Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Po zapaleniu silnika mruga CHECK ENGINE
Kiedy odpalam auto, przekręcam kluczyk w pozycję 'zaplon'. zapalają mi się kontrolki od oleju, akumulatora, pasów bezpieczeństwa, airbag-ów i check engine. Normalka. Przekręcam kluczyk dalej, silnik startuje, wszystkie kontrolki gasną poza tą od pasów i poduszek - one gasną później-po kilku sekundach. Tak było do tej pory. Wczoraj zauważyłem że kontrolka CHECK ENGINE gaśnie razem z pozostałymi kontrolkami ale po sekundzie zapala sie i po chwili gaśnie. Wyglada to jak mrugniecie. W pozycji zapłon jest zapalona, silnik startuje-kontrolka gaśnie, zapala się i gaśnie. I więcej się nie zapala. Czy to jest sygnalizowanie jakiegoś błędu czy po prostu jest zimno i elektronika wariuje??
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Przed chwilą byłem w pracy. Po robocie jak odpaliłem auto kontrolka mrugnęła tak samo jak wcześniej tyle że 3 razy w równych interwałach...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 13 paź 2006, 19:00
- Skąd: Warszawa
Od kilku dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem urządzenia "Ford computer code reader" - w instrukcji znalazłem taki fragment:
Single digit codes:
CODE DESCRIPTION
1 Injector problem cylinder # 1
2 Injecter problem cylinder # 2
3 Injector problem cylinder # 3
4 Injector problem cylinder # 4
5 Injector problem cylinder # 5
6 Injector problem cylinder # 6
7 Injector problem cylinder # 7
8 Injector problem cylinder # 8
9 System O.K.
Nie miałem jeszcze czasu zapoznać się z testerem ... ale jak ktoś ma chęć, to zapraszam do Warszawy - pobawimy się tym urządzeniem
Single digit codes:
CODE DESCRIPTION
1 Injector problem cylinder # 1
2 Injecter problem cylinder # 2
3 Injector problem cylinder # 3
4 Injector problem cylinder # 4
5 Injector problem cylinder # 5
6 Injector problem cylinder # 6
7 Injector problem cylinder # 7
8 Injector problem cylinder # 8
9 System O.K.
Nie miałem jeszcze czasu zapoznać się z testerem ... ale jak ktoś ma chęć, to zapraszam do Warszawy - pobawimy się tym urządzeniem
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Gdzie mozna kupić taki czytnik?? I ile kosztuje??
Co do kontrolki na razie przestała mrugać ale pojawił się inny problem...
Pomruguje mi kontrolka od ładowania ale tylko podczas cofania. Normalnie podczas jazdy do przodu albo podczas stania jest OK. Podejrzewam że pasek może się ślizgać albo coś w alternatorze...
Co do kontrolki na razie przestała mrugać ale pojawił się inny problem...
Pomruguje mi kontrolka od ładowania ale tylko podczas cofania. Normalnie podczas jazdy do przodu albo podczas stania jest OK. Podejrzewam że pasek może się ślizgać albo coś w alternatorze...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 13 paź 2006, 19:00
- Skąd: Warszawa
Czytnik kodów jest rodem z Kanady (dobrze miec brata na emigracji ), co do tych Twoich problemów z kontrolkami - posprawdzaj masy pod maską (z tego co pamiętam masz "walniętą poduszkę pod silnikiem" - po włożeniu wstecznego, silnik zmienia swoje położenie i mogą nie kontaktować kabelki)
Pozdrawiam
Robert
Pozdrawiam
Robert
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Co do mrugania CHECK ENGINE. 3 dni było spoko. Dziś rano ładnie mrugnęła 3 razy a potem już spoko...co do kontrolki ładowania. Narazie się nie zapala...Co do poduszek to są OK. Przynajmniej wg kolegów z FW...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 10 maja 2007, 06:42
- Skąd: Warszawa - Grochów
Generalnie CHECK ENGINE świeci się jeżeli silnik jest aktualnie zasilany gazem. Komputer głupieje, bo benzyny nie dostaje, ale jeżeli mówisz, że to Ci się nagle wyświetliło, to nie mam pojęcia co to może być
EX '94 Ford Taurus 3.0 V6 St. Wagon GL
'97 Peugeot 406 1.8 ST 16v HKS Turboed (118kW, 230Nm)
'97 Peugeot 406 1.8 ST 16v HKS Turboed (118kW, 230Nm)
Check engine tak ma. Przy zasilaniu benzyną może "mrygnąć", jest to normalne, oznacza, że komputer albo przeprowadza "self test", albo się aktualizuje. Nie pytajcie mnie dlaczego, bo nie wiem . Mi się kilka razy zapaliła i zgasła, za pierwszym razem z wrażenia hamowałem z poślizgiem Kiedyś mi się zapaliła po tym jak mi pękł kolektor wydechowy i ciut "przygrzało" kabelki Wiem, że przy zasilaniu gazem potrafi tak robić co chwila, przypuszczam, że dostosowuje się do składu mieszanki, fabrycznie ford nie przewidział wtedy takich pomysłów jak instalacje lpg W każdym razie powodem do zmartwienia może być zapalenioe się tej kontrolki na stałe A może zatankowałeś jakieś kiszkowate paliwko? Sprawdź jeszcze filtr powietrza i taki mały "filterek", który łączy się z czujnikiem "total air flow", jest w tym "pudle" na filtr Pozrawiam
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
- Skąd: Warszawa
Gdzieś tam słyszałem (nie ręczę za tą informację) że zasada działania Check Engine jest w sumie bardzo prosta. Zapala się WYŁĄCZNIE z jednego powodu - jeżeli sonda lambda wskazuje nieprawidłową zawartość tlenu w spalinach. Co oczywiście może mieć już kilka przyczyn.
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau
check engine
To bardzo możliwe, bo w sumie jest to efektem niewłaściwego składu mieszanki, a jak mi się zapaliło po pęknięciu kolektora to ten skład był na pewno zmieniony Jechałem wtedy jak mały czołg, jak nie dawałem gazu to loozik, ale jak ciut dołożyłem to jak seria z pepeszy Tylko ciekawe, co komputer "robi" w tej sprawie jak już stwierdzi niezgodność...
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Komputer zapamietuje blad i jak odzczytasz kod bledu wiesz co jest...U mnie kotrolka przestala juz mrugac po odpaleniu sinlika...Podejrzewam ze dlatego ze jest juz cieplo i malo wilgotno na dworze. Zauwazylem ze ma na to wplyw temp. otoczenia...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<