Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Lincoln
Awatar użytkownika

Topic author
siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: siwrelax »

Siema. Dziś padła skrzynia w Lincolnie. Pytanie, czy możecie polecić kogoś na Mazowszu lub w okolicach, kto zajął by się remontem skrzyni? Skąd brać części do remontu?

Awatar użytkownika

EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: EdMar79 »

Powiem tak przerabiałem problem skrzyni w Aurorze, i trwało to długo...
Odradzam Samko (trzymali 4 tygodnie nic nie zrobili a dodatkowo zrobili syf w środku musiałem oddac do prania tapicerkę, pod maska mnóstwo niedokreconych elementów)
Koniec końców zrobiono ja w Mark Auto ale tez trwało to troche ale cena była ok, a uszkodził sie czujnik i dwa komputery i komunikacja) tak wiec sporo szukania.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05


Marko
Posty: 97
Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
Skąd: Kaszuby

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: Marko »

Midparts ? Części na pewno.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: KARLone »

co to znaczy, że padła skrzynia? W ogóle nie działa czy jak?
Ogólnie z remontem skrzyni to bardzo skomplikowana sprawa. Nie znam warsztatu, na który ktoś kiedyś nie powiedział by "oszust" i chyba nie wynika to ze złych zamiarów a raczej z oczekiwań klientów. Dla mnie remont skrzyni wymiana wszystkich części które można wymienić, łącznie z konwerterem, wszystkimi uszczelnieniami itp itd. Z tego co widać, to place mają i tak wypełnione po brzegi, czyli są tacy co są zadowoleni i wracają. Komplet naprawczy to kilka stówek, widziałem nawet na naszych portalach aukcyjnych więc problemu ze zdobyciem nie ma żadnego. Najważniejsza jest robocizna, żeby to dobrze do kupy poskładali.

Awatar użytkownika

Topic author
siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: siwrelax »

Dzięki! Po wymianie oleju nasilił się problem ze zmianą 1-2 na wysokich obrotach. teraz chyba nie mam w ogóle 2. biegu. Nowy olej śmierdzi spalenizną. Jedynkę ciągnie długo i przerzuca na 3. bieg od razu. zmiana 3-4, 4-3 odbywa się bez problemu.
Mam namiary na warsztat ASB w Krakowie, którego właściciel ma Lincolna Mark VIII, ale z Warszawy to trochę daleko...

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: KARLone »

gadałeś może Hardcore Performance Garage? Oni głównie specjalizują się GM ale tych skrzyń trochę jeździ może mieli styczność. Z Warszawy nikogo więcej nie znam.


piotrekzet

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: piotrekzet »

Obstawiam, że padły Ci tarczki 2 biegu. Tam na dobrą sprawę nie ma co się zjebać oprócz tarczek i takiej taśmy, nie pamiętam jak ona się nazywa... :) Jeśli masz wejście na kanał to moim skromnym zdaniem zrobisz to sam, a do tego zaoszczędzisz 1600 za samo zdjęcie i założenie skrzyni. Uszkodzić konwerter można młotkiem, ewentualnie zasypując go żwirem. Czujniki ciśnienia nie spowodują smrodu przepalonego oleju. O ile dobrze pamiętam to na każdy bieg wchodzi 5 tarcz ciernych - tak się nazywają.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: RadAg! »

Midparts serwisuje i sprzedaje 4R70W http://www.midparts.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: siwrelax »

Też obstawiam tarczki drugiego biegu. Ale sam się z tym bawić nie zamierzam, bo raz - nie mam kanału ani podnośnika kolumnowego a dwa - zależy mi na tym, żeby wóz był jak najszybciej sprawny. Póki co myślę że padnie na Midparts, tak jak pisał Marko i RadAg!. Mają dużo części na miejscu i robią skrzynie. Może uda się uzyskać jutro jakieś odpowiedzi z warsztatów...
Dzięki za porady!


piotrekzet

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: piotrekzet »

Zorientuj się ile będą chcieli za naprawę, bo może niewiele drożej wyjdzie zakup nowej - widziałem, że mają za 5 kpln. Ale jakbym wiedział, że te graty tyle kosztują to byłbym bogatym człowiekiem! ;) A tak poszło na złom, tylko konwertery się uratowały, z czego jeden został pocięty :)


Marko
Posty: 97
Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
Skąd: Kaszuby

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: Marko »

Jeśli olej śmierdzi spalenizną i jest ciemny to z pewnością zużyte tarczki, taśmy. Musisz nastawić się na kapitalny remont. Tzn. rób wszystko - wymiana tarczek , taśm, sprawdzenie elektrozaworów, kpl uszczelnień i uszczelek no i konwerter (midparts robi dobrze konwertery dając 3 lata gwarancji bez limitu przebiegu). Lepiej nie stosować półśrodków w postaci wymiany tylko tych żużytych części. Naprawa powinna Ci wyjść taniej niż te 5 kPLN. Jestem mocno doświadczony w naprawach skrzynek. Właśnie zacząłem użytkować trzecią skrzynkę po kapitalnym. Ceny niestety są b. różne w zależności od regionu i warsztatu. Wahają się od 600,00 do 1500,00 PLN za robociznę. Do tego musisz doliczyć części. Regeneracja konwertera w Midparts od 800 - 1100 PLN. Droższy jest wzmacniany.Demontaż i montaż skrzyni do samochodu to ok 300 PLN (Sprawny warsztat poświęca na to ok. 3 rbg.) Za naprawę swojej 5R55S zapłaciłem ostatnio 3,5 kPLN. Pełna kapitalka j.w. wraz ze wzmacnianym konwerterem. Dodatkowo poniosłem ok. 400 PLN kosztów za zestaw upgrade skrzyni poprawiający pracę skrzyni. To ostatnie ściągałem z US. Przed robotą dobrze jest oczywiście wykonać diagnostykę komputerową skrzynki (ok. 150 PLN), żeby było wiadomo co jest pierwotną przyczyną niedomagania.
Ogólnie temat rzeka i faktycznie każdy z warsztatów ma tylu zwolenników co i zaciekłych krytyków.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 349
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: dżordż »

Tak z ciekawości zapytam, bo właśnie miałem wymieniać olej w skrzyni, a trochę mnie przeraziłeś :D . Zrzucałeś tylko miskę i filtr czy robili ci to maszyną ?


piotrekzet

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: piotrekzet »

Marko, zdradź mi proszę, na czym polega remont konwertera i w jaki sposób można go uszkodzić? Oprócz jazdy bez oleju i wspomnianych przeze mnie sposobów, czyli zasypania żwirem tudzież walenia młotem. Na czym polega jego wzmocnienie?
dżordż pisze:Tak z ciekawości zapytam, bo właśnie miałem wymieniać olej w skrzyni, a trochę mnie przeraziłeś :D . Zrzucałeś tylko miskę i filtr czy robili ci to maszyną ?
Też chętnie się dowiem, a tak przy okazji to najlepszą "maszyną" do wymiany oleju w skrzyni jest silnik samochodu :)

Awatar użytkownika

Topic author
siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: siwrelax »

Oczywiście nastawiam się na remont kapitalny.
Olej wymieniałem sam bez użycia maszyny ani silnika. Z miski i z konwertera. U mnie w konwerterze jest korek spustowy. W sumie zeszło jakieś 10 litrów. Na magnesie w misce była dosyć konkretna warstwa metalicznego proszku, ale bez żadnych większych opiłków.
Awaria nastąpiła 6 dni po wymianie, ale od razu czułem, że coś jest nie halo. Już wcześniej długo trwała zmiana 1-2 z pedałem w podłodze, a po wymianie był wyraźny poślizg w takich warunkach. Strzeliło definitywnie podczas ostrego wyprzedzania i zmiany 3-1-2. Dwójka już nie weszła...
Kolor oleju jest ok, tylko śmierdzi i nawet nie trzeba wyjmować bagnetu żeby poczuć.
Przed wymianą na zupełnie zimnym silniku i skrzyni biegi wchodziły jakby zbyt wcześnie i twardo jak się toczyłem z minimalnym naciskiem na gaz. Po wymianie te objawy ustały.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Remont ASB 4R70W - gdzie pytać?

Post autor: KARLone »

piotrekzet pisze:Marko, zdradź mi proszę, na czym polega remont konwertera i w jaki sposób można go uszkodzić? Oprócz jazdy bez oleju i wspomnianych przeze mnie sposobów, czyli zasypania żwirem tudzież walenia młotem. Na czym polega jego wzmocnienie?
[...]
Nie znam się więc się wypowiem: u mnie przed naprawą konwertera nie palił kapcia, a po naprawie palił :D reszta mnie nie interesuje. Śmiga tak już 1,5 roku.

ODPOWIEDZ