Skrzynie biegów automaty .
-
Topic author - Posty: 54
- Rejestracja: 11 paź 2006, 18:31
- Skąd: mazowieckie
Skrzynie biegów automaty .
Jeśli ktoś potrzebuje pomocy w temacie skrzyni automatycznej to śmiało do mnie,myśle że nie będzie problemu.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Z doświadczenia mogę podać że do skrzyni wchodzi 6-7 litrów oleju podczas standardowej wymiany. W sumie w skrzyni automatycznej jest jakieś 12l oleju. Ta pozostała częśc siedzi w konwerterze, sprzęgle...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Też mam mały problem ze swoim automatem. Sukam kogoś kto zna dobrze AXOD i udzieli mi info co i gdzie mam z tym zrobić. Problem polega na szarpaniu przy zmianie przełożenia zwłaszcza z jedynki na dwójkę (dokładniej podczas zmiany przełożenia mam wrażenie, że coś "zmula" mi skrzynie przeciągając czas przełączania , po czym kolejny bieg zostaje zapiety i następuje "szarpanie" nierzadko połączone z piskiem opon). Zjawisko to występuje dośc nieregularnie z różnym natężeniem - przy umiejetnym operowaniu gazem można bardzo często je wyeliminować. Słyszałem różne opinie począwszy od uszkodzonej przekładni planetarnej poprzez zużyte zaworki odpowiedzialne za regulacje ciśnienia oleju podczas zmiany przełożenia do zużytej płyty sterowania. Większośc "speców" z którymi rozmawiałem sugeruje nie przejmowac się tym i jeździć tak długo aż "padnie" skrzynia - ale mnie to irytuje i chciałbym ten problem rozwiązać.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
- Skąd: Zamość
hmmm kazdy kogo sie spytam mowi mi inna ilosc oleju przy normalnej wymianie, rafał na forum asu napisal mi ze 5 litrow, na dawnej stronie klubu forda taurusa pisalo ze 9. chyba jak sam nie wymienie to sie nie dowiem, bez obrazy ;-) :lol: a jeszcze jaki olej? mysle zeby kupic elfmatic g3, co wy na to?
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
To zależy z jaką częstotliwością wymieniasz olej i w jakim ogólnym stanie jest skrzynia. Co prawda ja mam AX4N i olej zmieniam jak dobrze pamiętam co 30 tyś mil i wszystko jest cacy. Z tego co jednak wiem to po wymianie oleju padają głównie zaniedbane skrzynie które bardzo długo jeździły na jednym oleju.Prozi pisze:Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 54
- Rejestracja: 11 paź 2006, 18:31
- Skąd: mazowieckie
-
Topic author - Posty: 54
- Rejestracja: 11 paź 2006, 18:31
- Skąd: mazowieckie
A jak wygląda redukcja przy około 40 km no godzine na drugi bieg czy też jest poślizg i szarpnięcie .Jeśli tak to należy zmierzyć ciśnienie liniowe skrzyni gdyż prawdopodobnie siada elektrozawór ciśnieniowy.brolcio pisze:Też mam mały problem ze swoim automatem. Sukam kogoś kto zna dobrze AXOD i udzieli mi info co i gdzie mam z tym zrobić. Problem polega na szarpaniu przy zmianie przełożenia zwłaszcza z jedynki na dwójkę (dokładniej podczas zmiany przełożenia mam wrażenie, że coś "zmula" mi skrzynie przeciągając czas przełączania , po czym kolejny bieg zostaje zapiety i następuje "szarpanie" nierzadko połączone z piskiem opon). Zjawisko to występuje dośc nieregularnie z różnym natężeniem - przy umiejetnym operowaniu gazem można bardzo często je wyeliminować. Słyszałem różne opinie począwszy od uszkodzonej przekładni planetarnej poprzez zużyte zaworki odpowiedzialne za regulacje ciśnienia oleju podczas zmiany przełożenia do zużytej płyty sterowania. Większośc "speców" z którymi rozmawiałem sugeruje nie przejmowac się tym i jeździć tak długo aż "padnie" skrzynia - ale mnie to irytuje i chciałbym ten problem rozwiązać.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Przy redukcjach jest OK. Problem występuje głównie przy przełączaniu z jedynki na dwójkę. Dokładnie to wygląda w ten spsób że jest poślizg i szarpnięcie. Czasami jeszcze występuje szarpniecie po załaczeniu D gdy zaraz po uruchomieniu silnika załącze go - jezeli odczekam kilka sekund od uruchomienia silnika do załaczenia D to praktycznie zjawisko szarpania nie występuje.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
- Skąd: Zamość
Witam.
..tych, ktorzy mnie znają osobiscie i nie tylko.
Troche sie pozmienialo w Krakowie.
Z czystym sumieniem moge tylko zaprosic na: www.axod.pl
pozdrawiam - wmr
..tych, ktorzy mnie znają osobiscie i nie tylko.
Troche sie pozmienialo w Krakowie.
Z czystym sumieniem moge tylko zaprosic na: www.axod.pl
pozdrawiam - wmr
-
- nasz człowiek z Chicago
- Posty: 468
- Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
- Skąd: Chicago
W kazdym razie cos w tym jest bo fabryczna instrukcja w ogole nie wspomina o wymianie oleju co ile tysiecy, a na spodzie skrzyni jednego Taurusa z 98 na warsztatach widzialem wrecz zielona naklejke DO NOT SERVICE...cofi7 pisze:pierwsze slysze zeby automat lecial na smietnik poniewaz zostal zalany nowym olejem, albo jeszcze malo wiem :-/Prozi pisze:Axody nie lubią wymian oleju <hahaha>
Padł mi już dwie po tym procederze
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX