Dodge Aries K

Dodge
Awatar użytkownika

BartekV8
Posty: 271
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Re: Dodge Aries K

Post autor: BartekV8 »

Biały Plymouth Reliant, rocznik 85, silnik 2,5 w środku konsola, ładna błękitna tapicerka.
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Dodge Aries K

Post autor: Charon »

Długo nie pisałem, ale też wiele się nie działo, w końcu jest jakiś postęp. W skrócie wygląda to tak, map sensor okazał się dobry, zdemontowałem puchę filtra, poruszałem trochę wtyczkami, trochę wężami, wlałem jakiś uszlachetniacz do paliwa. Fura odpaliła pracowała z początku słabawo ale po chwili niedomagania jej ustąpiły, na postoju super. Dojechałem bez problemu do jednego mechanika, ale wiele nie zdziałał bo było ok. Na dzień dzisiejszy jeżdżę i obserwuję co się będzie działo,zdarzają mu się jeszcze jakieś "drgawki" najczęściej po odpaleniu bez dodawania gazu, jak nacisnę gaz w momencie odpalania to zaskoczy i pracuje normalnie. Zobaczymy, mam nadzieję, że nie pochwaliłem za wcześnie. Bartek, kiedy jakieś zdjęcia tego Relianta?


piotrekzet

Re: Dodge Aries K

Post autor: piotrekzet »

BartekV8 pisze:Nie zadziała. Pracuje na innych parametrach i np w Dodgu 87 i 89 też mogą być różne.
W każdym razie dwa map sensory są już w drodze do Ciebie, sprawdź czy jest jakaś różnica.

PS.
Odkopany został jeszcze jeden K-car tej generacji i jest na dobrej drodze aby wrócił na drogi :)
Etam nie zadziała ;) U mnie w 4.6 działa MAF z 3.0, były inne wtyczki, ale miałem akurat taką zupełnym przypadkiem ;) Oczywiście mówię o fordzie i o MAF, nie o MAP, być może inni producenci robią tak, żeby nie działało, jak na przykład aple ze swoimi ładowarkami...


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Dodge Aries K

Post autor: Charon »

Mam w planach zająć się światłami cofania i wmontować jakieś przeciwmgielne najlepiej bezpośrednio w lampę, żeby nic nie wieszać pod zderzakiem. Znalazłem jakiś czas temu czujnik od wstecznego zdjąłem wtyczkę zobaczyłem 3 piny i zgłupiałem. Nie miałem czasu dłużej nad tym posiedzieć więc dałem sobie wtedy spokój. Może ktoś podpowie który pin za co odpowiada i jak sprawdzić czy czujnik jest ok a problem leży w przewodach, lub przewody są winne a czujnik ok. W pierwszej kolejności to zaglądnę do lamp i sprawdzę żarówki oraz czy dochodzi tam zasilanie. Ale jeżeli żarówki są ok a problem w zasilaniu to albo czujnik albo wiązka, chyba że coś jeszcze? Z góry dzięki za podpowiedź.


piotrekzet

Re: Dodge Aries K

Post autor: piotrekzet »

Przeciwmgielne w t-birdzie zrobiłem bandycko i tylko na przeglądy: ok. 15-20 cm czerwonej taśmy diodowej, zwiniętej diodami do wewnątrz i wpakowanej w klosz wokół żarówki wstecznego. Nie wiem dlaczego masz trzy piny we wtyczce, z tego co pamiętam do żarówki dochodzą tylko dwa kable.


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Dodge Aries K

Post autor: Charon »

Korzystając z ładnej pogody w mijającym tygodniu jeździłem Dodgem codziennie i wszędzie. Dzisiaj też trochę pojeździłem a na koniec zrobiłem parę zdjęć z taką lokalną atrakcją (wiatraki). Auto było czyste ale wpakowałem się akurat w drogę, która była dość błotnista i wąska, nie było jak zawrócić i musiałem zasuwać z 500m na wstecznym.
1n.jpg
n2.jpg
n3.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Dodge Aries K

Post autor: RadAg! »

California? :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Dodge Aries K

Post autor: Charon »

Polska wiatrakami stoi... :D , podkarpackie

Awatar użytkownika

BartekV8
Posty: 271
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Re: Dodge Aries K

Post autor: BartekV8 »

W tamtym roku miałem taki widok przez okno
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Dodge Aries K

Post autor: RadAg! »

Pięknie :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Dodge Aries K

Post autor: Charon »

No ładnie sobie z góry razem wyglądają :) . Z racji zbliżającego się terminu przeglądu oraz nie posiadania oswojonego diagnosty na SKP musiałem się zająć kilkoma usterkami elektrycznymi. W pierwszej kolejności brak świateł cofania, zacząłem od tyłu czyli od żarówek, jedna spalona druga ok. Po wymianie żarówek władowałem się pod auto, ściągnąłem wtyczkę z czujnika i okazało się, że prąd jest na skrajnych gniazdach wtyczki (czujnik ma 3 piny, po kiego?). Po zmostkowaniu, voila! Światła świecą :D , wygląda, że czujnik jest winowajcą, dobrze że instalacja w porządku bo nie chciałbym śledzić przewodów gdzie przerwa . Teraz pytania do osób lepiej ogarniętych w temacie, bo ja lama jestem.
1. Czy te czujniki dają się jakoś naprawić, czy naprawialne są tylko przez wyrzucenie do śmieci?
2. Czy jak wykręcę stary czujnik to wyleje mi się olej ze skrzyni? Mam w planach wymienić go samemu.
Pozostało jeszcze dorobić przeciwmgłowe ale już mam pomysł, powieszę małą lampkę pod zderzakiem tylko na czas BT, jest do czego przykręcić jakieś przewody się podciągnie z włącznikiem i będzie ok. Reszta oświetlenia działa, zawiecha i hamulce zrobione więc nie powinno być problemów.


piotrekzet

Re: Dodge Aries K

Post autor: piotrekzet »

Nie bardzo kumam jak zmostkowałeś, w sensie co z czym? Ile przewodów idzie do każdej żarówki? Zakładam, że dwa :) Prawdopodobnie (chociaż trochę zgaduję), z czujnika wychodzi Ci wspólny kabel na masę i dwa oddzielne prądowe na każdą żarówkę. Może Ci się wylać olej przy odkręcaniu czujnika. Osobiście bym tego nie ruszał, naprawiłeś że jest to nie poprawiaj, lepsze jest wrogiem dobrego.
Pomysł na przeciwmgielne dobry, chociaż nie masz obowiązku ich posiadania. Ale jak nie chcesz się użerać z debilem diagnostą to zrób :)


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Dodge Aries K

Post autor: Charon »

Już wyjaśniam, bo nic nie naprawiłem tylko znalazłem przyczynę - czujnik. Zmostkowałem, czyli po zdjęciu wtyczki z czujnika połączyłem kawałkiem drutu skrajne gniazda wtyczki (zasymulowałem połączenie obwodu przez odłączony/niesprawny czujnik) światła się zaświeciły i będą świecić niezależnie od wybranej pozycji w skrzyni. Muszę wymienić czujnik. Do lewej żarówki dochodzą 3 przewody a do prawej 2 (nie pytaj dlaczego).Odnośnie przewodów w lampach to jest tam piękna kombinacja zwłaszcza z kierunkami, dołożone są dodatkowe żarówki mrugające sobie pod tapicerką bagażnika. Wynika to pewnie z innych mocy żarówek (albo kiedyś mrugały jeszcze jakieś boczne kierunki, w sumie 6 żarówek) i użytego przerywacza mechanicznego. Spotkałem taki patent i to w motocyklu po wymianie kierunków na inne(mrugały pod siedzeniem i owiewkami z przodu).


Topic author
Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Dodge Aries K

Post autor: Charon »

Zrobione, czujnik był ok tylko ktoś go wkręcił bez podkładki/uszczelki przez co siedział za głęboko w skrzyni. Wygrzebałem jakąś uszczelkę, założyłem, wkręciłem i wszystko gra. Koszt naprawy 0zł a działa jak powinno.


piotrekzet

Re: Dodge Aries K

Post autor: piotrekzet »

Super :) A nie wylewał Ci się olej ze skrzyni po wykręceniu czujnika?

ODPOWIEDZ