NASH


Topic author
BOB
Posty: 631
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

NASH

Post autor: BOB » 11 mar 2011, 18:06

Charles W. Nash został w 1910 roku prezydentem General Motors , koncernu stworzonego przez Williama Duranta . Durant podejmujący nadmierne ryzyko inwestycyjne i nie panujący nad firmą został wyrzucony , a Nash został mianowany na jego miejsce. Po odejściu Durant , związał się z kierowcą wyścigowym Louisem Chevroletem, zbudował nowy samochód, który szybko podbił rynek. Korzystając z sukcesu nowego samochodu Chevrolet, Durant odzyskała kontrolę nad General Motors w końcu 1915 roku, a Nash podał się do dymisji. W 1916 Charles Nash zakupił założoną w 1902 roku „Thomas Jeffery Company”, producenta pojazdów Rambler . Na przełomie 1917/18 roku zaprezentowano pierwszy samochód Nash .
Nash 1902-1952, 50 Years.jpg
W 1928 roku pojawia się nowa bardzo udana seria 400, z sześcio-cylindrowym silnikiem o czterech punktach mocowania i wałem osadzonym na siedmiu łożyskach . Nowe silniki maja dwie świece na cylinder aby poprawić efektywność spalania i sprzedawane sa jako Nash "Twin Ignition".
W 1936 roku Nash wprowadza "Bed-In-A-Car". Możliwość położenia tylnych siedzeń i stworzenie powierzchni pozwalającej spać dwom osobom w samochodzie, z nogami w bagażniku. W 1949 roku całkowicie rozkładane przednie fotele dające możliwość spania w kabinie, a w 1950 roku rozkładane fotele Airliner.
nash_airliner_seats.jpg
nash_airliner_seats_1.jpeg
nash_airliner_seats_2.jpeg
nash_airliner_seats_3.jpeg
nash_airliner_seats_4.jpeg
Nash_in_LIFE.jpg
W 1937 roku Charles Nash przejmuje pakiet kontrolny akcji firmy Georea Mansona - Kelvinator, producenta wysokiej klasy sprzętu kuchennego. Powstaje spółka Nash-Kelvinator istniejąca do 1954 roku, kiedy po połaczeniu z Hudson Motor Car Company powstaje AMC.
Po zakończeniu II wojny światowej w październiku 1945 roku rusza ponownie linia montażowa. Opuszczają ją nieco zmienione modele z 1942 roku.
Nash 1948 Car Ad.jpg
Pierwszym samochodem wprowadzonym przez firmę po wojnie był 1949 Nash Airflyte w 1949 roku. Jego aerodynamiczny kształt nadwozia został opracowany w tunelu aerodynamicznym.
W 1951 roku w wyniku współpracy z brytyjskim producentem Donaldem Healeyem powstaje sportowy samochód Nash-Healey. Kiepskie wyniki sprzedaży szybko eliminują go z rynku.
1952 Nash Golden Airflytes.jpg
new 1954 Nashes.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 631
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: NASH

Post autor: BOB » 11 mar 2011, 18:13

W 1954 wchodzi do sprzedaży mikro samochód Metropolitan (prototyp NXI przedstawiony w 1950 roku).Wyposażony w cztero-cylindrowy silnik 1200, później 1500 ccm zużywający 6l/100km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11518
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: NASH

Post autor: RadAg! » 11 mar 2011, 21:47

Ciekawe. Dwie kwestie.
Jak ten Metropolitan skreca bo kola na obu osiach ma zabudowane...
W pelni rozkladane fotele to genialny pomysl. Nie rozumiem dlaczego to sie nie przyjelo. Bardzo proste rozwiazanie umozliwiajace w razie potrzeby, w miare wygodne spanie...
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
BOB
Posty: 631
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: NASH

Post autor: BOB » 11 mar 2011, 22:19

RadAg! pisze: Jak ten Metropolitan skreca bo kola na obu osiach ma zabudowane...
Jakoś daje radę...

phpBB [video]


To co prawda nie Metropolitan, ale budowa nadwozia analogiczna
A jest i Metropolitan, proszę bardzo:

phpBB [video]


phpBB [video]
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11518
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: NASH

Post autor: RadAg! » 11 mar 2011, 22:33

Hmmmm.... Wyglada troche jak niepelnosprawny. Nie wiem czy to dobry pomysl z zabudowa kol... Utrudniony dostep no i promien skrety tez nie ten...
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11518
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: NASH

Post autor: RadAg! » 14 mar 2011, 20:50

Dzisiaj pisza o NASH-u na autoblogu :)
Najmniejszy woz strazacki swiata :D
http://www.autoblog.com/2011/03/13/onli ... t-fire-tr/
Obrazek

Pisza ze auto nigdy nie bralo udzialu w akcjach pozarniczych tylko zostalo tak zmodyfikowane dla celow muzeum w Massachusetts. Woz ten zostal upodobniony do oryginalnych konwersji dla strazy Nasza z latach 50-tych i 60. zostal wystawiony na sprzedaz za 29500$.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Charon
Posty: 285
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: NASH

Post autor: Charon » 09 lut 2018, 20:09

Dwie sztuki Nash-a w Polsce
phpBB [video]

phpBB [video]

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2700
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: NASH

Post autor: cezar62 » 08 mar 2018, 22:03

Niesamowite auta! :)
Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 DOHC 16V

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika