1992 Jeep Cherokee Limited

Jeep
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
Lucas
Posty: 949
Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
Skąd: Ostrowiec Św.

1992 Jeep Cherokee Limited

Post autor: Lucas »

Witam państwa wszem i wobec! Miałem nie zakładać wątku, bo wiadomo (przynajmniej części użytkowników wie) jak to u mnie jest z autami ;) Jest a zaraz go nie ma, no ale korzystając z wolnego wieczoru postanowiłem przedstawić Wam swój najnowszy nabytek.

Jak można zauważyć po podpisie, jest to już piąta sztuka Jeepa, która wpadła w moje ręce. Tym razem jednak nie jest to Grand Cherokee, a podobno ''stary, prawdziwy jeep'' czyli Cherokee XJ. Ja szczerze mówiąc nigdy nie byłem wielce przekonany do tego modelu, większość z nich jest już mocno wyniszczona, dostępna w nudnych kolorach i w okropnym szarym wnętrzu. Jednak rosnący ostatnimi czasy ''hajp'' na Xj'ty i wzrost cen klasycznych suv'ów przekonał mnie do częstszego przeglądania kategorii Cherokee na allegro.

Tak też w ostatnich dniach wpadł w moje ręce legendarny Cherokee XJ. Egzemplarz z 92 roku w wersji Limited. Auto przykuło moją uwagę kolorystyką oraz oryginalnością. Rzadko spotykany bordowy kolor w połączeniu z równie rzadko spotykanym kremowym skórzanym wnętrzem, to wszystko zwieńczone kompletem oryginalnych złotych pasków ozdobnych i emblematów. Do tego niezniszczalny silnik 4.0 w wersji High Output, 2 cale liftu, japońska skrzynia AW4 i reduktor NV 242 dający możliwość mechanicznego sterowania napędami i całkowitego odpięcia przedniej osi zostawiając tylko RWD. Długo nie musiałem się zastanawiać kiedy obejrzałem auto. Z jeepami jest już tak, że za każdym razem kiedy wsiadam do kolejnego to pojawia mi się uśmiech na twarzy. Po dokładnej inspekcji Jeep przeszedł na moją własność.

Jest to idealne auto na miasto, małe, zwinne, żwawe, fajnie pali gumę, wszędzie się wciśnie i wszystko z niego widać. Poza miastem może już nie jest tak idealnie, gdyż jest to konstrukcja oparta na 2 sztywnych mostach i na piórach z tyłu, dodatkowo aerodynamika kiosku ruchu i ogólnie tragiczna ergonomia wnętrza sprawiają, że nie jest to rodzinna limuzyna. W porównaniu z Grand Cherokee'm, Cherokee jest znacznie bardziej toporny... i jeśli ktoś nigdy nie posiadał jeepa, to wsiadając do takiego Cherokee'ego, szczególnie jako pasażer może dostać lekkiego szoku. Jednak dla miłośnika starych aut a szczególnie starych jeepów jest to coś nie do podrobienia.

Wóz choć pochodzi z początku lat 90 tych swoją konstrukcją i wyglądem zupełnie nie zmienił się od początku produkcji, czyli od roku 83'ciego. Można nawet odszukać w nim smaczki jeszcze z lat 70'tych typu brak poduszek powietrznych, światła włączane poprzez wyciągnięcie gałki z deski, buzzer zamiast typowego bing bing po włożeniu kluczyka do stacyjki, koła w kolorze nadwozia, brak zagłówków w tylnej kanapie, stare wpinki od pasów bezpieczeństwa, sterowanie nawiewami z suwaków, system audio by Jensen... i pewnie jeszcze coś by się znalazło ;) (do 91 roku były jeszcze otwierane trójkątne lufciki w przednich drzwiach) Ogólnie to taka trochę amerykańska Łada, która przez X lat produkcji pozostaje bez zmian. XJ od 83 do 96 szedł w niezmienionej formie, potem dostał mały lifting i był dalej robiony do 2001 roku co daje 18 lat produkcji (tylko 2 lata mniej od legendarnej Crown Victorii)... a gdyby tego było mało po dziś dzień jest on klepany w Chinach.

Kończąc już mój jak zawsze zbyt długi wywód, przedstawiam wam kilka fotek tej kanciastej wisienki :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1992 Jeep Cherokee Limited

Post autor: RadAg! »

Bardzo mi się podoba :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

rico69
Posty: 51
Rejestracja: 11 sie 2017, 11:26
Samochód: Subaru Legacy, Mazda MX-5
Skąd: Leszno

Re: 1992 Jeep Cherokee Limited

Post autor: rico69 »

Fajne autko, ten model z taką kierownicą podoba mi się najbardziej.
Ciężko jednak znaleźć godny egzemplarz.

Awatar użytkownika

Arkadi
Posty: 268
Rejestracja: 15 lip 2011, 07:40
Samochód: Ford CV
Skąd: okolice Bielska

Re: 1992 Jeep Cherokee Limited

Post autor: Arkadi »

Gratulacje. Ładny.
XJ to już powoli kultowy klasyk. Coraz mniej ich a jeszcze mniej nie poprzerabianych. Drobne zmany w przedlifcie były w 1995r. Ja mam taki rocznik i mam poduszkę powietrzną kierowcy, zagłówki na tylnej kanapie inne przyciski sterowania foteli.
Lift masz na podkładkach i wieszakach?
FORD PROBE II V6
MERCURY VILLAGER
DODGE RAM 1500 5.9
FORD MAVERICK V6
JEEP CHEROKEE 4.0
DODGE CARAVAN 3.0

Awatar użytkownika

Topic author
Lucas
Posty: 949
Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: 1992 Jeep Cherokee Limited

Post autor: Lucas »

Ciężko znaleźć dobry egzemplarz a z roku na rok coraz ciężej. XJ to już bez wątpienia klasyk, w stanach ceny ładnych egzemplarzy sięgają 15 tyś USD. Ogólnie robi się coraz większy boom wśród kolekcjonerów na klasyczne SUV'y. Ostatnio oglądałem pewien filmik na Youtube i zostałem utwierdzony w swoim przekonaniu. Na Filmiku jest co prawda Wagoneer, ale jeszcze 4 lata temu Wagoneera można było kupić za cenę WJ'a a teraz ładny Wagoneer to półka od 40 tyś zł. Na zachodzie jeszcze drożej. Ten sam los czeka Cherokee'ego, tymbardziej, że był to ostatni kanciasty Jeep.



Arkadi, tak jak wspomniałeś w 95 roku były małe ulepszenia w przedlifcie, wprowadzili airbag i dodali zagłówki i to zagłówki tylko na rynek EU z tego co mi się wydaje.
Lift mam z przodu na podkładkach a z tyłu szczerze mówiąc nie wiem. Poprzedni właściciel mówił coś o piórach. Wieszaki są chyba oryginalne. Musiałbym się temu przyjrzeć na spokojnie :)

Zakupiłem też nowy katalizator oraz Flowmastera Super 44, w przyszłym tygodniu pewnie montaż i zobaczymy jakie będą efekty :) Jeepu obecnie stoi w warsztacie na remoncie tylnych hamulców bębnowych, więc przez weekend będę za nim tęsknił... a szkoda bo napadało nam mnóstwo śniegu, więc można by się pobawić.
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis

Awatar użytkownika

Topic author
Lucas
Posty: 949
Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: 1992 Jeep Cherokee Limited

Post autor: Lucas »

Jeep wreszcie odebrany, hamulce zrobione, nowe szczęki, tłoczki, przewody, świeży płyn, także teraz można hamować bez stresu.

Następnie jeep pojechał na zrobienie wydechu, dostał cały nowy układ, także będzie na lata. Flowmaster, cóż, głośny ale w końcu to Jeep :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Więc teraz brzmi tak, choć jakość nagrania nie powala.


No i wreszcie korzystając z wolnego weekendu i ładnej pogody przeczyściłem trochę dziada bo zapuszczony był po tym bagnie które cały czas ostatnio było na drogach. Świeci się jak nowy :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis

ODPOWIEDZ