STUDEBAKER
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
STUDEBAKER
Studebaker Corporation z siedzibą w South Bend w Indianie została założona w 1852 roku przez braci Studebaker. Od 1902 roku firma rozpoczęła działalność w branży motoryzacyjnej. W 1912 powstaje pierwszy w pełni samodzielny samochód. W latach ’30 firma nawiązuje współpracę z Raymondem Loewy, znanym stylistą przemysłowym. Jej owocem będzie wygląd Studebakerów aż do momentu zamknięcia produkcji w 1966 roku.
Stulecie firmy przypadające w 1952 roku obchodzono radośnie, model Commander był samochodem bezpieczeństwa w wyścigu Indianapolis, odbyła sie wielka parada i zaprezentowano historyczne modele.
Stulecie firmy przypadające w 1952 roku obchodzono radośnie, model Commander był samochodem bezpieczeństwa w wyścigu Indianapolis, odbyła sie wielka parada i zaprezentowano historyczne modele.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: STUDEBAKER
Studebakery słynęły z solidności wykonania, doskonale nadawały się na taksówkę...
...i na radiowóz
transport samochodów z rocznika 1953 z wykorzystaniem ciężarówki Studebakera
Karetka straży pożarnej firmy Ambulet wykorzystująca nadwozie kombi z 1955 roku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: STUDEBAKER
W połowie lat ’50 firmę zaczęły nękać problemy finansowe, efektem było połaczenie z inną tonącą firmą – Pacardem. Samochody z tego okresu wykorzystywały wspólne nadwozia.
...i zdjęcie pokazujące zalety kombi W 1963 roku zaprezentowano nowy samochód nazwany Avanti, posiadający nadwozie wykonane z tworzywa. Niestety już w grudniu 1963 roku zamknięto zakłady w South Bend, pozostawiając filię w Kanadzie, która po nastepnych trzech latach także została zamknięta. Prawa i linia Avanti została sprzedana dealerowi Studebakera Nathanial Altman and Leo Newman, którzy kontynuowali produkcję samochodu pod nazwą Avanti II. Zespół projektantów Avanti - Tom Kellogg, Raymond Loewy, Bob Andrews i John Epstein
Przez pewien czas Studebakera na powierzchni utrzymywał kompaktowy model Lark, wprowadzony w 1959 roku na fali zainteresowania społeczeństwa małymi (w rozumieniu Amerykanów) pojazdami europejskimi.
...i zdjęcie pokazujące zalety kombi W 1963 roku zaprezentowano nowy samochód nazwany Avanti, posiadający nadwozie wykonane z tworzywa. Niestety już w grudniu 1963 roku zamknięto zakłady w South Bend, pozostawiając filię w Kanadzie, która po nastepnych trzech latach także została zamknięta. Prawa i linia Avanti została sprzedana dealerowi Studebakera Nathanial Altman and Leo Newman, którzy kontynuowali produkcję samochodu pod nazwą Avanti II. Zespół projektantów Avanti - Tom Kellogg, Raymond Loewy, Bob Andrews i John Epstein
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2011, 13:01 przez BOB, łącznie zmieniany 2 razy.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: STUDEBAKER
Z modelem Avanti firma wiązała nadzieję na przyszłość (jak pokazał czas stało się inaczej), w związku z tym opracowano kilka wersji nadwoziowych przeznaczonych do sprzedaży na rok 1965. Niestety z wiadomych powodów projekt wstrzymano, ograniczając się do zbudowania pełnowymiarowych makiet.
Modele pozostawione w magazynach fabryki w South Bend, rok 1971 Polecam: http://www.stude100.com
Modele pozostawione w magazynach fabryki w South Bend, rok 1971 Polecam: http://www.stude100.com
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
- Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
- Skąd: Torun
Re: STUDEBAKER
Studebaker i Packard to sa dwie najbardziej dzialajace na mnie nazwy ale bardziej Packard . A wyglad Avanti po prostu uwielbiam od chyba 15 lat a one niestety coraz drozsze.
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: STUDEBAKER
Skoro tak, proszę bardzo:
folder Avanti z roku 1963
folder Avanti z roku 1963
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: STUDEBAKER
Pełna gama modeli Studebakera, rok 1963
... i Avanti rok 1963
.
oraz Avanti II, rok 1979
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: STUDEBAKER
Bardzo podoba mi sie ten bajer z otwieranym fragmentem tylnej polki, pozwalajacy na dostep do bagaznika. Czasami sie przydaje chocby po to zeby siegnac jakas przekaske o ktorej sie zapomnialo Szkoda ze nikt za bardzo tego nie kontynuowal. To nie pierwszy patent na ktory zwracam uwage w prezentacjach BOB-a. Mozna by je wszystkie zebrac i mamy przepis na samochod idealny
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: STUDEBAKER
Mimo spadającego popytu na samochody i problemów finansowych nowy szef Studebakera (od 1961r.)Sherwood Egbert ciągle miał nadzieję na uratowanie firmy. Zaprosił do współpracy swojego przyjaciela, stylistę Brooka Stevensa. Ten szybko przestylizował samochody na 1962 rok i przystąpił do projektowania nadwozi na nastepne lata. Ponieważ w kasie ciągle brakowało gotówki, poproszono o wykonanie pełnowymiarowych makiet mało znaną włoską firmę Sibona-Bassano z Turyn, która wykonała pracę za bardzo skromne 16,500 $ za samochód.
Nastepca kompaktowego Larka miał nadal wykorzystywać w modelu kombi składany dach Samochód średniej wielkości, zaprojektowany został w sposób umożliwiający zaoszczędzenie kilku dolarów podczac produkcji; przedni i tylny zderzak były identyczne i zamienne, zaś drzwi były wymienne po przekatnej. Sylwetka o europejskim wygladzie miała kojarzyć się z elegancją i presiżem. Największy wóz, nastepca Hawka, nazwany Sceptre miał pojawić się w roku 1966 Niestety pieniądze skończyły się szybciej niż prognozowano, a dalszy los firmy juz znamy...
Nastepca kompaktowego Larka miał nadal wykorzystywać w modelu kombi składany dach Samochód średniej wielkości, zaprojektowany został w sposób umożliwiający zaoszczędzenie kilku dolarów podczac produkcji; przedni i tylny zderzak były identyczne i zamienne, zaś drzwi były wymienne po przekatnej. Sylwetka o europejskim wygladzie miała kojarzyć się z elegancją i presiżem. Największy wóz, nastepca Hawka, nazwany Sceptre miał pojawić się w roku 1966 Niestety pieniądze skończyły się szybciej niż prognozowano, a dalszy los firmy juz znamy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: STUDEBAKER
Ten ostatni samochód z 1966r jest genialny Świeża i lekka linia, dosłownie jakby go projektowali Włosi
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: STUDEBAKER
to ja wrócę do chronologicznych początków. Trafiłem na ciekawą wzmiankę o tej marce. W 1902 roku Studebaker wyprodukował swój pierwszy samochód elektryczny. Było to nadwozie busa ale robili też z przeznaczeniem na taksówki. W roku 1903 słynny wynalazca Tomas Edison sprawił sobie właśnie elektrycznego Studebakera (zdjęcie poniżej). Jak widać wizjoner widział przyszłość ale elektryczne samochody na nie zyskały popularności a w zasadzie do czasu ostatniego kryzysu światowego nikt ich nie traktował poważnie. Przez sto lat technologia mogła by się pięknie rozwinąć. Szkoda...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: STUDEBAKER
Dzisiaj natknąłem się na skany ciekawych artkułów. Pierwszy donosi o odkryciu w pobliżu siedziby firmy w North Bend w Indianie złomowiska z prototypami, których w ten sposób pozbywała się fabryka kiedy przestały być już potrzebne. Znajdowało się tam 45 pojazdów z lat 1939-55.
Drugi artykuł pokazuje jak rodził się ostateczny wygląd powojennych samochodów Studebakera.
Niestety musiałem zmniejszyć obrazki do obowiązującego obecnie rozmiaru 900x700, więc niestety tekst jest nieczytelny, ale i tak warto rzucić okiem na obrazki
Drugi artykuł pokazuje jak rodził się ostateczny wygląd powojennych samochodów Studebakera.
Niestety musiałem zmniejszyć obrazki do obowiązującego obecnie rozmiaru 900x700, więc niestety tekst jest nieczytelny, ale i tak warto rzucić okiem na obrazki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: STUDEBAKER
Seria zdjęć z magazynu Life, rok 1946
Zdjęcie nr3 - pośrodku Raymond Loewy
Zdjęcie nr3 - pośrodku Raymond Loewy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
- Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
- Skąd: Torun
Re: STUDEBAKER
Avanti od lat zajmuje poczesne miejsce wsrod moich wymarzonych samochodow.
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: STUDEBAKER
Te oryginalne rysunki zostały wykonane przez Raymonda Loewyego w marcu 1961 roku.
W czerwcu b. r. zostały sprzedane na aukcji Bonhams za prawie 6500 $
W czerwcu b. r. zostały sprzedane na aukcji Bonhams za prawie 6500 $
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs