1999 Lincoln Town Car 4.6

Lincoln
Awatar użytkownika

Topic author
bluecard88
Posty: 317
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
Skąd: Łomża

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: bluecard88 »

Dzieki, więc pozostaje mi rozebrać i upewnić się. Dzięki Wojtek, ale biorę Motorcraft z rockauto.
Zawsze doliczają cło za paczki z usa? Wartość paczki będzie w granicach 350-400$. Jeśli tak to 10%?
Jakie tarcze polecacie? Ale jestem zmuszony kupić w Polsce, więc dużego wyboru nie będzie. Z usa za tarcze kosmiczna kwota za przesyłkę.
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12269
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: RadAg! »

Zobacz ebaya. Ebay wprowadził nową opcję wysyłkową i wychodzi całkiem tanio. Za dwie pompy oleju policzyli nam w firmie 40 USD z podatkami.
W PL cło ok 4%, VAT23%, liczysz wszystko od kwoty łącznie z transportem. 90% lotniczych ląduje na cle.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12269
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: RadAg! »

Widziałem tarcze do LTC w PROFI Auto raz.
https://katalog.profiauto.pl/artykuly/szczegoly/7000315
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12269
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: RadAg! »

Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
bluecard88
Posty: 317
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
Skąd: Łomża

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: bluecard88 »

Widzę na RA 2 czy nawet 3 rodzaje tarcz na przód , wszystkie MOTORCRAFT, ale cena od 30 do prawie 70$. W tych tańszych można liczyć na dobra jakość? Bo odpowiednik nr OE ( F8VZ-1125-AA) to tylko te najdroższe. Nie chcę wibracji po paru miesiącach.

link: https://www.rockauto.com/en/catalog/lin ... rotor,1896
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12269
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: RadAg! »

Ja kupiłem na przód OE bodajże 7 lat temu i do dziś są jak nowe. Na przód bym nie brał tańszych zamienników, jak już to droższe zamienniki jakieś nawiercane i nacinane ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
bluecard88
Posty: 317
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
Skąd: Łomża

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: bluecard88 »

Radek, ale chodzi o to , że motorcraft są za 34$ , ale są i za 64$ ( też motorcraft ). O to chodzi. Te tańsze nie są Ori mimo, że motorcraft ?
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12269
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: RadAg! »

Z tego co widzę to masz
tańsze "High Level Service Design"
droższe "OE Design".

Zdradzić mogę tyle, bo siedzę teraz w częściachsamochodowych , że tarcze na pierwszy montaż są dużo lepszej jakości i robione z innych materiałów niż tarcze OE sprzedawane już jako części zamienne. Niby to samo a idzie na innych maszynach a czasem i w innych fabrykach.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: saint benji »

Nie brałbym nawiercanych tarcz, mogą się łatwiej przegrzewać no i mają mniejszą powierzchnię tarcia, czyli gorsze właściwości hamujące.


Marko
Posty: 101
Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
Skąd: Kaszuby

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: Marko »

saint benji pisze: 03 kwie 2018, 15:54 Nie brałbym nawiercanych tarcz, mogą się łatwiej przegrzewać no i mają mniejszą powierzchnię tarcia, czyli gorsze właściwości hamujące.
Bardzo ciekawa teoria ... Brzmi dla mnie prawie jak "teoria płaskiej Ziemi".
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
1971 r. LTD - 351 W V8
Razem około 1 800 koni.

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: saint benji »

Skoro są w nich otwory, to znaczy, że tarcza ma mniejszą powierzchnię i mniej materiału zdolnego odebrać ciepło. Poza tym mogą pękać na otworach, jeśli są słabej jakości. Tarcze z otworami w zasadzie jedynie fajnie wyglądają, ale nie poprawiają niczego.


sliwma
Posty: 213
Rejestracja: 02 maja 2015, 19:06
Samochód: Toyota Auris
Skąd: Wrocław

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: sliwma »

"Kilka lat temu zawodnicy na wyścigach samochodowych zaczęli wykorzystywać perforowane tarcze hamulcowe z małymi otworami, w celu zwiększenia efektu chłodzenia. Wiercenie od 30 do 40 równomiernie rozdzielonych otworów w tarczach hamulcowych poprawia wentylację powietrza i efekt chłodzenia.

Otwory rzeczywiście przyniosły niespodziewaną korzyść. Stworzyły one kanały do wyciągu gorących gazów, wydzielanych przez klocki hamulcowe. Żywice fenolowe, które wykorzystywane są jako spoiwo, żeby połączyć klocki hamulcowe, przy nadmiernym nagrzaniu wydzielają parę. Gaz może ukształtować graniczną warstwę pomiędzy klockami i tarczą hamulcową, która zmniejsza tarcie. Efekt jest podobny do ruchu krążka w zabawie „Air Hockey” (myślę, że jest znana wszystkim). Powietrze wypycha krążek do góry i pozwala lekko ślizgać się po powierzchni.

W naszym przypadku, graniczna warstwa gazu między powierzchnią klocków i tarczy hamulcowej zapobiega temu, żeby klocki złączyły się z tarczą hamulcową, zmniejsza tarcie i siłę hamowania, właśnie w tym momencie, kiedy kierowca potrzebuje tego najbardziej. Jeżeli tarcza hamulcowa jest perforowana lub ma nacięcia, otwory lub rowki rozdzielają warstwę graniczną i zapewniają ujście gazu, wtedy klocki mogą mieć pełny kontakt z tarczami hamulcowymi. Ponadto otwory i rowki pomagają usuwać pył i brud, który dostaje się do przestrzeni między tarczą hamulcową i klockami.

Na poziomie mikroskopijnym brud między klockami i tarczą hamulcową może zmniejszyć powierzchnię kontaktową pary. Naturalnie to także obniża tarcie i efektywność sprzętu. Dlatego otwory, pomagając usuwać pył i brud, zapewniają klockom zdolność do utrzymania maksymalnego kontaktu powierzchniowego."

https://brakestock.pl/news/view-nacinan ... edzie.html

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12269
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: RadAg! »

sliwma pisze: 04 kwie 2018, 20:05 "Kilka lat temu zawodnicy na wyścigach samochodowych zaczęli wykorzystywać perforowane tarcze hamulcowe z małymi otworami, w celu zwiększenia efektu chłodzenia. Wiercenie od 30 do 40 równomiernie rozdzielonych otworów w tarczach hamulcowych poprawia wentylację powietrza i efekt chłodzenia.

Otwory rzeczywiście przyniosły niespodziewaną korzyść. Stworzyły one kanały do wyciągu gorących gazów, wydzielanych przez klocki hamulcowe. Żywice fenolowe, które wykorzystywane są jako spoiwo, żeby połączyć klocki hamulcowe, przy nadmiernym nagrzaniu wydzielają parę. Gaz może ukształtować graniczną warstwę pomiędzy klockami i tarczą hamulcową, która zmniejsza tarcie. Efekt jest podobny do ruchu krążka w zabawie „Air Hockey” (myślę, że jest znana wszystkim). Powietrze wypycha krążek do góry i pozwala lekko ślizgać się po powierzchni.

W naszym przypadku, graniczna warstwa gazu między powierzchnią klocków i tarczy hamulcowej zapobiega temu, żeby klocki złączyły się z tarczą hamulcową, zmniejsza tarcie i siłę hamowania, właśnie w tym momencie, kiedy kierowca potrzebuje tego najbardziej. Jeżeli tarcza hamulcowa jest perforowana lub ma nacięcia, otwory lub rowki rozdzielają warstwę graniczną i zapewniają ujście gazu, wtedy klocki mogą mieć pełny kontakt z tarczami hamulcowymi. Ponadto otwory i rowki pomagają usuwać pył i brud, który dostaje się do przestrzeni między tarczą hamulcową i klockami.

Na poziomie mikroskopijnym brud między klockami i tarczą hamulcową może zmniejszyć powierzchnię kontaktową pary. Naturalnie to także obniża tarcie i efektywność sprzętu. Dlatego otwory, pomagając usuwać pył i brud, zapewniają klockom zdolność do utrzymania maksymalnego kontaktu powierzchniowego."

https://brakestock.pl/news/view-nacinan ... edzie.html
:pada: :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3671
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: KARLone »

ze zmniejszeniem powierzchni to się zgodzę, spadnie siła tarcia, co przy hamulcach jest niepożądaną cechą. Równoważne tarcze nawiercane muszą być większe niż standardowe, to samo z zaciskami i klockami. Nacinanie to zatem droższa opcja, bo wymaga więcej materiału i więcej obróbki. Zastąpienie standardowych tarcz, tarczami o takim samym wymiarze ale nacinanymi po prostu zmniejszy siłę hamowania, oczywiście odproność na temperaturę będzie większa, ale w codziennym użytkowaniu przy normalnej jeździe lepiej sprawdzą się nienacinane i stąd w standardzie w samochodach nie stosuje się nacinanych. Jedyna sensowna opcja w tarczach to zabezpieczenie przed korozją. Tarcze nacinane to nie zabieg wizualny tylko poważna modyfikacja układu hamulcowego.

Awatar użytkownika

Topic author
bluecard88
Posty: 317
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:56
Samochód: Lincoln Town Car '99 V8 4.6
Skąd: Łomża

Re: 1999 Lincoln Town Car 4.6

Post autor: bluecard88 »

Jaki akumulator do mojego Linca? W owner manual napisane że 65Ah 650 A (750A optional) , na necie doczytałem że lewy plus . Ale dekabatteries poleca
http://www.dekabatteries.pl/pojazd-tygo ... 3-town-car
Trochę ich chyba poniosło z tymi parametrami względem Ori, więc już trochę zgłupiałem.
Co poradzicie ? Jeśli wg manuala to podstawowy czy opcjonalny?
1999 Lincoln Town Car Executive Series 4.6 105k mil

ODPOWIEDZ