzyj dlon plynem do naczyn i ladnie wygladz tak zeby niebylo sladu :-), jak sobie nie poradzisz to zawsze mozna wziasc delikatny pedzelek, zamoczzyc w nitro i tym rozpuscic mase i tak ladnie uformowac jej brzegi...jak pocwiczysz to cuda tym zdzialasz :-)
a na rdze to dobre sa 2 srodki :
1. jesli chcemy pozbyc sie rdzy z powierzchni widocznych lakierowanych to dobry jest preparat APP R-Stop - oczyszzczasz z rdzy, malujesz R-stopem, potem grunt, podklad i lakier :-)
2. jesli chcemy pozbyc sie rdzy z mniej widocznych miejsc to bardzo dobry jest wodny preparat Cortanin-F - malujesz na rdze, robi sie z niego taka gumowata powloka, na to dajesz podklad najlepiej 2 skladnikowy i potem baranka i lakier lub lakier - wazne by tym kortaninem nie zabezpieczac super widocznych powierzchni bo on caly czas jest gumowaty - wysychaa ale nie jest tak twardy jak lakier i ZAWSZE bedzie go pod lakierem widac!
Jesli chcesz tylko zamaskowac/uszczelnic np. spawy po migomacie to nanies szpachelka i wygladz (ubierz 1-razowa rekawiczke latexowa/nitrylowa , natrzyj dlon plynem do naczyn i ladnie wygladz tak zeby niebylo sladu :-), jak sobie nie poradzisz to zawsze mozna wziasc delikatny pedzelek, zamoczzyc w nitro i tym rozpuscic mase i tak ladnie uformowac jej brzegi...jak pocwiczysz to cuda tym zdzialasz :-)
a na rdze to dobre sa 2 srodki :
1. jesli chcemy pozbyc sie rdzy z powierzchni widocznych lakierowanych to dobry jest preparat APP R-Stop - oczyszzczasz z rdzy, malujesz R-stopem, potem grunt, podklad i lakier :-)
2. jesli chcemy pozbyc sie rdzy z mniej widocznych miejsc to bardzo dobry jest wodny preparat Cortanin-F - malujesz na rdze, robi sie z niego taka gumowata powloka, na to dajesz podklad najlepiej 2 skladnikowy i potem baranka i lakier lub lakier - wazne by tym kortaninem nie zabezpieczac super widocznych powierzchni bo on caly czas jest gumowaty - wysychaa ale nie jest tak twardy jak lakier i ZAWSZE bedzie go pod lakierem widac!