Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Chevrolet
Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: pecha »

Pytaniem na pytanie: czy sprawdzałeś w jakim stanie są Twoje amortyzatory?

Taplaltakl.


Awatar użytkownika

xKornik
Posty: 255
Rejestracja: 28 cze 2013, 22:48
Samochód: Chevrolet Tahoe 2001 (5,3 V8)
Skąd: Radzyń Podlaski

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: xKornik »

pecha pisze: 21 paź 2017, 15:30 Pytaniem na pytanie: czy sprawdzałeś w jakim stanie są Twoje amortyzatory?
Sprawdzałem. Wszystko jest sprawne.
Mam do wymiany tylko stworzeń wachacza i drążek środkowy układu kierowniczego.

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: pecha »

Zamontowałem u siebie nowsze radio, ładnie się wpasowało w fabryczne podświetlenie dzięki możliwości dopasowania kolorów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: KARLone »

xKornik pisze: 21 paź 2017, 14:54 Witam Panów.
Mam mały problem z hamowaniem w moim Tahoe.
Opis: Przy małej prędkości, np przy dojechaniu do skrzyżowania, gdy wciskam hamulec to chwilę przed zatrzymaniem ABS się włącza i odbija pedał, tak jakby wyczuł zablokowane koła. Jest to bardzo irytujące, bo kiedyś wjadę komuś w d...pę... Podejrzewałem uszkodzony czujnik ABS-u, ale nie potrafiłem zdiagnozować który (wymiana 4 sztuk, które są zintegrowane z piastą to wydatek ponad 2000 zł.)

Ostatnio, podczas serwisu, mechanik podpiął komputer i pokazało dwa błędy:
C0281 - uszkodzony czujnik hamowania
C0269 - czas zrzutu.

Moje pytanie brzmi: czy ten czujnik może powodować takie objawy, czy są to dwie, niezwiązane ze sobą awarie?
Czujnik zamówiłem i wkrótce wymienię, ale nie wiem czy rozwiąże to mój problem czy ABS nadal będzie żył własnym życiem...

Ktoś miał coś podobnego lub ma jakiś pomysł?
Z góry dziękuję za odpowiedź :)
dopiero doczytałem ;)
raczej oba kody błędów nie są ze sobą bezpośrednio związane.
C0281 - uszkodzony czujnik hamowania - ulega mechanicznemu zużyciu, czasami pomaga oczyszczenie styków ale pewnie na krótko i problem powraca.
C0269 - coś czujnikiem ABS. odpowiedzi na necie nie są jasne. Trzeba sprawdzić, czy nie jest mechanicznie uszkodzony czyli przejrzyj kable, zabrudzenie itp. Ostatecznie jak nic nie znajdziesz (np. ułamany, obluzowany przewód przy czujniku) to możesz wyciągnąć wtyczkę do modułu ABSu,. Dla mnie ten system jest zbędny, zimą na sliskim znacząco wydłuża drogę hamowania. ABS ma sens tylko na suchym asfalcie. U mnie podobne objawy skończyły się wymianą czujnika ale dało się wyciągnąć tylko czujnik i jak dobrze pamiętam, to kod określał który czujnik padł. Tu musisz szukać widocznych uszkodzeń. Najlepiej wymacaj przewód na całej długości, czasami kuny lubią sobie coś ugryźć.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: KARLone »

pecha pisze: 24 lis 2017, 10:29 Zamontowałem u siebie nowsze radio, ładnie się wpasowało w fabryczne podświetlenie dzięki możliwości dopasowania kolorów
fajnie wyszło, ja też ostatnio wymieniłem radio w FCV bo poprzednie usmażyłem po apgrejdzie audio. Tez jest opcja płynnej regulacji koloru więc się można idealnie wpasować w kolorystykę auta. Idealna opcja.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! »

Super pecha. Jak kupowałem radio do Vic to musiałem szukać takiego żeby podśietlenie zegarów pasowało. A teraz proszę jakie możliwości ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Seweryn 1977
Posty: 444
Rejestracja: 22 kwie 2016, 22:40
Samochód: 2008 Chevy Tahoe LTZ RWD + 2004 Tahoe 5.3 LT 4x4
Skąd: Ustroń

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: Seweryn 1977 »

pecha pisze: 24 lis 2017, 10:29 Zamontowałem u siebie nowsze radio, ładnie się wpasowało w fabryczne podświetlenie dzięki możliwości dopasowania kolorów
Jakieś problemy z montażem? Pasowały wtyczki czy coś trzeba kombinować? Głośniki fabryczne zostawiłeś? Bose?
1983 VW Rabbit SOLD
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD 1995 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 SOLD 2002 Jeep WJ SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD SOLD
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ SOLD
2005 Chevrolet TRAILBLAZER 4.2 LT SOLD
2003 Chevrolet Suburban 5,3 LT SOLD
2004 Chevrolet Suburban 5,3 Z71 SOLD
2001 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4 SOLD
Aktualnie:
2004 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4
2008 Chevrolet Tahoe 5.3 LTZ

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: pecha »

Bylo bose.
Kable pociągnięte na nowo do głośników, nie kupowałem przejściówek.

Taplaltakl.


Awatar użytkownika

Seweryn 1977
Posty: 444
Rejestracja: 22 kwie 2016, 22:40
Samochód: 2008 Chevy Tahoe LTZ RWD + 2004 Tahoe 5.3 LT 4x4
Skąd: Ustroń

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: Seweryn 1977 »

Jest taka przejściówka dostępna? Radio mi leży, sam tego nie ogarnę bo nie mam czasu. Fachmany w okolicy mają terminy na maj ;)
1983 VW Rabbit SOLD
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD 1995 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 SOLD 2002 Jeep WJ SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD SOLD
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ SOLD
2005 Chevrolet TRAILBLAZER 4.2 LT SOLD
2003 Chevrolet Suburban 5,3 LT SOLD
2004 Chevrolet Suburban 5,3 Z71 SOLD
2001 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4 SOLD
Aktualnie:
2004 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4
2008 Chevrolet Tahoe 5.3 LTZ

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: pecha »


Awatar użytkownika

tomito
Posty: 33
Rejestracja: 13 maja 2017, 14:14
Samochód: Chevrolet Tahoe 5.3 V8 '01
Skąd: Trójmiasto

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: tomito »

Witam,

Panowie, czy któryś z was instalował w Tahoe/Suburban NBS ('99 - '06) przednie lampy aftermarket? Chciałbym wymienić istniejące, jednak wpadam w problem homologacji lamp wg. norm UE (rozkład asymetryczny). Rozmawiałem ze Spyder Automotive z CA, ale mogą mi potwierdzić tylko że mają dopuszczenie na rynek USA, w sumie odniosłem wrażenie że niebyt wiedzą o co chodzi ;-)

Ostatecznie, może kupić i przerobić?


sliwma
Posty: 212
Rejestracja: 02 maja 2015, 19:06
Samochód: brak
Skąd: Poznań/Wrocław

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: sliwma »

Chyba żadne zamienniki nie będą miały homologacji europejskiej - za mało tego (w stosunku do USA) robili żeby amerykańce się tym interesowali.
Kupić i przerobić - to byś musiał projektor soczewkowy wstawić, bo z tego ori lampa ma klosz ryflowany, a zamiennik pewno w technologii FF.
Jak mnie będzie stać to sprowadzę sobie zza oceanu:
- Ford Crown Victoria P7B (bo tak)
- Lincoln Town Car Cartier Series, '97 (bo mój rocznik)

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: pecha »

Aftermarketowe asymetryczne znajdziesz ale zapewne bez E w kółeczku , a przynajmniej się nie spotkałem zeby jakies miały E na kloszu

Awatar użytkownika

tomito
Posty: 33
Rejestracja: 13 maja 2017, 14:14
Samochód: Chevrolet Tahoe 5.3 V8 '01
Skąd: Trójmiasto

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: tomito »

Hej!

Dzięki za info! Pozostanę zatem przy oryginalnych, chyba że trafię jakieś sprawdzone asymetryczne (co wiadomo, że są asymetryczne). Na znaczek (E) chyba u nas aż tak uwagi nie zwracają na SKP, może przyczepić się Policja ew. ITD. Mają bowiem czasem akcje zwracania uwagi na oświetlenie pojazdu (odkąd pojawiły się domorosłe przeróbki HID czy przeszczepy z UK).

UPDATE: Sprawdziłem lampy przednie. Te GUIDE'y zamontowane oryginalnie mają (E) i zapewne jako jedyne. Przy okazji na forach niemieckich natknąłem się na problemy jakie tam mają z amerykanami, na badaniach technicznych często brak (E) oznacza niemożność przedłużenia przeglądu. Można powołać się na jakiś paragraf, ewentualnie napisać o wpisanie braku (E) jako cechy pojazdu jeśli tylko spełnia normy wg. ustawodawstwa UE. Chyba szkoda zachodu.

Panowie, jeszcze jedna rzecz. Jako, że pewnie i wasze GMT800 pochodzą z rynku europejskiego to macie dezaktywowane DRL (światła do jazdy dziennej). W ich miesjcu świeci się u nas postojówka, tam gdzie amerykanie mają "parking light" my mamy kierunkowskazy, na skraju (żołte klosze) świecą się obrysowe. DRL'ami (jaki i mijania) steruje BCM na podstawie napięcia z czujnika światła, przełącznika kółkowego świateł, pozycji w ignition switch, syngału z selektora skrzyni oraz syngału z ustawienia hamulca postojowego. Jak wyjąłem tę lampę "zderzakową" to do żarówki postojówek idą trzy kable, żarówka jest dwużarnikowa. Planuję nieco przerobić modus operandi obecnego rozwiązania, gdy BCM nie da synału do przekaźnika mijania (czyli BCM dostaje sygnał, że mamy dzień) to wtedy planowałbym załączyć żarnik o większej mocy w żarówce postojowych, w przeciwnym razie zostanie wyłączony, a załączone zostaną światła mijania.

Czujnik światła i tryb automatyczny u mnie działa, ale próba włączenia - wyłączenia DRL nic nie daje. BCM najwyraźniej ma ją deazktywowaną. Czy podobnie jest u was?

Jeszcze coś, czy na SKP nie robili wam problemów z tymi żółtymi obrysowymi z przodu?

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Tahoe/Suburban/Yukon/Avalanche/Silverado/Sierra - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: pecha »

Mój jest na USA ze zmienionymi lampami więc nie podpowiem

ODPOWIEDZ