LINCOLN

Ford, Lincoln, Mercury, Edsel

Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

LINCOLN

Post autor: BOB »

Lincoln Motor Company - firma założona przez Henrego M. Lelanda w 1917 roku, nazwana na cześć prezydenta Abrahama Lincolna, już w 1922 została wykupiona przez Ford Motor Company. W związku z szybkim rozwojem branży motoryzacyjnej pożądane było posiadanie w ofercie także marki luksusowej. Lincoln bardzo dobrze uzupełnił lukę, która w tej klasie aut miał w koncern Forda. Ponieważ stary Henry nie zawracał sobie głowy takimi drobiazgami jak stylizacja nadwozia, opieki nad Lincolnem podjął się jego syn Edsel. W marka otrzymała nowy emblemat w psiej postaci. W 1932 przedstawiono limuzynę napędzaną ogromnym silnikiem V12. Poniżej schemat ewolucji Lincolna do postaci, która przypuszczam, znana jest forumowiczom
Lincoln Evolution.jpg
Za zmianami sylwetki postępowały zmiany logo marki
lincoln_emblems.jpg
Rzeczywistych rozmiarów model samochodu - propozycja na rok 1949 - wykonany w roku 1947
Lincoln Continental Proposal, 1947.jpg
Skoro fotografia przedstawia model Continental, warto wspomniec pochodzenie nazwy. Jak wiadomo lata '30 XX w nie sprzyjały sprzedaży dóbr luksusowych, kryzys nie oszczędził także branzy motoryzacyjnej. Koncern Forda chcąc ratować sprzedaż Lincolnów wprowadził tańszy model Zephyr. W 1939 roku samochód pozbawiony dachu, z kilkoma dodatkami i kołem zapasowym umieszczonym przed tylnym zderzakiem nazwano Continental. Ten charakterystyczny szczegół stał później symbolem marki i upragnionym dodatkiem w latach '50, nazywanym nie bez powodu continental kit.

Luksus i prezydencki rodowód sprawiły, że Lincoln stał się idealnym pojazdem dla głowy państwa
1954 Lincoln special Presidential limo.jpg
special Presidential limo.jpg
Lincoln był podobno jednym z ulubionych samochodów Marilyn Monroe
MM.jpeg

przy tej okazji nie sposób nie wspomnieć także prezydenta Kennedyego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: BOB »

Luksusowe samochody nie wzbudzaja skojarzeń sportowych, jednak Lincoln ma na tym polu sukcesy. W morderczym wyścigu Carrera Panamericana samochody Lincolna królowały w klasie turystycznej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: BOB »

jeszcze kilka zdjęć z wyscigu, lata 1953-54
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: BOB »

Gdyby ktoś chciał lepiej poczuć klimat rajdu, zapraszam na film. Znajomość hiszpańskiego nie jest wymagana ;)
Wrażenia i klimat niesamowite! Jak oni panowali nad tymi samochodami przy takich prędkościach?!




MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

hodik
Posty: 666
Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )

Re: LINCOLN

Post autor: hodik »

Coś rewelacyjnego BOB :) jeżeli masz dalszy ciąg historii tej Marki tak od lat 70'tych w górę to bardzo chętnie poczytam :) Ja dużo szukałem i niestety nic.... :(
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: BOB »

Miło mi, że się podoba! Niestety, jako że moje zainteresowania skupiają się na latach '50 i '60, nie mam materiałów dotyczących okresu, który podałeś. Mimo to zachęcam do zaglądania do tego działu, i oczywiście do dzielenia się posiadanymi materiałami.

Kolejna porcja zdjęć, dziś prawdziwy rarytas! Przedpremierowa, plenerowa sesja filmowa modelu na rok 1956. Intrygujące jest zdjęcie nr 4, na którym widoczne są dwa zamaskowane samochody, podczas gdy na pozostałych pojawia się tylko jeden.
Miłego oglądania!
secret_lincoln_1.jpeg
secret_lincoln_2.jpeg
secret_lincoln_3.jpeg
secret_lincoln_4.jpeg
secret_lincoln_5.jpeg
secret_lincoln_6.jpeg
secret_lincoln_7.jpeg
secret_lincoln_8.jpeg
... i jeszcze fotka z sesji studyjnej rocznika 1957
lincoln_57.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: BOB »

6 października 1955 na Paris Auto Show zadebiutował nowy model Lincolna oznaczony Mark II. Karoseria Marka II była całkowicie odmienna od karoserii zwykłych Lincolnów. Luksusowe dwudrzwiowe coupe Mark II kosztowało 9966 $, za tą kwotę można było kupić dwa kabriolety Lincoln Premiere. Nie dziwi więc mała liczba sprzedanych egz. - 2550. Jedynym dostępnym opcjonalnym wyposażeniem była klimatyzacja, kosztująca 740 $. Rok modelowy 1966 przyniósł jeszcze jedną nowość - 12V system elektryczny. W roku modelowym 1967 dodano nową wersję nadwozia - kabriolet, którego łączna produkcja to ...dwa egz. Coupe wyprodukowano 444 sztuki. Całkowicie autonomiczna karoseria okazała się zbyt kosztowna i już w 1958 roku nowy Mark III otrzymał takie samo nadwozie jak pozostałe auta Lincolna.
Prace nad Markiem II rozpoczęto na przełomie 1952/53 roku zlecając opracowanie karoserii pięcu zespołom; ekipie fabrycznej oraz firmom zewnetrznym. Ostateczną formę karoserii wybrano spośród 13 przedstawionych propozycji, a produkcję powierzono nowo powstałej Dywizji Produktów Specjalnych. Oto niektóre rezultaty prac:


Projekt datowany na kwiecień 1953, wykonany przez grupę 1 (Walter Buell Ford's Group). Zdjęcie przedstawia przód samochodu B
LINCOLN CONTINENTAL #1B front.jpg
Również projekt z kwietnia 1953, ale wykonany przez grupę 2, która tworzyli byli pracownicy Kaisera - Buzz Grisinger i Rhys Miller, mający teraz własne biuro projektowe. Projekt B
LINCOLN CONTINENTAL #2 B front.jpg
LINCOLN CONTINENTAL # 2B rear.jpg
inne rozwiązanie tyłu zaproponowane przez tych samych projektantów, projekt A
LINCOLN CONTINENTAL # 2 A rear.jpg
Rozwiązania zaproponowane przez grupe 3,Vince Gardner Group, kwiecień 1953. Projekt B
LINCOLN CONTINENTAL #3 B rear.jpg
Projekt C
LINCOLN CONTINENTAL #3 C rear.jpg
Grupa 4 to zespół Special Product Operations, w skład którego wchodzili: John Reinhart, Robert Thomas, Harley Copp i Gordon Buehrig. Był to zespół fabryczny Forda.
Projekt A
LINCOLN CONTINENTAL #4A front.jpg
LINCOLN CONTINENTAL # 4A rear.jpg
Projekt B, ten projekt jest najbliższy wersji produkcyjnej.
LINCOLN CONTINENTAL #4B front.jpg
LINCOLN CONTINENTAL #4B rear.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2011, 18:39 przez BOB, łącznie zmieniany 1 raz.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: BOB »

Projekt C tego samego zespołu
LINCOLN CONTINENTAL #4C front.jpg
LINCOLN CONTINENTAL #4C rear.jpg
Dwa z projektów grupy Georga Walkera
LINCOLN CONTINENTAL #5B rear.jpg
LINCOLN CONTINENTAL #5C rear.jpg
A oto efekt finalny prac, który trafił do salonów sprzedaży
1956-Lincoln-Continental-Mark-II.jpg
Świąteczna promocja
XmasLincolnCar1.jpeg
XmasLincolnCar.jpg
Rozważano wprowadzenie kilku rodzajów nadwozia. Jednym z nich miał być kabriolet z automatycznie otwieranym sztywnym dachem chowanym w bagażniku. Tak to jest rozwiązanie zastosowane w Fordzie Skyliner. Ostatecznie zbudowano jedynie prototyp Marka II z takim dachem, a wprowadzenie do produkcji seryjnej tego rozwiązania powierzono Fordowi.
Continental Folding Hardtop Sequence.jpg
Rozważane zmiany stylistyczne dla modeli 1958 roku
1958-mark-2-concept.jpg
Cztero-drzwiowa limuzyna oparta o Mark II - pełnowymiarowy model
MkIII Continental Berline, C.1955.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: BOB »

Oto oryginalne rysunki przygotowane dla wydłużonej, cztero-drzwiowej wersji Mark II
IMG_0766.jpg
IMG_0615.jpg
IMG_0616.jpg
IMG_0613.jpg
IMG_0767.jpg
126-132 mark II.jpg
Istniejacy samochód wyposażony w podwójne reflektory. Można zauważyć różnicę w stosunku do wersji z wcześniejszego zdjęcia.
Dscf0001.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2011, 21:55 przez BOB, łącznie zmieniany 1 raz.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: LINCOLN

Post autor: RadAg! »

Bardzo fajne te rysunki, pokazuja jak latwo wydluza sie auta zbudowane na ramie :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: BOB »

Rzeczywiscie, wygląda to na dosyć łatwe zadanie dla fabryki.
Po odrzuceniu koncepcji wydłuzania nadwozia Mark II, oraz podjęciu decyzji o zaprzestaniu produkcji coupe, przystapiono do opracowania Marka III.
Page_01-1a.jpg
drewniany szkielet służący do zbudowania glinianego modelu
Mark III Berline 5.jpg
pełnowymiarowy model
Mark III Berline Alt. 2.JPG
Mark III Berline Alt. 3.JPG
Mark III Berline 2.jpg
markIII58.jpg
inne rozwiązanie reflektorów
Mark III Berline 3.jpg
Alternatywna propozycja, nadwozie przypomina późniejszą wersję produkcyjną
1958-lincoln-concept-1.jpg
1958-lincoln-concept-2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: BOB »

Pokazowy model Lincoln Diplomat został stworzony przez Johna Najjar i Elwooda Engela w Advanced Studio at the Ford Design and Styling Center. Zaprezentowano go w roku 1956, kiedy były opracowywane modele na rok 1958. Była to wprawka stylistyczna, mająca zaprezentować nowe terndy i pomysły stylistów. Nie był to pojazd jeżdzący, ale jedynie makieta z włókna szklanego. prawa i lewa strona makiety róznią się od siebie. Była to zwyczajowa praktyka, mozliwość prezentacji większej ilości pomysłów z zachowaniem niższych kosztów. Na trzecim zdjęciu przy samochodzie George Walker.
diplomat1.jpg
diplomat2.jpg
diplomat3.jpg
Podobny pojazd, datowany na rok 1961
Lincoln Styling Clay.jpg
Inne propozycje, druga datowana 1958
conti60a.jpg
conti60c.jpg
conti60b.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: BOB »

Model wozu na rok 1964 opracowany przez Elwooda Engela, makiety powstały w 1959. Wstepnie zaakceptowany projekt nie został wprowadzony w życie, już w 1961 roku Engel zastapił Virgila Exnera, obejmując posadę głównego stylisty w Chryslerze.
Projekt zabrał ze sobą, podobno widać podobieństwo w Imperialu 1967-68
Lincoln Continental Styling Clay.jpg
Lincoln Continental Styling Clay dated 1959.jpg
Engel -Lincoln-Mark-IX-1959-.jpg
Engel'sLincoln Mark IX convertible..jpg
Engel Lincoln Mark IX.jpg
Propozycja przy wozie z rocznika 1961
Mark IX and 61 Continental.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Duzy32
Posty: 53
Rejestracja: 11 lip 2013, 09:00
Samochód: Lincoln Continental 3.8
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: Duzy32 »

wszystko pieknie ladnie ale co z reszta klasyki?!


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: LINCOLN

Post autor: BOB »

Duzy32 pisze:wszystko pieknie ladnie ale co z reszta klasyki?!
Nie widzę przeciwwskazań byś kontynuował temat. Też chętnie poczytam.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

ODPOWIEDZ