PACKARD
: 05 mar 2011, 13:13
Packard – marka powstała oficjalnie 30 grudnia 1899 roku poprzez podpisanie umowy miedzy Jamesem W. Packardem jego bratem Williamem i Georgem Lewisem Weissem. W 1900 roku zbudowano pierwsze egz. samochodów. Samochody Packard szybko stały się znane ze swej wysokiej jakości. Firma wprowadzała dużą ilość nowatorskich rozwiązań;
-zmiana biegów wg wzoru litery H (1899)
-okrągła kierownica zamiast rumpla (1901)
-automatyczne wyprzedzenie zapłonu (1899)
-silnik dwunastocylindrowy (1915)
-hydrauliczne amortyzatory( 1926)
-światła cofania (1927)
-cisnieniowy system chlodzenia (1933)
-wspomaganie hamulcow (1936)
Oraz wiele innych. Packard bardzo szybko stał się producentem pojazdów luksusowych. Po II wojnie światowej Packardowi podobnie jak innym mniejszym producentom trudno było przystosować się do tempa zmian narzuconego przez duże firmy. Nowy powojenny, model wprowadzono w 1948 roku i budowano przez trzy lata. W 1951 roku ponownie zmieniono nadwozia. Packardowi zaczynało brakować środków na inwestycje. Rzutem na taśmę zaprezentowano nowe auta na rok 1955. Te bardzo ładne samochody produkowano przez dwa lata, po czym w skutek zapaści finansowej firma utraciła kontrolę nad producentem nadwozi i ratując się przed upadkiem połączyła się z Studebakerem tworząc Packard-Studebaker Corp. W latach 1957-58 Packardy budowano w oparciu o nadwozia Studebakera. 13 lipca 1958 zakończono produkcję pojazdów pod marką Packard. Nazwa Packard-Studebaker Corp. Przetrwała do 1962 roku, kiedy powrócono do Studebaker Corp.
Ciekawostka:
Packard był ulubionym samochodem radzieckiego dyktatora Stalina. Niejasna pozostaje sprawa ?sprzedazy? linii produkcyjnej i dokumentacji modeli przedwojennych, które praktycznie w niezmienionej formie produkowano później w ZSRR. Także późniejsze ZIL 111 i Czajka były wzorowane na Packardach z 1955 roku.
-zmiana biegów wg wzoru litery H (1899)
-okrągła kierownica zamiast rumpla (1901)
-automatyczne wyprzedzenie zapłonu (1899)
-silnik dwunastocylindrowy (1915)
-hydrauliczne amortyzatory( 1926)
-światła cofania (1927)
-cisnieniowy system chlodzenia (1933)
-wspomaganie hamulcow (1936)
Oraz wiele innych. Packard bardzo szybko stał się producentem pojazdów luksusowych. Po II wojnie światowej Packardowi podobnie jak innym mniejszym producentom trudno było przystosować się do tempa zmian narzuconego przez duże firmy. Nowy powojenny, model wprowadzono w 1948 roku i budowano przez trzy lata. W 1951 roku ponownie zmieniono nadwozia. Packardowi zaczynało brakować środków na inwestycje. Rzutem na taśmę zaprezentowano nowe auta na rok 1955. Te bardzo ładne samochody produkowano przez dwa lata, po czym w skutek zapaści finansowej firma utraciła kontrolę nad producentem nadwozi i ratując się przed upadkiem połączyła się z Studebakerem tworząc Packard-Studebaker Corp. W latach 1957-58 Packardy budowano w oparciu o nadwozia Studebakera. 13 lipca 1958 zakończono produkcję pojazdów pod marką Packard. Nazwa Packard-Studebaker Corp. Przetrwała do 1962 roku, kiedy powrócono do Studebaker Corp.
Ciekawostka:
Packard był ulubionym samochodem radzieckiego dyktatora Stalina. Niejasna pozostaje sprawa ?sprzedazy? linii produkcyjnej i dokumentacji modeli przedwojennych, które praktycznie w niezmienionej formie produkowano później w ZSRR. Także późniejsze ZIL 111 i Czajka były wzorowane na Packardach z 1955 roku.