Co o tym sądzicie?
-
Topic author
Co o tym sądzicie?
Zwracam się do Was z prośbą o ocenę sytuacji i potencjalne podpowiedzi. Problem wygląda następująco: od pewnego czasu T-bird zaczął "myszkować" po drodze. Oczywiście jest tym bardziej odczuwalne, im szybciej jadę. Podejrzewałem sworzeń wahacza (lub tuleję), szczegółowe badanie na stacji diagnostycznej nie wykazało żadnych (dosłownie) luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu. Nie ukrywam że problem jest męczący i nieco stresujący (nadmieniam, że kierownice nie zmieniła położenia), moim zdaniem wszystko wskazuje na maglownicę, czy ktoś z Was miał taki problem? Jeśli tak, to czy jest to "naprawialne" czy też trzeba całą wymieniać? I tyle na razie
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
- Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
Re: Co o tym sądzicie?
A geometrię Ci sprawdzali?
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9
-
Topic author
Re: Co o tym sądzicie?
W sumie nie, ale z tym cały czas jest spoko. Kierownica na środku i brak ściągania. To myszkowanie wymaga dwóch rąk na kierownicy i stałego szybkiego kontrowania...... Takie "mikro" skręty....
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 lis 2016, 08:23
- Samochód: Ford Thunderbird '95 V8
- Skąd: Nowy Sącz
Re: Co o tym sądzicie?
A opony w jakim wieku i stanie? Co do zawieszenia to jego stan czasem mozna sprawdzic tylko je rozbierajac. Na stacji diagnostycznej nie wszystko wyjdzie.
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Co o tym sądzicie?
Bym koniecznie pojechał do normalnego mechanika na sprawdzenie. Z moich doświadczeń, diagności to często ludzie, którzy niekoniecznie potrafią znaleźć problem w samochodzie. Oni wiedzą co znaleźć, żeby nie podbić dowodu rejestracyjnego i ta wiedza to wszystko.
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Co o tym sądzicie?
Mnie sie tez nie zdarzylo zeby diagnosta na stacji znalazl przyczyne. Nawet jak bylo rozkapione lozysko to wg pana diagnosty luzu nie bylo. Przyczyna ujawni sie dopiero gdy gosciu zacznie ustawiac geometrie. Wtedy dopiero wszystkim kreci i patrzy co sie poddaje a co nie.
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
- Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
Re: Co o tym sądzicie?
Zrób geometrię w warsztacie, który głównie tym się zajmuje- ma największe doświadczenie. Może od dawna była skopana a jak opony sie trochę poddały w ostatnim czasie to auto zaczęło myszkować.
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9
-
Topic author
Re: Co o tym sądzicie?
Powiem tak, razem z diagnostą w kanale siedziałem i kilka minut szarpaliśmy i obserwowaliśmy każdy element. Co do geometrii.... poszukam fachowców i sprawdzimy
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Co o tym sądzicie?
Geometria i opony tak jak piszą koledzy powyżej
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author
Re: Co o tym sądzicie?
No dobra, jeden z znajomych podjął się ustawienia geometrii. W związku z powyższym kolejne pytanie..... Czy ktoś z Was zna kąty pochylenia i zbieżności dla mojego T-birda? Może być problem z odnalezieniem tego tak "z partyzanta"....
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Co o tym sądzicie?
Jeżeli się podjął a nie ma danych to ja też mogę się podjąć Ustawienie zbieżności to żadna filozofia, ot kręcenie śrubami. Znajomi w tym przypadku to najgorsze rozwiązanie. Podjedź do warsztatu, który zajmuje się geometrią profesjonalnie. Zanim wjedziesz na stanowisko niech poszukają w systemie twojego T'birda, jeśli jest to jesteś w domu, jeśli nie to jedź do kolejnego zakładu. W takim Bytowie geometrię ustawia praktycznie każda Okręgowa Stacja Diagnostyczna, a jest ich z 5 albo 6. W Wągrowcu czy innym mieście w twojej okolicy może być tylko lepiej.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author
Re: Co o tym sądzicie?
Mój znajomy to profesjonalny mechanik i "posiadacz" stacji diagnostycznej Wierz mi, nie każdy chce się podjąć roboty przy T-birdzie....
-
- Posty: 1426
- Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
- Samochód: Azul grande, El Bandito
- Skąd: Łódź
Re: Co o tym sądzicie?
Podstawa to odpalenie programu i poszukanie czy jest dany samochód w bazie.
Jak nie ma to się szuka innej stacji.
Tu nie ma filozofii.
Jak nie ma to się szuka innej stacji.
Tu nie ma filozofii.
-
Topic author
Re: Co o tym sądzicie?
No i w trzeciej stacji mieli porządny program i w czwartek stawiam T-birda. Oby to tylko to
-
Topic author
Re: Co o tym sądzicie?
No dobra.... Geometria zrobiona, opony sprawdzone, powietrze napompowane (wszystko wg danych fabrycznych). Kierownica wróciła na miejsce, auto prowadzi się lepiej, ale........ No właśnie, aleee Nadal czuć myszkowanie, choć delikatniejsze. Mechanik wykonujący geometrię zwrócił uwagę na fakt, iż jest spory jałowy luz na kierownicy (przekładni), dopiero po 2-3 cm ruchu kierownicą skręcają się koła. Stwierdził, że po odłączeniu wspomagania jest tak samo. Stwierdził, że albo pompa daje za słabe ciśnienie albo przekładnia do bani.... Zastanawiam się, czy nie zacząć od wymiany płynu....