Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Tu rozmawiamy o autach ogólnie. Wszystkie marki, modele, kraje.

MichaŁ
Posty: 3056
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: MichaŁ »

Winch = wyciągarka
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
akarso
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2016, 17:03
Skąd:

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: akarso »

Warn-a 12000. Nie no, nie na skadynawię raczej, o ile w ogóle, ale taka opcja istnieje. A salonki to teges... większość zglebowana i ospoilerowana, nie ten klimat.

Awatar użytkownika

Heisenberg
Posty: 53
Rejestracja: 27 paź 2016, 08:30
Samochód: '95 Chevy K1500
Skąd:

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: Heisenberg »

Kupuj Kolego. Wyprawówka TAK (pojemny, trwały i wygodny) - Przeprawówka NIE (bo za ciężki, nie mieści się między drzewami i ogólnie szkoda go).

Co miałem utopić to utopiłem (Isuzu Troopera też) - a o Suburbanka zamierzam dbać i używać na co dzień i turystycznie.

Kombinuj, może się uda w przyszłym roku gdzieś śmignąć na dwa czy trzy. Chodzi mi po głowie Rumunia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2016, 22:34 przez Heisenberg, łącznie zmieniany 1 raz.

1995 Chevrolet Suburban LT 4X4 5.7 V8 TBI
2000 Chevrolet Impala 3.8 V6
1996 Dodge Grand Caravan 3.8 V6 (ex)


Topic author
akarso
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2016, 17:03
Skąd:

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: akarso »

Rumunia zdecydowanie :)

Nice ride - co to za setup w kwestii zawieszenia?

Awatar użytkownika

Heisenberg
Posty: 53
Rejestracja: 27 paź 2016, 08:30
Samochód: '95 Chevy K1500
Skąd:

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: Heisenberg »

akarso pisze:Nice ride - co to za setup w kwestii zawieszenia?
Zabij, ale nie wiem. Mi to wygląda na stockowe zawieszenie (oponki są ździebko wyższe od fabrycznych) - ale ja się nie znam, mam go dopiero trzeci tydzień :cool:

1995 Chevrolet Suburban LT 4X4 5.7 V8 TBI
2000 Chevrolet Impala 3.8 V6
1996 Dodge Grand Caravan 3.8 V6 (ex)

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1079
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: nope
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: Pan Arek »

Ktoś mi wyjaśni czym się różni przeprawówka od wyprawówki ?Jak bardzo różne są to założenia "podróży" ? Bo pierwsze co to zobaczyłem Suburbana cisnącego się na leśnej drodze i topiącego się po progi w błocie z racji masy :)
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6


Topic author
akarso
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2016, 17:03
Skąd:

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: akarso »

Pan Arek pisze:Ktoś mi wyjaśni czym się różni przeprawówka od wyprawówki ?Jak bardzo różne są to założenia "podróży" ? Bo pierwsze co to zobaczyłem Suburbana cisnącego się na leśnej drodze i topiącego się po progi w błocie z racji masy :)
No to jest właśnie "przeprawa". A wyprawa, to bardziej objazdówka po rumunii. Oczywiście granice bywają płynne, ale jak ktoś szuka specjalnie najtrudniejszej drogi do przebycia i ładuje się tam samochodem, to raczej to pierwsze. Jak ktoś szuka optymalnej drogi, acz bez kompromisów, to drugie. Tak bym ja to widział.

Poza tym przeprawa to raczej sport i możesz spędzić cały dzień na przejechaniu kilometra, w wyprawie to nie ma za bardzo sensu, chyba że to jedyna opcja.

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1079
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: nope
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: Pan Arek »

No to jeśli piszemy o wyprawach, czyli z tego co wyczytałem objazdówki po połowie Europy to czemu nikt nie zasypuje kolegi salonkami ? Czy do tego właśnie nie zostały stworzone ?
Nie wiem jeszcze jak liczną założyciel tematu ma rodzinę, ale jeśli to nie problem to na upartego pewnie i w trzy osoby można w full size kombiakach kimnąć :)
Suburban fajny, fakt, ale to przecież właśnie przede wszystkim Salonki miałby pokonywać tysiące mil amerykańskich autostrad w wycieczkach objazdowych.
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6

Awatar użytkownika

Heisenberg
Posty: 53
Rejestracja: 27 paź 2016, 08:30
Samochód: '95 Chevy K1500
Skąd:

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: Heisenberg »

Nikt nie mówi o autostradach. Nikt też nie mówi o brodzeniu po jajca w błocie. W tego typu wyprawach wg mnie chodzi o coś pomiędzy... I wydaje mi się, że Suburban czy Tahoe mogły by się sprawdzić w tej roli.

Obrazek

1995 Chevrolet Suburban LT 4X4 5.7 V8 TBI
2000 Chevrolet Impala 3.8 V6
1996 Dodge Grand Caravan 3.8 V6 (ex)


Topic author
akarso
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2016, 17:03
Skąd:

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: akarso »

Też mi się tak wydaje. Salonkę, ok - można zrobić na "bug out vehicle", ale w difolcie to jest jednak kanapa, TV i fotele co się łamią przy wypadku :P No i nie każdemu też stylówa pasuje.

Subiemu wrzucić tylko jakieś AT-ki i lekki lift i można przyatakować europejski outback :)

EDIT: aha, no i w przypadku suburbana można udawać że kupiło się samochód osobowy, pojechać tym na zakupy do marketu, żonę do pracy w tym posłać, itd. W przypadku salonki jest trudniej :)


JEDI_V

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: JEDI_V »

akarso pisze:Też mi się tak wydaje. Salonkę, ok - można zrobić na "bug out vehicle", ale w difolcie to jest jednak kanapa, TV i fotele co się łamią przy wypadku :P No i nie każdemu też stylówa pasuje.
EDIT: aha, no i w przypadku suburbana można udawać że kupiło się samochód osobowy, pojechać tym na zakupy do marketu, żonę do pracy w tym posłać, itd. W przypadku salonki jest trudniej :)
Herezje siejecie przyjacielu :hah: :hah: :hah: , w Bieszczadach nasze salonki nie takie zadupia jak na focie zaliczyly, choc wiadomo, ze do off roadu stworzone nie sa :hah:
W jednym z odcinkow Gas Monkey przerobili G20 z lat '70 na offroadowa wersje, ale bude nalozyli na rame z napedami z jakiegos starego i poczciwego F cos lub dodga :)


Topic author
akarso
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2016, 17:03
Skąd:

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: akarso »

JEDI_V pisze:w Bieszczadach nasze salonki nie takie zadupia jak na focie zaliczyly
This thread is worthless without pics! :viva:


Topic author
akarso
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2016, 17:03
Skąd:

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: akarso »

Panowie, ile max byście dali za subcia '99, pierwsza rej. w Japonii '06, pięćdziesiąt parę tys. mil przebiegu wedle japończyków, garażowany, zadbany, parę ekstrasów w stylu DVD na suficie. Murzyńskie felgi :P Chrom + czarny mat.

Ogólnie na zdjęciach prezentuje się ok (nie byłem jeszcze oglądać), ale coś czuję że właściciel wyskoczy z jakąś ceną rzędu 60k, a za 50k to ja mogę i land cruisera V8 kupić, i GMC yukon XL denali w nowszej budzie też na allegro jest...

Zaczynałem poszukiwania od cen rzędu 16k, w międzyczasie podniosłem pułap do 30, a widzę że i 50 robi się na styk i ogólnie sensowność mi zaczyna umykać, bo na wyprawówkę to mogę kupić 215 KM troopera za 13k, a zaoszczędzone 40k na wycieczki wydać :)


MichaŁ
Posty: 3056
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: MichaŁ »

99 rok czyli jeszcze buda GMT400 ?

Dvd ekstrasy nie będą pewnie działać w Polszy.

Ja mam bardzo wypaczone spojrzenie na ceny rynkowe, więc pewnie nie będę obiektywny.
Za Suba GMT400 w porządnym stanie nie dałbym więcej niż 25 tys. (do rejestracji w Polszy i bez gazu jak rozumiem).


Wysłane z Tapatalk
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
akarso
Posty: 16
Rejestracja: 08 lis 2016, 17:03
Skąd:

Re: Czy amerykan nadaje się na wyprawówkę?

Post autor: akarso »

Opłacony, ale na japońskich blachach jeździ (?). Bez gazu.

Chyba muszę sobie zastrzyk rozsądku zaaplikować, bo źle się to skończy :D

ODPOWIEDZ