Strona 1 z 2

STUDEBAKER

: 15 kwie 2011, 18:25
autor: BOB
Studebaker Corporation z siedzibą w South Bend w Indianie została założona w 1852 roku przez braci Studebaker. Od 1902 roku firma rozpoczęła działalność w branży motoryzacyjnej. W 1912 powstaje pierwszy w pełni samodzielny samochód. W latach ’30 firma nawiązuje współpracę z Raymondem Loewy, znanym stylistą przemysłowym. Jej owocem będzie wygląd Studebakerów aż do momentu zamknięcia produkcji w 1966 roku.
modell.jpeg
NEWchampion.jpg
bodymount.jpeg
auto-bodies.jpg
assembly plant bullet n..jpg
carrier 1951Studebaker.jpg
stud1.jpeg
Stulecie firmy przypadające w 1952 roku obchodzono radośnie, model Commander był samochodem bezpieczeństwa w wyścigu Indianapolis, odbyła sie wielka parada i zaprezentowano historyczne modele.
1852-1952(a).jpeg
1852-1952(b).jpeg
1852-1952(c).jpeg

Re: STUDEBAKER

: 15 kwie 2011, 18:38
autor: BOB
studepacecar.jpg
showpics.jpeg
Studebakery słynęły z solidności wykonania, doskonale nadawały się na taksówkę...
luxor cabs.jpg
...i na radiowóz
InglewoodPolice.jpg
tiffin ohio.jpg
Dean Motors.jpg
transport samochodów z rocznika 1953 z wykorzystaniem ciężarówki Studebakera
R.Walker carier.jpg
Karetka straży pożarnej firmy Ambulet wykorzystująca nadwozie kombi z 1955 roku
Ambulet_1.jpg
Ambulet_2.jpg

Re: STUDEBAKER

: 15 kwie 2011, 18:53
autor: BOB
W połowie lat ’50 firmę zaczęły nękać problemy finansowe, efektem było połaczenie z inną tonącą firmą – Pacardem. Samochody z tego okresu wykorzystywały wspólne nadwozia.
forrest hughes.jpg
15-2.jpg
Przez pewien czas Studebakera na powierzchni utrzymywał kompaktowy model Lark, wprowadzony w 1959 roku na fali zainteresowania społeczeństwa małymi (w rozumieniu Amerykanów) pojazdami europejskimi.
1962-Fleet-Studebaker.jpg
Newman&AltmanStudebaker.jpg
Bolin 1960 Studebaker Larks.jpg


...i zdjęcie pokazujące zalety kombi
1963Lark.jpg
W 1963 roku zaprezentowano nowy samochód nazwany Avanti, posiadający nadwozie wykonane z tworzywa. Niestety już w grudniu 1963 roku zamknięto zakłady w South Bend, pozostawiając filię w Kanadzie, która po nastepnych trzech latach także została zamknięta. Prawa i linia Avanti została sprzedana dealerowi Studebakera Nathanial Altman and Leo Newman, którzy kontynuowali produkcję samochodu pod nazwą Avanti II.
AvantiLoewy_01.jpg
Zespół projektantów Avanti - Tom Kellogg, Raymond Loewy, Bob Andrews i John Epstein
avanti team.jpg

Re: STUDEBAKER

: 15 kwie 2011, 19:07
autor: BOB
Z modelem Avanti firma wiązała nadzieję na przyszłość (jak pokazał czas stało się inaczej), w związku z tym opracowano kilka wersji nadwoziowych przeznaczonych do sprzedaży na rok 1965. Niestety z wiadomych powodów projekt wstrzymano, ograniczając się do zbudowania pełnowymiarowych makiet.
RaymondLoewy.jpg
Studebaker Avanti Sedan Mockup Photo #1A.jpg
Studebaker Avanti Sedan Mockup Photo #2A.jpg
Studebaker Avanti Sedan Mockup Photo #2B.jpg
Avanti Sedan.jpg
avanti wagon.jpg
Modele pozostawione w magazynach fabryki w South Bend, rok 1971
Studebaker Avanti Proposals for 1965-66.jpg
Studebaker Avanti Proposals for 1965-66 -a.jpg
Studebaker Avanti Proposals for 1965-66 -b.jpg
Polecam: http://www.stude100.com

Re: STUDEBAKER

: 17 kwie 2011, 10:06
autor: jmichlicki
Studebaker i Packard to sa dwie najbardziej dzialajace na mnie nazwy :D ale bardziej Packard . A wyglad Avanti po prostu uwielbiam od chyba 15 lat a one niestety coraz drozsze.

Re: STUDEBAKER

: 17 kwie 2011, 12:49
autor: BOB
Skoro tak, proszę bardzo:

folder Avanti z roku 1963
1av.jpg
2av.jpg
3av.jpg
4av.jpg
5av.jpg
6av.jpg
7av.jpg
8av.jpg
9av.jpg
10av.jpg

Re: STUDEBAKER

: 17 kwie 2011, 12:57
autor: BOB
11av.jpg
12av.jpg
Pełna gama modeli Studebakera, rok 1963
1963 Studebaker-01.jpg
... i Avanti rok 1963
1963 Studebaker-02.jpg
1963 Studebaker-03.jpg
.
1ava.jpg
oraz Avanti II, rok 1979
1979 Avanti II -01.jpg
1979 Avanti II -02.jpg
1979 Avanti II -03.jpg
1979 Avanti II -04.jpg

Re: STUDEBAKER

: 17 kwie 2011, 13:47
autor: RadAg!
Bardzo podoba mi sie ten bajer z otwieranym fragmentem tylnej polki, pozwalajacy na dostep do bagaznika. Czasami sie przydaje chocby po to zeby siegnac jakas przekaske o ktorej sie zapomnialo ;) Szkoda ze nikt za bardzo tego nie kontynuowal. To nie pierwszy patent na ktory zwracam uwage w prezentacjach BOB-a. Mozna by je wszystkie zebrac i mamy przepis na samochod idealny ;)

Re: STUDEBAKER

: 18 kwie 2011, 22:24
autor: BOB
Mimo spadającego popytu na samochody i problemów finansowych nowy szef Studebakera (od 1961r.)Sherwood Egbert ciągle miał nadzieję na uratowanie firmy. Zaprosił do współpracy swojego przyjaciela, stylistę Brooka Stevensa. Ten szybko przestylizował samochody na 1962 rok i przystąpił do projektowania nadwozi na nastepne lata. Ponieważ w kasie ciągle brakowało gotówki, poproszono o wykonanie pełnowymiarowych makiet mało znaną włoską firmę Sibona-Bassano z Turyn, która wykonała pracę za bardzo skromne 16,500 $ za samochód.

Nastepca kompaktowego Larka miał nadal wykorzystywać w modelu kombi składany dach
Lark -wagon-concept-1.jpg.jpg
Lark-wagon-concept-2.jpg.jpg
Samochód średniej wielkości, zaprojektowany został w sposób umożliwiający zaoszczędzenie kilku dolarów podczac produkcji; przedni i tylny zderzak były identyczne i zamienne, zaś drzwi były wymienne po przekatnej. Sylwetka o europejskim wygladzie miała kojarzyć się z elegancją i presiżem.
1965-studebaker-concept-1.jpg.jpg
1965-studebaker-concept-2.jpg.jpg
1965-studebaker-concept-3.jpg.jpg
1965-studebaker-concept-4.jpg.jpg
Największy wóz, nastepca Hawka, nazwany Sceptre miał pojawić się w roku 1966
1966-studebaker-concept.jpg
1966-studebaker-sceptre.jpg
Niestety pieniądze skończyły się szybciej niż prognozowano, a dalszy los firmy juz znamy...

Re: STUDEBAKER

: 19 kwie 2011, 13:48
autor: grusiak
Ten ostatni samochód z 1966r jest genialny :) Świeża i lekka linia, dosłownie jakby go projektowali Włosi :)

Re: STUDEBAKER

: 01 lip 2011, 21:15
autor: KARLone
to ja wrócę do chronologicznych początków. Trafiłem na ciekawą wzmiankę o tej marce. W 1902 roku Studebaker wyprodukował swój pierwszy samochód elektryczny. Było to nadwozie busa ale robili też z przeznaczeniem na taksówki. W roku 1903 słynny wynalazca Tomas Edison sprawił sobie właśnie elektrycznego Studebakera (zdjęcie poniżej). Jak widać wizjoner widział przyszłość ale elektryczne samochody na nie zyskały popularności a w zasadzie do czasu ostatniego kryzysu światowego nikt ich nie traktował poważnie. Przez sto lat technologia mogła by się pięknie rozwinąć. Szkoda...

Re: STUDEBAKER

: 18 gru 2011, 19:12
autor: BOB
Dzisiaj natknąłem się na skany ciekawych artkułów. Pierwszy donosi o odkryciu w pobliżu siedziby firmy w North Bend w Indianie złomowiska z prototypami, których w ten sposób pozbywała się fabryka kiedy przestały być już potrzebne. Znajdowało się tam 45 pojazdów z lat 1939-55.
Drugi artykuł pokazuje jak rodził się ostateczny wygląd powojennych samochodów Studebakera.
Niestety musiałem zmniejszyć obrazki do obowiązującego obecnie rozmiaru 900x700, więc niestety tekst jest nieczytelny, ale i tak warto rzucić okiem na obrazki

Re: STUDEBAKER

: 30 gru 2011, 21:10
autor: BOB
Seria zdjęć z magazynu Life, rok 1946
Zdjęcie nr3 - pośrodku Raymond Loewy
46stud1.jpg
46stud2.jpg
46stud3.jpg
46stud4.jpg
46stud5.jpg
46stud6.jpg
46stud7.jpg

Re: STUDEBAKER

: 30 gru 2011, 21:31
autor: jmichlicki
Avanti od lat zajmuje poczesne miejsce wsrod moich wymarzonych samochodow.

Re: STUDEBAKER

: 29 gru 2012, 19:52
autor: BOB
Te oryginalne rysunki zostały wykonane przez Raymonda Loewyego w marcu 1961 roku.
W czerwcu b. r. zostały sprzedane na aukcji Bonhams za prawie 6500 $
raymond-loewy-avanti-01.jpg
raymond-loewy-avanti-02.jpg