Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....

Jeep
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....

Post autor: RadAg! »

O Grandzie już mamy artykuł ale co dwa to nie jeden ;) . Rozumiem że na stronę można wrzucić?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Lucas
Posty: 949
Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....

Post autor: Lucas »

Chwila moment Panowie! Zanim na stronkę to małe poprawki trzeba uczynić :)

Zaczynając od początku, napisane jest:

''Jeepa produkowano w trzech podstawowych standardach wyposażenia: Base, Laredo i Limited.'' To jest delikatne wprowadzanie czytelnika w błąd, ponieważ Base jest gatunkiem właściwie nieistniejącym, więc nie powinien zostać wymieniony w trzech podstawowych odmianach Granda.


Dalej, kolejny błąd to : ''Z powodu słabego popytu zastąpiono go już po dwóch latach modelem Laredo. ''

Base zastąpiono Laredo już w 1994 roku, czyli rok po rozpoczęciu produkcji.


Dalej co do skrzyń biegów w Diesel'u- napisane jest ''Za przeniesienie napędu odpowiedzialne były skrzynie manualne (rzadko) i automatyczne.''

Nie byłow Dieselu opcji z automatem. Diesel z automatem pokazał się dopiero w modelu WJ


Dalej co do opcji przeniesienia napędu- napisane jest: ''W zależności od roku produkcji i wersji Jeep’a możemy spotkać dwa podstawowe rodzaje skrzyń rozdzielczo-redukcyjnych. W jednej stosowano system Command-Trac - part time 4WD (napędu 4x4 nie należy używać na utwardzonych nawierzchniach), w drugiej Select-Trac - full time 4WD (dzięki międzyosiowemu mechanizmowi różnicowemu możn a używać napędu 4x4 na utwardzonych nawierzchniach).''

Owszem w Jeepie z reguły były 2 rodzaje skrzyń rozdzielczych, ale broń boże nie Command Trac.
W Jeepie były montowane (jako podstawowa, biedniejsza wersja) Select Trac (czyli nie full time tak jak jest napisane, a reduktor z możliwością rozłączenia napędu 4x4 i jazdą tylko 2x4... miał też możliwość jeżdżenia w 4x4 po asfalcie full-time)

A drugi reduktor Quadra Trac był Full Time 4x4 Only. Nie było możliwości rozpięcia napędów. Qudra miał też inną budowę, był bardziej skomplikowany, oparty na sprzęgle wiskotycznym.

WSZYSTKIE REDUKTORY montowane w Jeepie miały możliwość jeżdżenia z napędem 4x4 PO ASFALCIE.


Dalej, kwestia hamulców. Napisane jest: '' Pomijając modele z bębnowymi hamulcami na tylnej osi nawet auta z tarczami na wszystkich osiach...''

Nie było ZJ'ta z bębnowymi hamulcami... ZJ z tyłu miał tarczobębny przez cały okres produkcji a jedynie wersja 5.9 Limited (1998 rok) dostała tarcze na wszystkich 4 kołach.


No i jeszcze na koniec w minusach napisane jest tak: ''• Niska trwałość chłodnicy i nagrzewnicy (5-7 lat)''

Skąd te dane? Ja pierwsze słyszę o takiej przypadłości a siedzę w Jeepach już ho ho. Moja chłodnica ma 21 lat i jakoś jeszcze trzyma się dobrze... podobnie nagrzewnica. Nie spotkałem się także z powszechnością tego problemu, więc uważam, że umieszczenie tej informacji w minusach nie jest dobrym pomysłem... Już bardziej bym tam widział rdzewiejące progi ;)


To chyba wszystko co udało mi się wyłapać. Oczywiście nie piszę tego złośliwie a tylko w celu poprawienia jakości artykułu :)
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....

Post autor: RadAg! »

Lukas rozwala system :D

Wysłane z komóry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....

Post autor: RadAg! »

No to teraz niecierpliwie czekam na komentarz Lucasa :D

Wysłane z komóry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....

Post autor: piotrekzet »

Ja pierdziu! :D Miło popatrzeć na "starcie" dwóch fachowców :) Panowie, nie mam pojęcia, kto ma rację i w sumie to mało istotne, ale szacun za drążenie tematu :)

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1079
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: nope
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy

Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....

Post autor: Pan Arek »

Mądrych to i miło poczytać :D
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6

Awatar użytkownika

Lucas
Posty: 949
Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....

Post autor: Lucas »

A więc co do wersji wyposażenia... Oczywiście, że Base było wersją Jeepa... tyle tylko, że wg. mnie średnio łapie się ono na wymianę pośród tych najbardziej popularnych... Produkowane było przez 1 rok i do dzisiejszego dnia przetrwała dosłownie garstka egzemplarzy. Więc moim odczuciu podstawowe wersje ZJ'a to Laredo i Limited... Bardziej popularne od Base jest nawet 5.9 Limited a było edycją Limitowaną :P

Rozpoczęcie produkcji Granda miało miejsce w 1993 roku, w 1992 model zadebiutował oficjalnie przed publiką.

Z tymi skrzyniami rozdzielczymi to bym uważał bo nie podałeś najbardziej popularnej, natomiast podałeś Command Trac'a, który na rynku wtórnym właściwie nie istnieje, a jeśli już to w Dieselu.

W Grandzie było tak:

NP242 - Select Trac (2WD, 4 Party Time, 4 Full Time, N, 4LO) najczęściej stosowany w Laredo oraz w autach z silnikiem 4.0

NV249 - Quadra trac (4 Full Time, N, 4LO) najczęściej Limitedy i silniki V8

I te wyżej wymienione dwa reduktory są absolutnie absolutną najczęściej spotykaną opcją w ZJ'tach

NV231 - Comand Trac (2H, 4H, N, 4LO) występował w Dieslach (z tego co się dowiedziałem :P ) oraz w jakiejś minimalnej ilości egzemplarzy przedliftowych, produkowanych na rynek USA z 4.0 pod maską.... Command Trac to raczej XJ'owi bym przypisał.

Pisanie o Command Trac to tak jak pisanie o czerwonym wnętrzu w ZJ'cie... było, ale prawie nikt o tym nie wie i nikt na oczy nie widział ;)


Co do bębnowych hamulców... pierwsze słyszę, no ale człowiek cały czas się uczy.... Chyba, że to znów tylko opcja dostępna dla Dieseli :P
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis

ODPOWIEDZ