nabijanie klimy

Cadillac
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

nabijanie klimy

Post autor: emilianox »

Witam, orientuje się może ktoś ile powinno być czynnika chłodzącego do napełnienia klimatyzacji w Cadillacach z lat 92-97?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: nabijanie klimy

Post autor: KARLone »

nie wiem jak jest w Cadillacu ale w moim Fordzie jest 1 kg, także jak są promocje to i tak każą mi dopłacać, bo w przeciętnym ekoboxie jest ok. 0,5 kg.

Ja mam też pytanie od nośnie klimy. Może się ktoś orientuje, gdzie nabiję klimę z Pontiaca na czynnik R12??? Czy to w ogóle jeszcze możliwe?

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: nabijanie klimy

Post autor: cezar62 »

Teoretycznie nie jest możliwe nabicie czynnikiem chłodniczym R12 - zakaz całkowity - więc nie wiem, czy ktoś jeszcze tym handluje.
Ale po co chcesz właśnie taki gaz? Bez różnicy co tam wpuścisz do układu.
Jak chcesz tylko dobić gaz, bez zastanawiania się nad resztą, to niech ci wpuszczą to co mają i już.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: nabijanie klimy

Post autor: KARLone »

słyszałem, że te nowe gazy mają dużą zdolność przenikania do środowiska ze starych instalacji i szkoda nimi nabijać. Te warsztaty które odwiedziłem nic mi nie poradziły ani nie wskazały kto by mógł mi z tym pomóc. W Pontiacu klima działa przez pierwsze kilka minut, do puki nie spręży pozostałego czynnika.

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: nabijanie klimy

Post autor: saint benji »

Z tego co wiem to jest jakiś czynnik, który ma te same właściwości co R12, ale jest legalny, to chyba R134a czy coś takiego, wiąże się to z dodaniem jakiegoś oleju czy czegoś, ale podobno bangla, planuję u siebie tym napełnić za jakiś czas, pewnie już nie w tym roku. :D

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: nabijanie klimy

Post autor: cezar62 »

No dobra, mały wykład będzie :)
(w internecie pewnie też można poszukać info, ale moje wiadomości są ze szkoleń i z praktyki, więc polecam :D )

Czynnik R12 to dichlorodifluorometan, a R134a to tetrafluoroetan. Nie będziemy tego roztrząsać chemicznie, ale po nazwach widać, że są różne.
A różne są tak bardzo, że przy zamianie czynnika chłodniczego z R12 na R134a trzeba też przepłukać cały układ z oleju, wymienić osuszacz klimatyzacji, wymienić wszystkie uszczelnienia, przewody elastyczne oraz wymienić końcówki przyłącza wysokiego i niskiego ciśnienia. Przy R134a dodaje się inny olej niż przy czynniku R12 (zmieszanie dwóch typów oleju raczej spowoduje ich ścięcie, co z kolei doprowadzi do uszkodzenia sprężarki). Konieczna może też być zmiana zaworów rozprężnych (lub dysz rozprężnych, w zależności od tego, czy układ typu USA czy EU), ze względu na inne ciśnienia robocze gazów. USA ma dyszę rozprężną, EU ma podwójny zawór rozprężny.

Więc można to wszystko zrobić i cieszyć się już zawsze spokojnie klimą przystosowaną do czasów.
O kosztach takiej operacji słyszałem, że może być od 500 do 1200 zł (całość wymian, z gazem i olejem).

Druga opcja, to szukanie warsztatu zajmującego się naprawą lodówek domowych, lad chłodniczych w sklepach, itp. Tam taniej i bezpieczniej nabiją układ czynnikiem R22 lub R409a i wtedy nie ma konieczności wymiany połowy elementów układu klimatyzacji (jeżeli taki chętny warsztat znajdziecie i będą jeszcze mieli te stare gazy).
Osuszacz wymienia się zawsze, w każdym przypadku zmiany gazu lub rozszczelnienia klimy i najlepiej wymieniać go stale co 3 lata, nawet jak nic nie jest remontowane w klimatyzacji.

Na koniec najlepsze :)
Można zastosować zamiennik R12 - gaz R413a (znany także jako ISCEON® MO49), bez żadnej ingerencji w układ, który to gaz jest rzekomo kompatybilnym zamiennikiem. Nie jestem w stanie wyrazić obiektywnej opinii na temat jego działania, ponieważ nie prowadziłem takich badań, dlatego piszę - rzekomo.
Uwagi do tego czynnika mam dwie: jest on mieszaniną o składzie - R134, R218 i R600a oraz jest podobno trzy razy droższy.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: nabijanie klimy

Post autor: emilianox »

Wszystko fajnie, sporo więcej wiem o klimatyzacjach, ale nadal nie wiem ile w moim Caddim mam gramów czynnika do mojej klimy? :roll:
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: nabijanie klimy

Post autor: cezar62 »

Nie masz naklejki z opisem w komorze silnika?... :razz:

Czynnik R12 1080 gram lub R134a 910 gram. Ja nie posiadam Cadillaca, więc cyfry mogą różnić się o kilka gram ;)
Teoretycznie, w latach 1991-1993 ładowali klimę z czynnikiem R12, a w latach 1994-1997 z czynnikiem R134a.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: nabijanie klimy

Post autor: emilianox »

Dzięki! :)
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: nabijanie klimy

Post autor: KARLone »

gdyby ktoś czytał wątek i jednocześnie posiadał wiedzę, gdzie w południowej Polsce da rady nabić taką klimę, to proszę o info.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: nabijanie klimy

Post autor: RadAg! »

KARLone pisze:gdyby ktoś czytał wątek i jednocześnie posiadał wiedzę, gdzie w południowej Polsce da rady nabić taką klimę, to proszę o info.
To znaczy jaką? W Vic?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: nabijanie klimy

Post autor: KARLone »

Pisałem o Pontiacu.

ODPOWIEDZ