Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 04 lip 2018, 13:48
- Samochód: Buick Park Avenue 1996
- Skąd: Świdnica
Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
No to kupiłem sobie problem
Buick PA z 1996r , tak zwany polift. Auto ma więcej wad niż zalet i dlatego zastanawiam się czy warto robić, czy sprzedać na części.
Może zacznę od wad:
- auto stało ponad rok pod chmurką nieeksploatowane
- rdza zjadła progi , prawe tylne nadkole i nadgryzła inne elementy takie jak pas pod chłodnicą, mocowania zderzaków itp
- brak ładowania
- skrzynia w trybie awaryjnym (3 bieg?) ale to może być ze względu na niskie napięcie aku.
- klima nie działa, dodatkowo rzęzi wentylator nadmuchów
- układ wydechowy jak sito
- stuki silnika? słychać po lewej stronie patrząc od frontu auta więc liczę na to że to coś z osprzętu
- chrupie coś podczas skręcania
Zalety
- cena zakupu
- wnętrze jest prawie jak nowe - fotele, wykładziny, podsufitka - wszystko w super stanie
- silnik odpalił i równo pracuje
- auto jedzie do przodu, do tyło , skręca i hamuje
Moim największym problemem jest to że sam go nie zrobię - brak sprzętu, miejsca i doświadczenia.
Pierwsze zadanie - przywrócić ładowanie - bo nawet nie ma jak zrobić porządnej jazdy testowej. A dalej.... sam nie wiem czy się w to pakować czy odpuścić.
Buick PA z 1996r , tak zwany polift. Auto ma więcej wad niż zalet i dlatego zastanawiam się czy warto robić, czy sprzedać na części.
Może zacznę od wad:
- auto stało ponad rok pod chmurką nieeksploatowane
- rdza zjadła progi , prawe tylne nadkole i nadgryzła inne elementy takie jak pas pod chłodnicą, mocowania zderzaków itp
- brak ładowania
- skrzynia w trybie awaryjnym (3 bieg?) ale to może być ze względu na niskie napięcie aku.
- klima nie działa, dodatkowo rzęzi wentylator nadmuchów
- układ wydechowy jak sito
- stuki silnika? słychać po lewej stronie patrząc od frontu auta więc liczę na to że to coś z osprzętu
- chrupie coś podczas skręcania
Zalety
- cena zakupu
- wnętrze jest prawie jak nowe - fotele, wykładziny, podsufitka - wszystko w super stanie
- silnik odpalił i równo pracuje
- auto jedzie do przodu, do tyło , skręca i hamuje
Moim największym problemem jest to że sam go nie zrobię - brak sprzętu, miejsca i doświadczenia.
Pierwsze zadanie - przywrócić ładowanie - bo nawet nie ma jak zrobić porządnej jazdy testowej. A dalej.... sam nie wiem czy się w to pakować czy odpuścić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2018, 17:55 przez kuba2222, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 04 lip 2018, 13:48
- Samochód: Buick Park Avenue 1996
- Skąd: Świdnica
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
Więcej fotek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
Ale wiedziałeś co kupujesz?...
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 04 lip 2018, 13:48
- Samochód: Buick Park Avenue 1996
- Skąd: Świdnica
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
Wiedziałem, zrobiłem to z premedytacją
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
Więc jak masz dużo wolnej kasy, to oczywiście, że robić!
A jeżeli nie... to też robić, tyle że pamiątkowe zdjęcia - z daleka wygląda ładnie
A jeżeli nie... to też robić, tyle że pamiątkowe zdjęcia - z daleka wygląda ładnie
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 1729
- Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
- Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
- Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 04 lip 2018, 13:48
- Samochód: Buick Park Avenue 1996
- Skąd: Świdnica
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
To nawet nie chodzi oto czy mam kase czy nie... Kwestia żeby się zmieścić w max 6 tys. zł, bo inaczej wolę po prostu kupić ładniejszy okaz .
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
Rób zdjęcia
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 3056
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
- Samochód: brak amcara
- Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
Niezły gruz
Wszystko jest do odratowania, kwestia opłacalności.
Tutaj moim zdaniem raczej się nie opłaca, chyba że w Twojej okolicy blacharze i lakiernicy pracują za pół darmo
Skoro mówisz, że kosztował czapkę śliwek, to jak masz miejsce, to zostaw go sobie jako dawcę, a kup lepszy blacharsko egzemplarz.
Jest sprowadzony, więc dopóki nie zrobisz badania tehnicznego to on u nas nie istnieje, może sobie kwitnąć na trawniku do woli bez OC.
To co lepsze przełożysz sobie do tego zdrowszego egzemplarza i będzie git.
Wysłane przez Tapatalk
Wszystko jest do odratowania, kwestia opłacalności.
Tutaj moim zdaniem raczej się nie opłaca, chyba że w Twojej okolicy blacharze i lakiernicy pracują za pół darmo
Skoro mówisz, że kosztował czapkę śliwek, to jak masz miejsce, to zostaw go sobie jako dawcę, a kup lepszy blacharsko egzemplarz.
Jest sprowadzony, więc dopóki nie zrobisz badania tehnicznego to on u nas nie istnieje, może sobie kwitnąć na trawniku do woli bez OC.
To co lepsze przełożysz sobie do tego zdrowszego egzemplarza i będzie git.
Wysłane przez Tapatalk
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 04 lip 2018, 13:48
- Samochód: Buick Park Avenue 1996
- Skąd: Świdnica
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
Mam wycenę od blacharza - 4 tys. zł z rzeźbieniem (sam robi elementy z blachy), lub 2800 jak dostarczę reperaturki nadkoli i progi .
Pytanie czy da się kupić gdzieś progi i reperaturki w Polsce? W USA są, ale koszt przesyłki zabija sens takiej operacji.
Pytanie czy da się kupić gdzieś progi i reperaturki w Polsce? W USA są, ale koszt przesyłki zabija sens takiej operacji.
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
ja bym robił ale jestem hobbystą, a nie handlarzem więc ostateczny rachunek ma znaczenie ale nie decydujące. Wnętrze rzeczywiście zachęcające.
-
- Posty: 3056
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
- Samochód: brak amcara
- Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
Hobbystycznie czy nie, określenie opłacalności jest chyba dość logiczną rzeczą i nie trzeba być handlarzem, żeby wziąć pod uwagę czy wyrzucamy pieniądze w błoto.
Mamy 4000 za samą blacharke, a gdzie malowanie, rejestracja, ogarnięcie techniczne.
A zadbany egzemplarz można kupić za 10-12 tys.
Wysłane przez Tapatalk
Mamy 4000 za samą blacharke, a gdzie malowanie, rejestracja, ogarnięcie techniczne.
A zadbany egzemplarz można kupić za 10-12 tys.
Wysłane przez Tapatalk
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
Koszty pewnie i tak podczas roboty pójdą 2-krotnie w górę.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
nigdy nie ma gwarancji, że zadbany egzemplarz zaraz nie rozkapi się po zakupie. Wydawanie pieniędzy na samochody generalnie postrzegam jako wyrzucanie ich w błoto nigdy się nie zwraca albo trzeba na czymś zaoszczędzić i pchnąć dalej. Chyba najlepszym wyjściem jest kupienie niezgnitego egzemplarza w dobrych pieniądzach i przełożenie środka.
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Mój Bzik Park Avenju - robić czy nie?
Touché!
Komentarz roku
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L