NASH
: 11 mar 2011, 18:06
Charles W. Nash został w 1910 roku prezydentem General Motors , koncernu stworzonego przez Williama Duranta . Durant podejmujący nadmierne ryzyko inwestycyjne i nie panujący nad firmą został wyrzucony , a Nash został mianowany na jego miejsce. Po odejściu Durant , związał się z kierowcą wyścigowym Louisem Chevroletem, zbudował nowy samochód, który szybko podbił rynek. Korzystając z sukcesu nowego samochodu Chevrolet, Durant odzyskała kontrolę nad General Motors w końcu 1915 roku, a Nash podał się do dymisji. W 1916 Charles Nash zakupił założoną w 1902 roku „Thomas Jeffery Company”, producenta pojazdów Rambler . Na przełomie 1917/18 roku zaprezentowano pierwszy samochód Nash .
W 1936 roku Nash wprowadza "Bed-In-A-Car". Możliwość położenia tylnych siedzeń i stworzenie powierzchni pozwalającej spać dwom osobom w samochodzie, z nogami w bagażniku. W 1949 roku całkowicie rozkładane przednie fotele dające możliwość spania w kabinie, a w 1950 roku rozkładane fotele Airliner. W 1937 roku Charles Nash przejmuje pakiet kontrolny akcji firmy Georea Mansona - Kelvinator, producenta wysokiej klasy sprzętu kuchennego. Powstaje spółka Nash-Kelvinator istniejąca do 1954 roku, kiedy po połaczeniu z Hudson Motor Car Company powstaje AMC.
Po zakończeniu II wojny światowej w październiku 1945 roku rusza ponownie linia montażowa. Opuszczają ją nieco zmienione modele z 1942 roku. Pierwszym samochodem wprowadzonym przez firmę po wojnie był 1949 Nash Airflyte w 1949 roku. Jego aerodynamiczny kształt nadwozia został opracowany w tunelu aerodynamicznym.
W 1951 roku w wyniku współpracy z brytyjskim producentem Donaldem Healeyem powstaje sportowy samochód Nash-Healey. Kiepskie wyniki sprzedaży szybko eliminują go z rynku.
W 1928 roku pojawia się nowa bardzo udana seria 400, z sześcio-cylindrowym silnikiem o czterech punktach mocowania i wałem osadzonym na siedmiu łożyskach . Nowe silniki maja dwie świece na cylinder aby poprawić efektywność spalania i sprzedawane sa jako Nash "Twin Ignition". W 1936 roku Nash wprowadza "Bed-In-A-Car". Możliwość położenia tylnych siedzeń i stworzenie powierzchni pozwalającej spać dwom osobom w samochodzie, z nogami w bagażniku. W 1949 roku całkowicie rozkładane przednie fotele dające możliwość spania w kabinie, a w 1950 roku rozkładane fotele Airliner. W 1937 roku Charles Nash przejmuje pakiet kontrolny akcji firmy Georea Mansona - Kelvinator, producenta wysokiej klasy sprzętu kuchennego. Powstaje spółka Nash-Kelvinator istniejąca do 1954 roku, kiedy po połaczeniu z Hudson Motor Car Company powstaje AMC.
Po zakończeniu II wojny światowej w październiku 1945 roku rusza ponownie linia montażowa. Opuszczają ją nieco zmienione modele z 1942 roku. Pierwszym samochodem wprowadzonym przez firmę po wojnie był 1949 Nash Airflyte w 1949 roku. Jego aerodynamiczny kształt nadwozia został opracowany w tunelu aerodynamicznym.
W 1951 roku w wyniku współpracy z brytyjskim producentem Donaldem Healeyem powstaje sportowy samochód Nash-Healey. Kiepskie wyniki sprzedaży szybko eliminują go z rynku.