Cześć.
Niestety rozciekł mi się jeden z przewodów sztywnych na moście.
Będę wężyki zakuwać, zamówiłem (trochę na oślep) końcówki calowe - rozmiary dostępne na allegro w calach.
Mam nadzieję, że ogarnę temat.
Będę robił oględziny stanu reszty przewodów. Mam niesprawny ABS. Zastanawiam się, czy dla uproszczenia układu mogę usunąć całą pompę ABSu i puścić z pompy wężyki do kół.
Czy to dobry i dopuszczalny pomysł?
[TC 5.0 EFI 1990] układ hamulcowy
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 26 sie 2021, 19:27
- Samochód: Lincoln Town Car
- Skąd: Mikołów
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: [TC 5.0 EFI 1990] układ hamulcowy
W swoim Jeepie Cherokee miałem niesprawny abs, zresztą po co do auta do topienia w błocie abs.....
Wymontowałem układ, pompa hamulcowa została stara, zastosowałem korektor siły hamowania i auto tak jeździło kilka lat
Jeśli zdecydujesz się na usunięcie pompy abs koniecznie zakup korektor, gdyż tył musi hamować słabiej.
https://allegro.pl/oferta/korektor-sily ... 1027433675
Taki korektor możesz wykorzystać, końcówki calowe ma.
Jedno wejście zasilanie z pompy, dwa wyjścia na przód i dwa wyjścia tył plus czujnik.
Wymontowałem układ, pompa hamulcowa została stara, zastosowałem korektor siły hamowania i auto tak jeździło kilka lat
Jeśli zdecydujesz się na usunięcie pompy abs koniecznie zakup korektor, gdyż tył musi hamować słabiej.
https://allegro.pl/oferta/korektor-sily ... 1027433675
Taki korektor możesz wykorzystać, końcówki calowe ma.
Jedno wejście zasilanie z pompy, dwa wyjścia na przód i dwa wyjścia tył plus czujnik.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 26 sie 2021, 19:27
- Samochód: Lincoln Town Car
- Skąd: Mikołów
Re: [TC 5.0 EFI 1990] układ hamulcowy
Dziękuję.
Ten korektor chyba ma stałe "nastawy"?
Nie wiem jak miałby siłę hamowania regulować.
Zastanawiam się nad jakim regulowanym korektorem i ustawieniem go eksperymentalnie.
https://allegro.pl/oferta/korektor-sily ... R5EALw_wcB
Ten korektor chyba ma stałe "nastawy"?
Nie wiem jak miałby siłę hamowania regulować.
Zastanawiam się nad jakim regulowanym korektorem i ustawieniem go eksperymentalnie.
https://allegro.pl/oferta/korektor-sily ... R5EALw_wcB
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: [TC 5.0 EFI 1990] układ hamulcowy
Tak. Ma stały rozkład procentowy przód/tył.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 26 sie 2021, 19:27
- Samochód: Lincoln Town Car
- Skąd: Mikołów
Re: [TC 5.0 EFI 1990] układ hamulcowy
cześć.
końcówki calowe dotarły.
Mam pytanie od płyn hamulcowy.
Czy mogę dolać DOT 4 ?
Na pokrywce pisze, że ma być DOT 3.
Różne wersje słyszałem. Że nowszym można zastąpić starszy ale nie na odwrót.
Pytam bo mi zostało z litr dot 4 i może mogę zastosować bez obaw.
Jeżeli jest to ryzykowne to szukam dot 3
pozdrawiam,
Wojtek.
końcówki calowe dotarły.
Mam pytanie od płyn hamulcowy.
Czy mogę dolać DOT 4 ?
Na pokrywce pisze, że ma być DOT 3.
Różne wersje słyszałem. Że nowszym można zastąpić starszy ale nie na odwrót.
Pytam bo mi zostało z litr dot 4 i może mogę zastosować bez obaw.
Jeżeli jest to ryzykowne to szukam dot 3
pozdrawiam,
Wojtek.
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: [TC 5.0 EFI 1990] układ hamulcowy
Możesz spokojnie stosować Dot 4 , ale zwykły nie LV.
Tylko oczywiście wymiana płynu w wszystkich obwodach.
Dot 3 to standart na USA i rynek Azjatycki
Tylko oczywiście wymiana płynu w wszystkich obwodach.
Dot 3 to standart na USA i rynek Azjatycki
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 47
- Rejestracja: 26 sie 2021, 19:27
- Samochód: Lincoln Town Car
- Skąd: Mikołów
Re: [TC 5.0 EFI 1990] układ hamulcowy
Dzięki.
Naczytałem się tyle różnych wersji w necie, że głowa boli.
Zerknę w motoryzacyjnym czy jest DOT3. Jak będzie to dla spokoju ducha zakukupię
Pozdrawiam i dziękuję.
Naczytałem się tyle różnych wersji w necie, że głowa boli.
Zerknę w motoryzacyjnym czy jest DOT3. Jak będzie to dla spokoju ducha zakukupię
Pozdrawiam i dziękuję.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: [TC 5.0 EFI 1990] układ hamulcowy
DOT4 jest kompatybilny z DOT3. Możesz lać.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<