WILLYS-OVERLAND


Topic author
BOB
Posty: 631
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

WILLYS-OVERLAND

Post autor: BOB » 08 maja 2011, 11:53

John North Willys był dobrze prosperującym sprzedawcą rowerów. Kiedy pojawiły się pierwsze amerykańskie samochody J.Willys zobaczył w nich szansę na zrobienie doskonałego interesu. Próbował sprzedawać samochody Pierce i Rambler, w końcu zdecydował się na Overlanda. Sprzedaż samochodów szła wyśmienicie, aż pewnego razu mimo wpłaconej gotówki nie otrzymał zakupionej partii samochodów. Nie mogąc skontaktować się z właścicielem, udał się do fabryki. Widok jaki tam zastał przeraził go – niedokończone pojazdy, opuszczone miejsca pracy, nieopłaceni robotnicy i ogromny dług. Chcąc odzyskać pieniądze postarał się o błyskawiczną pożyczkę na wznowienie produkcji. Jego działania były skuteczne, czym zdobył duże uznanie w branży. Wkrótce podjął decyzję o zakupie Overland Company. Tak powstała Willys-Owerland Company. W krótkim czasie zakupiono nowe zakłady i zwiększono produkcję. Z biegiem lat imperium Willysa rozrastało się, tak było do roku 1919, kiedy na skutek decyzji zarządu o wydłużeniu dnia pracy i równoczesnym obniżeniu wynagrodzenia wybuchł strajk. Firma popadła w olbrzymie długi, większość aktywów i nieruchomości została sprzedana, a o ratowanie firmy został poproszony Walter Chrysler. W ciagu dwuch lat Chryslerowi udało się postawić W-O na nogi. W tym czasie trzej zdolni inżynierowie Zeder, Skelton i Breer, opracowywali nowy, zaawansowany technicznie samochód. Miał się nazywać Chrysler Six. W.Chrysler miał ambicję wprowadzenia na rynek auta pod własnym nazwiskiem i przejęcia kontroli nad firmą. John Willys chcąc temu zapobiec podjął skuteczne kroki aby pozbyć się Chryslera. W 1925 roku Willys kupił zakłady Stearnsa, który posiadał prawa do produkcji rozrządu Knighta. Dzięki temu w dość tani sposób unowocześniono konstrukcje silników. Wkrótce wprowadzono nową markę tańszych samochodów Whippet, która szybko osiągnęła sukces na rynku. W 1927 roku Whippeta wyposażono w nowy mocny silnik, będący protoplastą słynnego Go-Devil. W 1929 John North Willys zrezygnował z funkcji prezesa i w 1930 objął funkcję pierwszego ambasadora USA w Polsce. W ciągu trzech lat w wyniku błędnych decyzji zarządu firma znowu znalazła się na krawędzi bankructwa. W 1933 J.Willys wrócił do USA by ratować przedsiębiorstwo. W 1935 zmarł na atak serca.
1940 Willys.jpg
1940 Willys Truck.jpg
W 1936 roku został przyjęty upadłościowy plan naprawczy. Nowa Willys-Overland Motors Inc stanęła przed wielką szansą kiedy armia amerykańska ogłosiła przetarg na mały samochód terenowy. Jedną z ofert była oferta Willysa, jednak nie był on w stanie w wymaganym terminie 49 dni dostarczyć prototypu. Mimo odpadnięcia z przetargu, willys skonstruował prototyp na własny koszt, przedstawiając go armii w 1940 roku. W następnym roku podpisano umowę na dostarczenie 1500 pojazdów. Tak w historii motoryzacji pojawił się Willys MA, napędzany silnikiem GO-Devil był szybki i zwrotny. Willys wygrał przetarg.
1942 Willys Americar Sedan.jpg
ma90015.jpg
ma90022.jpg
ma90020.jpg
ma90016_1.jpg
ma90016_2.jpg
ma90016.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2011, 12:22 przez BOB, łącznie zmieniany 1 raz.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 631
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: WILLYS-OVERLAND

Post autor: BOB » 08 maja 2011, 12:02

W wojskowych testach Fort Benning samochód okazał się bezkonkurencyjny. Konkurenci Ford i Bantam nie dawali rady. Ponieważ fabryki Willisa nie miały wystarczających mocy, administracja podjęła decyzję o równoległej produkcji zunifikowanego pojazdu w fabrykach Willysa i Forda. Tu pojawia się model MB.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 631
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: WILLYS-OVERLAND

Post autor: BOB » 08 maja 2011, 12:09

MB0110.jpeg
MB020.jpeg
MB021.jpeg
Po zakończeniu wojny samochody zmodyfikowano do potrzeb cywilnych, serię nazwano CJ. W 1944 roku prezesem został Charles Sorenson, który nakazał przerwanie prac nad wznowieniem produkcji modeli osobowych i skoncentrowaniu się na unikalnych cechach Jeepa. Tak powstał All-Steel Wagon i jego rozmaite rozwinięcia.
1948 Willys Jeep Station Wagon.jpg
Do prac nad autem osobowym powrócono w 1952 roku po zmianie na stanowisku prezesa. Aero, jak nazwano pojazd, nie cieszył się wielkim zainteresowaniem.
1952 Aero Willys 2-Door Sedan.jpg
1953 Aero-Willys Taxi.jpg
1953 Willys.jpg
1955 Willys Kaiser.jpg
W 1953 roku Willys-Overland zostaje wy kupiony przez Kaiser-Frazer Corporation. Nazwa zostaje zmieniona na Willys Motors Company. W 1955 produkcja Aero zostaje przeniesiona do Ameryki Południowej. W 1962 r. firma przechodzi reorganizacje, stając się Kaiser-Jeep Corporation, a nazwa Willys całkowicie znikna.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11515
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: WILLYS-OVERLAND

Post autor: RadAg! » 08 maja 2011, 17:32

Bardzo ciekawy watek z tym, ze Willys byl ambasadorem w PL :)
Pierwszy raz widze samochody w skrzyniach popakowane :D
Ten Aero bardzo fajny. Wiesz co bylo powodem ze nie byl on zbyt popularny?
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
BOB
Posty: 631
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: WILLYS-OVERLAND

Post autor: BOB » 08 maja 2011, 19:43

Samochody pakowane w skrzynie zajmowały mniej miejsca i były łatwiejsze w transporcie morskim. Tą metodę stosowali różni producenci exportujący swoje wyroby za ocean. Wśród miłośników militariów jest wiecznie żywa legenda o Jeppie w skrzyni schowanym w pewnym miejscu, o którym wiedzą pewne osoby, i który za chwilę zostanie odnaleziony. Mam też zdjęcie Packarda w skrzyni - umieszczę za jakiś czas.
Aero nie trafił na swój czas. To było małe auto - rozstaw osi 104 cale. Czas kiedy sprzedawało się wszystko właśnie mijał, a moda na mniejsze auta jeszcze nie nadeszła. Poza tym mali producenci zawsze byli mniej popularni, choćby ze względu na słabo rozwiniętą sieć serwisową.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs


Topic author
BOB
Posty: 631
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: WILLYS-OVERLAND

Post autor: BOB » 22 sie 2011, 22:40

Powojenny pomysł na wykorzystanie Jeepa w rolnictwie zaowocował powstaniem wersji CJ-2 AGRIJEEP. Wczesne modele posiadają charakterystyczne mosiężne tabliczki z napisem JEEP. Więcej w artykule jeep-to-legenda
CJ2a.jpg
Cj2b.jpg
CJ2c.jpg
CJ2d.jpg
CJ2e.jpg
CJ2f.jpg
CJ2g.jpg
CJ2h.jpg
Te wersje powstały już pod szyldem Kaisera, ale doskonale wpisują się w nastrój poprzednich fotografii więc mysle, że nie będzie błędem umieszczenie ich w tym miejscu
CJ3b.jpg
CJ5.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11515
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: WILLYS-OVERLAND

Post autor: RadAg! » 23 sie 2011, 08:22

Podlinkuje ten watek do artykulu, te zdjecia sa swietne :)
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3456
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: WILLYS-OVERLAND

Post autor: KARLone » 27 sie 2011, 07:15

w zeszłym tygodniu udało mi się zobaczyć takiego w Rybniku. Totalny zbieg okoliczności daty publikacji artykułu i spotkania z tym autem. Ponoć któryś z moich dalszych kuzynów też jest wielkim fanem i posiada w swojej szopie takiego Willysa. Niestety nigdy go nie poznałem ale gdzieś miał na naszej klasie fotki z odbudowy ;)

Egzemplarz widoczny na zdjęciu trochę spętany ale za to z oryginalną przyczepką. Trochę mam wątpliwości co do homologacji tej przyczepy na przewożenie pojazdów. Jednak zawsze większy szacunek mam do aut które jadą na zlot o własnych siłach :) w końcu auto w ruchu to coś naturalnego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Topic author
BOB
Posty: 631
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: WILLYS-OVERLAND

Post autor: BOB » 30 mar 2012, 19:25

Teraz trochę namieszam, ale już się tłumaczę ;) Ponizsze zdjęcia przedstawiają montaż Forda GP w fabryce River Rouge. Dlaczego trafiły tutaj, a nie do wątku Forda? Bo stanowią dobre uzupełnienie artykułu autorstwa Cezarego, a dzieki unifikacji produkcji wojennej pojazdy Willysa i Forda są ze sobą bardzo blisko spokrewnione. I tak te nieco naciągane argumenty przeważyły w konkursie o miejscu zamieszczenia fotografii.
RiRougePlt-1.jpg
RiRougePlt-2.jpg
RiRougePlt-3.jpg
RiRougePlt-4.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2698
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: WILLYS-OVERLAND

Post autor: cezar62 » 30 mar 2012, 19:34

no przecież Ford GP to tylko tu, w tym wątku, bo gdzieżby indziej?... ;)
Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 DOHC 16V


Topic author
BOB
Posty: 631
Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
Skąd:

Re: WILLYS-OVERLAND

Post autor: BOB » 24 lut 2013, 12:57

0dd57366da6e20d7_landing.jpg
68b78625fa38da43_landing.jpg
453baea04a1c3664_landing.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11515
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: WILLYS-OVERLAND

Post autor: RadAg! » 24 lut 2013, 19:42

Mam nadzieję, że kierowca był w nieprzemakalnym kombinezonie ;)
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika