Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
-
Topic author - Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Siema. Dziś padła skrzynia w Lincolnie. Pytanie, czy możecie polecić kogoś na Mazowszu lub w okolicach, kto zajął by się remontem skrzyni? Skąd brać części do remontu?
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
- Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
- Skąd: Legionowo
- Kontakt:
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Powiem tak przerabiałem problem skrzyni w Aurorze, i trwało to długo...
Odradzam Samko (trzymali 4 tygodnie nic nie zrobili a dodatkowo zrobili syf w środku musiałem oddac do prania tapicerkę, pod maska mnóstwo niedokreconych elementów)
Koniec końców zrobiono ja w Mark Auto ale tez trwało to troche ale cena była ok, a uszkodził sie czujnik i dwa komputery i komunikacja) tak wiec sporo szukania.
Odradzam Samko (trzymali 4 tygodnie nic nie zrobili a dodatkowo zrobili syf w środku musiałem oddac do prania tapicerkę, pod maska mnóstwo niedokreconych elementów)
Koniec końców zrobiono ja w Mark Auto ale tez trwało to troche ale cena była ok, a uszkodził sie czujnik i dwa komputery i komunikacja) tak wiec sporo szukania.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
- Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
- Skąd: Kaszuby
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Midparts ? Części na pewno.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
co to znaczy, że padła skrzynia? W ogóle nie działa czy jak?
Ogólnie z remontem skrzyni to bardzo skomplikowana sprawa. Nie znam warsztatu, na który ktoś kiedyś nie powiedział by "oszust" i chyba nie wynika to ze złych zamiarów a raczej z oczekiwań klientów. Dla mnie remont skrzyni wymiana wszystkich części które można wymienić, łącznie z konwerterem, wszystkimi uszczelnieniami itp itd. Z tego co widać, to place mają i tak wypełnione po brzegi, czyli są tacy co są zadowoleni i wracają. Komplet naprawczy to kilka stówek, widziałem nawet na naszych portalach aukcyjnych więc problemu ze zdobyciem nie ma żadnego. Najważniejsza jest robocizna, żeby to dobrze do kupy poskładali.
Ogólnie z remontem skrzyni to bardzo skomplikowana sprawa. Nie znam warsztatu, na który ktoś kiedyś nie powiedział by "oszust" i chyba nie wynika to ze złych zamiarów a raczej z oczekiwań klientów. Dla mnie remont skrzyni wymiana wszystkich części które można wymienić, łącznie z konwerterem, wszystkimi uszczelnieniami itp itd. Z tego co widać, to place mają i tak wypełnione po brzegi, czyli są tacy co są zadowoleni i wracają. Komplet naprawczy to kilka stówek, widziałem nawet na naszych portalach aukcyjnych więc problemu ze zdobyciem nie ma żadnego. Najważniejsza jest robocizna, żeby to dobrze do kupy poskładali.
-
Topic author - Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Dzięki! Po wymianie oleju nasilił się problem ze zmianą 1-2 na wysokich obrotach. teraz chyba nie mam w ogóle 2. biegu. Nowy olej śmierdzi spalenizną. Jedynkę ciągnie długo i przerzuca na 3. bieg od razu. zmiana 3-4, 4-3 odbywa się bez problemu.
Mam namiary na warsztat ASB w Krakowie, którego właściciel ma Lincolna Mark VIII, ale z Warszawy to trochę daleko...
Mam namiary na warsztat ASB w Krakowie, którego właściciel ma Lincolna Mark VIII, ale z Warszawy to trochę daleko...
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
gadałeś może Hardcore Performance Garage? Oni głównie specjalizują się GM ale tych skrzyń trochę jeździ może mieli styczność. Z Warszawy nikogo więcej nie znam.
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Obstawiam, że padły Ci tarczki 2 biegu. Tam na dobrą sprawę nie ma co się zjebać oprócz tarczek i takiej taśmy, nie pamiętam jak ona się nazywa... Jeśli masz wejście na kanał to moim skromnym zdaniem zrobisz to sam, a do tego zaoszczędzisz 1600 za samo zdjęcie i założenie skrzyni. Uszkodzić konwerter można młotkiem, ewentualnie zasypując go żwirem. Czujniki ciśnienia nie spowodują smrodu przepalonego oleju. O ile dobrze pamiętam to na każdy bieg wchodzi 5 tarcz ciernych - tak się nazywają.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Midparts serwisuje i sprzedaje 4R70W http://www.midparts.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Też obstawiam tarczki drugiego biegu. Ale sam się z tym bawić nie zamierzam, bo raz - nie mam kanału ani podnośnika kolumnowego a dwa - zależy mi na tym, żeby wóz był jak najszybciej sprawny. Póki co myślę że padnie na Midparts, tak jak pisał Marko i RadAg!. Mają dużo części na miejscu i robią skrzynie. Może uda się uzyskać jutro jakieś odpowiedzi z warsztatów...
Dzięki za porady!
Dzięki za porady!
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Zorientuj się ile będą chcieli za naprawę, bo może niewiele drożej wyjdzie zakup nowej - widziałem, że mają za 5 kpln. Ale jakbym wiedział, że te graty tyle kosztują to byłbym bogatym człowiekiem! A tak poszło na złom, tylko konwertery się uratowały, z czego jeden został pocięty
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
- Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
- Skąd: Kaszuby
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Jeśli olej śmierdzi spalenizną i jest ciemny to z pewnością zużyte tarczki, taśmy. Musisz nastawić się na kapitalny remont. Tzn. rób wszystko - wymiana tarczek , taśm, sprawdzenie elektrozaworów, kpl uszczelnień i uszczelek no i konwerter (midparts robi dobrze konwertery dając 3 lata gwarancji bez limitu przebiegu). Lepiej nie stosować półśrodków w postaci wymiany tylko tych żużytych części. Naprawa powinna Ci wyjść taniej niż te 5 kPLN. Jestem mocno doświadczony w naprawach skrzynek. Właśnie zacząłem użytkować trzecią skrzynkę po kapitalnym. Ceny niestety są b. różne w zależności od regionu i warsztatu. Wahają się od 600,00 do 1500,00 PLN za robociznę. Do tego musisz doliczyć części. Regeneracja konwertera w Midparts od 800 - 1100 PLN. Droższy jest wzmacniany.Demontaż i montaż skrzyni do samochodu to ok 300 PLN (Sprawny warsztat poświęca na to ok. 3 rbg.) Za naprawę swojej 5R55S zapłaciłem ostatnio 3,5 kPLN. Pełna kapitalka j.w. wraz ze wzmacnianym konwerterem. Dodatkowo poniosłem ok. 400 PLN kosztów za zestaw upgrade skrzyni poprawiający pracę skrzyni. To ostatnie ściągałem z US. Przed robotą dobrze jest oczywiście wykonać diagnostykę komputerową skrzynki (ok. 150 PLN), żeby było wiadomo co jest pierwotną przyczyną niedomagania.
Ogólnie temat rzeka i faktycznie każdy z warsztatów ma tylu zwolenników co i zaciekłych krytyków.
Ogólnie temat rzeka i faktycznie każdy z warsztatów ma tylu zwolenników co i zaciekłych krytyków.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Tak z ciekawości zapytam, bo właśnie miałem wymieniać olej w skrzyni, a trochę mnie przeraziłeś . Zrzucałeś tylko miskę i filtr czy robili ci to maszyną ?
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Marko, zdradź mi proszę, na czym polega remont konwertera i w jaki sposób można go uszkodzić? Oprócz jazdy bez oleju i wspomnianych przeze mnie sposobów, czyli zasypania żwirem tudzież walenia młotem. Na czym polega jego wzmocnienie?
Też chętnie się dowiem, a tak przy okazji to najlepszą "maszyną" do wymiany oleju w skrzyni jest silnik samochodudżordż pisze:Tak z ciekawości zapytam, bo właśnie miałem wymieniać olej w skrzyni, a trochę mnie przeraziłeś . Zrzucałeś tylko miskę i filtr czy robili ci to maszyną ?
-
Topic author - Posty: 518
- Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
- Samochód: PTS '90
- Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Oczywiście nastawiam się na remont kapitalny.
Olej wymieniałem sam bez użycia maszyny ani silnika. Z miski i z konwertera. U mnie w konwerterze jest korek spustowy. W sumie zeszło jakieś 10 litrów. Na magnesie w misce była dosyć konkretna warstwa metalicznego proszku, ale bez żadnych większych opiłków.
Awaria nastąpiła 6 dni po wymianie, ale od razu czułem, że coś jest nie halo. Już wcześniej długo trwała zmiana 1-2 z pedałem w podłodze, a po wymianie był wyraźny poślizg w takich warunkach. Strzeliło definitywnie podczas ostrego wyprzedzania i zmiany 3-1-2. Dwójka już nie weszła...
Kolor oleju jest ok, tylko śmierdzi i nawet nie trzeba wyjmować bagnetu żeby poczuć.
Przed wymianą na zupełnie zimnym silniku i skrzyni biegi wchodziły jakby zbyt wcześnie i twardo jak się toczyłem z minimalnym naciskiem na gaz. Po wymianie te objawy ustały.
Olej wymieniałem sam bez użycia maszyny ani silnika. Z miski i z konwertera. U mnie w konwerterze jest korek spustowy. W sumie zeszło jakieś 10 litrów. Na magnesie w misce była dosyć konkretna warstwa metalicznego proszku, ale bez żadnych większych opiłków.
Awaria nastąpiła 6 dni po wymianie, ale od razu czułem, że coś jest nie halo. Już wcześniej długo trwała zmiana 1-2 z pedałem w podłodze, a po wymianie był wyraźny poślizg w takich warunkach. Strzeliło definitywnie podczas ostrego wyprzedzania i zmiany 3-1-2. Dwójka już nie weszła...
Kolor oleju jest ok, tylko śmierdzi i nawet nie trzeba wyjmować bagnetu żeby poczuć.
Przed wymianą na zupełnie zimnym silniku i skrzyni biegi wchodziły jakby zbyt wcześnie i twardo jak się toczyłem z minimalnym naciskiem na gaz. Po wymianie te objawy ustały.
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?
Nie znam się więc się wypowiem: u mnie przed naprawą konwertera nie palił kapcia, a po naprawie palił reszta mnie nie interesuje. Śmiga tak już 1,5 roku.piotrekzet pisze:Marko, zdradź mi proszę, na czym polega remont konwertera i w jaki sposób można go uszkodzić? Oprócz jazdy bez oleju i wspomnianych przeze mnie sposobów, czyli zasypania żwirem tudzież walenia młotem. Na czym polega jego wzmocnienie?
[...]