FORD

Ford, Lincoln, Mercury, Edsel

Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

FORD

Post autor: BOB »

Historia Ford Motor Company zaczęła się w roku 1903. Wprawdzie Henry Ford wcześniej kilkakrotnie próbował rozwinąć samochodowy biznes, lecz wszystkie próby zakończyły się fiaskiem. Henry nie dawał jednak za wygraną i z uporem forsował nowe przedsięwzięcia. Z Ford Motor Company wreszcie się udało! Henry Ford szybko doszedł do wniosku, że powodzenie zapewni mu produkcja samochodów tanich, dostepnych mniej zamożnym Amerykanom. Urzeczywistnieniem tej ideii była produkcja taśmowa i samochód Ford T. Z tego okresu pochodzi słynne powiedzenie: "samochód dostepny jest w każdym kolorze, pod warunkiem, że bedzie to czarny". Jedynie czarna farba schła wystarczająco szybko. W krótkim czasie Ford zdominował rynek USA. Czasem warto być upartym...

Zdjęcia z lat '30. Taśma produkcyjna oraz Henry i Edsel Ford świetujący wyprodukowanie milionowego Forda V8
Na wystawie światowej w Nowym Jorku 1940 roku pokazano 28-milionowy samochód
Fordów chętnie używała policja i inne służby państwowe
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: FORD

Post autor: KARLone »

kiedyś, jak co niektórzy użytkownicy na forach, też nie znosiłem tej marki samochodów. Wynikało to z tego, że były brzydkie, miały twarde siedzenia i mało przytulne wnętrza. Wszystko się zmieniło po podróży do Stanów, tam tak na prawdę poznałem prawdziwego Forda. Tani, niezawodny, często muskularny wygląd i dobre silniki. Myślę, że nasze niepochlebne opinie biorą się z tego, że mamy sporo importowanych z zachodu kit karów, w których przebiegi były już kilkakrotnie cofane. Wróćmy jednak do tematu, czyli historii. Kiedyś na zlocie w USA widziałem Crown Victorię z lat 50 tych (wtedy jeszcze nie byłem posiadaczem mojego obecnego) urzekło mnie to auto,
Obrazek
do dzisiaj mam na nie miejsce w sercu, może któregoś dnia wpadnie mi w łapy coś takiego. Z ciekawych modeli chętnie bym też przygarnął Skylinera - hehe marzyć sobie można... :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: FORD

Post autor: RadAg! »

Ford to auto dla mas i to zalozenie Henryego moim zdaniem jest aktualne takze dzis w dobrym znaczeniu tego slowa.
To Ford wyprodukowal najpopularniejsze i najslynniejsze auta ktore zostana zapamietane jako swietne konstrukcje o przystepnej dla masowego klienta cenie.
Ford T, Ford Mustang, Ford Crown Victoria.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: FORD

Post autor: BOB »

Bardzo ładny samochód i ten szklany dach! Auta z czasów 'szaleństwa stylistycznego', powiedzmy okres 1955-60, są fantastyczne. Nie sposób przejść obok nich obojetnie. Fakt, ceny niektórych modeli są równie kosmiczne jak ich kształty, ale np. 4-dr sedan mozna kupić za rozsądne pieniadze. Marzenia warto spełniać! Proszę bardzo - Skyliner do sprzedania w PL http://www.bujal78.pl/na-sprzedaz/3/0/14/1959.html
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: FORD

Post autor: KARLone »

w tej Crown Victorii ubóstwiam te chromy, aż chce się polizać. Boski model.

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: FORD

Post autor: grusiak »

RadAg! pisze:Ford T, Ford Mustang, Ford Crown Victoria.
Tempo, Escort, Aerostar, Pinto :evil:

żart...prosze się nie obrażać ;)
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Re: FORD

Post autor: GAZDA »

ja od zawsze lubiałem fordy, chociaż nieraz mnie wkurwiły...


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: FORD

Post autor: BOB »

Wracając do historii; rok 1949 - nowy samochód na nowe czasy
Na pierwszym zdjeciu bracia Ford (od lewej) Benson, William i Henry II
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2011, 18:20 przez BOB, łącznie zmieniany 1 raz.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: FORD

Post autor: BOB »

"drewniane" kombi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: FORD

Post autor: BOB »

Od poczatku lat '40 XXw inżynierowie i styliści pracowali nad koncepcja nowego samochodu. Prace zintensyfikowano w 1946 roku, wyznaczając trzy-miesieczny termin na przedstawienie makiet. Oto niektóre propozycje :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: FORD

Post autor: BOB »

W latach 1949-51 samochody zmieniały się nieznacznie, można zorganizować konkurs z cyklu: znajdź 5 elementów którymi różnią się te obrazki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: FORD

Post autor: BOB »

Rocznik 1952 otrzymał całkowicie nowe nadwozie. Rozstaw osi i długość całkowita zostały nieznacznie zwiększone, zastosowano gięte, jednoczęsciowe szyby oraz nowe nazwy serii. Na tym samym nadwoziu bazowały roczniki 1953 i 1954.
W biurach stylistów praca szła pełną parą, wkrótce kształty karoserii miały wywoływać zachwyt...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: FORD

Post autor: BOB »

Klimatyzacja to dodatkowy koszt przy kupnie samochodu, nabywcę trzeba przekonać o jej skuteczności i zachęcić do zakupu....
Na zdjęciach Ford Customline rocznika 1952.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: FORD

Post autor: BOB »

Rok 1955 - stylistyka stawała się coraz bardziej odważna, ofertę wzbogacono o sportowy dwuosobowy samochód o nazwie Thunderbird. Była to odpowiedź Forda na wprowadzona przez General Motors dwa lata wcześniej Corvette. T-birda wyposazona w nowy widlasty silnik osmiocylindrowy o pojemności 292 cali sześc. i mocy 193/198 hp zasilany czterogardzielowym gaźnikiem Holley. W pierwszym roku produkcji sprzedano ponad 16 tys egz.
Te same lekko zmodyfikowane nadwozia oferowano też w 1956 roku.
lineFord55.jpg
assembly-plant-ford-detroit_1955.jpg
W połowie lat '50 zbudowano nową fabryke w Mahwah, NJ. Zajmowała sie ona także produkcją Edsela. Została zamknięta w latach '80. Na zdjeciu: pierwszy samochód opuszcza linię produkcyjną.
No1_mahwah_FORD.jpg
...i rok 1956
1956-ford-mahwah.jpg
Oprócz aut osobowych Ford oferował również bardzo udane pick-upy...
F100.jpg
...i wersje dostawcze
the56courier.jpg
Rodzinka w komplecie
55AU.jpeg
Test z użyciem manekinów, szkoda że brak zdjęcia po...
fordtest.jpeg
car carrier 1955 Ford.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2011, 20:06 przez BOB, łącznie zmieniany 1 raz.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: FORD

Post autor: BOB »

Coś dla fanów aut policyjnych
1955_FORD_cop1.jpg
1956squad.jpg
Ford_Mainline_police_car_1956.JPG
1956-Ford-Police-NJ.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

ODPOWIEDZ