Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Miałem zamontować wał ale po umyciu nie podobały mi się ślady po polerowaniu. Dodatkowo jeszcze nieznaczne różnice były rzędu 3mikronów w jednym miejscu ze względu na polerowanie wąskim paskiem filcu. Po kontakcie z P. Mikołajem hasło wysyłać. Musiałem zbudować mała trumnę i wał poszedł do Poznania. Firma dorobiła większą rolkę i filc żeby z jednego mocowania była polerowane całe wykorbienie.
Wał wrócił. Jest perfekcyjnie. Bez dopłaty. Zamocowany. Oryginalnie tylny uszczelniacz wału był tzw. sznurowy. Stare rozwiązanie, pod dłuższym czasie zawsze pod autem kropka na ziemii oleju zostaje więc średnio. Zamówiłem kiedyś nowy, tzw. połówkowy uszczelniacz wału Seal Pro. Niestety nie pasował - zły przysłali albo nie taki zamówiłem.
Przypomniałem sobie, że podobny uszczelniacz wymieniałem kiedyś w Jeepie Cherokee ( XJ 91rok motor 4.0Ho). Żeby było śmiesznie zamówiłem z allegro, po dwóch dniach w domu. Pasuje, jedynie trzeba było boczne skrzydełka odciąć. I na składaniu delikatna warstwa silikonu RTV.
Dość dziwny jest kierunek montażu, ale tak ma być.
Nowy rozrząd Melling na swoim miejscu. Rozrząd budżetowy ale spokojnie wystarczy. Podobnie rozwiązany rozrząd miał Fiat 126p...
Pompa paliwa Carter - mechaniczna - napędzana krzywką z wałka rozrządu już na swoim miejscu. Przymiarka pompy wody i przedniego dekla żeby dopasować wszystkie śruby. Przy okazji na przednim deklu od rozrządu wystestowałem lakier Enamel VHT. Wszystkie silniki Oldsmobile powinny być złote. Jedynie te sprzedane do GM bywały albo zielone albo niebieskie. W Seville były niebieskie... Kolor GM SP 135
Wał wrócił. Jest perfekcyjnie. Bez dopłaty. Zamocowany. Oryginalnie tylny uszczelniacz wału był tzw. sznurowy. Stare rozwiązanie, pod dłuższym czasie zawsze pod autem kropka na ziemii oleju zostaje więc średnio. Zamówiłem kiedyś nowy, tzw. połówkowy uszczelniacz wału Seal Pro. Niestety nie pasował - zły przysłali albo nie taki zamówiłem.
Przypomniałem sobie, że podobny uszczelniacz wymieniałem kiedyś w Jeepie Cherokee ( XJ 91rok motor 4.0Ho). Żeby było śmiesznie zamówiłem z allegro, po dwóch dniach w domu. Pasuje, jedynie trzeba było boczne skrzydełka odciąć. I na składaniu delikatna warstwa silikonu RTV.
Dość dziwny jest kierunek montażu, ale tak ma być.
Nowy rozrząd Melling na swoim miejscu. Rozrząd budżetowy ale spokojnie wystarczy. Podobnie rozwiązany rozrząd miał Fiat 126p...
Pompa paliwa Carter - mechaniczna - napędzana krzywką z wałka rozrządu już na swoim miejscu. Przymiarka pompy wody i przedniego dekla żeby dopasować wszystkie śruby. Przy okazji na przednim deklu od rozrządu wystestowałem lakier Enamel VHT. Wszystkie silniki Oldsmobile powinny być złote. Jedynie te sprzedane do GM bywały albo zielone albo niebieskie. W Seville były niebieskie... Kolor GM SP 135
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Bardzo fajna i czysta robota. Kibicuję mocno
-
- Sheriff
- Posty: 12269
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Mega fajnie, połówkowy uszczelniacz pierwsze widzę...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Większość amerykanów z lat 70-80-90 które mają wał korbowy zakończony kołnierzem mają uszczelniacz połówkowy w ostatniej podporze wału.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Super wygląda
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Po pomalowaniu pokrywy trzeba było osadzić nowy uszczelniacz firmy National, na prasie najlepiej, mamy 100,% pewności że jest w osi i symetrycznie. Cały przód silnika już poskładałem na gotowo. Pompa paliwa, nowa pompa wody Airteca. Kupiłem zestaw uszczelek z Fel-pro do rozrządu i oprócz uszczelek, silikonu RTV, w zestawie była dziwna tuleja i klej.
Harmonic Balancer repair sleeve - bo tak się nazywa tuleja. Nakładamy ją na czop koła pasowego , montaż na klej do połączeń wał/piasta. Uzyskujemy tym idealna powierzchnię, po której będzie pracował uszczelniacz.
Harmonic Balancer repair sleeve - bo tak się nazywa tuleja. Nakładamy ją na czop koła pasowego , montaż na klej do połączeń wał/piasta. Uzyskujemy tym idealna powierzchnię, po której będzie pracował uszczelniacz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Powoli do przodu. Muszę zamówić gwintownik do głównej śruby wału korbowego bo nikt nie wpadł na pomysł tego zrobić dotąd. Czekam na szlifierkę do pierścieni tłokowych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Wał korbowy przegwintowany. Koło pasowe na swoim miejscu. Mega ostrożnie musiałem osadzać żeby przedniej wargi uszczczelniacza nie wywinęło.
Przy okazji plastik/ skala od wyprzedzenia zapłonu wyprana... w zmywarce. Zamówiłem szlifierkę do pierścieni, idzie z Czech
Przy okazji plastik/ skala od wyprzedzenia zapłonu wyprana... w zmywarce. Zamówiłem szlifierkę do pierścieni, idzie z Czech
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Fajnie, pomału do brzegu
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Już prawie.
Fajnie to wygląda, bardzo podoba mi się ta higiena pracy
Fajnie to wygląda, bardzo podoba mi się ta higiena pracy
-
- Posty: 3313
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Fajnie, noooo.... ale ja to jestem ciekaw, czy to będzie gdzieś warczeć, czy tylko leżeć i pachnieć gdzieś w salonie?...
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Musiałem domówić smok pompy oleju. Udało mi się mój stary domyć ale niestety siatka była przetarta w paru miejscach, więc wymiana obowiązkowo. Smok firmy Melling tam samo jak pompa oleju i napęd pompy. Przy okazji musiałem poprawić powierzchnię styku pompy/z obudową bo tam nie ma uszczelki. Do sprawdzenia użyłem tuszu traserskiego.
Amerykanie podają nawet wartości na jakiej wysokości ustawić smok oleju. Ale ja oczywiście znalazlem prostsza metodę. Wystarczy smok minimalnie wsunać w pompę, położyć miskę i dno miski samo ustawi wysokość smoka. Dodatkowo i tak będzie szczelina między miską a smokiem bo przecież idzie uszczelka miski.
Żeby nie było za pięknie przednie koła napędzające paski nie wchodzi po malowaniu proszkowym. Już kiedyś powierzchnię tylna toczyłem. Teraz trzeba będzie jeszcze środek przytoczyć.
Amerykanie podają nawet wartości na jakiej wysokości ustawić smok oleju. Ale ja oczywiście znalazlem prostsza metodę. Wystarczy smok minimalnie wsunać w pompę, położyć miskę i dno miski samo ustawi wysokość smoka. Dodatkowo i tak będzie szczelina między miską a smokiem bo przecież idzie uszczelka miski.
Żeby nie było za pięknie przednie koła napędzające paski nie wchodzi po malowaniu proszkowym. Już kiedyś powierzchnię tylna toczyłem. Teraz trzeba będzie jeszcze środek przytoczyć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Smok pompy oleju poleżal dobę w zamrażalniku a i tak niestety średnica była zbyt dużą by wszedł w gniazdo pompy. Prawie 0.35mm różnicy na średnicy. Szybki patent coś ala szlifierka taśmowa. Pasek papieru ściernego sklejony, założony na rolkę napędzająca z wkrętarki i z 20 korekt i udało się uzyskać fajny wcisk. Oczywiście mycie/dmuchanie aby nic z korundu nie zostało. Smok na swoim miejscu. Ustawiony tak by nie stykał się z dnem miski. Widać znaki jakie sobie zrobiłem za wczasu. Według Amerykanów powinno być 13/16 cala co daje 20,6mm u mnie wyszło trochę więcej ale nie ma to żadnego znaczenia, bo dojdzie grubość uszczelki miski.
Przednie koło pasowe przetoczyłem środek raptem o 0.1mm , tyle żeby zebrać lakier proszkowy i już na swoim miejscu, wszystko pasuje.
Koła zamachowe odświeżone, śruby dopasowane, dokręcone i na swoim miejscu. Przed tym musiałem osadzić brok zamykający tylne podparcie wałka rozrządu, który kiedyś toczyłem. Miska też już na swoim miejscu. Uszczelka 4 częściową firmy Mahle plus masa Renzsoil czarna. Na tym etapie musi to wyschnąć przynajmniej te 24h. Niestety uszczelki nie będę raczej obcinał gdyż jest korkowa zbrojona blachą. Może jedynie rozważe polakierowanie w kolor motoru. Cholera wie, jak to ugryźć.
Nowe piny ustawiające głowice w prawidłowej pozycji o dziwo pasują...
Przednie koło pasowe przetoczyłem środek raptem o 0.1mm , tyle żeby zebrać lakier proszkowy i już na swoim miejscu, wszystko pasuje.
Koła zamachowe odświeżone, śruby dopasowane, dokręcone i na swoim miejscu. Przed tym musiałem osadzić brok zamykający tylne podparcie wałka rozrządu, który kiedyś toczyłem. Miska też już na swoim miejscu. Uszczelka 4 częściową firmy Mahle plus masa Renzsoil czarna. Na tym etapie musi to wyschnąć przynajmniej te 24h. Niestety uszczelki nie będę raczej obcinał gdyż jest korkowa zbrojona blachą. Może jedynie rozważe polakierowanie w kolor motoru. Cholera wie, jak to ugryźć.
Nowe piny ustawiające głowice w prawidłowej pozycji o dziwo pasują...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
CD zdjęć bo nie mogę edytować poprzedniego posta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8