91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Pontiac
Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

ściągałeś ze stanów? masz numery części? kurcze, może nie pasować, bo do mojego wg katalogu pasuję rocznikowo 90-93

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: RadAg! »

ACDELCO 3211061
http://www.ebay.com/itm/ACDelco-GM-Orig ... JL&vxp=mtr

Faktycznie wszędzie w opisach jest 94-95 tylko
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

wiem, że pontiac mało ciekawy dla co poniektórych :D
ale dzisiaj sporo zainwestowałem w niego. Przedwczoraj pojechałem do pobliskiego sklepu i okazało się, że schodzi ciśnienie z pedału hamulca. Podeptałem trochę pompę, pooglądałem auto dookoła, znowu podeptałem - nic nie cieknie, płyn trzyma poziom, ale pedał (na fejsie pewnie by mnie już zbanowali :D ) PEDAŁ PEDAŁ PEDAŁ powoli zjeżdża do podłogi. Odstawiłem auto i umówiłem mechanika na dziś. Przy okazji zacząłem szukać części, bo zawsze mam coś nachomikowane. Uzbierał się zajebisty karton różnych gratów do hamulców. Ledwie dotaszczyłem to z piwnicy do auta. Skupowałem różne części na rocznych wyprzedażach. Miałem praktycznie wszystko poza tarczami. Z tego kartonu poszło praktycznie wszytko, została tylko pompa hamulcowa, o którą tak się obawiałem. Okazało się, że rozciekł się cylinderek w tylnym kole. Wszystko w środku bębna zarzygane, szczęki nasiąkły, bębny cienkie, miały już zęba, klocki z przodu cienkie jak papier, choć zeszłym roku jeszcze były całkiem grube ( sumie były wymieniane przeze mnie zaraz po zakupie w 2010r, ok 70 tys km wytrzymały). Amortyzatory już w zeszłym roku były słabe więc też teraz zmienili, do tego wszystkie gumowo-metalowe elementy mocowań do amorów i sprężyn. Wszystko było wytłuczone i to mi tak stukało na dziurach, a nie łączniki czy gumy stabilizatora. Teraz było by cicho gdyby nie huczące łożysko ;) pewnie dojdzie w przyszłym tygodniu ale nie mogłem już czekać.

ogólnie auto dobija do 200 tys km przebiegu, bo licznik ma w km

Podsumowując: auto nareszcie hamuje ! I to hamuje najlepiej odkąd go mam. :) lubię wydawać kasę na tak spektakularne poprawy :)

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: cezar62 »

Ja kupuje buty ;D
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

inwestycji ciąg dalszy...
we wtorek wstawiłem Pączka na warsztat, żeby ogarnęli klimę. Ogarnęli to może niewłaściwe słowo, mieli to przerobić na R134a. W praktyce okazało się, że dopiero teraz zaczęli próbę ciśnienia, bo nie mogli znaleźć nieszczelności. Okazało się, że osuszacz po wymianie był za mało dociągnięty. Mam nadzieję, że próba się uda, bo inaczej kasa za regenerację sprężarki poszła w błoto.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: cezar62 »

ile dałeś za regenerację? Lub może, jaki to procent kosztów nowej sprężarki?
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

dzisiaj odebrałem - 450 zł regeneracja, wymiana oleju i napełnienie. Na razie działa :) Parę dni mam pojeździć i przyjechać na kontrolę.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: cezar62 »

O, to całkiem bardzo tanio! Dawno, dawno temu płaciłem za to samo w Taurusie 700 zł.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

możliwe że było by więcej za tą regenerację ale ponoć nie była mocno wytyrana i stąd może być tak niska cena. Doszły nowe przednie kierunki, zbliżone kształtem do oryginałow, jest dość duża więc będzie dobrze pasować w otwory w zderzaku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

wszędzie gdzie nie zajrzę, to jakaś prehistoria. Tu też przeszło dwa lata zero apdejtu. Auto jest u nas 9 rok. Przez ten cały czas w stanie totalnego obtłuka. W uznaniu zasług dla Pączka zafundowałem mu małą renowację. Wykorzystuję ciepłą jesienną pogodę do granic ludzkich możliwości.

Lista usterek:
Łuszczący się dach - wyczyszczenie w miarę możliwości, pomalowanie czarnym matem
Uszkodzony tylny zderzak - przy cofaniu sam osobiście - niewiele po zakupie - uszkodziłem
Przedni zderzak - poprzedni właściciel pomalował sprayem na czarno - nawet nie na srebrno tylko na czarno
Maska i błotnik - z innego auta, o innym białym kolorze, do tego pełno głębokich uszkodzeń powłoki, nie wiem może zimą zjeżdżali na tej masce z górki...

Tak jeździł przez 9 lat. Z założenia to "auto którego nie szkoda". Wsiadałeś po miesiącu postoju, odpalałeś i robiłeś trasę 1000 km bez najmniejszego problemu. Do tego wszyscy w rodzinie pożyczają, każdy ma coś do przewiezienia "autem którego nie szkoda". W tym czasie takimi dorywczymi trasami zrobił... 70 tys km. Obecny stan licznika 207 tys km. Wydaje się, że trzyma się kupy. Przeglądy przechodzi bez uwag. Stąd decyzja o odświeżeniu wyglądu. Nie wiem, może za miesiąc rozpadnie się jak bluesmobil i tyle z tego będzie, ale mam za to na czym poćwiczyć. Sprzęt najtańszy z możliwych. Kompresor 50L - 700 zł, pistolet 120, stolik roboczy własnej roboty. Materiał 500 zł. Czy się opłacało? Myślę że lakiernik wątpliwej renomy wziął by od 1500 do 2000 zł. Cała ta robota zajęła mi MIESIĄC, po godzinach oczywiście. W tej jakości oczywiście roboty od lakiernika bym nie odebrał, ale że zrobiłem to sam to mam szaloną satysfakcję. :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: cezar62 »

...i suszyłeś lakier Farelkami?! :shock:

Generalnie, szacuneczek proszę Pana - robota extra :) :pada: :pada: :pada:
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: MichaŁ »

Super. Gratuluje samozaparcia i chęci :)

Wrzuć jakieś zdjęcie w całej okazałości.


Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

Suszyłem promiennikami kwarcowymi. To lepsze bo działa na materiał a nie podgrzewa powietrza. Z fotkami bede musiał poczekac do umycia auta. Pełno kleju zostało po taśmach. Cieżko to umyć nawet zmywaczem silikonowym. Kiepsko wyglądają koła. Nie wiem czy uda mi się to jakoś ogarnąć. Kupa z tym roboty będzie. W Voyku też maskę naprawiałem bo w dolnej częsci pojawiły się wykwity, nie mogę znaleźć fotek.

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: lincoln1998 »

Robota super,ale chyba nie malowałeś go całego ?
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 91 Pontiac Trans Sport 3.1 TBI

Post autor: KARLone »

Malowane były kolejno:
Dach
Zderzak przeni i tylny wraz z trimem nad tylnymi kołami
Maska przód i prawy błotnik. Reszty nie malowałem bo jakoś względnie wygląda poza tym parkuje na dużym osiedlu i wierzcie mi na listwach boczny są wszystkie kolory

Fotki robiłem już pod wieczór więc mogą byc trochę rozmazane ale za to nie widać brudu. Widać za to że już wilgoć osiada.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ