Strona 1 z 1

NASH

: 11 mar 2011, 18:06
autor: BOB
Charles W. Nash został w 1910 roku prezydentem General Motors , koncernu stworzonego przez Williama Duranta . Durant podejmujący nadmierne ryzyko inwestycyjne i nie panujący nad firmą został wyrzucony , a Nash został mianowany na jego miejsce. Po odejściu Durant , związał się z kierowcą wyścigowym Louisem Chevroletem, zbudował nowy samochód, który szybko podbił rynek. Korzystając z sukcesu nowego samochodu Chevrolet, Durant odzyskała kontrolę nad General Motors w końcu 1915 roku, a Nash podał się do dymisji. W 1916 Charles Nash zakupił założoną w 1902 roku „Thomas Jeffery Company”, producenta pojazdów Rambler . Na przełomie 1917/18 roku zaprezentowano pierwszy samochód Nash .
Nash 1902-1952, 50 Years.jpg
W 1928 roku pojawia się nowa bardzo udana seria 400, z sześcio-cylindrowym silnikiem o czterech punktach mocowania i wałem osadzonym na siedmiu łożyskach . Nowe silniki maja dwie świece na cylinder aby poprawić efektywność spalania i sprzedawane sa jako Nash "Twin Ignition".
W 1936 roku Nash wprowadza "Bed-In-A-Car". Możliwość położenia tylnych siedzeń i stworzenie powierzchni pozwalającej spać dwom osobom w samochodzie, z nogami w bagażniku. W 1949 roku całkowicie rozkładane przednie fotele dające możliwość spania w kabinie, a w 1950 roku rozkładane fotele Airliner.
nash_airliner_seats.jpg
nash_airliner_seats_1.jpeg
nash_airliner_seats_2.jpeg
nash_airliner_seats_3.jpeg
nash_airliner_seats_4.jpeg
Nash_in_LIFE.jpg
W 1937 roku Charles Nash przejmuje pakiet kontrolny akcji firmy Georea Mansona - Kelvinator, producenta wysokiej klasy sprzętu kuchennego. Powstaje spółka Nash-Kelvinator istniejąca do 1954 roku, kiedy po połaczeniu z Hudson Motor Car Company powstaje AMC.
Po zakończeniu II wojny światowej w październiku 1945 roku rusza ponownie linia montażowa. Opuszczają ją nieco zmienione modele z 1942 roku.
Nash 1948 Car Ad.jpg
Pierwszym samochodem wprowadzonym przez firmę po wojnie był 1949 Nash Airflyte w 1949 roku. Jego aerodynamiczny kształt nadwozia został opracowany w tunelu aerodynamicznym.
W 1951 roku w wyniku współpracy z brytyjskim producentem Donaldem Healeyem powstaje sportowy samochód Nash-Healey. Kiepskie wyniki sprzedaży szybko eliminują go z rynku.
1952 Nash Golden Airflytes.jpg
new 1954 Nashes.jpg

Re: NASH

: 11 mar 2011, 18:13
autor: BOB
W 1954 wchodzi do sprzedaży mikro samochód Metropolitan (prototyp NXI przedstawiony w 1950 roku).Wyposażony w cztero-cylindrowy silnik 1200, później 1500 ccm zużywający 6l/100km.

Re: NASH

: 11 mar 2011, 21:47
autor: RadAg!
Ciekawe. Dwie kwestie.
Jak ten Metropolitan skreca bo kola na obu osiach ma zabudowane...
W pelni rozkladane fotele to genialny pomysl. Nie rozumiem dlaczego to sie nie przyjelo. Bardzo proste rozwiazanie umozliwiajace w razie potrzeby, w miare wygodne spanie...

Re: NASH

: 11 mar 2011, 22:19
autor: BOB
RadAg! pisze: Jak ten Metropolitan skreca bo kola na obu osiach ma zabudowane...
Jakoś daje radę...



To co prawda nie Metropolitan, ale budowa nadwozia analogiczna
A jest i Metropolitan, proszę bardzo:




Re: NASH

: 11 mar 2011, 22:33
autor: RadAg!
Hmmmm.... Wyglada troche jak niepelnosprawny. Nie wiem czy to dobry pomysl z zabudowa kol... Utrudniony dostep no i promien skrety tez nie ten...

Re: NASH

: 14 mar 2011, 20:50
autor: RadAg!
Dzisiaj pisza o NASH-u na autoblogu :)
Najmniejszy woz strazacki swiata :D
http://www.autoblog.com/2011/03/13/onli ... t-fire-tr/
Obrazek

Pisza ze auto nigdy nie bralo udzialu w akcjach pozarniczych tylko zostalo tak zmodyfikowane dla celow muzeum w Massachusetts. Woz ten zostal upodobniony do oryginalnych konwersji dla strazy Nasza z latach 50-tych i 60. zostal wystawiony na sprzedaz za 29500$.

Re: NASH

: 09 lut 2018, 20:09
autor: Charon
Dwie sztuki Nash-a w Polsce


Re: NASH

: 08 mar 2018, 22:03
autor: cezar62
Niesamowite auta! :)