STUDEBAKER


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

STUDEBAKER

Post autor: BOB »

Studebaker Corporation z siedzibą w South Bend w Indianie została założona w 1852 roku przez braci Studebaker. Od 1902 roku firma rozpoczęła działalność w branży motoryzacyjnej. W 1912 powstaje pierwszy w pełni samodzielny samochód. W latach ’30 firma nawiązuje współpracę z Raymondem Loewy, znanym stylistą przemysłowym. Jej owocem będzie wygląd Studebakerów aż do momentu zamknięcia produkcji w 1966 roku.
modell.jpeg
NEWchampion.jpg
bodymount.jpeg
auto-bodies.jpg
assembly plant bullet n..jpg
carrier 1951Studebaker.jpg
stud1.jpeg
Stulecie firmy przypadające w 1952 roku obchodzono radośnie, model Commander był samochodem bezpieczeństwa w wyścigu Indianapolis, odbyła sie wielka parada i zaprezentowano historyczne modele.
1852-1952(a).jpeg
1852-1952(b).jpeg
1852-1952(c).jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: STUDEBAKER

Post autor: BOB »

studepacecar.jpg
showpics.jpeg
Studebakery słynęły z solidności wykonania, doskonale nadawały się na taksówkę...
luxor cabs.jpg
...i na radiowóz
InglewoodPolice.jpg
tiffin ohio.jpg
Dean Motors.jpg
transport samochodów z rocznika 1953 z wykorzystaniem ciężarówki Studebakera
R.Walker carier.jpg
Karetka straży pożarnej firmy Ambulet wykorzystująca nadwozie kombi z 1955 roku
Ambulet_1.jpg
Ambulet_2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: STUDEBAKER

Post autor: BOB »

W połowie lat ’50 firmę zaczęły nękać problemy finansowe, efektem było połaczenie z inną tonącą firmą – Pacardem. Samochody z tego okresu wykorzystywały wspólne nadwozia.
forrest hughes.jpg
15-2.jpg
Przez pewien czas Studebakera na powierzchni utrzymywał kompaktowy model Lark, wprowadzony w 1959 roku na fali zainteresowania społeczeństwa małymi (w rozumieniu Amerykanów) pojazdami europejskimi.
1962-Fleet-Studebaker.jpg
Newman&AltmanStudebaker.jpg
Bolin 1960 Studebaker Larks.jpg


...i zdjęcie pokazujące zalety kombi
1963Lark.jpg
W 1963 roku zaprezentowano nowy samochód nazwany Avanti, posiadający nadwozie wykonane z tworzywa. Niestety już w grudniu 1963 roku zamknięto zakłady w South Bend, pozostawiając filię w Kanadzie, która po nastepnych trzech latach także została zamknięta. Prawa i linia Avanti została sprzedana dealerowi Studebakera Nathanial Altman and Leo Newman, którzy kontynuowali produkcję samochodu pod nazwą Avanti II.
AvantiLoewy_01.jpg
Zespół projektantów Avanti - Tom Kellogg, Raymond Loewy, Bob Andrews i John Epstein
avanti team.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2011, 13:01 przez BOB, łącznie zmieniany 2 razy.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: STUDEBAKER

Post autor: BOB »

Z modelem Avanti firma wiązała nadzieję na przyszłość (jak pokazał czas stało się inaczej), w związku z tym opracowano kilka wersji nadwoziowych przeznaczonych do sprzedaży na rok 1965. Niestety z wiadomych powodów projekt wstrzymano, ograniczając się do zbudowania pełnowymiarowych makiet.
RaymondLoewy.jpg
Studebaker Avanti Sedan Mockup Photo #1A.jpg
Studebaker Avanti Sedan Mockup Photo #2A.jpg
Studebaker Avanti Sedan Mockup Photo #2B.jpg
Avanti Sedan.jpg
avanti wagon.jpg
Modele pozostawione w magazynach fabryki w South Bend, rok 1971
Studebaker Avanti Proposals for 1965-66.jpg
Studebaker Avanti Proposals for 1965-66 -a.jpg
Studebaker Avanti Proposals for 1965-66 -b.jpg
Polecam: http://www.stude100.com
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: STUDEBAKER

Post autor: jmichlicki »

Studebaker i Packard to sa dwie najbardziej dzialajace na mnie nazwy :D ale bardziej Packard . A wyglad Avanti po prostu uwielbiam od chyba 15 lat a one niestety coraz drozsze.


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: STUDEBAKER

Post autor: BOB »

Skoro tak, proszę bardzo:

folder Avanti z roku 1963
1av.jpg
2av.jpg
3av.jpg
4av.jpg
5av.jpg
6av.jpg
7av.jpg
8av.jpg
9av.jpg
10av.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: STUDEBAKER

Post autor: BOB »

11av.jpg
12av.jpg
Pełna gama modeli Studebakera, rok 1963
1963 Studebaker-01.jpg
... i Avanti rok 1963
1963 Studebaker-02.jpg
1963 Studebaker-03.jpg
.
1ava.jpg
oraz Avanti II, rok 1979
1979 Avanti II -01.jpg
1979 Avanti II -02.jpg
1979 Avanti II -03.jpg
1979 Avanti II -04.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: STUDEBAKER

Post autor: RadAg! »

Bardzo podoba mi sie ten bajer z otwieranym fragmentem tylnej polki, pozwalajacy na dostep do bagaznika. Czasami sie przydaje chocby po to zeby siegnac jakas przekaske o ktorej sie zapomnialo ;) Szkoda ze nikt za bardzo tego nie kontynuowal. To nie pierwszy patent na ktory zwracam uwage w prezentacjach BOB-a. Mozna by je wszystkie zebrac i mamy przepis na samochod idealny ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: STUDEBAKER

Post autor: BOB »

Mimo spadającego popytu na samochody i problemów finansowych nowy szef Studebakera (od 1961r.)Sherwood Egbert ciągle miał nadzieję na uratowanie firmy. Zaprosił do współpracy swojego przyjaciela, stylistę Brooka Stevensa. Ten szybko przestylizował samochody na 1962 rok i przystąpił do projektowania nadwozi na nastepne lata. Ponieważ w kasie ciągle brakowało gotówki, poproszono o wykonanie pełnowymiarowych makiet mało znaną włoską firmę Sibona-Bassano z Turyn, która wykonała pracę za bardzo skromne 16,500 $ za samochód.

Nastepca kompaktowego Larka miał nadal wykorzystywać w modelu kombi składany dach
Lark -wagon-concept-1.jpg.jpg
Lark-wagon-concept-2.jpg.jpg
Samochód średniej wielkości, zaprojektowany został w sposób umożliwiający zaoszczędzenie kilku dolarów podczac produkcji; przedni i tylny zderzak były identyczne i zamienne, zaś drzwi były wymienne po przekatnej. Sylwetka o europejskim wygladzie miała kojarzyć się z elegancją i presiżem.
1965-studebaker-concept-1.jpg.jpg
1965-studebaker-concept-2.jpg.jpg
1965-studebaker-concept-3.jpg.jpg
1965-studebaker-concept-4.jpg.jpg
Największy wóz, nastepca Hawka, nazwany Sceptre miał pojawić się w roku 1966
1966-studebaker-concept.jpg
1966-studebaker-sceptre.jpg
Niestety pieniądze skończyły się szybciej niż prognozowano, a dalszy los firmy juz znamy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: STUDEBAKER

Post autor: grusiak »

Ten ostatni samochód z 1966r jest genialny :) Świeża i lekka linia, dosłownie jakby go projektowali Włosi :)
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: STUDEBAKER

Post autor: KARLone »

to ja wrócę do chronologicznych początków. Trafiłem na ciekawą wzmiankę o tej marce. W 1902 roku Studebaker wyprodukował swój pierwszy samochód elektryczny. Było to nadwozie busa ale robili też z przeznaczeniem na taksówki. W roku 1903 słynny wynalazca Tomas Edison sprawił sobie właśnie elektrycznego Studebakera (zdjęcie poniżej). Jak widać wizjoner widział przyszłość ale elektryczne samochody na nie zyskały popularności a w zasadzie do czasu ostatniego kryzysu światowego nikt ich nie traktował poważnie. Przez sto lat technologia mogła by się pięknie rozwinąć. Szkoda...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: STUDEBAKER

Post autor: BOB »

Dzisiaj natknąłem się na skany ciekawych artkułów. Pierwszy donosi o odkryciu w pobliżu siedziby firmy w North Bend w Indianie złomowiska z prototypami, których w ten sposób pozbywała się fabryka kiedy przestały być już potrzebne. Znajdowało się tam 45 pojazdów z lat 1939-55.
Drugi artykuł pokazuje jak rodził się ostateczny wygląd powojennych samochodów Studebakera.
Niestety musiałem zmniejszyć obrazki do obowiązującego obecnie rozmiaru 900x700, więc niestety tekst jest nieczytelny, ale i tak warto rzucić okiem na obrazki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: STUDEBAKER

Post autor: BOB »

Seria zdjęć z magazynu Life, rok 1946
Zdjęcie nr3 - pośrodku Raymond Loewy
46stud1.jpg
46stud2.jpg
46stud3.jpg
46stud4.jpg
46stud5.jpg
46stud6.jpg
46stud7.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: STUDEBAKER

Post autor: jmichlicki »

Avanti od lat zajmuje poczesne miejsce wsrod moich wymarzonych samochodow.


Topic author
BOB
Posty: 630
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: STUDEBAKER

Post autor: BOB »

Te oryginalne rysunki zostały wykonane przez Raymonda Loewyego w marcu 1961 roku.
W czerwcu b. r. zostały sprzedane na aukcji Bonhams za prawie 6500 $
raymond-loewy-avanti-01.jpg
raymond-loewy-avanti-02.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

ODPOWIEDZ