Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
-
Topic author - Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Gdzie w okolicy wojewodztwa opolskiego warto oddac samochód aby zmapowali ustawienia na europejskie warunki? Dużo czytałem o koniecznosci zdobienia tzw chip tuningu silnika, wynikającego z niewielkich roznic stosowanych paliw i tym podobnych rzeczy. Można osiągnąć lepsze parametry pracy silnika, oraz zmniejszyc spalanie. Szukam fachowca, kogoś kto trzyma się terminów.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
- Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
- Skąd: Łomża
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Na europejskie? A jaka jest różnica? Ze w USA leje sie 91, a u nas 95?
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil
-
Topic author - Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
http://strefatuningu.pl/849/samochody-z ... ip-tuning/
To tak tylko przykladowo wrzucam, bo rozmawialem z roznymi ludzmi ktorzy siedza w amcarach i to polecaja. Jest u mnie w opolu hd customs, robia to, ale strasznie ciezko sie z nimi dogadac...
To tak tylko przykladowo wrzucam, bo rozmawialem z roznymi ludzmi ktorzy siedza w amcarach i to polecaja. Jest u mnie w opolu hd customs, robia to, ale strasznie ciezko sie z nimi dogadac...
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
Topic author - Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Generalnie jakos nie jestem przekonany do gazu w 100%, w ciul to drogie a nie jeżdżę non top po Polsce. Gdyby okazalo sie ze moge zejsc ze spalaniem 15% w dol po mapowaniu silnika to bym zostal przy pb95.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
- Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
- Skąd: Łomża
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Ciekawe jaki koszt takiej imprezy?
No u mnie średnie (mieszane) spalanie to 15L czyli by było ok 12.5 -13, o ile by spadło o 15%, a nie 8%, bo w artykule jest pare przykładów.
No u mnie średnie (mieszane) spalanie to 15L czyli by było ok 12.5 -13, o ile by spadło o 15%, a nie 8%, bo w artykule jest pare przykładów.
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil
-
Topic author - Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Koszt takiej imprezy tam gdzie pytalem to 2 ciaki. Ale mozna osiagnac wiecej mocy.
No u mnie po miescie jazda glownie, to 18 litrow, wiec jak bym zszedl do 16 czy tam 15 to juz plus.
No u mnie po miescie jazda glownie, to 18 litrow, wiec jak bym zszedl do 16 czy tam 15 to juz plus.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
Topic author - Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Ja rozmawialem z ludzmi ktorzy siedza w Mustangach, da się po czymś takim zejsc w dol ze spalaniem przy jednoczesnym wzroscie mocy. Wiesz jak 4.6 ma mi w trasie brac 8 a w mieście 15 to bym nawet nie myslal o gazie.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Jest wiele elementów, które możesz sprawdzić, by zmniejszyć spalanie zanim zaczniesz mieszać w elektronice. Zacznijmy od:
- prawidłowego ciśnienia w oponach
- same opony a w zasadzie opony o małych oporach toczenia (na amerykańskich goodyearach Ford palił mi 14 L w mieście, teraz znacznie miększe opony, super przyczepność ale spalanie o 1-1,5 litra większe).
- zabrudzony (przytkany) filtr powietrza będzie powodować wzrost zużycia,
- zabrudzony lub niedomagający przepływomierz też będzie okłamywać komputer,
- umierająca sonda lambda również spowoduje wzrost zużycia paliwa (trzeba sprawdzić jak wyglądają wykresy i zakresy napięć z sondy) Sonda może jeszcze działać ale już nie domaga, a błędu jeszcze nie wskazuje.
- można sprawdzić opory toczenia np z hamulców czy jakiś nie jest zapieczony i trochę nie blokuje koła.
- auta z dużymi przebiegami ok 150 tys mil - trzeba sprawdzić jak pracują wtryskiwacze, źle rozpylający wtryskiwacz oczywiście zmniejszy moc i wydajność z porcji paliwa.
- niewydajna (umierająca) pompa paliwa - daje za małe ciśnienie i wtrysk podaje złą mieszankę
- przytkany filtr paliwa
Z racji wieku auta wydaje się, że najpierw trzeba wszystko posprawdzać, zamiast mieszać w elektronice. Zabawa w cziptunning nie tania, a przyczyna zwiększonego apetytu na paliwo może być gdzie indziej. Mój Ford palił 19 L w mieście jak miał usterkę układu paliwowego (niewydajna pompa paliwa).
- prawidłowego ciśnienia w oponach
- same opony a w zasadzie opony o małych oporach toczenia (na amerykańskich goodyearach Ford palił mi 14 L w mieście, teraz znacznie miększe opony, super przyczepność ale spalanie o 1-1,5 litra większe).
- zabrudzony (przytkany) filtr powietrza będzie powodować wzrost zużycia,
- zabrudzony lub niedomagający przepływomierz też będzie okłamywać komputer,
- umierająca sonda lambda również spowoduje wzrost zużycia paliwa (trzeba sprawdzić jak wyglądają wykresy i zakresy napięć z sondy) Sonda może jeszcze działać ale już nie domaga, a błędu jeszcze nie wskazuje.
- można sprawdzić opory toczenia np z hamulców czy jakiś nie jest zapieczony i trochę nie blokuje koła.
- auta z dużymi przebiegami ok 150 tys mil - trzeba sprawdzić jak pracują wtryskiwacze, źle rozpylający wtryskiwacz oczywiście zmniejszy moc i wydajność z porcji paliwa.
- niewydajna (umierająca) pompa paliwa - daje za małe ciśnienie i wtrysk podaje złą mieszankę
- przytkany filtr paliwa
Z racji wieku auta wydaje się, że najpierw trzeba wszystko posprawdzać, zamiast mieszać w elektronice. Zabawa w cziptunning nie tania, a przyczyna zwiększonego apetytu na paliwo może być gdzie indziej. Mój Ford palił 19 L w mieście jak miał usterkę układu paliwowego (niewydajna pompa paliwa).
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Zgodzę się z Karolem, zresztą aż jestem ździwiony waszymi wartościami spalania czyli LTC i cywilna CV. 15 - 16 - 18 - 20? Moja Vicki robi średnio 13,5L, w mieście jakieś 17-18 a w trasie 10-11 ale to jest wersja policyjna, która pali więcej. Może faktycznie warto by było przede wszystim zrobić porządek z emisją?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Panowie ale tutaj mowa o adaptacji w rozumieniu wszystkich samochodów z USA, czy to 2014 charger, czy 2005 Mustang czy 1998 CV. Chodzi mi o to, ze rozpatrujemy plusy takiej adaptacji na w teorii samochodzie ze sprawnymi wszystkimi podzespolami.
Nie wiem w jakich warunkach jezdzicie i jak, ale ja jezdze spokojnie stosując zasady tzw ecodrivingu gdyz troche o tym wiem i za kij widelec nie wiem jak osiaga sie 16 litrow 4.6 v8 jeżdżąc 4km do pracy i z powrotem w bądź co bądź powoli dużym mieście. Mi po trasie pali 9-10, ale miasto 16? Forget it. Radek mowisz o, srednim spalaniu ale ok powiedzmy 10 trasa, 18 miasto, jest srednia 14. Ale co z tego? Liczy sie dla mnie to ze w miescie lyka mi 18. I caly temat jest po to, abym dowiedzial sie gdzie mi zmapuja setup, zgodnie ze sztuka, aby zoptymalizowac prace napedu. Jesli moge obnizyc to 18 na 16 to czemu nie?
Oczywiscie Karol dzieki za wskazowki, rzeczy o ktorych wspomniales moga miec wplyw na duze spalanie, staram sie je wymieniać. Ale 18 dla v8 w duzym sedanie? To po prostu normalne. A ja chce ten wynik zmienić przez tytułową adaptacje
Nie wiem w jakich warunkach jezdzicie i jak, ale ja jezdze spokojnie stosując zasady tzw ecodrivingu gdyz troche o tym wiem i za kij widelec nie wiem jak osiaga sie 16 litrow 4.6 v8 jeżdżąc 4km do pracy i z powrotem w bądź co bądź powoli dużym mieście. Mi po trasie pali 9-10, ale miasto 16? Forget it. Radek mowisz o, srednim spalaniu ale ok powiedzmy 10 trasa, 18 miasto, jest srednia 14. Ale co z tego? Liczy sie dla mnie to ze w miescie lyka mi 18. I caly temat jest po to, abym dowiedzial sie gdzie mi zmapuja setup, zgodnie ze sztuka, aby zoptymalizowac prace napedu. Jesli moge obnizyc to 18 na 16 to czemu nie?
Oczywiscie Karol dzieki za wskazowki, rzeczy o ktorych wspomniales moga miec wplyw na duze spalanie, staram sie je wymieniać. Ale 18 dla v8 w duzym sedanie? To po prostu normalne. A ja chce ten wynik zmienić przez tytułową adaptacje
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 sty 2017, 22:47
- Samochód: GT500 720HP
- Skąd: Opole
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Cieżko się dogadać na temat LPG, gdyż to u nas od jakiegoś czasu zdecydowanie temat poboczny, natomiast cokolwiek związanego z benzyną jest raczej na bieżąco.wojtekrobert pisze:http://strefatuningu.pl/849/samochody-z ... ip-tuning/
To tak tylko przykladowo wrzucam, bo rozmawialem z roznymi ludzmi ktorzy siedza w amcarach i to polecaja. Jest u mnie w opolu hd customs, robia to, ale strasznie ciezko sie z nimi dogadac...
Odnośnie mapowania, zdecydowanie ma wpływ na spalanie, starsze silniki jak ten kompletnie nie mają autoadaptacji pod lepsze paliwo, to jest dopiero częściowo w rocznikach 2015.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2017, 23:01 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Topic author - Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Wiadomo, różne czynniki występują, ale kwasu nie ma Więc w temacie adaptacji na benzynie możemy śmiało rozmawiać??caniggia pisze:Cieżko się dogadać na temat LPG, gdyż to u nas od jakiegoś czasu zdecydowanie temat poboczny, natomiast cokolwiek związanego z benzyną jest raczej na bieżąco.wojtekrobert pisze:http://strefatuningu.pl/849/samochody-z ... ip-tuning/
To tak tylko przykladowo wrzucam, bo rozmawialem z roznymi ludzmi ktorzy siedza w amcarach i to polecaja. Jest u mnie w opolu hd customs, robia to, ale strasznie ciezko sie z nimi dogadac...
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 sty 2017, 22:47
- Samochód: GT500 720HP
- Skąd: Opole
Re: Adaptacja silnika amerykańskiego, chip tuning...
Jasne, to w zasadzie z dnia na dzień możliwe, byle przyczepność była.