Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Dodge

brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: brolcio »

Dużo zależy od auta i stylu jazdy. W przypadku dużych i ciężkich aut często większy silnik tj. V8 może być korzystniejszy od V6 - moment obrotowy robi jednak swoje. Jednak przy średnich autach korzystniejsze stają się V6-ki, gdzie mniejsza masa zaczyna odgrywać większą rolę, a duży moment obrotowy nie jest konieczny. Nie bez znaczenia jest również typ silnika i jego układ zasilenia - do tego stan auta, "ciężar" nogi woźnicy itd. Jest bardzo dużo czynników mających wpływ na ekonomię, że w ujęciu ogólnym rozważania nie mają sensu. Osobiście widzę sens V8 w dużych i ciężkich autach, dla aut średnich V6, a do miejskich małych dupowozów R4 lub bidniej.

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: pecha »

kitt94 pisze:u nas nie ma takich dzikich jazd jak to z pewnym innym forum
;D

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: KARLone »

moc się nie bierze z ilości cylindrów, tylko z ilości paliwa którą silnik jest w stanie przetrawić. Hondzia, czy Subaryna z dwulitrówką spokojnie osiąga a nawet przewyższa spalaniem tradycyjne wolnossące V8. Aczkolwiek V6 = tatowóz :D .


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: brolcio »

Zgadza się - upraszczając 2-litrowy silnik kręcony do ok. 6 tyś obrotów będzie spalał więcej niż 5-litrowy pracujący na poziomie 2 tyś obrotów (wynika to z bardzo uproszczonej analizy przepływu mieszanki paliwowo-powietrznej silnika), i faktycznie moment obrotowy silnika 5-litrowego będzie większy przy porównywalnej mocy silnika. Jednak w tym przypadku porównujemy dwa zupełnie inne rozwiązania techniczne tworzone z myślą o zupełnie innych autach i upodobaniach. Nie mam zamiaru tu udowadniać wyższości jednego typu nad drugim - uważam, że każde z nich ma swoje plusy i minusy, które są bardziej lub mniej istotne w różnych aplikacjach.

Awatar użytkownika

Topic author
WiLQ
Posty: 23
Rejestracja: 06 lis 2014, 21:35
Samochód: Dodge Challenger Rallye Redline
Skąd:

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: WiLQ »

Witam po małej przerwie :)
W końcu strzeliłem parę wiosennych fotek :cool:
Co do dodge'a to nie spodziewałem się takiego komfortu na tych 20", silnik chodzi super (tak tak wiem że v6 to nie silnik :hihi: ) ułożył się i fajnie gada przy większych obrotach.
Osiągi mi w zupełności wystarczają a tyłek zarzuca fajnie :) Spalanie 12-15 miasto przy ciężkiej nodze ;) Zamontowałem wajchę mopara bo ta oryginalna nie pasowała jakoś:)
Jak są jakieś pytania to śmiało pisać, forum śledzę ale mało czasu ostatnio, jak będzie spot Łódź to na pewno jestem :)

Pozdrawiam

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


julek79
Posty: 179
Rejestracja: 12 paź 2014, 16:32
Samochód: crown vicki'93 GMC VANDURA'88
Skąd:

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: julek79 »

zajebiscie wyglada!

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: lincoln1998 »

Robi wrażenie :) Ale przy takim aucie taki silnik ... :x ;)
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71

Awatar użytkownika

Topic author
WiLQ
Posty: 23
Rejestracja: 06 lis 2014, 21:35
Samochód: Dodge Challenger Rallye Redline
Skąd:

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: WiLQ »

lincoln1998 pisze:Robi wrażenie :) Ale przy takim aucie taki silnik ... :x ;)
... daje radę :)

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: KARLone »

takie czasy... nie da się tego auta z niczym pomylić. Graty.

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: saint benji »

Brałbym jak rolnicy dotacje, choćby wstawili tam dwulitrówkę :)

Awatar użytkownika

Topic author
WiLQ
Posty: 23
Rejestracja: 06 lis 2014, 21:35
Samochód: Dodge Challenger Rallye Redline
Skąd:

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: WiLQ »

saint benji pisze:Brałbym jak rolnicy dotacje, choćby wstawili tam dwulitrówkę :)
;D najlepsze jest to, że szukałem samochodu na co dzień i nie myślałem o dodge'u tylko szukałem audi a6 z 2012-13 roku.
Ceny powalały bo za dobrą wersję z małym przebiegiem i silnikiem 3.0 tfsi wychodziło ponag 160k plus opłat od cholery.
Ogłoszenia Challenger- ów przeglądałem co jakiś czas ale bardziej z ciekawości niż z zamiarem kupna i trafił się ten :)
Nowy wyszedł taniej niż jakieś audi po Niemcu :what: Powiedziałem żonie, że jakbym kupił audi a później w tej cenie
znalazł challengera to chyba bym sobie w łeb palnął :)

Jedyne co mnie trochę wkurzyło to nie był podpięty mikrofon do nawigacji ale szybki telefon do Niemiec do salonu i za 3 dni
przyszła kostka mopara i już wszystko hula :)

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: saint benji »

Moim zdaniem nowe challengery najbardziej budą przypominają swoje pierwowzory ze złotego wieku amerykańskiej motoryzacji, w odróżnieniu od mustangów, camaro, chargerów i innych wynalazków.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: KARLone »

WiLQ pisze: Nowy wyszedł taniej niż jakieś audi po Niemcu :what: Powiedziałem żonie, że jakbym kupił audi a później w tej cenie
znalazł challengera to chyba bym sobie w łeb palnął :)
Otóż to, ostatnio też prawie kupiłem jakiegoś przyciasnawego euroboxa, na szczęście w porę się opamiętałem :D Ludzie w PL tak marzą o jakimś VAGu, że nawet nie spojrzą na "tandetne" amerykany. W sumie fajnie, że tak jest, bo wtedy dostajesz coś więcej niż świetny samochód. Nie oszukujmy się, audiki tak już spowszedniały jak kiedyś polonezy, a wytłuczonego trzylatka z przebiegiem 180 tys, to co za przyjemność?

Awatar użytkownika

Topic author
WiLQ
Posty: 23
Rejestracja: 06 lis 2014, 21:35
Samochód: Dodge Challenger Rallye Redline
Skąd:

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: WiLQ »

No znajomy się trochę obraził bo rok temu kupił nową X6 BMW ( co mu odradzałem) wydał 300k z hakiem a jak zobaczył dodge'a to się załamał, jak mu powiedziałem że dwa takie by miał za tego kloca na granitowym zawieszeniu :D

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Dodge Challenger Rallye Redline 2014

Post autor: KARLone »

obraził się??? za co? że zazdrość go teraz zżera ? :D

ODPOWIEDZ