Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Cadillac
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 248
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

Miałem zamontować wał ale po umyciu nie podobały mi się ślady po polerowaniu. Dodatkowo jeszcze nieznaczne różnice były rzędu 3mikronów w jednym miejscu ze względu na polerowanie wąskim paskiem filcu. Po kontakcie z P. Mikołajem hasło wysyłać. Musiałem zbudować mała trumnę i wał poszedł do Poznania. Firma dorobiła większą rolkę i filc żeby z jednego mocowania była polerowane całe wykorbienie.

Wał wrócił. Jest perfekcyjnie. Bez dopłaty. Zamocowany. Oryginalnie tylny uszczelniacz wału był tzw. sznurowy. Stare rozwiązanie, pod dłuższym czasie zawsze pod autem kropka na ziemii oleju zostaje więc średnio. Zamówiłem kiedyś nowy, tzw. połówkowy uszczelniacz wału Seal Pro. Niestety nie pasował - zły przysłali albo nie taki zamówiłem.

Przypomniałem sobie, że podobny uszczelniacz wymieniałem kiedyś w Jeepie Cherokee ( XJ 91rok motor 4.0Ho). Żeby było śmiesznie zamówiłem z allegro, po dwóch dniach w domu. Pasuje, jedynie trzeba było boczne skrzydełka odciąć. I na składaniu delikatna warstwa silikonu RTV.
Dość dziwny jest kierunek montażu, ale tak ma być.

Nowy rozrząd Melling na swoim miejscu. Rozrząd budżetowy ale spokojnie wystarczy. Podobnie rozwiązany rozrząd miał Fiat 126p...

Pompa paliwa Carter - mechaniczna - napędzana krzywką z wałka rozrządu już na swoim miejscu. Przymiarka pompy wody i przedniego dekla żeby dopasować wszystkie śruby. Przy okazji na przednim deklu od rozrządu wystestowałem lakier Enamel VHT. Wszystkie silniki Oldsmobile powinny być złote. Jedynie te sprzedane do GM bywały albo zielone albo niebieskie. W Seville były niebieskie... Kolor GM SP 135
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 366
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: dżordż »

Bardzo fajna i czysta robota. Kibicuję mocno

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12266
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: RadAg! »

Mega fajnie, połówkowy uszczelniacz pierwsze widzę...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 248
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

Większość amerykanów z lat 70-80-90 które mają wał korbowy zakończony kołnierzem mają uszczelniacz połówkowy w ostatniej podporze wału.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 366
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: dżordż »

Super wygląda

Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 248
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

Po pomalowaniu pokrywy trzeba było osadzić nowy uszczelniacz firmy National, na prasie najlepiej, mamy 100,% pewności że jest w osi i symetrycznie. Cały przód silnika już poskładałem na gotowo. Pompa paliwa, nowa pompa wody Airteca. Kupiłem zestaw uszczelek z Fel-pro do rozrządu i oprócz uszczelek, silikonu RTV, w zestawie była dziwna tuleja i klej.
Harmonic Balancer repair sleeve - bo tak się nazywa tuleja. Nakładamy ją na czop koła pasowego , montaż na klej do połączeń wał/piasta. Uzyskujemy tym idealna powierzchnię, po której będzie pracował uszczelniacz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 248
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

Powoli do przodu. Muszę zamówić gwintownik do głównej śruby wału korbowego bo nikt nie wpadł na pomysł tego zrobić dotąd. Czekam na szlifierkę do pierścieni tłokowych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 248
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

Wał korbowy przegwintowany. Koło pasowe na swoim miejscu. Mega ostrożnie musiałem osadzać żeby przedniej wargi uszczczelniacza nie wywinęło.
Przy okazji plastik/ skala od wyprzedzenia zapłonu wyprana... w zmywarce. Zamówiłem szlifierkę do pierścieni, idzie z Czech :viva:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 366
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: dżordż »

Fajnie, pomału do brzegu 😃

ODPOWIEDZ