LPG a check engine control

Poruszamy tutaj wszelkie kwestie dotyczące samochodowych instalacji gazowych. Montaż, serwis, firmy, problemy.

Topic author
Mulder

LPG a check engine control

Post autor: Mulder »

Czy ktoś spotkał się z (podobno częstą) sytuacją palenia się ikony Check Engine przy jeździe na LPG? Nie tylko w przypadku Fordów, pytam ogólnie :cool:

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: LPG a check engine control

Post autor: RadAg! »

Typowy problem. Sondy lambda wariują :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Mulder

Re: LPG a check engine control

Post autor: Mulder »

Co radzisz? Pilna sprawa? Będę musiał podjechać znowu do Asu, ikonka nie powinna się świecić, bo jak coś innego wyskoczy, jakaś inna usterka to jestem ślepy na problem, nie?

Wtryskiwacze valteki wymienię na baracudy jak jakaś kasa się pojawi. akurat najgorszy szmelc założył poprzedni właściciel. Chyba że w ogóle dać se siana z tym LPG...szkoła mazowiecka -

używać, wielkopolska - dewastacja silnika...


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: LPG a check engine control

Post autor: MichaŁ »

To jest pierdoła z którą można żyć. Jest to problem możliwy do ogarnięcia. Nie we wszystkich autach na gazie świeci się check.
Jeśli masz problemy z gazem z którymi nie radzą sobie lokalni gaziarze, warto uderzyć do Luky'ego - http://www.luky-garaz.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Luky gazuje mnóstwo amerykanów i innych specyficznych aut. Mnóstwo aut z forum ASU było gazowanych u niego. Rafał też na pewno go poleci z czystym sumieniem.
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
Mulder

Re: LPG a check engine control

Post autor: Mulder »

Chyba wszyscy go polecają :) tak - właśnie wczoraj z nim gadałem, podjadę do niego jak jakaś kasa się pojawi, serio zastanawiam się czy nie wywalić tego lpg w diabły... :(

Jeśli tusk zrobi kwestii lpg to, co planuje od dawna, to decyzja o rozstaniu się z sekwencją będzie łatwiejsza...


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: LPG a check engine control

Post autor: MichaŁ »

Gaz zawsze będzie najtańszym paliwem.
Jesli cena LPG powędruje do 5 zł, to w krótkim czasie benzyna i ropa staną się prawie dwa razy droższe. Oczywiście nie ze względu na cene surowca, a różne dziwne podatki, akcyzy etc. Takiego jestem zdania.

Poza tym, jeśli gaz jest już w aucie, to nie musisz go wywalać, bo i po co. Nie chcesz jeździć na LPG to go wyłącz. Przyjdą chudsze czasy czy coś to wtedy LPG jak znalazł.
Tym bardziej, że jest to dupowóz, oryginalny, ale jednak dupowóz, a nie jakiś unikatowy klasyk.
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
Mulder

Re: LPG a check engine control

Post autor: Mulder »

A i masz rację - zresztą demontować nie będę. Uzgodniłem już co i jak z Luky'm - będzie kasa to mi tą sekwencję poprawi.

Co do cen paliwa - tu się niestety (dla nas wszystkich) mylisz, to własnie przez te dziwne rózne podatki i akcyzy to paliwo kosztuje właśnie tyle... :(

Na razie szukam jakiegoś życzliwego diagnosty, wiadomo ło co biega, ale to nie temat na forum :P


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: LPG a check engine control

Post autor: MichaŁ »

Mulder pisze:Co do cen paliwa - tu się niestety (dla nas wszystkich) mylisz, to własnie przez te dziwne rózne podatki i akcyzy to paliwo kosztuje właśnie tyle... :(
To właśnie napisałem.
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
Mulder

Re: LPG a check engine control

Post autor: Mulder »

Hahahaha! Tak, chciałem coś jeszcze dopisać i hehe wyszło bardzo logiczne zdanie. Mylisz się, bo własnie te rózne dziwne podatki, akcyzy itd. mają być zmienione. Podobno paliwo lpg ma

być niewiele tańsze od benzyny...Miejmy nadzieje, że to nie nastąpi, choć mój kolega z jednej z dwóch czołowych partii, twierdzi co innego :(

Awatar użytkownika

DarYousH
Posty: 55
Rejestracja: 31 maja 2013, 10:22
Samochód: Ford Taurus III 3.0 Vulcan
Skąd:

Re: LPG a check engine control

Post autor: DarYousH »

U mnie w Taurusie też świeciło się check engine na gazie i okazało się że listwa z wtryskami się ochładza od wlotu powietrza wystarczyło zrobić osłonę na listwę tak by na nią nie wiało i skasować błąd.


Aw88i
Posty: 82
Rejestracja: 27 sty 2018, 14:46
Samochód: Ford Crown Victoria P71
Skąd: Rzeszów

Re: LPG a check engine control

Post autor: Aw88i »

Mam problem z gazem w CV (nowa instalacja gazowa ) auto po przełączeniu na gaz wali check engine. Powodem błędu jest za duże ciśnienie na listwie paliwowej , na benzynie jest około 270-280 zaś na gazie jest dwa razy tyle. Żeby to obejść trzeba założyć emulator który ma oszukać sygnał i tu się zaczynają schody. Podpisaliśmy trzy różne emulator i żaden nie działał tak jak powinien. Może ktoś z was ma u siebie w CV (MGM i TC będzie pewnie to samo ) gaz i miał podobne problemy i oświecił by mnie jaki modulator założyć. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: LPG a check engine control

Post autor: MichaŁ »

A gdybyś założył dodatkowy przekaźnik pompy paliwa?
Po przełączeniu na gaz pompa sie wyłączy, ciśnienia paliwa nie będzie.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Aw88i
Posty: 82
Rejestracja: 27 sty 2018, 14:46
Samochód: Ford Crown Victoria P71
Skąd: Rzeszów

Re: LPG a check engine control

Post autor: Aw88i »

Wtedy też wywali błąd że za niskie ciśnienie.


Aw88i
Posty: 82
Rejestracja: 27 sty 2018, 14:46
Samochód: Ford Crown Victoria P71
Skąd: Rzeszów

Re: LPG a check engine control

Post autor: Aw88i »

Panowie nikt z was nie ma lpg w swojej CV ? Potrzebuje informacji jak obejść problem wysokiego ciśnienia na listwie paliwowej. Wiem że trzeba emulator, ale jak by mi ktoś pomógł i powiedział dokładnie jaki i jak podłączyć to byłbym wdzięczny.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: LPG a check engine control

Post autor: RadAg! »

Ja nie mam i jestem szczęśliwy ;D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ