ABS nie działa
-
Topic author - Posty: 176
- Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
- Skąd: Brzostek
ABS nie działa
Hejka po kilkuletniej nieobecności
Od kilku lat nie działa mi w taurusie ABS, ale jako że mam troszke wolnego czasu to postanowiłem to zbadać.
Problem zauważyłem przy ostrym hamowaniu na piasku (koła zablokowało). Druga sprawa jest taka, że w ogóle nie zapala się kontrolka ABS. We wszystkich samochodach jakie miałem kontrolka zapalała się przy włączeniu zapłonu i po chwili gasła lub jeżeli coś było skopane to świeciła cały czas. U mnie nie daje w ogóle znaku życia. Początkowo rozebrałem zegary żeby sprawdzić czy żarówka sie nie spaliła i nawet zamieniłem miejscami z żarówką od tempomatu. Wynik: tempomat świeci, ABS dalej nie.
Następnym krokiem było podłączenie komputera (ELM-327 + program do fordów FORScan). Znalazło moduł ABS i błąd obydwu prawych czujników ABS. Po wykasowaniu błędów i przejechaniu kilku metrów wyskakuje ponownie błąd tylnego prawego czujnika, natomiast prawy przedni nie zawsze. Dodatkowo Forscan ma opcję odczytu danych ze wszystkich czujników więc podczas jazdy potwierdza się że prawe koła nie pokazują żadnej prędkości, a lewe jak najbardziej.
Następny krok to badanie czujników ABS. Początkowo odpiąłem wtyczkę z modułu ABS i tym działaniem ożywiłem kontrolkę ABS . Komputer jednak nie wykrywa wtedy modułu ABS...
Następny krok to działanie z omomierzem. Tauri ma czujniki pasywne więc poodpinałem wtyczki z lewych sprawnych modułów. Rezystancja 1,5 oma. Później prawe: przedni dno, a tylni 1,5 oma . Mimo to tylny niby nie działa. Zrobiłem więc szybkie doświadczenie. Do lewej tylnej wtyczki podpiąłem na krótko tylne prawe koło i podczas jazdy program pokazuje prędkość . Czyli czujnik OK. Pomyślałem że przerwany obwód prawego tylnego koła. Problem w tym że znalazłem piny na wtyczce ABS i wszystkie czujniki mają idealne połączenie do wtyczki (nawet prawy przedni czujnik który jest uwalony)...
Następne doświadczenie to wpięcie lewego przedniego czujnika pod prawe gniazdo gdzie jest uwalony prawy czujnik. Oczywiście nie wykręcałem czujników i ich nie zamieniałem miejscami bo nie pasują tylko przedłużałem porządnym kabelkiem, sprawdzając ostatecznie połączenie z czujnikiem na wtyczce modułu ABS. Efekt: nie ma danych mimo że połączenie idealne...
I na tym stoje. Wiem że uwalony przedni prawy czujnik ale mimo to wywala tylny prawy który jest w pełni sprawny wraz z obwodem. Pomyślałem że pewnie uwalony jest też moduł ABS, który nie przyjmuje danych na piny od prawych czujników.
Pytanie do użytkowników 3gen z silnikami Vulcan: Czy po przekręceniu zapłonu zapala się kontrolka ABS i po chwili gaśnie ? I czy maa ktoś jakiś pomysł ?
Od kilku lat nie działa mi w taurusie ABS, ale jako że mam troszke wolnego czasu to postanowiłem to zbadać.
Problem zauważyłem przy ostrym hamowaniu na piasku (koła zablokowało). Druga sprawa jest taka, że w ogóle nie zapala się kontrolka ABS. We wszystkich samochodach jakie miałem kontrolka zapalała się przy włączeniu zapłonu i po chwili gasła lub jeżeli coś było skopane to świeciła cały czas. U mnie nie daje w ogóle znaku życia. Początkowo rozebrałem zegary żeby sprawdzić czy żarówka sie nie spaliła i nawet zamieniłem miejscami z żarówką od tempomatu. Wynik: tempomat świeci, ABS dalej nie.
Następnym krokiem było podłączenie komputera (ELM-327 + program do fordów FORScan). Znalazło moduł ABS i błąd obydwu prawych czujników ABS. Po wykasowaniu błędów i przejechaniu kilku metrów wyskakuje ponownie błąd tylnego prawego czujnika, natomiast prawy przedni nie zawsze. Dodatkowo Forscan ma opcję odczytu danych ze wszystkich czujników więc podczas jazdy potwierdza się że prawe koła nie pokazują żadnej prędkości, a lewe jak najbardziej.
Następny krok to badanie czujników ABS. Początkowo odpiąłem wtyczkę z modułu ABS i tym działaniem ożywiłem kontrolkę ABS . Komputer jednak nie wykrywa wtedy modułu ABS...
Następny krok to działanie z omomierzem. Tauri ma czujniki pasywne więc poodpinałem wtyczki z lewych sprawnych modułów. Rezystancja 1,5 oma. Później prawe: przedni dno, a tylni 1,5 oma . Mimo to tylny niby nie działa. Zrobiłem więc szybkie doświadczenie. Do lewej tylnej wtyczki podpiąłem na krótko tylne prawe koło i podczas jazdy program pokazuje prędkość . Czyli czujnik OK. Pomyślałem że przerwany obwód prawego tylnego koła. Problem w tym że znalazłem piny na wtyczce ABS i wszystkie czujniki mają idealne połączenie do wtyczki (nawet prawy przedni czujnik który jest uwalony)...
Następne doświadczenie to wpięcie lewego przedniego czujnika pod prawe gniazdo gdzie jest uwalony prawy czujnik. Oczywiście nie wykręcałem czujników i ich nie zamieniałem miejscami bo nie pasują tylko przedłużałem porządnym kabelkiem, sprawdzając ostatecznie połączenie z czujnikiem na wtyczce modułu ABS. Efekt: nie ma danych mimo że połączenie idealne...
I na tym stoje. Wiem że uwalony przedni prawy czujnik ale mimo to wywala tylny prawy który jest w pełni sprawny wraz z obwodem. Pomyślałem że pewnie uwalony jest też moduł ABS, który nie przyjmuje danych na piny od prawych czujników.
Pytanie do użytkowników 3gen z silnikami Vulcan: Czy po przekręceniu zapłonu zapala się kontrolka ABS i po chwili gaśnie ? I czy maa ktoś jakiś pomysł ?
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: ABS nie działa
Tak, musi się zapalać na chwilę po przekręceniu zapłonu. więcej ci nie pomogę, nie mam pomysłu ale problem leży najwyraźniej w elektryce. Może zwarcie gdzieś masz?Jacekn8 pisze: Czy po przekręceniu zapłonu zapala się kontrolka ABS i po chwili gaśnie ? I czy maa ktoś jakiś pomysł ?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 176
- Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
- Skąd: Brzostek
Re: ABS nie działa
Przewody do czujników są perfekt bo prześwietlone omomierzem, tylko jeden czujnik skopany. Myślę że to wina modułu ABS. W rockauto chcą $298. Beznadziejny dostęp jest do tej pompy ABS, nawet wtedy jak wymontowałem akumulator z całym koszykiem...
Moduł wywala błąd że skopany jest czujnik, który w rzeczywistości jest sprawny, natomiast inny czujnik który jest rzeczywiście skopany nie zawsze jest wykrywany przez moduł jako błąd. Dodatkowo byle jaki "stały" kod błędu powinien być zasygnalizowany kontrolką, a u mnie cisza.
Moduł wywala błąd że skopany jest czujnik, który w rzeczywistości jest sprawny, natomiast inny czujnik który jest rzeczywiście skopany nie zawsze jest wykrywany przez moduł jako błąd. Dodatkowo byle jaki "stały" kod błędu powinien być zasygnalizowany kontrolką, a u mnie cisza.
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: ABS nie działa
to są czujniki halla i nie sądzę żeby szło to omomierzem sprawdzić, bo to działa na indukcję. Trzeba by też rozebrać moduł ABS i sprawdzić czy nie ma "zimnych" lutów.
-
Topic author - Posty: 176
- Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
- Skąd: Brzostek
Re: ABS nie działa
Właśnie sprawdziłem i to nie są czujniki halla (aktywne) tylko zwykłe pasywne. Halla mają 3 przewody, a pasywy mają 2 (tak jest w taurusie).
Poza tym nawet jakby to były halla to tylny prawy czujnik jest sprawny bo tak jak pisałem: wpiąłem go na krótko pod wtyczke od lewego tylnego koła, czyli pocyganiłem moduł abs. Podczas jazdy pokazuje komputer normalnie prędkość pod pozycją lewe tylne koło, mimo że dane pochodzą z tylnego prawego...
Wie ktoś jak najprościej dostać się do modułu ? Bo pompa ABS jest w takim miejscu że chcąc odkręcić sam moduł trzeba by chłodnice wyjąć . Chyba bez wyjęcia całej pompy sie nie obejdzie
Poza tym nawet jakby to były halla to tylny prawy czujnik jest sprawny bo tak jak pisałem: wpiąłem go na krótko pod wtyczke od lewego tylnego koła, czyli pocyganiłem moduł abs. Podczas jazdy pokazuje komputer normalnie prędkość pod pozycją lewe tylne koło, mimo że dane pochodzą z tylnego prawego...
Wie ktoś jak najprościej dostać się do modułu ? Bo pompa ABS jest w takim miejscu że chcąc odkręcić sam moduł trzeba by chłodnice wyjąć . Chyba bez wyjęcia całej pompy sie nie obejdzie
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
Re: ABS nie działa
Trochę się pogubiłem w Twoich zeznaniach, ale mogę podpowiedzieć dwie rzeczy: po pierwsze przewody od ABS są ekranowane, co jest dość istotne. Po drugie, nie wiem jak jest w taurusie III gen. ale przypuszczam, że na piastach masz tzw. koronki. Oczyść je, oczyść też sam czujnik, żeby nie bylo tam żadnego syfu.
Bardzo dziwne, że nie świeci kontrolka abs, powinna - tak jak napisał Radek - świecić się po przekręceniu kluczyka i gasnąć po odpaleniu silnika.
A jeśli chodzi o sam czujnik to weź pod uwagę, że owszem, idą dwa przewody w ekranie plus masa. Nie jestem pewien, ale moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie żeby to byl czujnik halla.
Pozdrowienia
Bardzo dziwne, że nie świeci kontrolka abs, powinna - tak jak napisał Radek - świecić się po przekręceniu kluczyka i gasnąć po odpaleniu silnika.
A jeśli chodzi o sam czujnik to weź pod uwagę, że owszem, idą dwa przewody w ekranie plus masa. Nie jestem pewien, ale moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie żeby to byl czujnik halla.
Pozdrowienia
Re: ABS nie działa
A sam komputer od ABS w II generacji jest po LEWEJ stronie (po przeciwnej niż akumulator i pompa ABS) Wchodzi do niego podłużna wtyczka wieklości ok.10 cm na 3 cm. Być może w III tez tak jest.
Piszę z pamięci, więc jeśli coś poręciłem to proszę Kolegów o skorygowanie
Piszę z pamięci, więc jeśli coś poręciłem to proszę Kolegów o skorygowanie
-
Topic author - Posty: 176
- Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
- Skąd: Brzostek
Re: ABS nie działa
Jestem już 99% pewny że siedzi moduł ABS i jeden czujnik. Ja myślę że są to czujniki pasywne, ale nawet jakby były halla to prawy tylny czujnik jest sprawny, mimo że komputer nie pokazuje prędkości, ponieważ tak jak pisałem, podpiąłem go na krótko pod wtyczkę od lewego tylnego koła i po przejażdżce pokazuje ładnie prędkość zgodną z przednim kołem. Wiem że spięcie na krótko nie będzie miało na odległości ok 10 cm ekranu, ale zadziałało więc prawy tył musi być ok.
Moduł ABS w trójce jest zintegrowany z pompą ABS i siedzi pod aku który też jest po lewej stronie. Na uszkodzenie modułu wskazuje też fakt, że nie świeci kontrolka ABS.
Co by nie było, narazie odstawiam pracę nad ABSem. Aktualnie jestem na etapie wymiany progów, które znikły pod plastikowymi osłonami. Jak nie wspawam progów to tauri niedługo cały zniknie pod rudą i nic mi nie da grzebanie w ABS...
Moduł ABS w trójce jest zintegrowany z pompą ABS i siedzi pod aku który też jest po lewej stronie. Na uszkodzenie modułu wskazuje też fakt, że nie świeci kontrolka ABS.
Co by nie było, narazie odstawiam pracę nad ABSem. Aktualnie jestem na etapie wymiany progów, które znikły pod plastikowymi osłonami. Jak nie wspawam progów to tauri niedługo cały zniknie pod rudą i nic mi nie da grzebanie w ABS...
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
Re: ABS nie działa
Powinienem mieć gdzieś komputer ABS do sable I gen. 3.8 litra. Sprawny, do ostatniego tchnienia mojego sable. Jeśli jesteś zainteresowany to poszukaj w necie info czy pasuje i może się dogadamy Postaram się jutro go poszukać.
Dobrze, że przenieśli ten komputer, wreszcie ktoś pomyślał, że wiązką kabli w poprzek jedynie dokłada wagi
Mój tel. 665236299. Pozdro
Dobrze, że przenieśli ten komputer, wreszcie ktoś pomyślał, że wiązką kabli w poprzek jedynie dokłada wagi
Mój tel. 665236299. Pozdro
-
Topic author - Posty: 176
- Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
- Skąd: Brzostek
Re: ABS nie działa
Dzięki za zainteresowanie, ale niestety nie będzie pasował . W 3gen moduł ABS jest jakby zintegrowany z pompą, tzn. można go odkręcić i wymienić, ale pozornie stanowi jeden element. Przeglądałem też zdjęcia kompletnych pomp z modułami i wszystko łącznie z wtyczkami jest inne ...
Chyba już wszystkie samochody mają moduł zintegrowany z pompą, ale akurat w przypadku 3 gen nie powiedziałbym że dobrze zrobili że przenieśli ten komputer . Problem w tym, że cały zestaw jest pod aku i do tego przed chłodnicą. Jakby tego było mało to pompa jest zamontowana modułem do przodu. Dzięki czemu jak pada deszcz to ładnie woda leje się po module i wtyczce... Wiem, bo 4 srubki mocujące moduł do pompy są tak zardzewiałe że się wyrobiły i nie da się odkręcić.
Mało tego: jak pytałem czy powinna się świecić kontrolka abs przy włączaniu zapłonu to byłem trochę zmieszany i sam nie wiedziałem, bo pooglądałem trochę filmów na YT typu odpalanie taurusa w zimie itp. żeby zobaczyć czy innym świeci kontrolka, czy nie. Oglądnąłem kilkanaście takich filmików i nie wszystkim zapalała się kontrolka abs... czyli chyba powszechny problem
Chyba już wszystkie samochody mają moduł zintegrowany z pompą, ale akurat w przypadku 3 gen nie powiedziałbym że dobrze zrobili że przenieśli ten komputer . Problem w tym, że cały zestaw jest pod aku i do tego przed chłodnicą. Jakby tego było mało to pompa jest zamontowana modułem do przodu. Dzięki czemu jak pada deszcz to ładnie woda leje się po module i wtyczce... Wiem, bo 4 srubki mocujące moduł do pompy są tak zardzewiałe że się wyrobiły i nie da się odkręcić.
Mało tego: jak pytałem czy powinna się świecić kontrolka abs przy włączaniu zapłonu to byłem trochę zmieszany i sam nie wiedziałem, bo pooglądałem trochę filmów na YT typu odpalanie taurusa w zimie itp. żeby zobaczyć czy innym świeci kontrolka, czy nie. Oglądnąłem kilkanaście takich filmików i nie wszystkim zapalała się kontrolka abs... czyli chyba powszechny problem
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
Re: ABS nie działa
No coz, trudno... ale jesli jest tak, ze dostaje sie tam wilgoć to moze przeczysc wtyczki, moze w nich jest problem?
Jeszcze wracając do czujników - rozumiem, że podpiąłeś prawy czujnik do lewego kabla, a czy próbowałeś lewy czujnik do prawego? Wiesz co mam na myśli? Jeśli np. prawy czujnik podłączony do lewego kabla pokazuje, że jest OK to podłączenie lewego czujnika do prawego kabla powinno pokazać błąd czujnika. Czyli może to być kwestia kabla od prawego czujnika. Trochę się zaplątałem
A jesli chodzi o kontrolki to moze na YT odpalali takie bez ABS? Ja w swoim T-birdzie też mam problem z ABS, a co za tym idzie z kontrolą trakcji, z tym, że u mnie byla wymieniana pompa ABS i komputer, ale nic to nie dało. Przy czym zazwyczaj kontrolki aktywowały mi się powyżej 20mph, ale to też zależało od fantazji murzyna pod maską
Jeszcze wracając do czujników - rozumiem, że podpiąłeś prawy czujnik do lewego kabla, a czy próbowałeś lewy czujnik do prawego? Wiesz co mam na myśli? Jeśli np. prawy czujnik podłączony do lewego kabla pokazuje, że jest OK to podłączenie lewego czujnika do prawego kabla powinno pokazać błąd czujnika. Czyli może to być kwestia kabla od prawego czujnika. Trochę się zaplątałem
A jesli chodzi o kontrolki to moze na YT odpalali takie bez ABS? Ja w swoim T-birdzie też mam problem z ABS, a co za tym idzie z kontrolą trakcji, z tym, że u mnie byla wymieniana pompa ABS i komputer, ale nic to nie dało. Przy czym zazwyczaj kontrolki aktywowały mi się powyżej 20mph, ale to też zależało od fantazji murzyna pod maską
-
Topic author - Posty: 176
- Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
- Skąd: Brzostek
Re: ABS nie działa
Próbowałem podpiąć lewy tył pod prawy tylny kabel... nawet próbowałem prawy tył pod prawy przedni kabel używając 1,5m przewodu. W obu przypadkach nic. Nawet jakby były zakłócenia wynikłe z braku ekranu, to na kompie powinno mi pokazywać jakieś głupoty, a nie martwe zero...
Nie wiem o co chodzi z tym odpalaniem na YT, ale dużo ludzi kręci filmy typu jak ich samochód odpala na mrozie, albo przyspieszenie 0-100... w większości przypadków na samym początku odpalają silnik na filmach kierując kamerke na zegary. Dlatego ja w takim momencie zwracałem uwagę czy zapala im się kontrolka ABS i... tak jak pisałem, nie wszystkim się zapalała, więc chyba powszechniejsze problem. Jakby cały czas świeciła to ktoś by zwrócił uwagę na błąd, a tak to po prostu zapomni o ABS jak ja
Nie wiem o co chodzi z tym odpalaniem na YT, ale dużo ludzi kręci filmy typu jak ich samochód odpala na mrozie, albo przyspieszenie 0-100... w większości przypadków na samym początku odpalają silnik na filmach kierując kamerke na zegary. Dlatego ja w takim momencie zwracałem uwagę czy zapala im się kontrolka ABS i... tak jak pisałem, nie wszystkim się zapalała, więc chyba powszechniejsze problem. Jakby cały czas świeciła to ktoś by zwrócił uwagę na błąd, a tak to po prostu zapomni o ABS jak ja
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
Re: ABS nie działa
Ponieważ już się zupelnie zakręciłem to przyjmuję, że wyeliminowałeś opcję, że to kabel, tak?
Możesz jeszcze sprawdzić czy odległość między czujnikiem a koronką jest wszędzie taka sama (mam na myśli w innych czujnikach).
A jeszcze mi się przypomniało, kumpel kiedyś w pontiacu mial problem z ABS, okazało się, że kabel odchodzący od czujnika jest walnięty, ale zobaczyl to dopiero jak zaczął przy tym grzebać. Nie przy złączce tylko przy samym czujniku.
A na filmach może pokazują zegary po odpaleniu? Bo wtedy kontrolki powinny zgasnąć, jak świecą to znaczy że jest problem. Ale to tylko taki offtop
Możesz jeszcze sprawdzić czy odległość między czujnikiem a koronką jest wszędzie taka sama (mam na myśli w innych czujnikach).
A jeszcze mi się przypomniało, kumpel kiedyś w pontiacu mial problem z ABS, okazało się, że kabel odchodzący od czujnika jest walnięty, ale zobaczyl to dopiero jak zaczął przy tym grzebać. Nie przy złączce tylko przy samym czujniku.
A na filmach może pokazują zegary po odpaleniu? Bo wtedy kontrolki powinny zgasnąć, jak świecą to znaczy że jest problem. Ale to tylko taki offtop
-
Topic author - Posty: 176
- Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
- Skąd: Brzostek
Re: ABS nie działa
Wszystkie kable są 1000000% OK i jestem o tym święcie przekonany . Rezystancje identyczne +-5% (oczywiście tył z deczka wyższy ale obie strony identyk). Jedynie prawy przedni czujnik miał uwalony kabel dokładnie pomiędzy wtyczką a czujnikiem (skrętka, miałem polutować), ale jako że miał pękniętą obudowę to i tak nie działa. Ta skrętka była tam od początku zakupu, a i tak zdawała egzamin bo ABS 8 lat temu działał... ale i tak czujnik cały do wymiany.
Plus oczywiście kwestia nieszczęsnego modułu, bo magiczne tylne prawy czujnik z okablowaniem jest na bank sprawny. To samo tyczy się okablowania prawego przodu.
Filmy z kontrolką ABS przy zapłonie offtopem ? :p przecież o tym jest temat :p
Jeżeli jest permanentny błąd ABS to kontrolka powinna się zapalić i nie gasną (ewentualnie w niektórych samochodach mruga sygnalizując nr błędu).
Jeżeli ABS jest w pełni sprawny to po włączeniu zapłonu powinna się zapalić i po chwili zgasnąć (w niektórych samochodach gaśnie po odpaleniu silnika).
Ale już sam nie wiem jak to ma być w taurusie...
Zobacz, tu gość odpala i nie zaświeca sie w ogóle ABS (kontrolka ABS jest pod obrotomierzem)
Za to tu drugi odpala i sie kontrolka zapala (zasłoniona troche za lewarkiem od biegów)
Plus oczywiście kwestia nieszczęsnego modułu, bo magiczne tylne prawy czujnik z okablowaniem jest na bank sprawny. To samo tyczy się okablowania prawego przodu.
Filmy z kontrolką ABS przy zapłonie offtopem ? :p przecież o tym jest temat :p
Jeżeli jest permanentny błąd ABS to kontrolka powinna się zapalić i nie gasną (ewentualnie w niektórych samochodach mruga sygnalizując nr błędu).
Jeżeli ABS jest w pełni sprawny to po włączeniu zapłonu powinna się zapalić i po chwili zgasnąć (w niektórych samochodach gaśnie po odpaleniu silnika).
Ale już sam nie wiem jak to ma być w taurusie...
Zobacz, tu gość odpala i nie zaświeca sie w ogóle ABS (kontrolka ABS jest pod obrotomierzem)
Za to tu drugi odpala i sie kontrolka zapala (zasłoniona troche za lewarkiem od biegów)
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2014, 21:38 przez RadAg!, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Brak tagów dla linków do filmów YT. Tagujemy [video]link[/video]
Powód: Brak tagów dla linków do filmów YT. Tagujemy [video]link[/video]
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: ABS nie działa
Jacekn8, czy jesteś pewien że ABS jest w standardzie w 3 genie?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<