Buick Park Avenue

Buick
Awatar użytkownika

Topic author
Grzechu
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:26
Samochód: Buick Park Avenue '95
Skąd: Zabrze, ŚL

Buick Park Avenue

Post autor: Grzechu »

Witam.
Niedawno, trochę przypadkiem, stałem się posiadaczem Buicka Park Avenue z 1995 roku, kolega zobaczył w internecie ofertę sprzedaży ciekawego samochodu, wiec pojechaliśmy go zobaczyć, żeby przekonać się jak się jeździ amerykańskim samochodem ;D
Nie planowałem zmiany samochodu, miałem Citroena Xantię 3.0 V6 w automacie w najbogatszej wersji wyposażenia, generalnie nie narzekałem ;) Jednak decyzja o sprzedaży Francuza zapadła dzień później po obejrzeniu Buicka :viva: O dziwo udało mi się go szybko sprzedać i to w cenie dużo przewyższającej średnią cenę rynkową no i kupiłem Buicka ;)
tu zdjęcia z ogłoszenia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Trochę o moim egzemplarzu...
Wg opisu miało to być auto "do jazdy bez nakładów" jednak wiedziałem, że będzie mnie czekać sporo napraw ...
generalnie wszystkie części pamiętają jeszcze swoją ojczyznę :hah:
chłodnica wspomagania: cena w polsce 1247zł :hihi: ( czyli jak sprzedac towar z marżą 1000zł ;) )
Obrazek
amortyzatory przednie:
Obrazek
amortyzatory tylne:
Obrazek
łącznik stabilizatora prawy przód: :hah:
Obrazek
w ostatnim czasie zdecydowałem się wyprać wykładzinę w samochodzie, po wyciągnięciu jej z auta okazało się, że filc pod nią jest cały przesiąknięty wodą :? winowajcą były te prostokątne uszczelki które się odkleiły i woda pięknie przedostawała się do środka :shoot:
Obrazek
jeśli chodzi o rdzę to jest w miarę ok , jedynie nadkola z tyłu trochę zaatakowane i mocowanie prawego swiatła przeciwmgłowego przegnite ;)
Obrazek
felgi- chyba nie myte od kilku lat.... tutaj na zdjęciu są i tak dużo czystsze niż na tym z ogłoszenia
Obrazek


aktualnie czekam na oclenie paczki z częściami z USA, w miarę postępu robót będę wrzucał nowe zdjęcia.
Czy ktoś na śląsku zna specjalistę od automatów?
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
George Carlin

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Buick Park Avenue

Post autor: RadAg! »

Witaj na forum. Bardzo lubie Park Avenue mimo ze to FWD. Auto ma w sobie bowiem wszystkie najlepsze cechy amerykanskich dupowozow z lat 90-tych (poza brzydkimi tylnymi swiatlami w tym roczniku, ale to moja prywatna opinia).

Duzo roboty sie czeka, dobrze ze sprowadzasz graty z USA bo to mocno obniza koszty jednoczesnie nie kupujesz najtanszej chinszczyzny tylko lepsza chinszczyzne tudziez produkty from Mexico :D

Te 'naklejki' na podlodze pod wykladzina to ja nie wiem po cholere oni montuja. U mnie bylo podobnie. W jednym miejscu (akurat w tym gdzie w podwoziu jest otwor montazowy) sie ta guma wykruszyla i wykladzina lapala wode... Zakleilem to kawalkiem detki na silikonie :D

Po co ci spec od automatow?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Grzechu
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:26
Samochód: Buick Park Avenue '95
Skąd: Zabrze, ŚL

Re: Buick Park Avenue

Post autor: Grzechu »

generalnie sprawa ze skrzynią wygląda tak... na początku jak kupiłem biegi zmieniała idealnie, ale na zakrętach przy dodawaniu gazu (lekkim czy mocnym bez znaczenia) wpadała w drgania... tak jakby wysprzęglała ( chyba kontrola trakcji?) żeby cała moc nie została przeniesiona na koła, i przy zmniejszaniu wysprzeglenia bieg nie załapywał od razu tylko własnie były te drgania...
poza tym zgubiła trochę oleju ( ucieka przez przewody do chlodniczki) a ja tak sobie jezdziłem :/ poza tym nie wiem czy ktos nie zalał jej złego oleju bo powinien byc dexron III czyli olej w kolorze wiśni a ja tam mam żółty....
Teraz dodatkowo są szarpnięcia głownie przy zmianie z 1 na 2... i chyba jest walnięty lock-up bo przy kazdej predkosci jak puszcze gaz to obroty spadają do ok ~1000
więc jak juz będe rozbierał ten samochod to chyba wolałbym od razu skrzynię do ładu doprowadzić...
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
George Carlin

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Buick Park Avenue

Post autor: RadAg! »

Wypadanie biegow na zakretach to typowy objaw braku odpowiedniej ilosci oleju w skrzyni. Sprobuj zalatac wycieki, wymien olej na prawidlowy i filtr i tyle. Jezeli to tylko sprawa oleju i skrzynia nie dostala jeszcze porzadnie 'po dupie' to pojezdzi a jak nie to wtedy remont. Do wymiany oleju nie potrzebujesz speca, kazdy warsztat co to robi to zrobi, znajdz sobie tylko info na necie dokladnie jaki olej (najlepiej kup odpowiednia ilosc samodzielnie i w serwisie niech zaleja twoj olej, wtedy masz pewnosc co masz, kup filtr do skrzyni i uszczelke na miske (zazwyczaj trzeba sciagac miske zeby wymienic filtr, natomiast jak masz chlodnice oleju w skrzyni prawdopodobnie mozna dokonac wymiany, podobnie jest u mnie, poprzez odpiecie przewodow prowadzacych do chlodnicy i zlanie oleju po odpaleniu silnika przez przewod).
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Buick Park Avenue

Post autor: KARLone »

Gratuluję słusznego wozu i odwagi by nabyć takie auto. Najważniejsze to aby się nie zrazić. To proste samochody, większość przeciętnie pojętnych mechaników daje sobie z nimi radę. Z warsztatami od automatów, to różnie bywa, na pewno lepiej oddać auto do takich co siedzą w temacie. No ale skoro już jesteś na etapie samodzielnego sprowadzania cześci to już połowa sukcesu :) A co tam masz za motor?

Awatar użytkownika

Topic author
Grzechu
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:26
Samochód: Buick Park Avenue '95
Skąd: Zabrze, ŚL

Re: Buick Park Avenue

Post autor: Grzechu »

w tym modelu montowane były tylko 3.8 v6
ogólnie o nic się nie martwię, tylko o tą skrzynię :? nie o sam koszt naprawy co o kompetencje naprawiacza ;)
Wychodzę z założenia, że za kilkanaście tysięcy zł będę miał samochód z nowym zawieszeniem, hamulcami i innymi duperelami a jednocześnie coś trochę innego niż widzi się na co dzień ;)
Po otrzymaniu oferty na części w Polsce i porównaniu z cenami w USA decyzja o imporcie była szybka ;)
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
George Carlin


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Buick Park Avenue

Post autor: MichaŁ »

Fajna sprawa z samym zakupem "Bjuika" ;)
Na Twoim miejscu posłuchałbym Radka i najpierw wymiana oleju i filtra w skrzyni, na odpowiedni rodzaj i ilość ;) a jeśli wtedy nie będzie efektów to dopiero szukać jakiegoś speca (dwóch dobrych poleciłem w odpowiednim temacie) ;)
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: Buick Park Avenue

Post autor: jmichlicki »

Mieszkasz daleko ale w Toruniu jest zaklad robiacy automaty . Przede wszystkim minivany USA ale wlasciciel jezdzil oldsem achieva wiec chyba mialby pojecie.

Kowalewski Dariusz
ul Bliska

Awatar użytkownika

Topic author
Grzechu
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:26
Samochód: Buick Park Avenue '95
Skąd: Zabrze, ŚL

Re: Buick Park Avenue

Post autor: Grzechu »

Powiedzcie mi, czy to normalne, że przy każdej prędkości i na każdym biegu obroty silnika spadają do ~1000 obrotów jak tylko puszczę pedał gazu? Tak jakby wrzucał się luz?
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
George Carlin


paulinedi
Posty: 53
Rejestracja: 23 wrz 2010, 09:40
Samochód: Buick Regal Limited 91 2.8 V6
Skąd: Wrocław
Kontakt:

Re: Buick Park Avenue

Post autor: paulinedi »

Witaj :)
nareszcie pojawił się ktoś kto tak jak ja ma Buicka :)
Do rzeczy a więc jak większość Ci radzi najpierw wymiana oleju i filtra bo jeśli okaże się że to wina tylko oleju to faktycznie zaoszczędzisz na wydatkach :) Gdyby coś się jednak działo ze skrzynią to mam we Wrocławiu kogoś kto robi to wyśmienicie (może nie do końca tanio, ale skrzynia jest rozbita na atomy wyczyszczona, wymyta i poskładana jak należy)
Pozdrawiam


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: Buick Park Avenue

Post autor: jmichlicki »

w Buicku najbardziej lubie deske rozdzielcza. Uwielbiam patrzec na Regala czy Park Avenue w srodku.

Awatar użytkownika

Topic author
Grzechu
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:26
Samochód: Buick Park Avenue '95
Skąd: Zabrze, ŚL

Re: Buick Park Avenue

Post autor: Grzechu »

heh deskę rozdzielczą też uwielbiam :D Jedynie wolałbym jakiś ciemniejszy kolor tych wykończeń drewnopodobnych, ale pomyślę o tym w przyszłości ;)
A ze skrzynią to faktycznie wymienię olej zanim oddam auto do mechanika w celu wymiany pozostałych podzespołów, zobaczę jakie będą efekty, jeśli dobre to dobrze, a jeśli objawy nie ustąpią no to już trudno, oddam do naprawy skrzynie bo bez sensu będzie jeździć i myśleć "czy dzisiaj jeszcze pojedzie czy już nie pojedzie"
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
George Carlin

Awatar użytkownika

Topic author
Grzechu
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:26
Samochód: Buick Park Avenue '95
Skąd: Zabrze, ŚL

Re: Buick Park Avenue

Post autor: Grzechu »

Dzisiaj dostałem częśći :viva:
Najpierw kosmetyka czyli grill, logo, swiatla pozycyjne/ obrysowki, i obrysówki na tył :)
Obrazek
piasty, sworznie, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, pompa paliwa
Obrazek
to samo + amortyzatory przód/tyl, półosie (zapakowane w kartonie ;) ), słynna chłodniczka wspomagania
Obrazek

nowa szafka w przedpokoju ;) a na górze maszynka do golenia, taki gratis, bo jej nie zamawiałem :hah:
Obrazek

No nic, pozostało to wszystko zamontować i jezdzic jezdzic jezdzic !!! :viva:
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
George Carlin

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Buick Park Avenue

Post autor: RadAg! »

Super sprawa, tez niedawno robilem taka inwestycje. Po zamontowaniu cieszy jeszcze bardziej :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


paulinedi
Posty: 53
Rejestracja: 23 wrz 2010, 09:40
Samochód: Buick Regal Limited 91 2.8 V6
Skąd: Wrocław
Kontakt:

Re: Buick Park Avenue

Post autor: paulinedi »

genialnie włąśnie kolejnym moim zakupem będą cześci zawieszenia... możesz mi zdradzić ile tysi pękło na to wszystko? :D

ODPOWIEDZ