Oczywiście, że w to nie wierzę, ale nie o tym mówimy
Niedawno odpalałem gaśnicę (potrzebowałem na gwałt naczynko), której termin skończył się chyba w 2002 roku i zadziałała bez problemu, a niezależnie od tego słyszałem kilka razy o nowych, które były niesprawne.
Lightbary i inny nielegalny w aucie stuff
-
- Posty: 212
- Rejestracja: 02 maja 2015, 19:06
- Samochód: brak
- Skąd: Poznań/Wrocław
Re: Lightbary i inny nielegalny w aucie stuff
Jak napisałem (kurdę, jestem członkiem OSP to chyba wiem o czym mówię xD), gaśnica musi być, nie musi mieć legalizacji ale musi być sprawna, min. 1kg (a że z doświadczenia wiem że kilogramówką można co najwyżej zdmuchnąć świeczkę... to już inna kwestia).
Jak mnie będzie stać to sprowadzę sobie zza oceanu:
- Ford Crown Victoria P7B (bo tak)
- Lincoln Town Car Cartier Series, '97 (bo mój rocznik)
- Ford Crown Victoria P7B (bo tak)
- Lincoln Town Car Cartier Series, '97 (bo mój rocznik)
Re: Lightbary i inny nielegalny w aucie stuff
.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 19:36 przez seba4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Lightbary i inny nielegalny w aucie stuff
Nosz kurwa, to wychodzi na to, że pozbawiłem się sprawnej gaśnicy!
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Lightbary i inny nielegalny w aucie stuff
ja sam wożę chyba ze dwie albo trzy gaśnice kilogramowe. Jak to pisze sliwma jedną niewiele zagasisz. Ciekawe natomiast jest to, że dwukilogramowe są 4x droższe od jednokilogramowych.
Re: Lightbary i inny nielegalny w aucie stuff
Ja też wożę dwie A swoją drogą to niektórzy mają ciekawą technikę gaszenia np. pożaru silnika, 5 metrów od źródła i z otwartą maską na maxa Co prawda przy uchylonej trudno by było trafić, więc to poniekąd logiczne...
-
- Posty: 212
- Rejestracja: 02 maja 2015, 19:06
- Samochód: brak
- Skąd: Poznań/Wrocław
Re: Lightbary i inny nielegalny w aucie stuff
KARlone, 2 gaśnice 1kg nie będą skuteczniejsze od jednej 2kg, choćby ze względu na mniejszą ilość środka napędowego.
Różnica w cenie jest taka bo większość gaśnic samochodowych (1kg) jest napędzana nabojem CO2 (choć zdarzają się napędzane azotem, mają manometr i są droższe zwykle), w gaśnicach od 2kg w górę bardzo rzadko stosuje się CO2, częściej azot. Co za tym idzie, zbiornik gaśnicy z napędem CO2 nie jest pod stałym ciśnieniem (nabój jest), a w gaśnicach z napędem na azot jest pod stałym ciśnieniem, więc de facto butla musi być legalizowana (jak każda inna) w UDT, a to wszystko dodatkowe koszta.
W moich samochodach będę woził 6kg, się nie śmiać.
Różnica w cenie jest taka bo większość gaśnic samochodowych (1kg) jest napędzana nabojem CO2 (choć zdarzają się napędzane azotem, mają manometr i są droższe zwykle), w gaśnicach od 2kg w górę bardzo rzadko stosuje się CO2, częściej azot. Co za tym idzie, zbiornik gaśnicy z napędem CO2 nie jest pod stałym ciśnieniem (nabój jest), a w gaśnicach z napędem na azot jest pod stałym ciśnieniem, więc de facto butla musi być legalizowana (jak każda inna) w UDT, a to wszystko dodatkowe koszta.
W moich samochodach będę woził 6kg, się nie śmiać.
Jak mnie będzie stać to sprowadzę sobie zza oceanu:
- Ford Crown Victoria P7B (bo tak)
- Lincoln Town Car Cartier Series, '97 (bo mój rocznik)
- Ford Crown Victoria P7B (bo tak)
- Lincoln Town Car Cartier Series, '97 (bo mój rocznik)
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 06 lis 2016, 20:20
- Samochód: Chrysler Town&Country 2002 3.3 + LPG
- Skąd: Opoczno
Re: Lightbary i inny nielegalny w aucie stuff
W mondeo wożę gaśnicę 6 kg. Taka mi się trafiła, więc leży i jeździ w bagażniku. Przegląd miała dwa razy - raz nowa, drugi raz dostała nalepkę z innej po przeglądzie (który to przegląd wyglądał tak, że wezwany specjalista nalepiał nowe naklejki kontrolne na wszystkie gaśnice w danym obiekcie, jak leci).sliwma pisze:W moich samochodach będę woził 6kg, się nie śmiać.
Z ciekawostek - jak ktoś będzie miał okazję i chwilkę czasu - polecam obserwację, jak wygląda "legalizacja gaśnic" świadczona w przenośnych punktach pod marketami. Odkręcenie, poruszanie, pomachanie pędzelkiem, zakręcenie, nalepienie kontrolki. Tyle to ja sam potrafię, poza drukowaniem nalepki
Dla odmiany w TownCountry jeździ mała gaśnica, jeszcze.
2002 Chrysler Town&Country 3.3 + LPG BRC
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 01 kwie 2016, 14:00
- Samochód: 2004 Ford Crown Victoria P71
- Skąd: Sztokholm
Re: Lightbary i inny nielegalny w aucie stuff
Ja niedawno byłem na przeglądzie. Wcześniej jeden Szwed mi opowiadał, ze jego Viki nie przeszła przeglądu, bo miał pushbara, ponieważ nie można mieć wystających elementów na zderzaku ze względu na pieszych. Jednocześnie mi powiedział, ze można mieć "stelaż" na zderzaku do zamontowania extra halogenów.
Pojechałem na przegląd oczywiście z pushbarem, mając przygotowana śpiewkę ze to stelaż pod halogeny.
Trafiłem na miłośnika samochodów amerykańskich, z reszta zdążyłem zobaczyć już jego samochód zanim wjechałem do środka, bo był zaparkowany obok wjazdu.
Gościu ze 3 razy sie mnie pytał czy nie chce sprzedać auta, bądź sie zamienić
Jak to pisali poprzednicy zależy na kogo sie trafi.
Pojechałem na przegląd oczywiście z pushbarem, mając przygotowana śpiewkę ze to stelaż pod halogeny.
Trafiłem na miłośnika samochodów amerykańskich, z reszta zdążyłem zobaczyć już jego samochód zanim wjechałem do środka, bo był zaparkowany obok wjazdu.
Gościu ze 3 razy sie mnie pytał czy nie chce sprzedać auta, bądź sie zamienić
Jak to pisali poprzednicy zależy na kogo sie trafi.
2004 Ford Crown Victoria P71 aktualnie. Nie zamienię na inny samochód
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Lightbary i inny nielegalny w aucie stuff
Rozumiem że przegląd dostałeś?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 01 kwie 2016, 14:00
- Samochód: 2004 Ford Crown Victoria P71
- Skąd: Sztokholm
Re: Lightbary i inny nielegalny w aucie stuff
Wyszło ze samochod jest w idealnym stanie, a w Szwecji sa bardzo drobiazgowi na przeglądach. Dla każdego kierowcy przegląd w Szwecji jest stresujący. Wyjechałem mega zadowolony
2004 Ford Crown Victoria P71 aktualnie. Nie zamienię na inny samochód