Przednie lampy

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.

Moje reflektory są:

przerobione na asymetryczne z homologacją
7
25%
przerobione na asymetryczne bez homologacji
3
11%
przerobione na ksenony symetryczne
1
4%
nie przerobione ale dobrze mi świecą i jestem zadowolony
11
39%
nie przerobione ale nie wiem co z tym zrobić bo nie ma pasujących zamienników
4
14%
nie przerobione, przełączone na długie i obniżone
0
Brak głosów
inne
2
7%
 
Liczba głosów: 28


seba4x4

Re: Przednie lampy

Post autor: seba4x4 »

duch_gdansk pisze:gólnie żadna rewelacja podobno z trwałością, ale w tej cenie to ja je mogę co rok zmieniać ;D
Światła dają dość dużo, pomaga żarówka Philips Plus Premium, częstotliwość wymiany faktycznie może być duża, w sumie żarówka droższa od lampy.....

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Przednie lampy

Post autor: KARLone »

tak się ostatnio złożyło, że właśnie te żarówki zakupiłem. Powodem było zainstalowanie nowych lamp na Fordzie, gdzie jedna markowa żarówka już była. Jedna już była na próbę ale na starych lampach "prototypach" różnicy praktycznie nie robiła, poza barwą światła. Za to różnicę na nowych było widać zasadniczo i to porównywalnie z tym co było napisane na opakowaniu. Dokupiłem zatem jeszcze jedną. Koszt ok 30 zł szt. ale w dobrych lampach na prawdę jest efekt.

Nowe lampy do Forda pokroiłem, wstawiłem europejskie lustra z innego auta na literę "F". Efekt na fotkach poniżej. Nareszcie w nocy świeci mi to jak należy, w szczególności lewe i prawe pobocze, bo tu były największe braki. Poprzednie lampy zrobiłem jako prototypy zamierzeniem przedkładania przed przeglądem, a potem powrót do oryginałów. Świeciło to na tyle dostatecznie, że jeździłem z tymi lampami nie pamiętam ile lat. Jako, że te prototypy były stworzone na bazie starych lamp, więc mogłem sobie dłubać spokojnie w nowych bez strachu, że coś zepsuję nie będę w ogóle mógł jeździć do czasu zakupu następnych. Nowe kosztowały chyba po 25 dolarów za szt. więc jak pisze duch: za te pieniądze można zmieniać i co roku.

Długo obserwowałem który model mógłby być dawcą, tak żeby było najmniej przeróbek (w sensie przycinania lustra). Efekt końcowy jest więcej niż zadowalający, świeci znakomicie i z czystym sumieniem można podróżować nocą, do tego przeróbka jest bardziej dyskretna niż w poprzedniej wersji, trzeba się dobrze przyjrzeć by dostrzec różnicę. Gdybym miał trzeci raz zrobić takie lampy, to zostawił bym wszystkie materiały w przepisie na lampę, a jedynie dokładniej bym wiedział jak przyciąć lustro, żeby jak najmniej stracić światła. w mojej ocenie przycięte jest od 5-10% lustra, a można by zejść poniżej 5%. Prawe lustro wkleiłem trochę za nisko i musiałem praktycznie zużyć całą regulację na wysokość, za to lewe siadło idealnie ale wygląda to na tyle dobrze, że na razie trzeciego prototypu nie będę popełniał.

na pierwszej fotce nowy "prototyp"
na drugiej oświetlanie starej lampy
na trzeciej oświetlanie nowej, gołym okiem widać, że oświetlona powierzchnia wzrosła 3 krotnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Przednie lampy

Post autor: brolcio »

Dobre oświetlenie to podstawa - w Aerostarze założyłem reflektory od malucha (nie mogłem znaleźć lepszych - było to lata temu), w Taurusie założyłem zwierciadła od Matiza, w Sable z Ibizy (lepszy efekt), z Astro wyrzuciłem chińskie ksenony i założyłem przód od wersji cargo i reflektory uniwersalne (AUTOPAL) by normalnie widzieć w nocy, w Camaro i Firebirdzie mam reflektory europejskie. Pilnuje by reflektory były czyste na zewnątrz i w środku, plastikowe klosze raz na jakiś czas warto przepolerować lub zregenerować (wymienić warstwę ochronnego lakieru bezbarwnego), do tego stosuję żarówki z skróconym żarnikiem (te o podwyższonej jasności). Jednak dla bezpieczeństwa to jeszcze nie wszystko - warto zadbać o przednia szybę - by była czysta i nieporysowana - oczyszczam a zarazem lekko przepolerowuje usuwając tzw. "pajączki" tlenkiem ceru - efekt super. Dzięki takim zabiegom serio w nocy można widzieć drogę i czuć się bezpiecznie.

Awatar użytkownika

kitt94
Posty: 560
Rejestracja: 24 wrz 2012, 20:44
Samochód: '94 ZJ 5.2; '90 Skylark 3.3; '89 Ford Taurus
Skąd:

Re: Przednie lampy

Post autor: kitt94 »

Kurcze, muszę się wziać za lampy u siebie, woczraj jadąc po zmroku w deszczu mało co widziałem. Nie wiem tylko, na czym wyjdę lepiej - na kupnie nowych reflektorów, czy na próbie reanimacji starych. W jednej chyba mam urwane mocowanie, bo strasznie się telepie, a nie mam chwili, by sprawdzić z jakiego powodu... Więc to ją w pewien sposób dyskwalifikuje z odnawiania, a robić jedną i kupować drugą to trochę bezsens.
Knight Rider. A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist. Michael Knight, a young loner on a crusade to champion the cause of the innocent, the helpless, the powerless, in a world of criminals who operate above the law.

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Przednie lampy

Post autor: KARLone »

kitt... a w którym aucie chcesz robić lampy? moim zdaniem najlepiej kupić nowe i na nich ewentualnie eksperymentować ale do starszych aut bywają drogie. Chyba, że masz już europejskie to warto dać do regeneracji luster. koszt ok 140 zł sztuka.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Przednie lampy

Post autor: RadAg! »

Jak dla mnie to na tym drugim zdjęciu masz po prostu lepiej tę światła ustawione, stąd taka różnica ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Przednie lampy

Post autor: KARLone »

tu nic nie było ustawiane. same lustro tyle daje. Stare lustro było po prostu za małe, spełniało "wymagania" ale nie oczekiwania. Jeszcze lepszy efekt można uzyskać instalując lustra oparte na żarówkach H7. W H4 - takiej jak u mnie - żarnik od jednej strony jest osłonięty blaszką, zatem na połowę lustra w ogóle nie pada światło. W h7 jest jeden żarnik i całe lustro odbija. Jak ja się zachwycam efektem swoich świateł, to auta z żarnikami H7 świecą praktycznie dwa razy lepiej. To widać, jak coś mnie wyprzedza. Lustra H7 są mniejsze i łatwiej wpasować ale trzeba dokładać ekstra długie chyba że ktoś ma osobno pod kloszem.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Przednie lampy

Post autor: RadAg! »

Ja tam odpalam szperacz jak jeżdzę w nocy i jakoś nie narzekam, w USA dość popularne są halogeny montowane za grillem w Crown Victoriach bo miejsca tam dostatek, tylko że musiałbyś mieć ten specjalny POLICYJNY grill, taki jak JA MAM :D ha ha :P Policja się nie przyczepi bo nie widać z zewnątrz a jak w nocy jedziesz z zapalonymi to kto widzi co się świeci?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Przednie lampy

Post autor: KARLone »

grill fajny ale chromu mało :P u mnie nic nie trzeba dodatkowego instalować :D poza tym najbardziej zależało mi na dobrych światłach mijania.

Awatar użytkownika

kitt94
Posty: 560
Rejestracja: 24 wrz 2012, 20:44
Samochód: '94 ZJ 5.2; '90 Skylark 3.3; '89 Ford Taurus
Skąd:

Re: Przednie lampy

Post autor: kitt94 »

Myślałem o Jeep'ie. Muszę spradzić, co tam mam, czy amerykańskie czy europejskie. Ale na razie i tak mam ważniejsze rzeczy do zrobienia.
Knight Rider. A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist. Michael Knight, a young loner on a crusade to champion the cause of the innocent, the helpless, the powerless, in a world of criminals who operate above the law.

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1425
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Przednie lampy

Post autor: pecha »

kitt94 pisze:Myślałem o Jeep'ie. Muszę spradzić, co tam mam, czy amerykańskie czy europejskie. Ale na razie i tak mam ważniejsze rzeczy do zrobienia.
Podjedź przodem do ściany w nocy i zobacz jakie masz odcięcie strumienia światła to będziesz wiedział od razu czy uda czy eu - żadna filozofia

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1425
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Przednie lampy

Post autor: pecha »

KARLone pisze:poza tym najbardziej zależało mi na dobrych światłach mijania.
jestem w tym samym klubie - światła mijania najważniejsze, wszak na nich najwięcej się jeździ (w nocy, bo w dzień to światła do jazdy dziennej)
u mnie jakoś to już hula
Obrazek


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Przednie lampy

Post autor: brolcio »

Coś mi tu nie pasuje - W Trans amie IV-gen poliftowym reflektory "dają radę" - przecież to takie same reflektory jak w camaro IV-gen przedliftowym. Te maleńkie żarówko-reflektory w zasadzie nie mają prawa dobrze świecić. Co ciekawego zrobiłeś - założyłeś euro odpowiedniki Helli , podniosłeś napięcie na żarówkach, wymieniłeś instalacje na wykonaną z grubszych przewodów by ograniczyć spadki napięcia, często wymieniasz żarówko-reflektory?

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1425
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Przednie lampy

Post autor: pecha »

brolcio pisze:Coś mi tu nie pasuje - W Trans amie IV-gen poliftowym reflektory "dają radę" - przecież to takie same reflektory jak w camaro IV-gen przedliftowym. Te maleńkie żarówko-reflektory w zasadzie nie mają prawa dobrze świecić. Co ciekawego zrobiłeś - założyłeś euro odpowiedniki Helli , podniosłeś napięcie na żarówkach, wymieniłeś instalacje na wykonaną z grubszych przewodów by ograniczyć spadki napięcia, często wymieniasz żarówko-reflektory?
camaro 93-97 inne są niż w firebirdzie 98-02
Obrazek

Obrazek

u mnie teraz takie siedzą
Obrazek


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Przednie lampy

Post autor: brolcio »

Fakt - w Camaro były jeszcze mniejsze, takie jak w Trans amie były montowane w niektórych wersjach Transporta (europa), te z camaro praktycznie nie święcą , te z Trans am-a niewiele lepiej. Dobre soczewki to świetny wybór - jak to upchnąłeś?

ODPOWIEDZ