EGR 4.6
-
Topic author - Posty: 16
- Rejestracja: 28 kwie 2010, 09:54
- Skąd:
EGR 4.6
Witam, mam plan wywalić EGR. Odlączyłem moduł egr, zawory i będe zabierał się za przepustnicę. Jednak mam kwestie taka - komputer będzie dostawał fałszywe dane z egr a raczej jego brak- może to odbić się na paramterach pracy silnika?. Trochę poszperałem i trzeba byłoby ogarnąć komputer ingerując w kości... Może ktoś z was wywalał to ustrojstwo bo niestety jest to wszechobecne w naszych prawdziwych autach. Też macie 4 sondy lambda?
V8
Full-Size Van
Full-Size Van
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: EGR 4.6
A po co chcesz to wywalac?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: EGR 4.6
Odkręcasz zawór, zaślepiasz otwór, przykręcasz z powrotem, nie ruszasz modułu elektrycznego.
Sprawdzasz jak to działa jeżdżąc i już wszystko wiesz
Sprawdzasz jak to działa jeżdżąc i już wszystko wiesz
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
- Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
- Skąd: Wałbrzych/Wrocław
Re: EGR 4.6
też mam 4 sondy:)
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: EGR 4.6
Moim zdaniem jezdzic bedzie ale dostaniesz CHECK ENGINE i zmienia sie parametry spalania, tak mi sie wydaje.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
- Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
- Skąd: Wałbrzych/Wrocław
Re: EGR 4.6
a że się tak zapytam po co wywalać egr ? jak dla mnie nie dali tego od tak sobie
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: EGR 4.6
Zawór EGR recyrkuluje spaliny w celach ekologicznych.
Powoduje lepsze odparowanie paliwa podczas ekonomicznych trybów pracy silnika, niższe temperatury spalania, itp.
Ale... jak wiadomo poniekąd, zawór EGR kierując spaliny do kolektora dolotowego zabrudza cały silnik
Po zaślepieniu go, również teoretycznie dostaje się jakieś tam dodatkowe konie... no może pół konia
Oraz podpada się pod paragrafy dyrektyw unijnych i różnych innych
z powodu antyspołecznej postawy skutkującej zwiększoną emisją NOx-ów (związków azotu) ze spalin,
do naszej biednej, zasyfionej do granic możliwości atmosfery
Jak gdzieś, kiedyś czytałem - to tylko ekologia, a my mamy samochody, a nie Melexy
Powoduje lepsze odparowanie paliwa podczas ekonomicznych trybów pracy silnika, niższe temperatury spalania, itp.
Ale... jak wiadomo poniekąd, zawór EGR kierując spaliny do kolektora dolotowego zabrudza cały silnik
Po zaślepieniu go, również teoretycznie dostaje się jakieś tam dodatkowe konie... no może pół konia
Oraz podpada się pod paragrafy dyrektyw unijnych i różnych innych
z powodu antyspołecznej postawy skutkującej zwiększoną emisją NOx-ów (związków azotu) ze spalin,
do naszej biednej, zasyfionej do granic możliwości atmosfery
Jak gdzieś, kiedyś czytałem - to tylko ekologia, a my mamy samochody, a nie Melexy
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
Topic author - Posty: 16
- Rejestracja: 28 kwie 2010, 09:54
- Skąd:
Re: EGR 4.6
Dziekuje za odpowiedzi. Oczywiście że check control się zapalił... Teraz kombinuje co zrobić żeby komputer nie myślał o tym EGR ;] Do komputera silnika idzie moduł który jak poszukałem odpowiada pośrednio za EGR, jeżeli mi się uda to poprzez niego uda mi się obejść egr. Niektórzy się dziwią po co chce wywalić tego "ekologicznego przyjaciela" ;] Mianowicie w moim Econoline koliduje z planem zagospodarowania podwozia. Zbiornik paliwa zostaje zastąpiony butla LPG, a zbiornik benzyny zostanie zmieniony na mniejszy ( oryginał ma 180 litrów ). W miejscu gdzie chce zamontować zbiornik benzyny jest zbiornik do recylkulacji.
Oczywiscie zdam relacje z postępów
Pozdrawiam
Oczywiscie zdam relacje z postępów
Pozdrawiam
V8
Full-Size Van
Full-Size Van
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: EGR 4.6
Coś mi się wydaje, że pomieszałeś systemy dopalania w aucie - EGR wprowadza do dolotu spaliny w celu ich dopalenia (związki azotu), ostudzenia zaworów itd, natomiast zbiornik obok zbiornika paliwa to element instalacji o nazwie o ile dobrze pamiętam EVAP odpowiedzialnej za dopalenie oparów paliwa.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: EGR 4.6
Dokladnie. System odprowadzania oparow (evaporative - czy jakos tak) nie ma nic wspolnego z EGRbrolcio pisze:Coś mi się wydaje, że pomieszałeś systemy dopalania w aucie - EGR wprowadza do dolotu spaliny w celu ich dopalenia (związki azotu), ostudzenia zaworów itd, natomiast zbiornik obok zbiornika paliwa to element instalacji o nazwie o ile dobrze pamiętam EVAP odpowiedzialnej za dopalenie oparów paliwa.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 439
- Rejestracja: 18 sty 2011, 20:35
- Samochód: 1991 Chevy Camaro Z/28, 1972 Chevy Chevelle
- Skąd:
Re: EGR 4.6
Mimo że nie mam Forda to u mnie w Chevym też jest EGR i EVAC i to EVAC jest odpowiedzialny za opary (to taka spora czarna skrzynka u mnie pod maską...)
1972 Chevrolet Chevelle 350
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 sie 2012, 19:56
- Samochód: Toyota Avalon 3.o V6 / Accord Coupe 3.o V6
- Skąd: Grajewo
Re: EGR 4.6
odkopuje kotleta, udalo sie cos ogarnac z tym egr?
Re: EGR 4.6
Odkopuję jeszcze bardziej - miałem (i mam nadal) błąd, że zbyt uboga mieszanka, ale nie będę się nad tym rozwodził, tylko piszę jako info o tym skąd wzięło się moje zapotrzebowanie o wiedzy na temat EGR, EVAP itp.
Zaślepiłem EGR, bo miałem też błąd, że wykryto nadmierny przepływ właśnie na nim. Po zatkaniu EGR pojawił się kolejny błąd - wykryto brak przepływu, a także problem właśnie z EVAP - tą czarną skrzynką. Dodam, że w moim odczuciu nie doszło mi nawet ćwierć konia, za to dość wyraźnie śmierdziało benzyną z wydechu. I to tyle w temacie EGR Moim zdaniem nic to nie daje, a zdejmowałem dolot i nie kupuję wersji o tym, że spaliny go zasyfiają, bo chciałbym tak wyglądać po 15 latach zasyfiania...
A tak BTW też mam 4 sondy lambda i już wiem jak je wymienić... Ta wiedza kosztowała mnie pół soboty i niepotrzebne rozebranie podłokietnika No ale jak się nie chciało wczołgać całemu pod samochód... A jeszcze o sondach lambda - prawie na pewno pasują od sable 3.8. Czy od taurusa 3.0 to przekonam się wkrótce...
Zaślepiłem EGR, bo miałem też błąd, że wykryto nadmierny przepływ właśnie na nim. Po zatkaniu EGR pojawił się kolejny błąd - wykryto brak przepływu, a także problem właśnie z EVAP - tą czarną skrzynką. Dodam, że w moim odczuciu nie doszło mi nawet ćwierć konia, za to dość wyraźnie śmierdziało benzyną z wydechu. I to tyle w temacie EGR Moim zdaniem nic to nie daje, a zdejmowałem dolot i nie kupuję wersji o tym, że spaliny go zasyfiają, bo chciałbym tak wyglądać po 15 latach zasyfiania...
A tak BTW też mam 4 sondy lambda i już wiem jak je wymienić... Ta wiedza kosztowała mnie pół soboty i niepotrzebne rozebranie podłokietnika No ale jak się nie chciało wczołgać całemu pod samochód... A jeszcze o sondach lambda - prawie na pewno pasują od sable 3.8. Czy od taurusa 3.0 to przekonam się wkrótce...