Continental gaśnie...
-
- Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Continental gaśnie...
A obrotomierz się uspokoił? Bo jeśli nie to trochę zjebaliśmy diagnozę
-
Topic author - Posty: 135
- Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
- Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
- Skąd: Wawa
Re: Continental gaśnie...
To znaczy? Obroty pokazuje ok, ale nie jeździłem nim bo gaśnie jak stoi i silnik chodzi 15-20 min, więc nie wiem jak się zachowa w czasie jazdy.
Masz może jakieś schematy PCM do mojego?
Nie wiem, którą mam wersje "zapłonu" podobno były dwie w tych latach (muszę sprawdzić, auto w garażu stoi):
1. CKP (crank sensor) -> PCM -> Coil Packs lub
2. CKP -> IGN Module -> PCM -> ING Module -> Coil Packs
Masz może jakieś schematy PCM do mojego?
Nie wiem, którą mam wersje "zapłonu" podobno były dwie w tych latach (muszę sprawdzić, auto w garażu stoi):
1. CKP (crank sensor) -> PCM -> Coil Packs lub
2. CKP -> IGN Module -> PCM -> ING Module -> Coil Packs
Re: Continental gaśnie...
Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego. Masz dwa - jeden steruje wiatrakiem i jest mało istotny, drugi steruje chyba wszystkim i jego wskazanie jest na desce rozdzielczej. W każdym razie jeśli go odepniesz, to nie odpalisz samochodu, a na włączonym zgaśnie.
-
Topic author - Posty: 135
- Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
- Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
- Skąd: Wawa
Re: Continental gaśnie...
Znalazłem tylko jeden czujnik temp. wody - koło alternatora, 2 piny - jak go odłączę to startują wentylatory i nie pokazuje temp. na desce... Gdzie może być drugi?
Re: Continental gaśnie...
Tak z pamięci to Ci nie powiem, ale bardzo podobny do tego od wentylatorów. Wydaje mi się, że gdzieś w pobliżu termostatu, ale bardziej zgaduję. Poszukaj na googlach
-
Topic author - Posty: 135
- Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
- Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
- Skąd: Wawa
Re: Continental gaśnie...
Czujnik jest raczej jeden (wg manuala). Dziś wyciągnąłem i wyczyściłem styki PCM i ...niewiele to dało ale zaobserwowałem coś takiego. Zgasł oczywiście po kilkunastu minutach, zamieniłem przekaźnik od PCM - nie zagadał, odpiąłem czujnik temperatury i odpalił od razu (wentylatory też ruszyły) ... z tym, że zgasł po kilku minutach znowu. Skupić się na czujniku temp.?? - jest w takim miejscu, że nie podepnę się żeby sprawdzić rezystancję...
Mam schematy PCMa i pytanie czy warto sprawdzać kabelki (ciągłość, styki itp) skoro na zimnym chodzi bez problemu?
Mam schematy PCMa i pytanie czy warto sprawdzać kabelki (ciągłość, styki itp) skoro na zimnym chodzi bez problemu?
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Continental gaśnie...
To sprawdź rezystancje czujnika temperatury na złączu z PCM-em. Lata temu miałem podobny problem z Mercem (mechaniczny wtrysk BOSCHA K-jetronic) i z tego co pamiętam to problem tkwił w zapłonie.
-
Topic author - Posty: 135
- Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
- Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
- Skąd: Wawa
Re: Continental gaśnie...
Coraz bardziej się przekonuję, że to alternator robi zakłócenia (diody?) (napięcie ładowania na gorącym silniku spadało mi do 13V - wymieniłem sam regulator ale nic nie dało.)...
Czytałem na amerykańskich forach, że może zakłócać prace czujników wałka i wału.
Rezystancji czujnika wody i kabelka nie mierzyłem, ale PCM na wierzchu to sprawdzę. A nie powinno być tak, że przegrzany silnik tez będzie chodził - włączą się wentylatory itp czy odetnie zapłon ???
PS ma ktoś alternator albo czujnik wałka sprzedać?
Czytałem na amerykańskich forach, że może zakłócać prace czujników wałka i wału.
Rezystancji czujnika wody i kabelka nie mierzyłem, ale PCM na wierzchu to sprawdzę. A nie powinno być tak, że przegrzany silnik tez będzie chodził - włączą się wentylatory itp czy odetnie zapłon ???
PS ma ktoś alternator albo czujnik wałka sprzedać?
-
Topic author - Posty: 135
- Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
- Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
- Skąd: Wawa
Re: Continental gaśnie...
...no to czekam do poniedziałku na czujnik wałka. zobaczymy
-
Topic author - Posty: 135
- Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
- Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
- Skąd: Wawa
Re: Continental gaśnie...
I zobaczyłem, ...że nic nie dało
Sprawdzę jeszcze ten czujnik wody na złączu z PCM bo całkiem zapomniałem....
Sam PCM wydaje się być ok - SES gaśnie podczas kręcenia, wszystkie masy i kable do PCM są ok....
Jakieś dodatkowe sugestie??
Sprawdzę jeszcze ten czujnik wody na złączu z PCM bo całkiem zapomniałem....
Sam PCM wydaje się być ok - SES gaśnie podczas kręcenia, wszystkie masy i kable do PCM są ok....
Jakieś dodatkowe sugestie??
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Continental gaśnie...
Spróbuj jeszcze jednego - podłącz kompa do ECM-u i rozgrzej silnik obserwując na bieżąco parametry pracy silnika - obserwuj co zacznie wariować tuż przed tym jak zgaśnie auto (warto by było to jakoś rejestrować - nie wiem jakim sprzętem dysponujesz). Wiem, że jest to kłopotliwe, ale może coś zasugerować.
-
Topic author - Posty: 135
- Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
- Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
- Skąd: Wawa
Re: Continental gaśnie...
Dobry pomysł. Mam program Forscan, parametry mogę powłączać - tylko czy jakies konkretne bo trochę tego jest? Może czujniki wału, wałka, ciśnienie paliwa?
-
Topic author - Posty: 135
- Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
- Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
- Skąd: Wawa
Re: Continental gaśnie...
Obserwacja na kompie nic ciekawego nie pokazała.... po prostu jakbyś go zgasił kluczykiem.
Możliwe, że czujnik wału musi być oryginalny?? (znam taki przypadek z alfy i nissana, że na zamienniku nie chciał chodzić...). Kupiłem na wymianę jedyny dostępny STANDARD USA - poleciałem na hasło z opakowania: "When OE fails ...trust STANDARD"
Możliwe, że sterownik padł?
Jak działa "anti-theft" w Lincolnach?
Kolega akurat jest w stanach i muszę coś ustalić, żeby w razie czego przywiózł np. PCM bo u nas w życiu nie dostanę....
Możliwe, że czujnik wału musi być oryginalny?? (znam taki przypadek z alfy i nissana, że na zamienniku nie chciał chodzić...). Kupiłem na wymianę jedyny dostępny STANDARD USA - poleciałem na hasło z opakowania: "When OE fails ...trust STANDARD"
Możliwe, że sterownik padł?
Jak działa "anti-theft" w Lincolnach?
Kolega akurat jest w stanach i muszę coś ustalić, żeby w razie czego przywiózł np. PCM bo u nas w życiu nie dostanę....
-
- Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Continental gaśnie...
U mnie anti theft faktycznie odcina zapłon jeśli uzna że jest włam, ale on CHYBA działa tylko przed odpaleniem silnika. Do tej pory anti theft u mnie był całkiem odłączony (kostki z niego wypięte) bo włączał alarm bez przyczyny. Jeśli odepniesz u siebie moduł anti theft, to powinien śmigać bez problemu.
-
Topic author - Posty: 135
- Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
- Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
- Skąd: Wawa
Re: Continental gaśnie...
Jak wygląda ten moduł? I gdzie go szukać? (dostęp do serwisówki dopiero wieczorem będę miał).... może warto spróbować? Chociaż czy odcinałby po jakimś czasie dopiero?