Spora część aut AMCAR ma zainstalowaną instalację LPG która po pewnym czasie lubi co nieco nie domagać. Schemat instalacji LPG 1 generacja.
Od jakiegoś czasu w moim PTS nastapiła owa sytuacja. Objawiało się tym że furak bez zająknięcia potrafił na LPG przejechać od 3-4 km po czym pojawiały się niedomagania owego LPG. NIe reagował nawet na regulację czasami nawet tylko pogarszało stan niedomagania. Po 3-4 km auto zdecydowanie zmulało się o ile jałowe były w porządku o tyle żeby ruszyć z miejsca trzeba było mocno wcisnąć pedał gazu po czym w czasie jazdy na byle jakim biegu pojawiało się coś w rodzaju falowania. Wyraźnie dało do zrozumienia że brakuje mu gazu. Żadne z powyżyszch problemów nie występowały przy pracy na benzynie. Więc co by nie tracić
czasu na zastanawianie się co jest GRANE zabrałem się za deinstalacje elementów LPG. NA pierwszy ogien poszedł filtr fazy ciekłej (elektromagnes) który faktycznie często trzeba wymieniać jako że LPG to nic innego jak produkt ropo-pochodny (skrót od ang. Liquefied Petroleum Gas) więc zdecydowanie wcale nie jest czyściutki. Elektromagnes (2) umieszczony jest pomiędzy zbiornikiem a reduktorem. Odpowiada za zamknięcie gazu w fazie ciekłej do reduktora oraz oczyszcza.
Filtr odkręca się śrubą od dołu ważne żeby zakręcić gaz przy butli robiąc co kolwiek.
W moim przypadku filtr był zawalony tlenkiem bromu na pierwszy rzut oka wyglądało to jak bardzo drobny piasek po za tym sam filtr był dosłownie czarny. Więc poszedł do wymiany a sam elektrozawór dokładnie umyty.
Przyszedł czas na sam parownik zwanym potocznie reduktorem (1). Ten z kolei służy do zamiany fazy ciekłej LPG do fazy lotnej no i do całosci trzeba też to wyregulowac czemu równierz służy.
Na pierwszy rzut oka wygląda na skomplikowany ale powiem wam tylko sprawia takie wrażenie. Pierwsze co pomyślałem to że chyba już bardziej nie da się spierdzielić sprawy zawsze pozostaje zestaw naprawczy lub cały reduktor (ten ma 4 lata). Zanim się dobrałem do rozbierania dokładnie go obejrzałem (zasada 10 razy przymierz/obejrzyj/zaglądnij - raz rozbierz) trzeba ustalić kolejność od czego zacząć na czym skończyć.
Na pierwszy ogień poszła pokrywa membrany fazy lotnej odkręca się ją imbusem chyba 4. Nakrętki są zblokowane po drugiej stronie wiec się nie obracają. Pokrywę ściąga się bez kłopotu po prostu sama odchodzi. Naszym oczom ukazuję się membrana dobrze jest ją dokładnie obejrzeć czy nie jest pęknięta i najważniejsze czy nie jest sztywna jak blacha.
żeby ją ściągnąć wystarczy delikatnie unieść samą gumę i zobaczyć jak idzie dzwigienka po czym zsunąć ją z dzwigienki
Moim oczom ukazła się uwalona czarnym mułem po stronie gazowej membrana.
W moim przypadku sama membrana była cała i nie uszkodzona, a najwazniejsze guma była miękka po za tym reszta wyjdzie w czasie mycia. To co było pod membrana wcale nie odbiegało od tego co było na samej membranie.
Komora fazy lotnej to tutaj znajduje się dysza wolnych obrotów (1), zawór dolotu gazu (2), korek spustowy syfu (czytaj asfaltu) 3, pokrywa membrany fazy ciekłej (4), wylot gazu do silnika (5), dźwigienka regulacji czułosci membrany (6).
Reaktywacja reduktora LPG foto-poradnik
-
Topic author - Posty: 404
- Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
- Skąd:
-
Topic author - Posty: 404
- Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
- Skąd:
Re: Reaktywacja reduktora LPG foto-poradnik
Teraz można zabrać się za odkręcenie pokrywy komory podgrzewania płynem. Pisze o tym dlatego ponieważ samo ogrzewanie-chłodzenie silnika też z czasem się zamula.
Wkażdym razie nie koniecznie trzeba się dobierać za podgrzewanie reduktora ja chciałem spać spokjnie wiedząc że tam tez było zaglądane. Teraz można się zabrać za pokrywkę membrany fazy ciekłej
Odkręcamy 2 śruby imbusowe całowicie a dwie tylko luzujemy (ważne) i kombinerkami próbujemy ruszyć pokrywę. W pewnym momencie powinna odskoczyć a to dlatego że pod nia jest sprężyna która wypchnie nam pokrywkę. Gdyby nie dwa pozostawione imbusy można zaliczyć strzała z nienacka. Pozostaje palcem docisnąć pokrywkę i odkręcić dwa pozostałe imbusy po czym zluzować nacisk palcem na pokrywkę. Naszym oczom ukazuje się to
Jak widać i tutaj jest sporo czarnego syfu no jak by nie było to jeszcze jest ciągle faza lotna. Syf jaki ogólnie panował widac na fotach poniżej
Po próbie czyszczenia wygląda tak
Wkażdym razie nie koniecznie trzeba się dobierać za podgrzewanie reduktora ja chciałem spać spokjnie wiedząc że tam tez było zaglądane. Teraz można się zabrać za pokrywkę membrany fazy ciekłej
Odkręcamy 2 śruby imbusowe całowicie a dwie tylko luzujemy (ważne) i kombinerkami próbujemy ruszyć pokrywę. W pewnym momencie powinna odskoczyć a to dlatego że pod nia jest sprężyna która wypchnie nam pokrywkę. Gdyby nie dwa pozostawione imbusy można zaliczyć strzała z nienacka. Pozostaje palcem docisnąć pokrywkę i odkręcić dwa pozostałe imbusy po czym zluzować nacisk palcem na pokrywkę. Naszym oczom ukazuje się to
Jak widać i tutaj jest sporo czarnego syfu no jak by nie było to jeszcze jest ciągle faza lotna. Syf jaki ogólnie panował widac na fotach poniżej
Po próbie czyszczenia wygląda tak
-
Topic author - Posty: 404
- Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
- Skąd:
Re: Reaktywacja reduktora LPG foto-poradnik
Oraz muł na dnie reduktora który nigdy nie był spuszczany
Teraz trzeba się dostać pod membranę fazy ciekłej a dokładnie tam gdzie gdzie gaz zamienia się z fazy ciekłej w lotną a po za tym znajduje się tam zawór który reguluje ilość dopływajacego gazu w fazie ciekłej. Po sćiagnieciu małej pokrywki ze sprężyna naszym oczom ukazuje się membrana komory fazy ciekłej.
Trzeba delikatnie spróbować oderwać ją od reduktora lub w przypadku posiadania zestawu naprawczego po prostu zerwać
Naszym oczom ukazuję się mała komora z podobną dzwignią do wiekszej membrany oraz z identycznym mocowaniem samej mebrany. Nie pozostaje nic innego jak zsunąć ją z dzwigienki. Regulator działa tutaj w taki sposób że gaz w fazie ciekłej dostaje się spod zaworka pod dzwigienką. Następnie zostaje odparowane do fazy lotnej. Kiedy ciśnienie wzrośnie na tyle że sprężyna po drugiej stronei membrany zaczyna się uginać a tym samym dzwigienka do której przymocowana jest membrana po przeciwnej stronie zaczyna domykac zaworek dopływu gazu w fazie ciekłej. Generalnie nie ma tam nic skomplikowanego na co faktycznie trzeba uważać.
Mając prawie całkowicie wybebeszone wnętrzności. Można się pokusić za wyczyszczenie elektromagnesu dopływu gazu w fazie lotnej. Elektromagnes po prostu zsuwa się z trzpienia
Sam trzpień z kolei wykręca się z obudowy reduktora
Teraz trzeba się dostać pod membranę fazy ciekłej a dokładnie tam gdzie gdzie gaz zamienia się z fazy ciekłej w lotną a po za tym znajduje się tam zawór który reguluje ilość dopływajacego gazu w fazie ciekłej. Po sćiagnieciu małej pokrywki ze sprężyna naszym oczom ukazuje się membrana komory fazy ciekłej.
Trzeba delikatnie spróbować oderwać ją od reduktora lub w przypadku posiadania zestawu naprawczego po prostu zerwać
Naszym oczom ukazuję się mała komora z podobną dzwignią do wiekszej membrany oraz z identycznym mocowaniem samej mebrany. Nie pozostaje nic innego jak zsunąć ją z dzwigienki. Regulator działa tutaj w taki sposób że gaz w fazie ciekłej dostaje się spod zaworka pod dzwigienką. Następnie zostaje odparowane do fazy lotnej. Kiedy ciśnienie wzrośnie na tyle że sprężyna po drugiej stronei membrany zaczyna się uginać a tym samym dzwigienka do której przymocowana jest membrana po przeciwnej stronie zaczyna domykac zaworek dopływu gazu w fazie ciekłej. Generalnie nie ma tam nic skomplikowanego na co faktycznie trzeba uważać.
Mając prawie całkowicie wybebeszone wnętrzności. Można się pokusić za wyczyszczenie elektromagnesu dopływu gazu w fazie lotnej. Elektromagnes po prostu zsuwa się z trzpienia
Sam trzpień z kolei wykręca się z obudowy reduktora
-
Topic author - Posty: 404
- Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
- Skąd:
Re: Reaktywacja reduktora LPG foto-poradnik
tutaj zalecam ostrożnie wyciagać ponieważ łatwo jest zgubić małą sprężynkę która odpowida za domkniecie zaworu po wyłączeniu się elektromagnesu
Całość po dokładnym myciu wygląda mniej więcej tak
No to składamy. Mniej więcej od od końca jak skończylisy rozbiórkę. Elektromagnes
Membrana fazy ciekłej
Nalezy tak ustawic sprężyne z tą powycinana podkładką żeby podkładka weszła w wycięcia w tej małej pokrywce.
Wycięcia zapobiegaja obróceniu się tej podkałdki u wyskoczeniu całej sprężyny
Całość po dokładnym myciu wygląda mniej więcej tak
No to składamy. Mniej więcej od od końca jak skończylisy rozbiórkę. Elektromagnes
Membrana fazy ciekłej
Nalezy tak ustawic sprężyne z tą powycinana podkładką żeby podkładka weszła w wycięcia w tej małej pokrywce.
Wycięcia zapobiegaja obróceniu się tej podkałdki u wyskoczeniu całej sprężyny
-
Topic author - Posty: 404
- Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
- Skąd:
Re: Reaktywacja reduktora LPG foto-poradnik
Zawór iglicowy widoczny poniżej służy do ustawiania jałowych obrotów w moim przypadku był strasznie uwalony syfem po wyczyszczeniu świeci się jak nowy
Czas na założenie membrany fazy lotnej. Robimy to w taki sposób że nasuwamy ją trzpieniem w dzwigienkę po czym obracamy do ułozenia się otworów na śruby w obudowie.
Teraz pozostaje jeszcze skręcić komore podgrzewania płynem
Jak nic nie skopaliśmy po drodze to efekt końcowy powinien wyglądać nastepująco
Teraz jeszcze tylko poczekajcie na kolejny temat z regulacją stage 1 tego reduktora
Czas na założenie membrany fazy lotnej. Robimy to w taki sposób że nasuwamy ją trzpieniem w dzwigienkę po czym obracamy do ułozenia się otworów na śruby w obudowie.
Teraz pozostaje jeszcze skręcić komore podgrzewania płynem
Jak nic nie skopaliśmy po drodze to efekt końcowy powinien wyglądać nastepująco
Teraz jeszcze tylko poczekajcie na kolejny temat z regulacją stage 1 tego reduktora
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Reaktywacja reduktora LPG foto-poradnik
Spoko robota kurczak Az mi zal ze nie mam gazu
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<