PACKARD

ODPOWIEDZ

Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

PACKARD

Post autor: BOB »

Packard – marka powstała oficjalnie 30 grudnia 1899 roku poprzez podpisanie umowy miedzy Jamesem W. Packardem jego bratem Williamem i Georgem Lewisem Weissem. W 1900 roku zbudowano pierwsze egz. samochodów. Samochody Packard szybko stały się znane ze swej wysokiej jakości. Firma wprowadzała dużą ilość nowatorskich rozwiązań;
-zmiana biegów wg wzoru litery H (1899)
-okrągła kierownica zamiast rumpla (1901)
-automatyczne wyprzedzenie zapłonu (1899)
-silnik dwunastocylindrowy (1915)
-hydrauliczne amortyzatory( 1926)
-światła cofania (1927)
-cisnieniowy system chlodzenia (1933)
-wspomaganie hamulcow (1936)
Oraz wiele innych. Packard bardzo szybko stał się producentem pojazdów luksusowych. Po II wojnie światowej Packardowi podobnie jak innym mniejszym producentom trudno było przystosować się do tempa zmian narzuconego przez duże firmy. Nowy powojenny, model wprowadzono w 1948 roku i budowano przez trzy lata. W 1951 roku ponownie zmieniono nadwozia. Packardowi zaczynało brakować środków na inwestycje. Rzutem na taśmę zaprezentowano nowe auta na rok 1955. Te bardzo ładne samochody produkowano przez dwa lata, po czym w skutek zapaści finansowej firma utraciła kontrolę nad producentem nadwozi i ratując się przed upadkiem połączyła się z Studebakerem tworząc Packard-Studebaker Corp. W latach 1957-58 Packardy budowano w oparciu o nadwozia Studebakera. 13 lipca 1958 zakończono produkcję pojazdów pod marką Packard. Nazwa Packard-Studebaker Corp. Przetrwała do 1962 roku, kiedy powrócono do Studebaker Corp.
Ciekawostka:
Packard był ulubionym samochodem radzieckiego dyktatora Stalina. Niejasna pozostaje sprawa ?sprzedazy? linii produkcyjnej i dokumentacji modeli przedwojennych, które praktycznie w niezmienionej formie produkowano później w ZSRR. Także późniejsze ZIL 111 i Czajka były wzorowane na Packardach z 1955 roku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2011, 13:35 przez BOB, łącznie zmieniany 1 raz.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: PACKARD

Post autor: BOB »

Niesamowita gratka! Gliniane modele Pakarda 1955-56, skala 1:1. Propozycje i ostatecznie wybrany kształt.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: PACKARD

Post autor: BOB »

Linia montażowa, 1955 Packard Caribbean convertible, propozycje modeli na rok 1957 oraz Packard Predictor Show Car 1955 (zdjęcia archiwalne i zachowany do dzisiaj egz. prezentowany w 1999 na Meadow Brook Concours d'Elegance).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: PACKARD

Post autor: BOB »



MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Janek

Re: PACKARD

Post autor: Janek »

Przed wojna Packard w POlsce byl samochodem eleganckim i luksusowym.
Wozono nim prezesow firm itp.

Ktorys model mial nawet :) - szklane flakony na kwiatki,zamocowane wewnatrz kabiny pasazerskiej :D


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: PACKARD

Post autor: BOB »

Kilka nowych ciekawych zdjęć. Po pierwsze obiecany w innym wątku Packard w skrzyni, rok 1946.
1946-7Packardassemblykitexport.jpg
Linia produkcyjna w roku 1948
1948Packardsgoingupto2ndfloor.jpg
22ndseriesPackardconvsassemblyline.jpg
samochód na fabrycznym torze testowym
PackardProvingGrounds1949.jpg
...i sam tor z lotu ptaka
PackardProvingGrounds1951.jpg
Krótki przegląd historii
Packard Evolution.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: PACKARD

Post autor: BOB »

modele produkowane w latach 1951-54
1951-54Packardassemblylinedrop.jpg
1953PackardAssembly.jpg
1954PackardFactoryshowroom.jpg
FortWayne.jpg
lata 1955-56, ostatnie zdjęcie przedstawia biurowiec Packarda przy East Grand Boulevard
1956PackardsatConnerAvenue.jpg
1955PackardsConnerAve.jpg
1956 Caribbean.jpg
1956 Clipper.jpg
Packardofficesin1956EastGrandBlvd.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: PACKARD

Post autor: BOB »

Samochody budowane po połaczeniu ze Studebakerem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: PACKARD

Post autor: BOB »

Jedna z propozycji na rok 1956
1956-packard-clipper-rejected-dising.jpg
...oraz propozycja na rok 1957, niestety z powodów finansowych nie było szans na wprowadzenie do produkcji.
1957 Packard Engineering Prototype Front..jpg
1957 Packard Engineering Prototype Rear.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: PACKARD

Post autor: RadAg! »

Widze ze model na rok 57 przypominal z przodu Edsela. Moze lepiej ze nie wszedl do produkcji bo by zamkneli dzialalnosc na jeszcze wiekszym minusie ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ