HUDSON
: 19 lut 2011, 15:55
Firma Hudson, własciwie Hudson Motor Car Company powstała w 1909 i działała do 1954, kiedy po połączeniu z Nash-Kelvinator powstało AMC (American Motors Corporation).
Hudsony były bardzo solidne i stosowano w nich rozmaite nowinki techniczne poprawiające bezpieczeństwo i komfort jazdy. Jedną z nich był hamulec z funkcją bezpieczeństwa - gdyby zawiodły hamulce hydrauliczne, pedał hamulca przechodząc w niższe położenie uruchamiał mechaniczny hamulec awaryjny zatrzymujący pojazd. Hudson zastosował pierwszy wyważony wał korbowy, oraz "radial safety control" - zawieszenie ułatwiające utrzymanie kierunku jazdy.
W 1919 ofertę powiększono o tańszy model Essex, kilkanaście lat póxniej zastąpiony przez Terraplane.
W latach 1951-54 samochody Hudsona odnosiły znaczące sukcesy w wyścigach NASCAR i NHRA.
Nie mogąc udźwignąć kosztów wyścigu technologicznego rozpoczętego po II wojnie światowej przez GM, Hudson w 1954 roku połaczył się z Nashem.
W 1934 roku Hudson przeprowadził dużą kampanię reklamową modeli Terraplane nazwaną "Ruggedness Run". 20 pojazdów trafiało na dwa tygodnie do wybranych na terenie całego kraju użytkowników. Akcja zyskała spory rozgłos w prasie, zwiększając sprzedaż o 15tys sztuk w następnym roku.
Hudsony były bardzo solidne i stosowano w nich rozmaite nowinki techniczne poprawiające bezpieczeństwo i komfort jazdy. Jedną z nich był hamulec z funkcją bezpieczeństwa - gdyby zawiodły hamulce hydrauliczne, pedał hamulca przechodząc w niższe położenie uruchamiał mechaniczny hamulec awaryjny zatrzymujący pojazd. Hudson zastosował pierwszy wyważony wał korbowy, oraz "radial safety control" - zawieszenie ułatwiające utrzymanie kierunku jazdy.
W 1919 ofertę powiększono o tańszy model Essex, kilkanaście lat póxniej zastąpiony przez Terraplane.
W latach 1951-54 samochody Hudsona odnosiły znaczące sukcesy w wyścigach NASCAR i NHRA.
Nie mogąc udźwignąć kosztów wyścigu technologicznego rozpoczętego po II wojnie światowej przez GM, Hudson w 1954 roku połaczył się z Nashem.
W 1934 roku Hudson przeprowadził dużą kampanię reklamową modeli Terraplane nazwaną "Ruggedness Run". 20 pojazdów trafiało na dwa tygodnie do wybranych na terenie całego kraju użytkowników. Akcja zyskała spory rozgłos w prasie, zwiększając sprzedaż o 15tys sztuk w następnym roku.