KAISER
: 26 lut 2011, 12:30
Na przełomie lat 1945-46 panowie Henry Kaiser i Joseph Frazer założyli Kaiser-Frazer Corporation. Kaiser pracujący w okresie II wojny w przemyśle stoczniowym zyskał sławę znakomitego organizatora. Frazer był prezesem Graham-Paige Corporation, firmy produkującej samochody od 1927 roku. W 1946 roku K-F Corp. zaprezentowała nowoczesny samochód posiadający przedni napęd i pontonową karoserię. Ostatecznie zdecydowano się jednak na wykorzystanie napedu na oś tylną.
W wyniku nieporozumień w 1951 roku J.Frazer opuscił firmę i w 1952 nastapiła zmiana nazwy na Kaiser Motors Corporation.
W 1951 wprowadzono do produkcji kompaktowy samochód Henry J napedzany cztero-cylindrowymi silnikami Willysa, oraz wprowadzono nowe nadwozia aut pełnowymiarowych.
W 1953 roku kaiser kupuje bedącą w kłopotach finansowych Willys-Overland Company. Okazuje sie to znakomitym posunieciem ratującym Kaisera przed upadkiem. Nie wytrzymując tempa zmian narzuconych przez wielką trójkę w 1955 roku kaiser przenosi produkcję samochodów osobowych do Argentyny. W USA pozostaje tylko linia Jeep.
W 1962 roku firma zmienia nazwę na Kaiser Jeep Corporation. W 1970 roku firmę kupuje AMC.
W wyniku nieporozumień w 1951 roku J.Frazer opuscił firmę i w 1952 nastapiła zmiana nazwy na Kaiser Motors Corporation.
W 1951 wprowadzono do produkcji kompaktowy samochód Henry J napedzany cztero-cylindrowymi silnikami Willysa, oraz wprowadzono nowe nadwozia aut pełnowymiarowych.
W 1953 roku kaiser kupuje bedącą w kłopotach finansowych Willys-Overland Company. Okazuje sie to znakomitym posunieciem ratującym Kaisera przed upadkiem. Nie wytrzymując tempa zmian narzuconych przez wielką trójkę w 1955 roku kaiser przenosi produkcję samochodów osobowych do Argentyny. W USA pozostaje tylko linia Jeep.
W 1962 roku firma zmienia nazwę na Kaiser Jeep Corporation. W 1970 roku firmę kupuje AMC.