Wita Chudy i jego TA
-
Topic author - Posty: 5
- Rejestracja: 07 cze 2017, 08:34
- Samochód: Łomot
- Skąd: Warszawa
Wita Chudy i jego TA
Cześć,
Już od kilku lat tutaj zaglądam, ale jakoś nie było okazji żeby się przywitać, więc teraz nadrabiam.
Z amerykańskiej motoryzacji najbliższą mojemu sercu jest platforma fbody. Miałem już 3 i 4 generacje, a teraz idzie mi drugi rok z 2 generacja.
Stacjonuje w wawie, ale bywam w różnych zakątkach kraju w miarę możliwości czasowych bo z dwójką małych dzieci nic nie jest proste .
O obecnym wozie słów kilka - przez wiele lat marzyłem o firebirdzie 2 generacji i 2 lata temu udało się złapać ciekawy egzemplarz. Mianowicie Trans Am Pace Car 1980.
W sumie wyprodukowano około 5700 egzemplarzy z czego jak internet mówi różnie 60-70 sztuk było złożonych w fabryce GM w Szwajcarii, a z całości 16 sztuk zostało przeznaczony na samochód bezpieczeństwa w Indy 500 i wyścigach nascar w 1980 roku, bo 1980 rok jako jeden z nielicznych był rokiem gdzie i indy i nascar wybrało ten sam model jako Pace car. Wersja cywilna różni się od torowej tylko dołożona klimatyzacja, reszta jest identyczna.
W Pace Car wsadzono wszystko co tylko wtedy trans am miał w katalogu, czyli pakiet ws6, specjalna tapicerka, pełna elektryka i wiele innych małych pierdół.
Mój wóz to jeden z tych złożonych w Szwajcarii na rynek europejski. Auto przejechało 50k km u pierwszego właściciela i strzelił mu silnik, został odsprzedany innemu Szwajcarowi do prywatnej kolekcji i tam od 1997 roku stał sobie w hali. W roku 2018 auto zostało zakupione przez Polaka i tu niestety trafił w złe ręce, przez 2 lata stał w krzakach i tak sobie marniał, po czym trafił do mnie.
Generalnie blacharsko jest w znakomitej kondycji, wiec niewiele robiłem, a część uszkodzeń zostawiłem tylko je zabezpieczajac bo nadają mu smaku i póki co tak ma zostać. Środek też w bardzo dobrym stanie, ale trzeba było sporo pracy żeby go od cyganić. Mechanicznie auto zbudowałem praktycznie od początku bo nic się nie nadawało.
Z głównych prac:
- zabezpieczenie i wyciszenie srodka
- wyczyszcznie i zabezpieczenie całego srodka
- korekta lakieru i zabezpieczenie antykorozyjne uszkodzeń
- silnik i skrzynia z corvette c4 (lt1 + 4l60)
- most po remoncie
- cały zawias nowy
- całe heble nowe
- układ paliwowy nowy
Generalnie wszystkie przewody miękkie i twarde nowe, wszystkie płyny, część osprzętu zregeneowana część nowa.
Trudno spamiętać, bo ciągle coś tam grzebie przy nim.
Zeszły rok auto wyjechało na drogi po odbudowie i cały sezon coś tam poprawiałem, w tym roku mam nadzieję że caly sezon już będę śmigał.
Tak wóz wyglądał w Szwajcarii
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Już od kilku lat tutaj zaglądam, ale jakoś nie było okazji żeby się przywitać, więc teraz nadrabiam.
Z amerykańskiej motoryzacji najbliższą mojemu sercu jest platforma fbody. Miałem już 3 i 4 generacje, a teraz idzie mi drugi rok z 2 generacja.
Stacjonuje w wawie, ale bywam w różnych zakątkach kraju w miarę możliwości czasowych bo z dwójką małych dzieci nic nie jest proste .
O obecnym wozie słów kilka - przez wiele lat marzyłem o firebirdzie 2 generacji i 2 lata temu udało się złapać ciekawy egzemplarz. Mianowicie Trans Am Pace Car 1980.
W sumie wyprodukowano około 5700 egzemplarzy z czego jak internet mówi różnie 60-70 sztuk było złożonych w fabryce GM w Szwajcarii, a z całości 16 sztuk zostało przeznaczony na samochód bezpieczeństwa w Indy 500 i wyścigach nascar w 1980 roku, bo 1980 rok jako jeden z nielicznych był rokiem gdzie i indy i nascar wybrało ten sam model jako Pace car. Wersja cywilna różni się od torowej tylko dołożona klimatyzacja, reszta jest identyczna.
W Pace Car wsadzono wszystko co tylko wtedy trans am miał w katalogu, czyli pakiet ws6, specjalna tapicerka, pełna elektryka i wiele innych małych pierdół.
Mój wóz to jeden z tych złożonych w Szwajcarii na rynek europejski. Auto przejechało 50k km u pierwszego właściciela i strzelił mu silnik, został odsprzedany innemu Szwajcarowi do prywatnej kolekcji i tam od 1997 roku stał sobie w hali. W roku 2018 auto zostało zakupione przez Polaka i tu niestety trafił w złe ręce, przez 2 lata stał w krzakach i tak sobie marniał, po czym trafił do mnie.
Generalnie blacharsko jest w znakomitej kondycji, wiec niewiele robiłem, a część uszkodzeń zostawiłem tylko je zabezpieczajac bo nadają mu smaku i póki co tak ma zostać. Środek też w bardzo dobrym stanie, ale trzeba było sporo pracy żeby go od cyganić. Mechanicznie auto zbudowałem praktycznie od początku bo nic się nie nadawało.
Z głównych prac:
- zabezpieczenie i wyciszenie srodka
- wyczyszcznie i zabezpieczenie całego srodka
- korekta lakieru i zabezpieczenie antykorozyjne uszkodzeń
- silnik i skrzynia z corvette c4 (lt1 + 4l60)
- most po remoncie
- cały zawias nowy
- całe heble nowe
- układ paliwowy nowy
Generalnie wszystkie przewody miękkie i twarde nowe, wszystkie płyny, część osprzętu zregeneowana część nowa.
Trudno spamiętać, bo ciągle coś tam grzebie przy nim.
Zeszły rok auto wyjechało na drogi po odbudowie i cały sezon coś tam poprawiałem, w tym roku mam nadzieję że caly sezon już będę śmigał.
Tak wóz wyglądał w Szwajcarii
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Topic author - Posty: 5
- Rejestracja: 07 cze 2017, 08:34
- Samochód: Łomot
- Skąd: Warszawa
Re: Wita Chudy i jego TA
Tak kiedy go znalazłem
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Topic author - Posty: 5
- Rejestracja: 07 cze 2017, 08:34
- Samochód: Łomot
- Skąd: Warszawa
Re: Wita Chudy i jego TA
Tu w trakcie prac
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Topic author - Posty: 5
- Rejestracja: 07 cze 2017, 08:34
- Samochód: Łomot
- Skąd: Warszawa
Re: Wita Chudy i jego TA
A tak jest teraz.
Przepraszam za zdjęcia w kolejnych postach, ale z telefonu inaczej nie umiem
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Przepraszam za zdjęcia w kolejnych postach, ale z telefonu inaczej nie umiem
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 03 paź 2020, 08:19
- Samochód: Mercury Grand Marqius 10'
- Skąd: Elbląg
- Kontakt:
Re: Wita Chudy i jego TA
Bardzo fajny.LT1 czyli 5,7l ,260KM?
-
Topic author - Posty: 5
- Rejestracja: 07 cze 2017, 08:34
- Samochód: Łomot
- Skąd: Warszawa
Re: Wita Chudy i jego TA
Tak mocno upraszczając to lt1 były trzy rodzaje: do limuzyn i innych osobowych 260hp, trochę mocniejszy do Fbody 275hp i najmocniejszy do corvety 300hp. Ten corvetowy ma 4 podpory wału, aluminiowe głowice, magnezowe pokrywy i sporo innych drobiazgów.Barth79 pisze:Bardzo fajny.LT1 czyli 5,7l ,260KM?
U mnie w silniku przy okazji romontu poprawiłem parę rzeczy, dodatkowo dostał kolektory longi i lepszy dolot k&n. Nie chciałem go jakoś mocno tuningować bo auto jest do rekreacji, ale zakładam że po tych drobnych zmianach powinien mieć ponad 320hp.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
- Skąd: Kalisz
Re: Wita Chudy i jego TA
Witamy
Kawał zajebistego samochodu
Kawał zajebistego samochodu
Obecnie:
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8
Ex:
1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Wita Chudy i jego TA
Witamy starego-nowego forumowicza
Super piękna historia Twojej maszyny
Firebird i Firebird Trans Am były jednymi z ostatnich bastionów prawdziwej ery 'muscle car'. Uważany przez większość za ostatni prawdziwy samochód na świecie, był jednym z najbardziej ekskluzywnych i niesamowitych Trans Amów, jakie kiedykolwiek zbudowano Model w latach 1973-1981 stał się ikoną, a filmy Smokey & The Bandit z udziałem SE Trans Am z pewnością przyczyniły się do tego sukcesu
Taki z internetów:
Super piękna historia Twojej maszyny
Firebird i Firebird Trans Am były jednymi z ostatnich bastionów prawdziwej ery 'muscle car'. Uważany przez większość za ostatni prawdziwy samochód na świecie, był jednym z najbardziej ekskluzywnych i niesamowitych Trans Amów, jakie kiedykolwiek zbudowano Model w latach 1973-1981 stał się ikoną, a filmy Smokey & The Bandit z udziałem SE Trans Am z pewnością przyczyniły się do tego sukcesu
Taki z internetów:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Wita Chudy i jego TA
To jest jeden z tych wozów za który gotów byłbym oddać jedną nerkę... albo wziąć kredyt
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 1426
- Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
- Samochód: Azul grande, El Bandito
- Skąd: Łódź
Re: Wita Chudy i jego TA
Fura nawet nad morze dojechała żeby się spotkać z innymi złomkami
BTW Radek w tym roku Rozpoczęcie sezonu znowu w Jarosławcu, może Ci się uda tym razem wpaść
BTW Radek w tym roku Rozpoczęcie sezonu znowu w Jarosławcu, może Ci się uda tym razem wpaść
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Wita Chudy i jego TA
Jasne, już jadę Foresterem
W Jarosławcu mam urlop w czerwcu a wy kiedy macie spota?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 1426
- Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
- Samochód: Azul grande, El Bandito
- Skąd: Łódź
Re: Wita Chudy i jego TA
Nie spota tylko 3 dniowy zlot z wyścigami W maju
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Wita Chudy i jego TA
Dobra, będę. Objadę was wszystkich
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<